Jump to content
Sign in to follow this  
Blomdido BadDegrass

Den store Praha-tråden

Recommended Posts

Blomdido BadDegrass

Jeg tenkte det kanskje var på sin plass å gi praha en egen tråd, ettersom Tsjekkia nå i teorien er ett av det mest liberale landet i europa når det kommer til bruk og besittelse av knarkotika.

Jeg skal prøve å få tatt turen til vår nye cannabisliberale lekeplass i neste måned en gang, og det hadde vært kult om noen hadde noe å tilføye om denne byen. Om det være seg ris/ros, tips eller advarsler. Var i der for en 7-8 år siden på klassetur, men prøvde ikke å skaffe noe å røyke på dengang, så der er jeg ganske blank...

Valget stod egentlig mellom Amsterdam og Praha, men velger rett og slett Praha. Litt fordi "alle" drar til amster, litt fordi det er gode jazzklubber i Praha med daglige konserter, og litt fordi det er billig og forholdsvis godt øl der (Er ikke no fyllesvin, bare glad i øl :lol: ). Generelt sett er det vel litt billigere å leve i Praha også.

Såklart sier det seg jo selv at man vil jo ikke ha det weed-utvalget som i Amster, og man må fortsatt oppsøke "dealere" istedet for å kunne sitte på en coffeshop. Men det er jo, som jeg har forstått, noenlunde akseptert og godtatt å røyke weed offentlig (til og med i en del pub'er), så hvis man ikke er ute etter en ren canna-connoisseur-tur hvor man sitter å prøver ut x antall forskjellige strains, men er ute etter å kose seg med noe (forhåpentligvis) allright weed, gode konserter, kjenne på en annen kultur og treffe folk, så virker Praha som et godt alternativ i mine øyne.

At du får norwegian-billetter for 700,- t/r gjør jo heller ikke noe :)

Her selvfølgelig lest litt rundt på div. forum og Webehigh, men det er jo ikke allverden med info der ute.

Har forstått det sånn at mye av weeden kommer fra Amsterdam og at kvaliteten er grei, men er det noen her som har noen erfaringer å dele?

Edited by Blomdido BadDegrass
  • Like 1

Blomdido BadDegrass

Kan sitere litt fra en artikkel i The Prague Post for de som ikke er helt kjent med de nye "retningslinjene" som trådde i kraft i 2010.

Long known for a liberal policy on drugs, the Czech Republic is now officially quantifying its status as one of European Union's most lenient member states when it comes to decriminalizing drug possession.

On Dec. 14, Prime Minister Jan Fischer's government approved new standardized limits, delineating criminal and misdemeanor drug offenses. Starting Jan. 1, the new numbers will allow a person to possess, for example, up to 15 grams of marijuana or 1.5 grams of heroin without facing criminal charges. Anybody possessing less than these amounts is eligible to be charged for a misdemeanor, but may also receive little more than a warning from police.

Authorities are quick to point out that these levels represent not a change in law, but rather a clearer definition for law enforcement, which has previously used the ambiguous term "a small amount" as the dividing line between misdemeanor and felony prosecution. In the Czech Republic, 87 percent of successful prosecutions are tied to cases involving drug sales or production, and only 13 percent are related to possession, according to the NPC.

Du kan være i besittelse av:

Marijuana: 15 grams or less

Heroin: 1.5 grams or less

Cocaine: 1 gram or less

Methamphetamine: 2 grams or less

Amphetamine: 2 grams or less

Ecstasy: 4 tablets or less

Hashish: 5 grams or less

Hallucinogenic mushrooms: 40 pieces or less

LSD: 5 tablets or less

http://www.praguepost.com/news/3194-new-drug-guidelines-are-europes-most-liberal.html

vin&grønt

Drit i Amster. Etter min mening er Amster en by ødelagt av hasjturisme og grådige uvennlig Hollendere. Snart ikke en coffeshop igjen som ikke bare er ute etter å bøffe turister.

Vi er en gjeng som har hatt en årlig Amstertur. Sist var vi bare 9 stk for de fleste som har vært med tidligere ikke gidder å reise mer til Amster selv om de har vært der hvert år i over 20 år.

Alle som har vært med på de turene vil nå heller til Tsjekkia og de som har vært der ofte forteller at det er mye mer behagelig og finere for stonere i Tsjekkia enn Amster. Har bare hørt bra omtale av Tsjekkia av bekjente, noe jeg sjelden hører om Amsterdam av "voksne" folk. Har selv kun vært innom en kort tur og har ikke så mye å bidra av opplysninger men go for it. Eller som en av kompisene sa forrige gang vi var i amster " Den som liker seg i Amster kan ikke ha vært mange steder."

Kvaliteten er etter det jeg hører bedre enn Amster og varene kommer ikke fra Amster men blir stort sett dyrket i Østeuropa. Selv om utvalget ikke er så stort som i Amster spiller det ingen rolle for man trenger ikke 100 forskjellige slag så lenge man kjøper det beste uansett og det er like lett som å kjøpe i Amster bare at sjappene heter ikke coffeshops men puber og barer.

Alt er billigere i Tsjekkia, det merker du fort når du sammenligner priser på hotell, restauranter, parkering, taxi og selfølgelig har Tsjekkia noe av verdens beste øl som ikke kan sammenlignes med det hollandske parfymerte revepisset de serverer i Amster.

God tur. :smokey:

Edited by vin&grønt
  • Like 6

Blomdido BadDegrass

Takk, V&G! Du bekreftet mye av det som jeg kun har fått et inntrykk av, men ikke vært helt sikker på. :smokey:

Blomdido BadDegrass

Tsjekkia har også startet "Cannafest", et årlig cannabistreff i Praha med forelesninger og exhibitions med frø, industrielle hampeprodukter, kosmetikk, brukerutstyr og dyrkeutstyr etc.

Holdes den 25 - 27 November i år.

Checkt it out...

http://en.cannafest.cz/

Welcome on the web pages of the biggest international hemp fair in the Czech Republic. This event is going to be held in the official Prague Exhibition Grounds Holesovice.

Cannafest will introduce the best products from the field of hemp industry, starts with seeds, continues with growing technologies and ends with the final products as for example cosmetics, textiles or building materials.

Cannafest is the best way for companies from this field of interest to strengthen their positions on the Czech market, develop contacts for professionals and public but also for example to reach easier the “Eastern countries” as Poland, Slovakia, Ukraine and others as Cannafest is going to advertise totally in more then ten countries to attract as many professionals and visitors as possible.

• Like 1

Blomdido BadDegrass

Kan jo legge ut noe av det som er å finne på nettet angående det å få tak i weed og tips om hvor man kan begynne letingen. Sånn at man har litt info lett tilgjengelig i denne tråden....

Dette er jo kun info hentet fra andre nettsteder, så det er ingen garanti for at tipsene faktisk stemmer, men det er jo verdt å sjekke ut...

Webehigh.com:

"To buy marijuana, all you do is keep an eye open for those who are smoking, if you are friendly they will sell some or direct you. The headshops also provide a good source, however headshops are starting to change their image to being more legit. Never buy from dealers in the street that walk by and whisper Marijuana like in amsterdam. What they will do is talk you into it, explain they saw cops and can’t show you, then give you a half second peek and sell you fake weed. This is a huge problem and never to be bought from.

Go to the big clock in the square, to your right you will see an old church, to the left of that church is a walkway. Take that walkway through a long court yard. when you walk out from the courtyard, you will pass under an awning.

There is a great bar. with the initials C.R. (Chapeau La Rouge) with the french word for red. Go inside have a drink. The beer is cheap, there are tons of people from all over the world. Have a drink, and ask the bar tenders. If none of the dealers are around, be patient.. They will show every few hours. Expect to pay more than the locals though..

Im an American expat stoner thats been living in Prague for a little over a year. The report about \"C.R.\" is correct. (CR stands for Chapeau La Rouge) It is your best bet if you just arrive into Prague and want some quality smoke quick and with little hassle at a fair price. Although I dont recommend asking the bartenders. Im not saying not to, its just not needed. Look for any number of gentlemen of African descent in or near the bathrooms. You cant miss them. Friendly as hell and always got good weed. Prague is very liberal on weed, you have nothing to worry about. There are several places in Prague that are basically nothing more than Amsterdam style coffee shops, where you just walk in and order weed from the bartender, sit down, roll up, and smoke on the premises. The names of most of them I wont give out as they are not really geared to the backpacker stoner tourist, but if you hang out long enough you will definitely find them. One that does gear itself towards tourists is called Reggae Bar, its right off the main square. If you are standing at the bottom of the square and looking up towards the museum, its on the 3rd street down from it on your right. You cant miss it. Any of the buskers on the square can point you to it. Just walk in and sit down and someone will come up to you and offer you weed, they know you are a tourist and they know why you are there. Dont try and haggle, prices are going to run you anywhere from 250 a gram (12 bucks)to 500. 500 is club prices and you just paid way too much. You can always find weed in clubs like Roxy, but you will pay more. Just look for the black gentlemen milling about the restrooms. They got everything from coke to pills. Pills in Prague are very cheap and generally very good quality. If you can avoid it, avoid buying off the street. You will be offered it but you will spend way too much and the quality is shit. If, and I know this is going to sound strange, if a gypsy offers you drugs do not take them. They are ALWAYS shit and you also run the risk of being robbed or pick pocketed. Prague is a great place and very liberal when it comes to weed, you can smoke just about anywhere. Ive had cops walk right by me while I was smoking and they just look at you and keep on going, its fantastic. If you can make it past 5 am between Thursday and Sunday you must visit Le Clan. You will never be the same. Also check out Cross Club."

Prague Marijuana Prices: about 250-350

krowns (CZK) for a gram is the general rate depending on the person.

http://www.webehigh.com/city/detail.php?CITYID=2039

Coffeshopdirect.info:

"Chapeau Rouge: a bar where near the toilet you can find a local dealer (good quality, 250-300 CZK a g.) In the evening when there is a lot of people you can smoke inside; usually this place is full of young people and tourists.

U Sudu: another bar, when you enter you see a small room with a bar, behind the bar there are stairs... when you go downstairs you'll find a large number of rooms, bar, eccc... here there are many local dealers

Tulip Cafè: I don't have any information about this place since 2008-2009, some reviews say that you can buy weed directly from the bar ( look this photo.... http://www.nelso.com/cz/place/1667/photo/11005403 )

Alternatiff Cafè: some recent reviews say that this place is managed by a group of young guys and you can order weed from the bar (this is the only place where the weight weed in front of you, in the others bar they have 1g. bag preweight) "

http://coffeeshopdirect.info/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=14118&hilit=prague

• Like 1

norwath

Må nesten rette litt på forrige posten. Baren med dealere bak klokka heter "Chapeau La Rouge", ikke "Chateau La Rouge" :P

Blomdido BadDegrass

Må nesten rette litt på forrige posten. Baren med dealere bak klokka heter "Chapeau La Rouge", ikke "Chateau La Rouge" :P

Takker :) Har du handla der? Isåfall, hva syntes om kvaliteten?

norwath

Kvaliteten er varierende. Er mange forskjellige dealere som står på bakrommet der. Men spør etter Danske-Lars. Han er hyggelig og har som regel gode saker. Finnes utallige puber og utesteder som selger diverse drugs i Praha. Et godt tips er å sjekke de pubene som har gardiner i vindu/inngangsdør. :ninja:

Blomdido BadDegrass

Takk for gode tips norwath! :)

Anderszorz

Var innom cafe tulip når jeg var i praha. De hadde coffeshop i underetasjen og vanlig ølservering oppe. Veldig god grønn til ca 70 kr g!

Blomdido BadDegrass

Nice...Takk for tips! Er det lenge siden du var der?

Alle innspill mottas med glede :) Ikke kun for min del, men for alle andre som kanskje også blir fristet til å ta turen

norwath

Må nesten fortelle noen litt morsomme historier som viser hvor liberalt synet på cannabis egentlig er i Praha.

Jeg og en kompis skulle ta en tur i parken for å rulle opp et par feite og slappe av. Så vi setter oss ned på en gressflekk midt i parken, tar frem blekka og begynner å grinde opp. Når kompisen min er ferdig med å rulle kikker jeg bak meg. Fem meter bak oss står det to politimenn og ser på oss. Det er helt klart at de skjønner hva vi driver med. Når jeg ser på de, smiler de og ler litt for seg selv før de rusler videre :smokey:

Har også flere ganger opplevd at folk sitter og ruller opp på t-banen. Stinka pot i hele vogna, og ingen brydde seg noe særlig. Var vel noen av de eldre som kikka litt stygt på de som satt og ordna, men de fleste har et veldig liberalt syn på cannabis. :)

Og når man rusler gatelangs i Praha skjer det ofte at man plutselig kjenner en veldig god og kjent lukt. Når man snur seg og kikker litt rundt ser man gjerne en fyr som røyker en liten jonas på gata.

• Like 3

vin&grønt

Det var vel den gamle presidenten Václav Havel som først ønsket en liberisering av drugs i Tsjekkia. Han var en jetsetter som festet med hollywoodstjernene og solgte mange av de fine slottene i landet til venner og bekjente.

Hans store fester i Praha var verdenskjente, men mener og huske at han ble arrestert og fengslet på 90 tallet.

• Like 1

Blomdido BadDegrass

Da har jeg endelig kommet meg til praha, og jeg kan da foerst og fremst bekrefte at her tar det ikke langt tid foer man blir fjern i fletta :redeyes: Man kan trygt si at det er ganske hoey jointfoering her....

Jeg landa i byen paa tirsdag, og jeg tror det tok omtrent tre kvarter fra weedjakta starta, til jeg satt med en herlig pils paa en pub hvor jointene gikk jevnt ved baren. Og jeg maa si at den weeden de lokale fyrer, er faktisk gode greier.

Men det er verdt aa merke seg at dealing er ganske ulovlig og hysj hysj her, saa mange steder er litt forsiktige med akkurat selge-delen. Men det kommer ofte folk innom med jevne mellomrom som man kan kjoepe av. Men det er bare aa rulle opp saa mye du orker.

Men saa har man jo Chapeau Rouge som paa ingen maate kjoerer hysj-hysj-stilen :smokey: Der er det bare aa gaa for a pisse saa ordner det seg helt garantert.

Der er ikke kvaliteten like god, men det er langt ifra crap. Jeg kjoepte et par gram paa tirsdag for a sjekke det ut, og det var helt decent. Ikke noe aa hoppe av glede for, men man ble definitivt stein. Dagen etter stakk jeg dit paa dagen for aa se om det kanskje var andre fok som var der paa dagtid og det var det heldigvis. Kjoepte 4 gram (300 kr) som var mye bedre, og gir en god hybrid-high med hovedretning mot sativa-skyene.

Saa kvaliteten kan vaere varierende, men jevnt over roeykes det ganske potent weed borti her :smokey:

Skal sjekke ut Tulip Cafe og Alternatiff Cafe senere i dag og se hva som gjemmer seg bak de doerene der.

Men naa gidder jeg ikke aa sittter her lenger med et tastatur uten de tre siste bokstavene vaare, saa naa skal jeg gaa a hardkjoere grinderen :redeyes: Mornings number 3 coming up!

• Like 4

pollen

:redeyes: Faderullan, du ligger en foran meg,,, :lol: :lol: Kos deg i Praha,,,,,, :smokey: :smokey:

bully

Fett at du følger opp med smoke report :smokey:

Virker som om praha er i ferd med og ta seg fram som en stoner favoritt.

Men er det noe særlig forskjell på temp. og klima kontra her? og er det no trendy shopping gater og andre aktiviteter for jenter?

Kos deg videre med mornings og ferie :smokey:

pollen

:clown: :clown: Trudde ikke du var saann Bully ,,,,, hva hadde du tenkt aa kjoepe deg selv i disse jente butikkene da,,,???? :clown: :clown:

bully

en fin kjole kanskje :lol:

de fleste klærne mine er vel fra xxl så mote er ikke helt min greie, men må jo ha noe som kan holde kjerringa opptatt mens jeg sitter og :smokey: :smokey: :redeyes: :redeyes:

vin&grønt

Forsiktig med å la dama gå berserk i shopping gatene Bully. Sist jeg var i Amster så gikk dama alene i byen og shoppa noen timer, mens jeg var på en stor coffeshoprunde og på headshop og kjøpte glassutstyr. Hu klarte å bruke mye mer kroner enn meg :redeyes:

bully

Forsiktig med å la dama gå berserk i shopping gatene Bully. Sist jeg var i Amster så gikk dama alene i byen og shoppa noen timer, mens jeg var på en stor coffeshoprunde og på headshop og kjøpte glassutstyr. Hu klarte å bruke mye mer kroner enn meg :redeyes:

Ha,ha been there done that :smokey:

På forhånd lurte ho på om det var noe særlig shopping der, jeg svarte nja det er vel mest coffeshops, tresko og annet turistjuggel.

Det stemmte ikke for ho, tror ho kunne brukt en weekend bare på og gå opp og ned samme gata men men det er jo forsåvidt det samme for min del også, bare annen gate :redeyes:

Dazed

Takk for masse god info! Jeg hører det spilles mye bra jazz i Praha. Noen steder du har oppdaget?:]

Blomdido BadDegrass

Men er det noe særlig forskjell på temp. og klima kontra her? og er det no trendy shopping gater og andre aktiviteter for jenter?

Kos deg videre med mornings og ferie :smokey:

Thanks. Det er nok ganske likt som i norge naa tror jeg. Ikke varmere enn 12 grader om dagen, men ikke minus om natta. Overskyet her akkurat naa.

Her er det plenty med begge deler deler bully. Turistfeller i massevis som dama kan surre i mens mannebeinet tar en avstikker :smokey:

Takk for masse god info! Jeg hører det spilles mye bra jazz i Praha. Noen steder du har oppdaget?:]

Jeg saa Matej Benko Quintett paa "Agartha" i gaar, og det er en ganske bra jassklubb. En av de mer kjente klubbene. Ogsaa har du Reduta, men der har jeg ikke vaert enda. Tenkte litt paa aa stikke paa Jazztime senere, men maa se om jeg kommer saa langt :redeyes:

Ellers kan jeg vel meddele at kvaliteten bare gaar oppover her :smokey: Var innom en mer "coffeshop-style" pub i dag, og kjoepte 3 gram med ganske saa god weed. Det her er mer local quality igjen.

Og man kan ikke akkurat si det er shortage paa stoner-buler her....Selv om ikke alle "selger".

Til og med snuten gaar rundt og er blide og kule her :lol: Herlig by!

• Like 1

Blomdido BadDegrass

En annen ting jeg har faatt litt inntrykk av, er at steder som kaller seg Music Bar (f.eks Red Dragon Music Bar & Pub) ofte er stoner-vennlige. Ihvertfall utenfor de litt finere omraadene. Dette er bare en observasjon fra min side og ikke noe jeg har hoert, men jeg synes nesten aa se en liten sammenheng. :smokey: Er det en pub som ligger paa kjellernivaa, litt utenfor turiststien og er en music bar tar det sjelden lang tid foer du ser noen rulle opp. Jeg tror kanskje ikke disse klubbene offisielt har blitt synonymt med coffeshops enda, men jeg synes jeg har sett mistenkelig mange jointer paa disse stedene. Paa restauranter og barer ellers har jeg ikke sett saa mye fyring. Saa det virker som om innendoers toking paa byen i hovedsak er holdt til en type puber/music clubs.

Noen av de kjoerer heller ikke en saerlig lav profil, men har plakater med frosty buds paa veggene og det rulles paa nesten alle bord.

En annen ting man ogsaa merker saa godt er hvor godt forhold man plutselig faar til snuten :lol: Ikke bare det at de gaar rundt og smiler, men man kan jo faktisk gaa bort til dem og spoerre dem om noe uten aa faa hjertet i halsen. Aldri pokker om jeg hadde gaatt bort til en snut hjemme og spurt om veien, potte stein.....Mine dype innstinkter holder meg vanligvis saa langt unna snut som det lar seg gjoere, men en liten politikkendring forandrer plutselig hele bildet. Det skal bli spennende om noen aar naar resultatene av dekriminaliseringa begynner aa tikke inn. Det er en herlig atmosfaere over byen.

• Like 1

vretsjd

Praha anbefales på det sterkeste... Du kjenner stadig en god, velkjent duft når du går rundt i gatene der :redeyes: