Jump to content
Sign in to follow this  
wrooney91

Handlelisten samt med noen egne viktige spørsmål.

Recommended Posts

Mr.Chalice

Enn ting jeg glemte å si angående Cooltube som python påpekte tidligere i denne tråden er at glasset kan stjele litt av lyset (ikke mye), men det tar du igjen på at du kan ha lyset nærmere enn ved vanlige reflektorer. Og såvidt jeg vet så er Adjust-A-Wings dyrere enn cooltube, så det kommer vel litt ann på lommeboka di å :smokey:

Edited by Mr.Chalice

Mr.Chalice

Skjønner..

Ja får heller komme tilbake med nærningen etterhvert som jeg setter i gang..

Jeg skjønnner.. men et lite dumt spørsmål..,

som regel så står det der jeg kjøper frø at blomstringen tar

ca 8 uker.. er det da at den er blomstre klar i uke 8.. ??..

Sorry for ett dumt spørsmål =P

jippi er blitt ordentlig medlem nu =D

Velkommen i klubben :)

8uker blomst betyr vel at den trenger minst 8 uker på blomstringa, de fleste frøsjapper opererer med en blomstringstid som er som regel litt kort, så du kan sikkert slenge på en uke ekstra på blomstringa, men dette finner du ut av når den tid kommer. Husk å skaffe deg lupe slik at du kan se på planten om den begynner å bli ferdig.

Selv bruker jeg dette mikroskopet til 119kr, funker som bare det.

34-7934.jpg

wrooney91

Enn ting jeg glemte å si angående Cooltube som phyton påpekte tidligere i denne tråden er at glasset kan stjele litt av lyset (ikke mye), men det tar du igjen på at du kan ha lyset nærmere enn ved vanlige reflektorer. Og såvidt jeg vet så er Adjust-A-Wings dyrere enn cooltube, så det kommer vel litt ann på lommeboka di å :smokey:

Ja sant det han forklarte jo at noe av lyset blir stjålet..,

men det skal ikke være stress så lenge det ikke blir for vamt, får det er værre enn at litt lys blir stjålet.

Ja jeg får bare litt + av og ha cooltube sånn at jg kan ha den nermere lyset.., men du bruker cooltube nå til dags..?

hvis du gjør det.. hva synes du om den.. kan du ha det mye nærmere lyset.. yter cooltube på samme måte som wingen eller..?

vell jeg har lagt ut 10. laken får utstyret inkl alt sammen sånn som potter og alt.. så med telt pakken og oppgraderingen (om u titter opp)

så har det kommet rundt 8335 Svenske kroner da.. blir seff litt mindre om jeg velger cooltuben..

wrooney91

Velkommen i klubben :)

8uker blomst betyr vel at den trenger minst 8 uker på blomstringa, de fleste frøsjapper opererer med en blomstringstid som er som regel litt kort, så du kan sikkert slenge på en uke ekstra på blomstringa, men dette finner du ut av når den tid kommer. Husk å skaffe deg lupe slik at du kan se på planten om den begynner å bli ferdig.

Selv bruker jeg dette mikroskopet til 119kr, funker som bare det.

34-7934.jpg

Heheh Jo takk skal du ha Mr. charlie..=) hehe..

skjønner så om det står ''northern light'' 8 week's flowring, så

vil det liss si at den tar 8 ukers tid i blomstre fasen..?

Eller at den trenger 8 uker til og komme i blomstre fasen..?

Vil man ikke vite hvor lenge den skal vegge..?

eller er det noe man finner selv ut av ved og se før blomstringen osv..?

Takk for det mikroskopet, det kommer meg til bruk også sikkert =D..

minst ikke så var den litt kul da;P haha..

Har mange dumme spørsmål.. håper de ikke irriterer deg =P

Mr.Chalice

Akkurat for øyeblikket har jeg ingenting pågang, da jeg nettopp har flytta og ikke fått rota meg til å satt i gang, har faktisk ikke fått hengt opp hyller og bilder på veggen engang.

Men kommer til å ta cooltuben i bruk når jeg setter igang tipper jeg ja, må selvsagt vurdere tempen i nykåken og litt sånn først, har bare bodd her i ett par dager så har ikke helt fått føling på hvor stabil tempen er enda, men har på feelingen at det kan bli varmt uten cooltube. Er jo en vurderingssak fra plass til plass dette.:smokey:

wrooney91

Akkurat for øyeblikket har jeg ingenting pågang, da jeg nettopp har flytta og ikke fått rota meg til å satt i gang, har faktisk ikke fått hengt opp hyller og bilder på veggen engang.

Men kommer til å ta cooltuben i bruk når jeg setter igang tipper jeg ja, må selvsagt vurdere tempen i nykåken og litt sånn først, har bare bodd her i ett par dager så har ikke helt fått føling på hvor stabil tempen er enda, men har på feelingen at det kan bli varmt uten cooltube. Er jo en vurderingssak fra plass til plass dette.:smokey:

Ja vell så er det vell det og vurdere det selv..

men hvis jeg tenker meg igjennom kan det seff bli varmt i det rommet jeg har teltet i..

og det kan fort bli kjipt om plantene er i vekst og det er får varmt, begynne og vente på

cooltuben som kan ta noen dager, da er dem sikkert dæva..

Så det er kanskje bedre og starte på cooltube.., og heller endre det etterhvert som det kan

gå bra..

Forresten Gevita ballast tåler MH HPS sa du vell..? eller er det noe jeg bare har i hode ifra før.. =P?..

Skjønner skjønner men da håper jeg deg lykke til ihvertfall med og komme i gang..:D..

Mr.Chalice

Glemte å svare angående veg og blomstring.

Som sagt tidligere så vil jeg mene at når det står 8uker blomstring, så menes det at den bruker 8uker fra blomstring starter til planten er ferdig. Vegtiden bestemmer du selv i forhold til hvor stor plante du skal ha, du kan vegge en plante i flere år viss du vil det.

Du kan også kjøre på med 12/12 lys helt fra start og blomstre den med en gang. :smokey:

Er ikke verdens mest erfarne grower selv og har også stilt endel av de spørsmålene du stiller. Ingen spørsmål er dumme, det er jo av å spørre og prøve å feile man lærer og får erfaringer, slik er det jo med alt i livet :smokey:

wrooney91

Glemte å svare angående veg og blomstring.

Som sagt tidligere så vil jeg mene at når det står 8uker blomstring, så menes det at den bruker 8uker fra blomstring starter til planten er ferdig. Vegtiden bestemmer du selv i forhold til hvor stor plante du skal ha, du kan vegge en plante i flere år viss du vil det.

Du kan også kjøre på med 12/12 lys helt fra start og blomstre den med en gang. :smokey:

Er ikke verdens mest erfarne grower selv og har også stilt endel av de spørsmålene du stiller. Ingen spørsmål er dumme, det er jo av å spørre og prøve å feile man lærer og får erfaringer, slik er det jo med alt i livet :smokey:

Det er godt og vite at du tar det lungt.. =P..

Skjønner skjønner nå forstår jeg mye bedre...!!!

Men veit du sånn ca når det er best og sette opp planten til blomstring..?

vil ikke det være sånn da du begynner og se før blomstene dukke upp osv..?

Mr.Chalice

Forresten Gevita ballast tåler MH HPS sa du vell..? eller er det noe jeg bare har i hode ifra før.. =P?..

Kan ikke komme på å ha sagt noe om det nei, it's all in your head :redeyes:, men tror den gjør det.

Er det denne? Gavita Digistar 600w elektronisk ballast med 4 lägen.

Gavita Digistar 600w elektronisk ballast med 4 lägen.

Gavita Digistar 600w elektronisk ballast är en av de bästa ballasterna på marknaden för tillfället. Tillverkaren är Gavita som funnits sedan 1994 och är känd för sin otroligt höga kvalitet på produkter.

Gavita Digistar 600w är en helt elektronisk ballast enbart bygd av komponenter med högsta kvalitet. Den har 4 lägen, 300/400/600/660w. Du kan alltså under växtperioden ha ballasten på 300 eller 400w, för att spara in på ström, för att sedan ställa över den på 600w när du inleder blom fasen för dina växter. För att maximera din skörd har du möjlighet att "boosta" upp lampan till 660w, men då rekommenderar vi att du använder dig av Philips Greenpower lampan.

