Jump to content
TGG

genial oppbevaring for grønt

Recommended Posts

TGG

er det noen som har testet;

http://www.cellbes.no/hjem-dekor-7249/oppbevaringsposer-045937

det er slike poser man suger ut all luften av ved hjelp av en støvsuger, jeg har ikke testet dette selv, men det virker for meg som kanskje den beste måten og oppbevare vår dyrebare grønne om det skal stå lenge, her blir det jo lagret helt luftfritt dvs ingen mugg eller fuktighet, og man ser jo med en gang om pakken er ødelagt, for du ser jo om lufta siger inn, noe du aldri kan være 100% sikker på ved glass etc...

er det noen som har formening om dette før jeg bestiller? hvis noen lurer så er det et filter der du setter støvsugeren, så ingenting skal kunne bli sugd ut.

• Like 1

trheim35

Problemet med vakuum pakking er jo at du knuser alle budsene, eller ihvertfall mange av de.

Har du virkelig så mye weed at du må vakuum pakke de ? snakker vi flere titalls kilo hehe. Nei takker meg til glass jeg.

• Like 1

TGG

Problemet med vakuum pakking er jo at du knuser alle budsene, eller ihvertfall mange av de.

Har du virkelig så mye weed at du må vakuum pakke de ? snakker vi flere titalls kilo hehe. Nei takker meg til glass jeg.

hehe, i wish :chris:

ja du er inne på noe angående budsene.. men siden de posene blir jo helt lufttette spiller det ikke noe rolle om det er 10g eller 1000g inni di, så du slepper ha 10 forskjellig poser slik som jeg må ha med glass krukker, siden jeg pleier å fylle glass krukkene helt fult for å få mindre luft inni så varierer det må mengden weed jeg har og må derfor ha mange forskjellig, men ser med en slik pose trenger jeg bare en størrelse, og jeg kan åpne, ta ut litt weed og "suge" den igjen uten å fornye luften inni slik som med glass krukker, men det må vel testes litt og litt om gangen, hadde vært krise om jeg ødela alle budsene :(

edit; hadde du foresten erfaring fra dette? eller tror du budsene blir ødelagt?

Edited by The Green Giant
  • Like 1

Dr.GreenThumb87

Jeg har sjeldent hatt god erfaring med vakuum pakking, greit det er enkelt å tar lite plass, men tipper det er en løsning du bare tar en gang

lavamakt

Vaumpakking er veldig kjekt når man skal flytte kilovis :rolleyes:

Men det lønner seg å juistere ned vakumpakkeren til laveste innstilling, så den ikke knuser all poten :smokey:

DubBud

Hvorfor ikke legge budsa på glass slik at de kan cure istedenfor å fjerne all luft og dermed stoppe cureprosessen?

Hvis man skal langtidslagre ferdig curet weed i laaang tid så kan det ha noe for seg, men da har man for mye weed :clown:

Blomdido BadDegrass

Ja jeg tror også at det kan ha noe for seg hvis man skal lagre det i et år eller mer. For man skulle vel tro at oksideringen blir sterkt nedsatt hvis lufta så og si blir fjernet? Så vakumpakket weed i dypfryseren skulle vel kanskje være den beste oppbevaringsmåten over tid.

• Like 1

TGG

da har man for mye weed :clown:

er det egentlig mulig? :D

Edited by The Green Giant
  • Like 2

420Bongo

Ja jeg tror også at det kan ha noe for seg hvis man skal lagre det i et år eller mer. For man skulle vel tro at oksideringen blir sterkt nedsatt hvis lufta så og si blir fjernet? Så vakumpakket weed i dypfryseren skulle vel kanskje være den beste oppbevaringsmåten over tid.

Eventuelt tilsette co2 for å fortrenge oksygen. (i glassene)

Sjelden jeg har problemer med at det går ut på dato :D

• Like 1