Gå til innhold
IBA

norcans fiskeklubb

Recommended Posts

IBA

nå vet jeg åssen jeg skal dra opp horngjelen neste gang jeg får en :D

åssen er det med SØ rundt christiania område a? ser jo svær skummelt ut :D norcan fisketur til bornholm med stop innom christiania først? :D

Endret av IBA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Er med på den, no doubt! :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Danse paa halefinnen opplevde jeg ofte i UK,,,Barbels,,,, knall fisk aa lande , veldig populer fisk i UK,,, gir ikke opp saa lett,,,, :redeyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Hvis du kjører forbi Christiania mot Dragør kan du finne noen fiskeplasser, men danmark er ikke noe særlig sted å fiske. Det går mest i ørret og karpedammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

:clown: Chub er som en bly klump,sammenligna med en Barbel,, den flyr hele bredda av elva foer du kan blunke,, :smokey: :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

:lol: Er det noen som fremdeled har snekka si,,,,, :lol: :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

fremdeles, skylder paa lemon skunken,,,,MUAHAHAHA :clown:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
IBA

det er nok flere som vil være med på en billig fisketur med en snekke med div norcannere, men hvis det er noen som er litt mer hardcore på ørreten og som vil være med til bornholm i mars-april så hadde det jo vært morro og reist sammen eller samtidigt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

:redeyes: Har rota mye rundt i kattegat,,, mista nesten livet mitt og dama der ute,,,,, 2 andre svensker drukna den natta,,, force 8,,, :fear: :fear:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

:fear: Gikk opp i styrke over natta,,,, force 9,,, veldig religioes den natta gett,,, :fear: :fear: sikkert andre som har vert i "samma baaten " excuse the pun,,, :lol: :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Jeg har sett de to merkligste fiskemetoder på gjeddefangst. Den ene så jeg på grensen til sverige ved Holtet. En gammel svenske sto på en liten knaus og kikket ned i en kulp i en bekk. Der sto han med en stor trestokk med en kobbertråd hengende ned og en renneløkke i enden. Den senket han ned i kulpen og tredde løkken forsiktig rundt gjedda og når løkka var midt på fisken røkket han til og gjedda på rundt en kilo flakset inn på land.

Dette var vist en gammel kjent fiskemetode i disse traktene. Gubben tok seg en røyk og skulle vente på neste gjedde og han sa at det ikke ville ta mer en halvtime før det kom en ny gjedde som skulle "sove" i Kulpen hans :redeyes:

Den andre så jeg da jeg gikk på melsomvik landbruksskole i vestfold. Der forvaltet skolen et vann som gikk for å være norgest mest næringsrike vann og har noen av de største gjeddene i Norge.

De fyllte en klar vinballong med vann og slapp en aborr oppi ballongen. og satt på gummihetta til gjærlåsen så ikke aborren skulle rømme. Etter en stund fløt det opp en gjedde og litt senere en til. den ene var på 5,5kg og den andre 1,7kg. Gjedde jakter som en hai og sirkler et par ganger og tar rennafart mot byttet. Glassballongen er hardere og gjedda besvimer og flyter opp :redeyes:

Nei det er ikke skrøner :redeyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Følger opp med et tips for å finne makrell når du er ute å dørjer. Den første makrellen du får fester du en liten krok i rota på ryggfinnen fester en tynn sene på 5-6meter og en oppblåst ballong.

Kast fisken ut igjen og makrellen setter straks kursen mot resten av stimen og da vet du hvilken vei du skal kjøre. Bare å følge ballongen. Etter kort tid ryker kroken ut av finnen og fisken er uskadet. :redeyes:

Endret av vin&grønt
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Dem som sto i kulpen, var vel det vi kaller "Jacks" i England. Ettaarig,,, beista maa du "jakte " paa, men, fy faen,,, over 20 kg saa har du mye morro,,,, :clown:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Blomdido BadDegrass

Jeg har sett de to merkligste fiskemetoder på gjeddefangst. Den ene så jeg på grensen til sverige ved Holtet. En gammel svenske sto på en liten knaus og kikket ned i en kulp i en bekk. Der sto han med en stor trestokk med en kobbertråd hengende ned og en renneløkke i enden. Den senket han ned i kulpen og tredde løkken forsiktig rundt gjedda og når løkka var midt på fisken røkket han til og gjedda på rundt en kilo flakset inn på land.

Dette var vist en gammel kjent fiskemetode i disse traktene. Gubben tok seg en røyk og skulle vente på neste gjedde og han sa at det ikke ville ta mer en halvtime før det kom en ny gjedde som skulle "sove" i Kulpen hans :redeyes:

Den andre så jeg da jeg gikk på melsomvik landbruksskole i vestfold. Der forvaltet skolen et vann som gikk for å være norgest mest næringsrike vann og har noen av de største gjeddene i Norge.

De fyllte en klar vinballong med vann og slapp en aborr oppi ballongen. og satt på gummihetta til gjærlåsen så ikke aborren skulle rømme. Etter en stund fløt det opp en gjedde og litt senere en til. den ene var på 5,5kg og den andre 1,7kg. Gjedde jakter som en hai og sirkler et par ganger og tar rennafart mot byttet. Glassballongen er hardere og gjedda besvimer og flyter opp :redeyes:

Nei det er ikke skrøner :redeyes:

:lol2: Jeeez...Det er faenmeg det råeste jeg har hørt noen gang. Særlig den med vinballongen...Haha...Nordmenn er gale :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
IBA

til alle fluefiskerne her inne, jeg kan virkelig anbefale den flua her i disse dager med så mye brunt vann.. den har gitt meg 2 ørret på de 2 siste fisketurene, den ene på 750g og den andre på rundt 900g

205db309e0.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Tantor

Trur jeg stikker til marka i helga, forrige tur fikk jeg bare to(en furu og en gran :clown: ). Blitt altfor lite fisking på meg i sommer altså, men men, jeg får rette på det iløpet av høsten.

Btw gjennestad vannet eller V&G?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
seedman

Det finnes ørret i Frønsbekken og i Frognerparken for dere som bor rundt Oslo ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Trur jeg stikker til marka i helga, forrige tur fikk jeg bare to(en furu og en gran :clown: ). Blitt altfor lite fisking på meg i sommer altså, men men, jeg får rette på det iløpet av høsten.

Btw gjennestad vannet eller V&G?

Hadde du spurt meg hva vannet heter så hadde jeg ikke husket det, men gjennestadvannet høres veldig kjent ut så jeg tror det var det. Når vi kjørte fra skolen i melsomvik så hadde vi retning mot E 18 og stokke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CanTiE

Noen flere som binder fluer selv her inne?

Har fult utstyr, men har ikke blitt noe binding på noen år...

Gikk rett og slett lei av å kjøpe bokser til alle fluene :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
IBA

jeg har bestilt fluebinder utstyr med roterende stikke :D kommer nok til og lage reker i alle mulige størlser, fasonger og farge komboer :D + endel kuttlinger, jiggyer, decivere, wolly buggere, børstemarker :P jeg trenger noen stooore bokser etterhver

åssen fluer bandt du mest av? ferskvann eller saltvann?

http://www.youtube.com/watch?v=T-gCMbHDwQM

Endret av IBA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå