Jump to content
Sign in to follow this  
CptSpaulding

Multippel topping

Recommended Posts

CptSpaulding

Noen som har erfaring med å toppe plantene flere ganger? Dvs å toppe skuddene som dannes etter en topping, evt også toppe sideskuddene.

Jeg har nemlig en viss tilbøyelighet til å nyte resultatet av en avling, noe som medfører velkjente bivirkninger som feks tendenser til latskap.

Dermed prøver jeg å finne ut hvor vidt jeg kan begrense antall planter i større potter feks, men selvsagt begrenset av høyden på Homeboxen, uten at det går djevelsk mye ut over yield.

Multippel topping dudes, share the wisdom! :smokey:

Edited by CptSpaulding

pollen

:redeyes: Jeg er verre enn deg. Gidder ikke blande meg inn i groinga demmes,,, bare la dem gro som dem vil,,,,, :clown: :clown:

buska

Noen som har erfaring med å toppe plantene flere ganger? Dvs å toppe skuddene som dannes etter en topping, evt også toppe sideskuddene.

Jeg har nemlig en viss tilbøyelighet til å nyte resultatet av en avling, noe som medfører velkjente bivirkninger som feks tendenser til latskap.

Dermed prøver jeg å finne ut hvor vidt jeg kan begrense antall planter i større potter feks, men selvsagt begrenset av høyden på Homeboxen, uten at det går djevelsk mye ut over yield.

Multippel topping dudes, share the wisdom! :smokey:

Jeg topper planta hele tiden under vekst da jeg liker busker :redeyes:

Kirby

Har hatt bonsai mødre før i loggen min, og de toppet jeg hver 1-2 uke.. Kommer ann på hvor mye de vokser og hvor mange grener de har igjen... Men du kan få en "stor" liten busk ved å toppe flere ganger..

Kirby

CptSpaulding

Jeg topper planta hele tiden under vekst da jeg liker busker :redeyes:

Hvordan påvirker det avkastningen din kontra å ikke toppe? Good or bad?

marlon_murray

jeg føler det blir litt samme som lst, bare med enda litt lengre veggetid.

• Like 2

buska

Hvordan påvirker det avkastningen din kontra å ikke toppe? Good or bad?

<så klart positivt ellers hadde jeg kutta det ut :)

men noen strain er liker dette veldig bra, noen gir ikke samme resultat ved topping...

Edited by buska
  • Like 1

Bozoman

jeg føler det blir litt samme som lst, bare med enda litt lengre veggetid.

Enig med deg marlon. Man kaster jo vekk den beste veksten på planten. Med aggressiv LST blir kloner fort til multi stammede beist. Bare begynn LST tidlig og hold de tykkeste greinene lavest så hormonene får fordelt seg ut i flere skudd. Ettersom skudd blir til greiner så bind dem ned og. Etter 4 uker har jeg vanskeligheter med å definere hoved stammen. Da er den klar :inlove: Topping sløser mye av plantens energi og hvis man kan oppnå samme eller bedre resultat med LST.

• Like 1

buska

Jeg får ikke noe lenger vegg tid så lnge jeg kunn kniper di bitte bitte smånye skudda. Blir heller samme tid, men 2 eler flere topper som gror :redeyes:, men jeg er jo helt idiot på topping , så er det sagt også :smokey:, me klart lst er bede for den som har litt mere tid tid :)

bully

Med LST så får du masse sånne topper, syntes nesten planta vokser fortere også.

Er ikke mye jobb med LST men det er klar det tar jo lengre tid enn om du ikke skulle bindt ned.

Men du sitter på ræva når du gjør det så vil vel kalle det bedaglig atferd :P

Bozoman

Her er ett eksempel på hva en 4 uker gammel klone ser ut etter aggressiv LST fra den satt sine første nye bladskudd.

gallery_8731_357_122834.jpg

Den er vell ikke stort mer en 10-15cm høy.

gallery_8731_357_858407.jpg

Men den har masse topper. Vanskelig å se hvor mange skudd det er inni der, men den vokste ut av 6L coco etter 5 uker. Ganske umulig å si hva som er topp skuddet lengre.

• Like 2

Weeedar

Bozo, har du vurdert defloration? Er en flott plante du har der, men virker som den vil kaste mye skygge på buds under de øverste bladene. Har ikke prøvd defloration selv enda, men skal gjøre det neste grow.

Bozoman

Den blir jevnlig defoliert. Dette blidet ble tatt rett før. Ingen vifteblader blir stor.

Defoliering blir fort en viktig del i LST.For å oppnå flest mulig topp skudd må man ofre en del blader. De vokser fort tilbake. Jeg fortsetter defoliering gjennom hele syklusen.

Edited by Bozoman
  • Like 1

buska

:rolleyes:

Edited by buska

pollen

:unsure: Har 7 kloner som har staatt med 12/12 lys siden 1 Nov. Vegga med 18/6 siden 26 Sept. Er det for sent aa begynne aa liste dem eller ???

R. Felgen

Det har mye med strain å gjøre, og hvilket gromønster den har. Og Kush f.eks må toppes og knipes (supercroppes) for å få frem skudd, da den rett opp og ned strukturen i kombo med veldig harde greiner gjør det upraktisk å binde den ned.

Imo er topping og kniping mer effektivt enn lst på de aller fleste strains. Prøv dere frem.

Edited by R. Felgen
  • Like 1

pollen

Hmm, de er Jack 47, og grenene er veldig harde i forhold til andre strain jeg har listet. Blir vel til at jeg kniper dem litt her og der,,,lol