Med denna ballast kommer du inte att bli missnöjd! Den har dessutom 3 års garanti.

Ballasten kan tända både 600w MH och HPS lampor.

Mr.Chalice

Det er godt og vite at du tar det lungt.. =P..

Skjønner skjønner nå forstår jeg mye bedre...!!!

Men veit du sånn ca når det er best og sette opp planten til blomstring..?

vil ikke det være sånn da du begynner og se før blomstene dukke upp osv..?

Det kommer helt ann på strain, hvor travelt du har det, hvor stor du vil ha de osv... ingen fasitsvar.

Når det kommer til førblomster så er vel det å strainavhengig.

Sikkert noen andre som kanskje har noe tips som har testa flere forskjellige strains :smokey:

wrooney91

Kan ikke komme på å ha sagt noe om det nei, it's all in your head :redeyes:, men tror den gjør det.

Er det denne? Gavita Digistar 600w elektronisk ballast med 4 lägen.

Takker og Bukker..!..

uff nå GleeDer jeg meg til og sette i gang.. !!

Har du noengang hørt om Sky walker strains..?

Den er helt indica, og er som regel tysk..

Tenker og bestille frø ifra Zenseed.dk

Men er litt på jakt etter en strains som heter Sky Walker..

wrooney91

Det kommer helt ann på strain, hvor travelt du har det, hvor stor du vil ha de osv... ingen fasitsvar.

Når det kommer til førblomster så er vel det å strainavhengig.

Sikkert noen andre som kanskje har noe tips som har testa flere forskjellige strains :smokey:

Skjønner..

Har du noen strains du ville anbefalt meg..? er nybegynner.. så dette

blir min første gang..

Har hørt at

Northern Light er bra og begynne med.. men nesten over alle seed's sider er dem out of stock..

det er vell kanskje får mange sånne som meg.. =P..

Men har du noen andre strains som du ville anbefalt meg..?

Mr.Chalice

Har ikke hørt om SkyWalker nei.

Her har du NL

Som sagt, så er det folk her med masse mere erfaring enn meg, hvertfall når det kommer til forskjellige strains, får vente litt til de kommer på banen :)

Har mest erfaring med sour60 (autofrø) og, da jeg fikk en haug med disse frøene gratis av en kompis. NL er også en bra plante for nybegynnere som jeg har bittelitt erfaring med.

En strain jeg selv kunne ha tenkt meg å prøvd er Orange Haze, smakte den i Christiania for ti år siden, jævli go, også smakte den appelsin, passer perfekt til påska :redeyes:

Men kanskje ikke det beste å bestille fra Holland da det er størst mulighet for at nettopp post fra Holland blir gjennomsøkt av tollen.

Men du kan jo alltids bestille post resistane til Sverige hvor frø er lovlig da, kjapp harrytur over grensa det :smokey:

Bra at du begynner å glede deg, dette er en kjempefin hobby, etter at jeg begynte har jeg også begynt med lovlige planter som tomat, diverse urter, grønnsaker og stevia, det baller på seg :smokey:

wrooney91

Har ikke hørt om SkyWalker nei.

Her har du NL

Som sagt, så er det folk her med masse mere erfaring enn meg, hvertfall når det kommer til forskjellige strains, får vente litt til de kommer på banen :)

Har mest erfaring med sour60 (autofrø) og, da jeg fikk en haug med disse frøene gratis av en kompis. NL er også en bra plante for nybegynnere som jeg har bittelitt erfaring med.

En strain jeg selv kunne ha tenkt meg å prøvd er Orange Haze, smakte den i Christiania for ti år siden, jævli go, også smakte den appelsin, passer perfekt til påska :redeyes:

Men kanskje ikke det beste å bestille fra Holland da det er størst mulighet for at nettopp post fra Holland blir gjennomsøkt av tollen.

