Jump to content
Sign in to follow this  
pollen

Sitron syre

Recommended Posts

pollen

Er bruk av sitron syre for pH down bare en "noed loesning " , eller kan den brukes gjennom hele vekst og blomstrings perioden ? Sitron er jo biologisk , men det er kanskje ting som kan bygge seg opp i cocoen. Jeg bruker sitron for oyeblikket , og det er veldig lett aa bringe pH ned til rette nivaa med sitron. Trenger aa vite dette foer saann i elleve tida. Skal paa gro sjappa ser du,,, Hva mener du, sitron eller pH up/down,,,? :redeyes:

10µg

pH down fosforsyre er sterke saker, ikke bra å få på huden og slikt. Sitron er ferdig fortynnet og derfor enklere i bruk vil jeg tro.

pollen

Da bruker jeg sitron for en stund tror jeg. Hmmm, fjerne rust med samma greia,, :unsure: sterke greier,,, :redeyes:

Bozoman

Sitronsyre er bra for røttene, rimelig, og i noen tilfeller bedre en nitrogen eller fosfor baserte syrer. Det eneste problemet jeg ser med sitron syre er at det vil bli brutt ned og brukt av plantene, noe som kan føre til pH svinginger.

pollen

Takk for det Bozoman. Det var gode nyheter. Er ikke sikker paa hva pH svinginger er fornoe. Jeg justerer ned til 5.8 hver vanning. Gaar det bra eller ?

Bozoman

Sitron syre er nyttig og blir brukt av plantene i større grad en ovenfornevnte syrer og da vil pH øke ettersom sitron syren blir trekt opp av røttene. Dette er en pH svinging. Vårt mål i hydro/coco er å passe på at pH i rotsonen svinger mellom 5.8 og 6.2 så planten får utnyttet så mye som mulig av næringen vi gir. Syrlig vann vil over tid gå tilbake til sin originale pH, så vår jobb blir å passe på at pH svinginene ikke blir for lav eller for høy. Har du problemer med mediet som fører til at pH synker med tid så øk pH i nærings løsningen til 6.2 slik at rotsonen får rett pH spektrum.

Hope that makes sense. Jeg er kake :huh:

• Like 4

pollen

:smokey: He, he, no sweat m8 ,,,, jeg haandvanner med 5.8 naar det trengs . Har ikke rez. tank eller drypp system eller noe saant . Saa , med andre ord saa faar plantene 5.8. ved hver vanning . Dette gaar vel bra eller ? :redeyes: :redeyes:

MissBaked

Når får de sitron syre og hvor? Legger du det bare på toppen av jorden og vanner/fukter forsiktig? Og brukes det kun til å nøytralisere ph'n? kan du ta ned ph verdien i foreksempel vann med næring? :)

pollen

Hver gang du vanner . Du tilsetter syra til vannet fra krana for aa bringe ph'en ned . Jeg har ca. 7,1 saa jeg drar ph'en ned til 6,6 , etter neringen er tilsatt , saa har jeg ca. 5,9 - 6,0 . Dette er med 800 ppm Coco A + B . Du faar proeve deg fram . Hvis du er i jord , saa er Ph verdien litt hoyere , husker ikke hvor mye .

pollen

Oooooops , ppm'en jeg nevnte er for blomstrings fasen ,,,,,

FIM

Hei hva med å bruke næring som justerer Ph selv?

Vannet hos meg er på Ph 8, justerte ned med Ph Down brukte en parts næring .Det svingte opp og ned det hele var frustrende.

Byttet næring til to part dvs a+b fra Sensi ,Ph er nå veldig stabil. Dette er dwc system blir vell det samme?

pollen

Hei hva med å bruke næring som justerer Ph selv?

Vannet hos meg er på Ph 8, justerte ned med Ph Down brukte en parts næring .Det svingte opp og ned det hele var frustrende.

Byttet næring til to part dvs a+b fra Sensi ,Ph er nå veldig stabil. Dette er dwc system blir vell det samme? Proever igjen , he, he, Etter at jeg har tilsatt neringen , saa har ph'en falt fra 7,1 til 5,9 ,,,,,,,,