Jump to content
Sign in to follow this  
mrkjell

Lufting av buds

Recommended Posts

mrkjell

Heisann alle sammen! :)

Jeg har et glass med store buds som jeg ikke har luftet på en uke nå. Grunnen er at jeg måtte avgårde på jobb en uke, så hadde jeg ingen som kunne lufte det for meg. :(

Det er et stort glass som er ca 1/4 fullt opp. Når jeg dro så var budsene akkurat passe tørre,fikk liksom den knekkelyden av stilken. Putta også 4 ferdig rullede jonaser i samme glass, er det noe jeg bør vite før jeg setter meg ned og fyrer opp ? Farlig for lunger eller noe når det ikke har fått frisk luft ? Er det noe jeg kan gjøre for og få den gode lukten tilbake ?

Kanskje dumme spørsmål og komme med, men må bare spørre :P

Håper på gode tips og råd :)

Takk homies :smokey:

KenBB

Hva mener du med den gode lukten? Lukter det mugg nå?

Har merket att folk har vanskelig for å lukte mugg i buds, og har sakt til meg "det lukter digg shit det her" når jeg vet buden er full av mugg.

Isåfall er det lurt å lukte på en muggen brødskive først.

KenBB

Jeg vet ikke om mugg er farlig å røyke, jeg regner med det, jeg har røyka muggen bud en gang, fikk heftige smerter i brystet i 2 dager.

Mr.Chalice

Jeg har et glass med store buds som jeg ikke har luftet på en uke nå. Grunnen er at jeg måtte avgårde på jobb en uke, så hadde jeg ingen som kunne lufte det for meg. :(

Det er et stort glass som er ca 1/4 fullt opp. Når jeg dro så var budsene akkurat passe tørre,fikk liksom den knekkelyden av stilken.

Viss du ikke har åpnet glasset siden du la de til curing, så kan det hende at det er mugg.

Da bør du vel ikke røyke det, men kan kanskje lage hasj eller bho.

:smokey:

bully

Fikk mugg i ei krukke i sommer, lukta litt granbar/skaug aktig. Mener å ha lest at BHO er det eneste som er safe og bruke muggen weed til.

Edit: Hvis noen mener det går bra og lage f.eks tørrsikt el ice rev ut av det, tell me about it :smokey:

Edited by bully

Ganjalf

Fikk mugg i ei krukke i sommer, lukta litt granbar/skaug aktig. Mener å ha lest at BHO er det eneste som er safe og bruke muggen weed til.

Edit: Hvis noen mener det går bra og lage f.eks tørrsikt el ice rev ut av det, tell me about it :smokey:

Du har lest rett. Og du må bruke f.eks et kaffefilter for å få vekk sporene, noe som ikke er mulig med andre metoder.

KenBB

Men, med all den dritten som jeg har sett blitt solgt rundt her i landet, så kan du egentlig med god samvitighet tømme lønnskontoen til en stakkars jævel i bytte mot muggen din!

• Like 1

Mr.Chalice

En video om hvordan man fjerner meldugg. Kanskje funker på mugg også?

Om dette er vitenskapelig bevist å fjerne farlig saker vet jeg ingenting om.

pussymasta

kan ikke helt skjønne at man klarer å få mugg på buds som er tørre og bare har liggi på glass en uke uten å luftes.

mugg ser man lett.

vokser det hvitt stoff på potten, og\eller grønne\svarte sporer på den?

Mr.Chalice

kan ikke helt skjønne at man klarer å få mugg på buds som er tørre og bare har liggi på glass en uke uten å luftes.

mugg ser man lett.

vokser det hvitt stoff på potten, og\eller grønne\svarte sporer på den?

Kanskje lese deg litt opp om curing?

Om den kjennes tørr utenpå så kan den fortsatt ha mye fuktighet innerst.

Det er vel derfor man skal lufte par ganger om dagen når man legger nytørka bud til curing.

Trenger ikke å se mugg med engang, vil tro at det først oppstår hvor det er høyest luftfuktighet og tettest, nemlig ved kjernen i bud'n.

• Like 1

X_31487

om det er mugg vil jeg ikke ha lagd bho da dette bare konsentrerer mycogiftene, har dog lagd fin bho av buds med boytritis råte(ettersom de ikke produserer gifter), fant dog i ettertid ut att boytritis sporer er 8 mikron store mens kaffefilter er 15, bummer, men ble iallefall ikke syk, var noen som mente att man kunne ta oljen inn i en sprøyte gjennom ett injeseringsfilter for å kurere dette problemet dog, mvh