Jump to content
Sign in to follow this  
cinderella

UVB-lys

Recommended Posts

Häxdoktorn

jag tvivlar extremt starkt på att weed någonsin kan uppnå 21% thc i förhållande till totalvikt, potensen bara måste vara % thc i förhållande till resin vikt och inte hela grönmassan i en bud... (?) det är iaf vad jag läst någonstans,

och jag tycker det blir orimligt annars: om man har 100g weed av en sort som är 21% potency kan väl omöjligt hela 21g vara rena cannabinoider - bara resinet består ju av massa andra saker, det skulle bli över 0% till gröna cellväggar och annat vanligt plantmaterial i budsen....

edit: försökte hitta någon vetenskaplig artikel som beskriver metoder för att mäta potency men hitta bara massa skitundersökningar om ifall det blivigt starkare de senaste 5 åren eller inte ungefär :(

edit: vilken video?? Eller nu förtår jag, måste vara det "helt tomma" inlägget ovan hehe, antar att no script och/eller TOR plockar bort det så jag inte kan se

Edited by Häxdoktorn

Häxdoktorn

vettigaste och rimligaste förklaringen jag hittat so far: THC percentages really dont mean much of anything. When the government tests for THC they test for THC against all the other cannabinoids. This means that out of all the Cannbinoids found, CBD, CBN, etc.. 25% of them were THC. I think they do it by weight also. But it doesnt tell you how much THC is really there. It just tells you the composition of the trichomes but it doesnt tell you by weight that in a pound of weed you'll find a quarter pound of THC. Im guessing that the strongest marijuana is only like .01% or something infinitesimally small like that when you compare THC to plant material.

med andra ord, varken % resinvikt eller % totalvikt, utan bare % cannbinoidvikt som utgörs av thc! Förklarar ett och annat hur siffrorna ofta kan vara så höga.

Edited by Häxdoktorn

innloggingsnavn

Feil. Gå inn på www.sclabs.com og se hvordan de gjør det. Problemet er at det er svært få laboratorier som tester cannabis på en profesjonell måte. Et annet problem er at det ikke finnes noen standardisert test.

De måler cannabinoide% i forhold til vekta. Sclabs oppgir også fuktighetsprosent i plantematerialet..

Prosessen:

"The Grow Show - THC percentages, do they add up?".. Først trodde jeg også på mannen, men det viste seg at han tok feil. Ihvertfall med tanke på nyere metoder for måling av cannabis.

Edited by innloggingsnavn

Häxdoktorn

<< edit: tog bort massa argument som tydligen måste vara felaktiga >>

Ja, att den exakta metoden inte är standardiserad förstår jag, men jag gick in på http://www.sclabs.com/education/videos.html och tittade på filmen om hur de mäter, de säger ingenstans exakt vilka vikter som använder för att ta fram %.

hittade nu: http://www.thcanalytical.com/docs/THC-Interpreting%20Your%20Data.pdf vilket ändå verkar stödja det du säger

The cannabinoid profile analysis gives you the concentration of cannabinoids expressed in %. This is the

weight of the cannabinoid divided by the total plant weight. What this means is that 15% THC contains 0.15

grams of THC for every 1 gram of plant matter. Percentage is a concentration; a concentration in its simplest

form is just a ratio of two things, like salt in water. The ocean, for instance, has a salt concentration of about

3.5%. This means that in a hundred pound of seawater, there are three and a half pounds of salt. The

concentration can be expressed in other ways besides %, for instance, 3.5% is the same thing as 35 mg/g, or it

could be expressed as 35 parts per 1000. These are all the same ratios.

*gulp* kan fortfarande inte fatta att det är sant... låter så absurt. oh well, ill better shut up now :P

Edited by Häxdoktorn

innloggingsnavn

De er temmelig tydelige på det i videoen.

De deler vekta på cannabinoidene på den samla vekta.

Feks: 1g THC/4g marijuana = 25% THC

Edited by innloggingsnavn