Jump to content
Sign in to follow this  
wrooney91

Handlelisten samt med noen egne viktige spørsmål.

Recommended Posts

bully

Har det ikke vært for at jeg barberte skallen for noen dager siden så :redeyes: :redeyes: :redeyes:

Charlie out ;)

Damene elsker barberte skaller og mannfolka elsker barberte ... :redeyes:

wayne rooney: Det er riktig jord ja, mener og ha lest at ingen av plantasjen sine jordtyper er 100% biologiske, men kan gå god for at den fungerer veldig bra med biobizz, kan putte stikklinger rett i den også. Med den jorda har jeg ingen problemer med og holde plantene grønne og friske hele veien, det holder for meg :smokey:

Mr.Chalice

Damene elsker barberte skaller og mannfolka elsker barberte ... :redeyes:

wayne rooney: Det er riktig jord ja, mener og ha lest at ingen av plantasjen sine jordtyper er 100% biologiske, men kan gå god for at den fungerer veldig bra med biobizz, kan putte stikklinger rett i den også. Med den jorda har jeg ingen problemer med og holde plantene grønne og friske hele veien, det holder for meg :smokey:

Hår er oppskrytt :clown:

Men tilbake til temaet.

Kan du sånn kjapt liste opp hva den jorda inneholder (torv, kompost, kuskitt osv) viss du har en sekk liggende? Er det ikke fare for at den blir for kompakt etterhvert viss man ikke blander inn litt perlite, vermiculite, kattesand eller lignende?

Prøvde meg på en grow med halvgrei jord fra europris en gang uten å blande noe annet oppi, det ble alt for kompakt.

:smokey:

Mr.Chalice

DubBud sitt innlegg bør legges til wiki synes jeg, bra jobba :thumbsup:

DubBud

Takk takk :) Dette var en spontan post som sikkert kunne vært bedre på flere vis. Poenget jeg prøver å få fram er at det ikke nødvendigvis finnes noen steg-for-steg guide

for dyrking av cannabis som man kan følge til punkt og prikke som vil fungere perfekt i 100% av tilfellene. Man bør heller etterstrebe å innarbeide gode rutiner

(vanning, mating) og la miljøet og plantene selv gjøre mesteparten av jobben. Og så er det alltid kjekt å vite hvorfor man gjør som man gjør, slik at man

faktisk har en forståelse av det man holder på med istedenfor å være helt monkey see, monkey do.

Og så er det som jeg nylig har lest ifm. kosthold - man må være kritisk til kilden for informasjonen man oppsøker. Dette kaller jeg "indiscriminate investigation"

på godt norsk. Dette er jo en utfordring i og med cannabis er ulovlig, og man kan ikke spørre cannabisdepartementet om tips og råd. Men sørg for å inneha

en viss kritisk sans når du leser noe om dyrking av cannabis. Det er mye motstridende og upresis informasjon der ute, og som jeg prøvde å poengtere så kan man ikke

uten videre trekke paralleller mellom hydrodyrking og dyrking i jord (eller coco, for den saks skyld). De må alle behandles ulikt, i og med at det er ulike måter

å dyrke på som alle har hvert sine sett med variabler. Noe er jo selvfølgelig felles, som at planter må ha lys og luft/CO2, mens andre ting må gjøres ulikt alt etter

som hvilket medium og hvilke metoder man bruker for å dyrke shiten sin.

Litt BHO gjør forresten underverker for influensasymptomer. Er man først syk så kan man like godt være høy ^_^

Edited by DubBud
  • Like 3

Mr.Chalice
La den opp på wiki, sørga for å legge ved link til din post slik at positive feedbacks kan gies :smokey: Edited by Mr.Chalice

wrooney91

Takk for et herlig innlegg..!!

Den kortversjonen av dyrkeboka de var perfekt !

Hehe '' gjett om ble glad får at du hadde influensa'' hehe neida

Men det var perfekt.

Credz til deg ;P

wrooney91

Hei folkens ! :spam_laser:

Nå er det ikke lenge til jeg setter i gang med prosjektet mitt.. rundt om i begynnelsen av april

har jeg planer til og kjøre ned til Sverige får og da hente det jeg trenger av utstyr.

Har en kollega med meg på dette så vi er to om dette.

har et spørsmål angående ompotting, har nå planer til og sette opp 6-8 planter i teltet mitt på 120x120x200.

Tenkte og begynne med 7x7 Cm potter etter frøet har spiret.

Så tenkte jeg og hoppe over til 3,6 L potter.

Og dermed ompotte til 11 L potte eller 14 L potte i uke 5 - 6

Har lest en god del, så har lest at stor potte til en liten plante kan føre til problemer.

Men etter som det er 6 - 8 planter jeg setter opp så trenger jeg litt plass til og håndtere alt i teltet også.

Kan også gjøre det sånn:

7x7 Cm potter

Ompotter til 3,6 L

Ompotter til 6,5 L

Så potter jeg dem om til en 11L potte, 1-2 uke før blomst..? ( Men da har den ikke utfylt alle røttene i potten osv)

Håper dere stepper inn i banen med litt Heelp ! :D

Edit: Har noen av dere brukt denne temp/RH målern..? Den ser ut til og ha alt av det jeg trenger. inne og ute temp med ute sensor som jeg kan stikke i en av pottene, Samt måler den RH. ser denne bra ut til og gjøre jobben sin..? =) 179 kr koster denne.

Kunne tenkt meg kanskje en litt dyrere så lenge den er bedre, ser på denne her også, den er litt dyrere men den er helt digital, den måler inne og ute tempratur samt med RH.

må da kjøpe med meg en temp måler med ute sensor som jeg kan stikke i jorden.

Men kom med innspill folkenz jeg trenger tips til ompottingen og temp.måler =)

Edited by wrooney91