Jump to content
Sign in to follow this  
kleindru

Kjøpe frø trygt

Recommended Posts

HaVance

Hi,

Jeg trenger froe, hvor kann jeg kjoepe den i Norge? Jeg vil ikke drar eller fly til annet land

• Like 1

exil

Hi,

Jeg trenger froe, hvor kann jeg kjoepe den i Norge? Jeg vil ikke drar eller fly til annet land

Nej det finns inte i Norge. Är olagligt och här på norcan är det ett regelbrott att dela frön. Sorry. Läs lite mer och fråga lite mindre. Google är din vän. 95% av alla dina kommande frågor behöver inte ställas om du läser på lite innan du kör igång.

Lycka till.

Mr.Chalice

Finn deg ett postkassestativ hvor du kan henge opp uten at det ser spesielt mistenkelig ut, sett på falsk navn, bestill gratiskataloger på nettet til den falske postkasse (for å sjekke om posten kommer frem ;)), klar til bruk :smokey:

• Like 1

RezeR

Jeg trenger noen nye frø snart. Og skal definitivt teste falsk postkasse metoden. ;) ALDRI mer bestille til eget navn, sitti med noia i to måneder snart, selv om frøene kom frem. Man veit jo aldri kanskje de sendte de videre til meg for og ta seg en tur når de blomstrer. Er nok litt paranoia inne i bildet her også, men greit og være på den sikre siden fremmover.

bloodben

Bare et par rettelser her og tips til å få tilsendt ting i posten minst mulig mistenksomt. (basert på tidl. erfaring når jeg jobbet i posten)

* Ofte er det IKKE billigere for personer å sende ting rekkomandert inn i landet - dette kommer helt an på hvilket land det blir sendt fra.

* Aldri få tilsendt frø o.l som en "pakke", som oftes er verdi, vekt og størrelse så lav at det skal ikke vær noe grunn for de sender frø som en pakke, men alltid oppgi til dem at du vil ha det tilsendt som helt vanlig a-prioritert brev.

* Aldri få tilsendt noe som rekommandert sending.. både en rek. sending og pakker går de ofte veldig mye grundigere igjennom i tollen enn en brevsending. Nettopp pga. verdien på sendingen og de sjekke opp mot innhold/pakkseddel om du må betale mva.

* Prøv å få tilsendt frø i konvolutter som er merket som "Gift/gave" og har en PÅSKREVET verdi på tollpapirene som de som sender brevet fyller ut, på under 200 NOK inkl. frakt. Dette for å skape minst mulig oppmerksomhet.

Bare et par løpende tips dette. Har absolutt ingen erfaring med falske postkasser osv. Men du klarer ikke fake en postboks lengre ihvertfall. Da skal du være flink!

Jeg har selv fått tilsendt i min private postkasse og aldri hørt noe fra Onkel.

Men alt som du gjør som er ulovlig er der muligheter for å bli tatt. Ingenting er 100% trygt når det gjelder å innføre ulovlige produkt inn i landet

Så dagens ordtak er egentlig; Don't do the crime if you can't do the time :)

Lykke til! :smokey:

• Like 2