Jump to content
Ms. Chance

SOG eller ScrOG?

Recommended Posts

Ms. Chance

Heihei :)

Jeg har lest litt forskjellig ang SOG og ScrOG, både her inne og i Dyrkehåndboka..

Så jeg lurer liksom på hvilken av disse metodene som er best og bruke, jeg selv føler at det virker lurest og bruke ScrOG, men vil ikke ta en for fort avgjørelse på noe jeg ikke kan noe om :P

Når jeg leser i Dyrkehåndboka, så vikrer det som det er lurest og bruke ScrOG enn SOG fordi du får bedre utbytte av det, men jeg er ikke sikker.. Det virker bare sånn i hode mitt at det er lurest og bruke ScrOG xD

Jeg er nybegynner som dere sikkert har sitt fra andre innlegg som jeg har postet.. Og jeg liker og prøve ut nye ting, og det virker veldig intressant dette med SOG og ScrOG..

Men jeg har et telt på 150cm ¤ 150cm ¤ 200cm så spørsmåle er og hva er det beste og bruke i mitt telt, SOG eller ScrOG? Og hvilken av de er best og bruke?

Jeg har jo 1 AK-48 og resten wonder woman, er disse aktuelle til og bruke til SOg eller ScrOG ?

Håper på god hjelp av dere som har mer peiling enn meg :D

Takk på forhånd ^^

bully

Sog er og ta masse kloner fra en mor og sette de raskt i blomst.

Scrog er og la plantene få lengre vekst tid og la skudda komme igjennom ett nett og klippe bort alt under.

For deg tror jeg det er best og la de vokse til ca halvmetern, trimme bort nedre halvdel, gi de en dag el tre også sette de i blomst. Er det mer av de nedre greinene som du ser ikke kommer til og få særlig til lys, trimmer du bort de også.

Da vil du få mange store buds og ikke masse små fjas som bare er irriterende, du kommer til og lære deg åssen planta vokser og utvilker seg sammt få en bedre forståelse for hele greia, lykke til videre :smokey:

exil

Kolla in v-scrog. Imponerande resultat.

marlon_murray

som nybegynner er det egentlig tullete å tenke på sog eller scrog, spør du meg.. bare gro planta så godt du kan.

• Like 3

herbalist

enig med marlon. har selv opplevd mye problemer og dårlige løsninger når jeg prøver ut mye nytt før jeg er sikker på strainen. simple er oftest det beste sånn at når feil oppstår så blir det lettere å peke ut hvor feilen ligger.

BigBug

Blir litt som å prøve å dra på bakhjulet første sykkeltur :redeyes:

• Like 1

KH

Marlons forslag først, deretter Sea of Green (SOG) som er en ganske rett frem og lettstelt teknikk. Screen of green kan man ta i neste omgang.

Det er ikke noe problem å få ut 400 - 500 gram under 400 Watt på en kvadratmeter i SOG med 17 planter i Grodans kassesystem, men blir man tatt tror jeg at man kommer strafferettslig bedre ut med 4-5 planter på samme areal.

chuckanders

jeg vet av erfaring at rettsvesenet,særlig lekdommerne ser seg blinde på antall,20 planter kan i huet dems og politijuristene gi 2kg iprinsippet,selv om de står i 4litere.,og stå der å holde det proffessor foredraget om sog og scrog lst osv blir jo bare skjæpende til de grader

bruk et par uker ekstra på veg å gro busker,kan lønne seg ved et evnt uhell.fra en reel dom...8 planter ferdig,hang til tørk ca 900gram regna de ut,27dager ubetinga og 60timer samfunnstraff...

en annen 36planter i forskjellige stadier,noen stikklinger noe dem legger veldig vekt på,ikke no ferdig røyk..4mnd.

innloggingsnavn

Enig med chuckanders. Antall planter er dessverre en faktor man burde ha i bakhodet. Jeg ville ha gått for Scrog uansett. Det er fordi toppskuddene ligger på lik høyde og dermed blir den gjennomsnittlige kvaliteten bedre. SCROG kan også gi deg mye større avkastning (gjort riktig).

• Like 1

hassan

Når man dyrker i SOG blir fort toppene veldig tunge i forhold til tykkelsen på stilkene når man kommer mot slutten av blomstringsperioden, noe som kan føre til at plantene brekker eller velter. Anbefaler derfor alltid å sette opp et nett eller to for å støtte plantene når man kjører SOG.

Når det er sagt, så kan f.eks. to uker med veg (etter at stiklingene har rota seg) holde i massevis for å få fullt utbytte av seks planter pr kvm under et nett.

garthman

hei jeg ser at det blir sagt litt forskjellig ang å fjerne blader osv, når planter er i blomst. har prøvd meg på scrog, og det vokser til under skjemen. på forskjellige filmer på youtube, fjerner de alt under skjermen mens plantene er i blomst. andre sier at man ikke skal gjøre dette. noen som har erfaring med dette, og som kan gi meg råd. vil ikke ha mugg heller, og det tettner til fælt under der.ca 3 uker i blomst!

Sarcasm

min erfaring blir mer.. trim tidlig/for mye..mindre buds... men alt under de " mellomste budsene " ... klippklipp..lag hasj/olje

garthman

min erfaring blir mer.. trim tidlig/for mye..mindre buds... men alt under de " mellomste budsene " ... klippklipp..lag hasj/olje

trim tidlig i blomst... nå f.eks.?

garthman

trim tidlig i blomst... nå f.eks.?

har nok latt de stå litt lenge i veg. ca 50 topper på ca 60*60 cm nett! blir veldig tett over nettet også:-)