Jump to content
Dr.GreenThumb87

Bruke lys fra solarium?

Recommended Posts

Dr.GreenThumb87

Hvordan ville det fungert om man bruker solariumslys til ett dyrkeformål? Noen med peil?

Dr.GreenThumb87

mulig det er ett jævla dumt spørsmål siden ingen svarer meg, men tenkte som så att solarium skal jo etterligne solen på best mulig måte for att kroppen skal få farge, er dette noe som da kan overføres til dyrking?

Skapnissen

Hvis du kler deg naken, smør deg inn i kokosfett og legger deg ved siden av plantene inne i solariumet blir effekten mye bedre :P

Det var flåsete..., men om du finner ut hvilken fargetemperatur og intensitet det er på solariums lysrør, så vil du jo se om de kan være egnet.

Edited by Skapnissen

canigrow

Ifølge dyrkehåndboka så er UV-stråling skadelig for plantens indre organer (hva det enn måtte bety). Selvsagt finnes det UV-stråling fra sola, men det er uansett ikke det planten benytter seg av for å drive fotosyntese. Fotosyntetisk aktiv stråling ligger i bølgeområdet 400 - 700nm. Ultrafiolett lys er under det.

Blomdido BadDegrass

Det er mange som mener at å supplere med UV-B øker produskjonen av THC, men det er visst en del motstridende resultater og forskjellige meninger så jeg tror ikke det er blitt en endelig enighet på det området. Men jeg tror det heller mot at det ikke har så mye for seg. Det står litt om det på Mr. Nice forumet. Mener jeg har lest noe om det på ICMAG også.

Disse lysstoffrørene alene tror jeg ikke er så egnet, men det skal jeg ikke uttale meg så mye om. When in doubt, go for HPS :smokey:

Hightower

Mener å ha lest at uvb er skadelig for planta....

Dr.GreenThumb87

Men tenkte det ikke er noe stress å "ribbe" en sol seng :P

Og får jo Evt endel planter under disse, selv om det sikkert ikke er optimalt

canigrow

En solseng er jo lagt opp for en del power. Du kan jo "ribbe" den, som du sier, og sette inn andre typer lysrør :)

Dr.GreenThumb87

En solseng er jo lagt opp for en del power. Du kan jo "ribbe" den, som du sier, og sette inn andre typer lysrør :)

Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på :P

canigrow

Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på :P

Hehe. Funker sikkert fett til å vegge stiklinger. Eventuelt noe scrog-opplegg :)

Mr.AJ

ribb ut lysrøra og erstatt de med the real shit. Ta av "taket" på solariumet å heng det opp som en sinnsyk lampe :)

• Like 1

Dr.GreenThumb87

man finner jo halve solsenger av og til på gis bort på finn.no så why not liksom

cinderella

Enkelte mener at UVB-stråling øker produksjonen av trikomer - andre ikke. Hvis du velger å bruke UVB-lysrør må du kombinere de med HPS e.l.

Ed Rosenthal mener at det fungerer: MH TO UV RADIATION.

Tråd om bruk av UVB-stråling.

Edited by cinderella
  • Like 1

Dr.GreenThumb87

Enkelte mener at UVB-stråling øker produksjonen av trikomer - andre ikke. Hvis du velger å bruke UVB-lysrør må du kombinere de med HPS e.l.

Ed Rosenthal mener at det fungerer: MH TO UV RADIATION.

Tråd om bruk av UVB-stråling.

Kommer nok til å prøve ett sånnt prosjekt i fremtiden, så skal jeg lage en ordentlig logg her inne, men får få meg litt mer erfaring med de andre tingene først, er jo tross allt ute sesong snart

Blomdido BadDegrass

Nå må du roe ned litt k1ngz. Det hjelper ikke å poste det samme flere steder, det eneste du oppnår med det er at folk blir irritert.

Ettersom du har gjort medlemmene oppmerksomme på spørsmålet ditt sletter jeg tråden "Kan denne brukes som lampe?" fordi den ikke lenger har en funksjon og gjør alt litt rotete.