Jump to content
Ms. Chance

SOG eller ScrOG?

Recommended Posts

Ms. Chance

Heihei :)

Jeg har lest litt forskjellig ang SOG og ScrOG, både her inne og i Dyrkehåndboka..

Så jeg lurer liksom på hvilken av disse metodene som er best og bruke, jeg selv føler at det virker lurest og bruke ScrOG, men vil ikke ta en for fort avgjørelse på noe jeg ikke kan noe om :P

Når jeg leser i Dyrkehåndboka, så vikrer det som det er lurest og bruke ScrOG enn SOG fordi du får bedre utbytte av det, men jeg er ikke sikker.. Det virker bare sånn i hode mitt at det er lurest og bruke ScrOG xD

Jeg er nybegynner som dere sikkert har sitt fra andre innlegg som jeg har postet.. Og jeg liker og prøve ut nye ting, og det virker veldig intressant dette med SOG og ScrOG..

Men jeg har et telt på 150cm ¤ 150cm ¤ 200cm så spørsmåle er og hva er det beste og bruke i mitt telt, SOG eller ScrOG? Og hvilken av de er best og bruke?

Jeg har jo 1 AK-48 og resten wonder woman, er disse aktuelle til og bruke til SOg eller ScrOG ?

Håper på god hjelp av dere som har mer peiling enn meg :D

Takk på forhånd ^^

bully

Sog er og ta masse kloner fra en mor og sette de raskt i blomst.

Scrog er og la plantene få lengre vekst tid og la skudda komme igjennom ett nett og klippe bort alt under.

For deg tror jeg det er best og la de vokse til ca halvmetern, trimme bort nedre halvdel, gi de en dag el tre også sette de i blomst. Er det mer av de nedre greinene som du ser ikke kommer til og få særlig til lys, trimmer du bort de også.

Da vil du få mange store buds og ikke masse små fjas som bare er irriterende, du kommer til og lære deg åssen planta vokser og utvilker seg sammt få en bedre forståelse for hele greia, lykke til videre :smokey:

exil

Kolla in v-scrog. Imponerande resultat.

marlon_murray

som nybegynner er det egentlig tullete å tenke på sog eller scrog, spør du meg.. bare gro planta så godt du kan.

• Like 3

herbalist