Men du kan jo alltids bestille post resistane til Sverige hvor frø er lovlig da, kjapp harrytur over grensa det :smokey:

Bra at du begynner å glede deg, dette er en kjempefin hobby, etter at jeg begynte har jeg også begynt med lovlige planter som tomat, diverse urter, grønnsaker og stevia, det baller på seg :smokey:

Takk for NL.. =) ( er sensiseeds siden ifra nederland, eller er den ifra UK..?..

Får da tenker jeg og bestille NL herifra..

Jeg er sikkelig på jakt etter SkyWalker.. det var en mann som solgte meg den hjemmedyrket en gang i oslo,

og det er noe jeg langt ifra kan komme over.. får og si det sånn =P.. hehe..

Jeg tror jeg har peiling på hvilken strains du snakker om.. jeg Valgte meg akk den selv i cristiania, helt borterst

får ca akk 10 mnd siden, tok jeg Dfds, så tok jeg faktisk bussen til byen og gikk opp til cristiania, det var laangt og gå

men det var verdt det.. røykte to av orangebud, rakk ikke og ta en siste før jeg måtte på båten igjen.. så kastet den ifra meg =P

Mr.Chalice

What, kaste weed? Skulle heller ha gitt den til en stakkars jævel :redeyes:

Sensiseeds er fra Holland ja, just look here :smokey:

Edited by Mr.Chalice

python

skywalker er en hybrid av mazar og blueberry, dutch passion produserer den strainen ihvertfall... :smokey:

wrooney91

skywalker er en hybrid av mazar og blueberry, dutch passion produserer den strainen ihvertfall... :smokey:

Takk for at du engasjerer deg..=)

Har du noen peiling på hvor jeg får ordnet den.. uten om og være innom sider ifra holland ?

www.sensiseeds.com er den hollandsk side eller..?

wrooney91

http://www.cannabis-seeds-bank.co.uk/dutch-passion-skywalker-feminized/prod_282.html

Engelsk side, og etter min erfaring beste frøbank med mye gratisfrø og bra tilbud på hver bestilling :smokey:

Takk skal du ha..

Hvis jeg får spørre.. har du noen gang bestilt på denne siden..?

Hvis du har det.. har du opplevd noe negativt eller at frø'ene ikke har kommet..?

Takk på forhånd =)

Edit : har du noen bra levrandør på denne siden til NL..?

Eks buddah, Greenhouse osv..?

Edited by wrooney91

python

Har bestilt både til postkasse i norge, og post restante i sverige å henta selv, alltid fått alt ;)

wrooney91

Har bestilt både til postkasse i norge, og post restante i sverige å henta selv, alltid fått alt ;)

Skjønner skjønner..

Ville du forklart meg eller gitt meg noe side på hva post restante er..?..

har jo alså tenkt til og hente alt av utstyr i Sverige (Stockholm)

Edit : har du noen gode leverandører på denne siden du ga meg til NL..?

Mener da liss, buddah seeds, Greenhouse seeds osv..

Mr.Chalice

Ett tips når det kommer til frøbestilling er å kjøpe ett Visa Spendon kort på Narvesen eller 7/11 som du betaler cash, bruk så dette kortet når du bestiller, da kan ikke betalinga spores tilbake til deg :smokey:

Edited by Mr.Chalice

wrooney91

Ett tips når det kommer til frøbestilling er å kjøpe ett Visa Spendon kort på Narvesen eller 7/11 som du betaler cash, bruk så dette kortet når du bestiller, da kan ikke betalinga spores tilbake til deg :smokey:

Klart klart..

Den var gjennomtenkt..=P..

Skal seff gjøre det..

Men det med postgreiene..

Er det da bare og bestille på nettet.. skrive eks:

Ditt navn POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad (dersom du vil ha det sendt til Strømstad)

Også vil det komme i sverige iløpet av 1-2 uker så går u og henter det..

( en ting som er kjipt er at man ikke får vite når pakken er der)

Men er det så enkelt..=) ?

Mr.Chalice

Har faktisk ikke bestilt post restante selv, når det kommer til frø har jeg vært så heldig at jeg har fått alle mine frø gratis fra venner :)

Men jeg tror det skal være så enkelt ja, går sikkert ann å ringe til ditt lokale svenske postkontor når du tror at pakken har kommet frem å sjekke med de vil jeg tro :smokey: