Gå til innhold
IBA

norcans fiskeklubb

Recommended Posts

nybgynner

2015 sesongen har gitt flere laks, ett par ørret godt over kg og en havabbor, men det har blitt svææært lite fiske iforhold til det jeg hadde ønska.

åssen har sesongen vært for dere andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Noiatroll

Den har vaert ganske sjef i aar. Hatt fantastisk bitt hele sesongen, er nok ute med stanga 3-4 dager i uka og er vel kun 2 ganger jeg har ikke faatt fisk. Stort sett orret der jeg fisker,men tatt ett par turer aa tatt vederbuk og gjedde paa fluestanga.

Orret over kiloen har det blitt, over 2kg ogsaa :)

Tok ei gjedde over 8 kilo og paa ultralett og 0.12 fireline. Tenkte aa bare ta ett par smaatryter til kattene, skvatt greit naar den beit paa rett ved land. Nesten tre kvarter med kamp saa den 1000 snella der er ikke spesielt god lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

det er absolutt ikke en dårlig sesong du har hatt i år, 2kg ørret på flua er kos :D persa på laks jeg da, 97cm c&r på enhånds i namsen

men den gjedda på UL hørtes morsom ut, men etter 45min så var den vel såpass sliten at den sleit ved c&r ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Noiatroll

2 kiloen er saa klart hoydepunktet for sesongen :)

Den gjedda ble til middagsmat i form av gjeddekaker saa den svoemmer nok ikke rundt mer.

Er plenty av gjedde uti der,saa ikke no skam aa ta av de. Jeg ansaa det ikke som noen mulighet at den ville overleve den kampen, saa da fikk vi spise den i stede.

Gratulere med laksepers.

Det har jeg ikke selv fiska etter,men staar paa planen for neste aar.

De kommer dessverre ikke hit lengre takket vaere demninger :( samme da saa klart for sjo orretten og brun orretten sliter takket vaere det samme. Gjedda stortrives da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Fiska litt torsk, sei og noen makrell i Vesteraalen i sommer. Men er absolutt ingen ihugga sportsfisker. Liker aa lage god mat av og spise fisk...

Er det lov med kjoep/salg av fisk paa norcan markedet kanskje?

Endret av JohnDeFoe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Noiatroll

tenkte aa royke litt orret og roye i loepet av vinteren og neste sesong, saa om du vil ha da skal du faa John :)

Med mindre du vil ha den fryst da, kan saa klart ogsaa ordnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

må bruke cannabis spon når du røyker fisken da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Wohooo, jaggu blei det noen sjrret pflua i ytre Oslofjord her om dagen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KenBB

30 hummer ble det iaar, samma som ifjord.. Tror ikke jeg gidder noe mere orret i, f vente til etter vinteren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Sjrret fiske naa er jo paa topp :) 90% av fisken er og gyter i disse dager saa naa faar man kun de feite overspringerne

30 hummer er ikke daarligt :) hvor i landet er dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KenBB

Vet det, men naa skal jeg late meg resten av aaret!

Samma som deg, ytre oslofjord!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Okey, pa vest eller oest side av fjorden?

Skjoenner godt at du skal late deg, var ute 8timer i 2 varmegrader og fiska, damn det var kaldt paa hendene etterhvert ja. Det var jo varmt og ha hendene under vann med tanke paa c&r :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Fisker selv paa vestsiden av fjorden :) men blir kjedelige fisketurer naar fiskepartnern her paa forumet prioriterer livet annerledes og ikke vil royke paa fisketur mer eller vil vare paa fisketurer der det roykes

Endret av nybgynner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Soilandcatsand

Jeg elsker å fiske men er skit dårlig! :P

Jeg er mannen som lager bål og sitter mye i stolen og ser på andre ;)

Flott å bo i nord, mange muligheter om man er friluftsinteressert ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Da er en av ets siste fisketurer planlagt, imorra blir det en 1,5times btur for komme ut i feltet der det er fisk om dagen :)

Hva er bedre enn en fisketur n man er fyllesyk jlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Saoshyant

Har lenge gått med planer om å komme meg ut til fjorden og dra opp noen av dissa store sjøørretene selv, kjøpte til og med dedikert stang her for et par år siden.

Men jeg trives så godt inne i skogen og nordmarka at jeg så langt ikke har kommet meg ut derfra. Blir veldig fornøyd bare jeg får en abbor eller ørret i løpet av turen :)

Har nok litt det samme problemet som samen :) Litt for glad i bålkos og spliff, ikke like lett å få fisk når du aldri er lenger unna gløra enn et par meter.. Men duppen ligger nå der og flyter allikevel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Det er kun siden dere ikke fAr fisk det :) skal aerligt innr0mme at jeg ikke er den f0rste til A rigge utstyret, men jeg er den f0rste til A fyre en feit, sette opp campen, fyre enda en feit, speide etter vak, samle ved, fyre enda en feit, speide etter vak ogsA blir det fisking :)

Og siden jeg ikke spiser fisk selv, sA sitter gjerne de andre A spiser spr0stekt 0rret imens jeg fisker litt vidre :) pleier ogsA og ha en ferdig rulla i plasttubene f0r jeg forsvinner til fiskeplassen (mA ha en klar i tilfelle jeg fAr en rekord fisk som mA feires)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Saoshyant

Har faktisk klart og opparbeide meg et par vann der jeg har fått fisk hver gang jeg har vært innom i sommer/høst. Fin panneørret på 250-300g, men skulle gjerne hatt en på 1kg eller mer.

Der jeg vokste opp var du skuffa hvis du ikke fikk opp en gjedde på over 5kg, litt mer action da! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Gjedde er svaert undervurdert som sportsfisk :) viste du at gjedda har verdens raskeste akslerasjon fra 0-20km?

Men Assen utstyr er det du kj0pte til sj00rret fiske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

NA er sesongen offisielt over for fluefiske etter sj00rret, meldt kulde imorra og da kommer isen fort :(

Men nA starter jo isfiske sesongen, da burde det vaere muligt og fa opp noe STORT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bakedfisher

Koselig med andre som liker royke og fiske samtidig ;).

Jeg kommer selv fra Danmark, men har boet i Oslo litt over ett aar. Jeg har fisket siden jeg var gut, i de senere aarene har det hovedsakelig vaert i ferskvann etter karpe, Karuss, suter og gjedde. Men jeg er ganske all-round, og liker og fange alle typer av fisk :) Her i Norge har jeg fisket en del i indre oslofjorden og har faatt en del sjrret, torsk, Markell osv. Jeg har ogsaa fisket en del i marka rundt Oslo, og har ogsaa faatt lidt fisk der.

Andre her inne som fisker rundt Oslo?, og evt meitefisker etter karpefisk som jeg?

Endret av Bakedfisher

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Syns den er temmelig tam for oyeblikket , men kan jo fortelle litt om situasjonen her paa middelhavs kysten . For oyeblikket strever vi med en invasjon av brennmaneter , tonnevis ,,,,,, snakka med noen spesialister i marine biology , og de sa at det var en eller to grunner for det. Sommern kom veldig sent her , pluss at vindretningen pa denne tiden av aaret var usedvanlig , ( paalandsvind )  Dette er en paastand jeg maatte erfare , saa jeg rusla ned paa stranda i gaar i en nord oestlig bris som gir meg en fralands vind ,,,,,, ikke en eneste manet i sikte ,,,, jentungen min dykka med go proen uten aa se en eneste manet . Paa tide aa blaase stoevet av stanga , proeve fiskelykka . Obs,,,, hvis du kommer her paa ferie , og vil fiske fra stranda , saa er det ikke dyrt for et fiske pass . ( 4 euros ) , men uten den lisensen kan du bli boetelagt med alt fra 300 til 900 euros , pluss redskapen din blir inndratt . Shit fishing and tight lines    Noen som fisker i nerheten av Singlefjorden , Hvaleroyene eller Ringdalsfjorden ????   Noen som har en baat tilgjengelig i disse omraadene ? :joint:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
OGrow

Mandag blir årets første tur etter laksen for min del. Fått surret opp noen fluer og børstet støvet av wobblerboksene. Er ikke sommer før jeg har hatt noen dager i elva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå