Jump to content
Sign in to follow this  
pollen

Fuktighet ,,,,

Recommended Posts

pollen

:redeyes: Skal proeve aa forklare saa godt jeg kan . Bruker 600 w cooltube. Frisk luft rett fra utsia ved hjelp av en rvk 125, igjennom tuben. Paa denne aarstia saa kobler jeg av utblaasings slangen i veggen, slik at jeg faar frisk, varm luft inn i rommet. Slangen er fremdeles koblet til tuben.

Naa kommer jeg til fuktighets problemet. Jeg var selvsagt skakk som vanlig da jeg fikk denne ideen, men den virker som bare det,,, :clown: :clown:

15 l. boette , et STORT badehaandkle , klesklyper ,,, :lol: Fyll boetta til randen med vann, heng handkleet opp i taket slik at det rekker ca. 10 cm. ned i vannet. Naa tar du slangen som kommer fra tuben , rigg den til slik at enden er ca 5 cm. over vannoverflaten . " Kle" den inn i haandkleet med hjelp av klypene . Proev aa faa det saa tett som mulig fra topp til nesten bunn. Mere klyper langs kanten av boetta , slik at du faar mest mulig vidde nederst, men lag en aapning paa ca 20 cm fra kanten av boetta og opp, for lufta som blir pressa ut. Presset fra varmlufta rett over vannoverflata i boetta vil agitere vannet slik at det gir ifra seg masse , fin, varm , ren og fuktig luft helt gratis, luft som normalt ville gaatt tvers igjennom tuben og ut av rommet. Hjelper jo selvsagt ogsaa paa aa holde tempen i rommet oppe . Dette "systemet" topper jeg opp en gang i doegnet med 4 til 6 L. Jo hoyere , konstant vannstand, jo bedre funker det.

:smokey: :smokey: Blei litt rotete , men haaper Dere skjoenner ,,,,,, jada, Reodor Felgen er i tankene mine ,,,,, :lol: :lol: :lol:

• Like 3

zpider88

:redeyes: Skal proeve aa forklare saa godt jeg kan . Bruker 600 w cooltube. Frisk luft rett fra utsia ved hjelp av en rvk 125, igjennom tuben. Paa denne aarstia saa kobler jeg av utblaasings slangen i veggen, slik at jeg faar frisk, varm luft inn i rommet. Slangen er fremdeles koblet til tuben.

Hørtes nice ut som f det der pollen :) tror jeg kjønner hva du mener, men mulig å få ut et bilde vis det ikke er for stress? =)

10µg

Øke luftfuktigheten ved å blåse på vannet:

• Like 1

pollen

:redeyes: Helt riktig ,, 10pg. Ved aa agitere vannoverflata, saa faar du massevis av fuktighet ut av boetta di. Tonnevis mer enn vanlig evaporering fra ei boette med vann som bare staar der ,,,, som sagt, systemet mitt bruker ca. 4 til 6 liter i doegnet ,,, :smokey: :smokey:

pollen

Hørtes nice ut som f det der pollen :) tror jeg kjønner hva du mener, men mulig å få ut et bilde vis det ikke er for stress? =)

:unsure: Hmmmm, har ennaa tilgode aa legge ut bilder her paa Norcan etter alle disse aara ,,,,, vet ikke om jeg har lyst ,,,, :unsure:

• Like 1

Magnum

:unsure: Hmmmm, har ennaa tilgode aa legge ut bilder her paa Norcan etter alle disse aara ,,,,, vet ikke om jeg har lyst ,,,, :unsure:

Nei,det er noe med de bildene :unsure:...

pollen

:lol: Ja , stress var det, men jeg maa jo lere meg aa legge inn bilder ,,, :clown: :clown: Har klart aa legge inn et par bilder paa galleriet med litt forklaring . Haaper det er til hjelp. :smokey:

zpider88

så veldig genialt ut det der pollen :) men blir vel noe stress for meg å få til den løsningen når jeg dyrker i rom med all ventiler å ventilasjon i taket og på loftet? har ikke varmluft inni selve rommet :\ kjører 2 tallerkenventiler i taket som er koblet på ventilasjon på loftet som i gjenn blåser det ut i det fri. Men fynker kanskje å henge håndkle slik du gjorde å la det henge nedi en balje me vann eller? =)