Gå til innhold
Rikemannsgetto

Ruspolitikken i Norge må endres.

Recommended Posts

BK

Stilig! Setter tråden som viktig og håper det blir litt blest rundt det! :)

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Rikemannsgetto

Flott! Er ikke min kampanje, men jeg må likevel si tusen takk. Jeg håper flest mulig sender inn sitt bidrag. Hadde vært kult hvis dette ble stort. :)

Hvis man ikke vil at bildet man sender inn skal havne på internett er det bare å si i fra i samme mailen som man sender bildet til. Det er heller ikke noe problem å være anonym. Come on, folkens. Send inn deres bidrag! Pakk litt snø på snøballen. Kanskje vi kan få den til å rulle? happy.gif

Endret av Rikemannsgetto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Rikemannsgetto

Jeg dytter denne litt, jeg.

Føler at jeg maser litt, men håper folk bryr seg nok om saken til å sende inn et bidrag eller to. Denne kampanjen kan potesielt bli en suksess,

men pr. nå har den bare fått inn 15 bilder. Her på Norcan er vi over 9300 medlemmer, så vi hadde nok klart å øke det tallet betydelig hvis vi ville.

.. :)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
acab4life

Man skulle hatt brev e.l. som vi kunne lasta ned og evt. skrivi under og sendt til riktige minister eller noe... Sånn som Amnesty aksjonerer.

Hvis mange nok sender så MÅ de legge merke til det og kanskje til og med forstå hva som er riktig!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Desoel

http://www.document.no/2010/05/narko-terrorisme/

"En ny bok fra FNs byrå for narkotika og kriminalitet (UNODC) sammenstiller kunnskap fra dette feltet i en ny rapport. Blant annet beskriver de hvordan Madrid-bombene var finansiert med narkotikapenger: [... Engelsk utdrag fra boken her ...] I henhold til spansk politi den gang var det i hovedsak cannabis. Historisk var det vanlig at terroristorganisasjoner som Røde Arme Faksjon og Røde Brigade finansierte sine operasjoner med tyveri av banker. Nå er det altså narkotika."

Når vil de innse at en legalisering vil være med å hindre terror og i samme sleng få en inntekt vekk fra kriminalitetens hender og inn til staten istedenfor?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Canari

http://www.document....rko-terrorisme/

"En ny bok fra FNs byrå for narkotika og kriminalitet (UNODC) sammenstiller kunnskap fra dette feltet i en ny rapport. Blant annet beskriver de hvordan Madrid-bombene var finansiert med narkotikapenger: [... Engelsk utdrag fra boken her ...] I henhold til spansk politi den gang var det i hovedsak cannabis. Historisk var det vanlig at terroristorganisasjoner som Røde Arme Faksjon og Røde Brigade finansierte sine operasjoner med tyveri av banker. Nå er det altså narkotika."

Når vil de innse at en legalisering vil være med å hindre terror og i samme sleng få en inntekt vekk fra kriminalitetens hender og inn til staten istedenfor?

Enkelte vil nok hevde at de ikke er interessert i å bli kvitt terror, da dette er den enkleste måten å få igjennom sin agenda på. Ved å spille på folks frykt.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
GreenSanta

Hei mitt navn er GreenSanta, (nåvell er jeg ingen julenisse desverre), Det jeg leg lurer på fra folk og "fe" som alle driver med denne "hobbyen" er om vi ikke kunne ha tatt ting et hakk videre ved å anbefale spessielt medisisnsk cannabis for det er et vidt specter med medisisnk cannabis og som jeg og mange andre ikke har hørt om!! dette er en plante som kan redde liv! i rette hender og ikke bare økonomi, if u know my drift ^^,. Sånn For at nybegynnerre ska begynyne og se hele enheten om hvor viktig cannabis egentlig er! iallefall få opp øynene for nyere teknologi og fakta,. vi lever desverre ikke i refermadness mer så tak å høyere makter til det om det finnes! Dette er alt VELDIG simpelt!. hva om alle kyndige tenke helse iframfor profitt?? dette ville angå alle om jeg har forståt det rett:) kanskje ikke mye og tjene på men du som medmenneske har mye og tjene på det!!. noen andre som har innsyn av dette? Vær så snill og del ditt syn, så vi får delt det videre! :)
- GreenSanta

Beklager skrivefeil Er diagnosert som adhd.. be patient!

Bare gi meg minus poeng om det er det dere føller for^^ Jeg har ingenting og Faile for!, bortsett fra dislikes men hva bryr det meg.. Dette er min tankegang!

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bonde

@GreenSanta

Helt enig! Det er mye unødig lidelse på grunn av manglende lindring.

I følge menneskerettighetene, har man krav på "remedy". Hamp/cannabis ble brukt til 90% av all medisin frem til 1920-30 tallet.

Helt utrolig at denne planten bare har blitt fjernet fra farmasien sånn uten videre. Det ble solgt cannabis på norske apotek fram til 1965, uten aldersgrense.

Jeg fant en plakat her på forumet en gang, som jeg har printet ut og hengt opp et par steder:

www.phoenixtears.ca
Cannabis har blitt brukt som medisin av mennesker siden 3000 f.kr. Men etter en storstilt amerikansk propagandakampanje på 1930-tallet ble cannabis ulovlig. Denne kampanjen var basert på rasisme og løgner - og cannabis blir fortsatt idag sett på som et "farlig" stoff. Men takket være Rick Simpson har man funnet ut at høykonsentrert cannabis-olje fungerer mot div. krefttyper og mer. Men pga. den amerikanske propagandaen blir det foretatt lite forskning på cannabis som medisin (ihvertfall her til lands).
Det er derfor opp til deg å finne ut av sannheten selv! Det er laget en dokumentar om dette som kan sees på youtube, skriv inn:
Run from the cure norsk
"Ignorance, the root and the stem of every evil" - Plato

Problemet er vel at folk blir hjernevasket av media. Politiet er spesielt et problem på dette området, da de ser ut til å aktivt jobbe mot legalisering.......

LINK YT Video

Det beste å gjøre er vel kanskje å informere venner og familie om sitt eget forhold til planten.

Dette er en "skjult" sub kultur i Norge, og ingen har egentlig peiling på hvor mye cannabis som omsettes, eller hvor mange som faktisk nyter cannabis, eller hvor ofte.

Vi som et felleskap må ta kampen i egne hender, politikere kommer ikke til å gjøre det.

Hamp ble produsert i Norge helt fra vikingtiden. Cannabis frø fra 700-tallet har blitt funnet i Norge, denne planten er egentlig sterkt knyttet til vår identitet og kultur.

Å referer til cannabis, hasj og marijuana som hamp, kan kanskje være en god strategi?

En annen strategi kan jo være å bygge en cannabis klubb for medisinsk bruk. Der mennesker med lidelser som kan lindres av hamp er medlemmer i en klubb hvor det dyrkes hamp til medisinsk bruk.

Ingen utenom organisasjonen skal ha tilgang på denne hampen, kun syke (MS, alzheimer, kreft, smerter, adhd, ptsd, eplespi, osv).

Endret av Bonde
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Baika

Linkene i førsteposten fungerer ikke. Noen som vet hva som skjedde med initiativet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Rikemannsgetto

Nei, jeg har lagt merke til at linkene ikke funker. Tror prosjektet bare ble lagt ned. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
redrum

Det kan vel ikke lenger være noen tvil om at "Norsk narkotikapolitiforening" tjener store penger på at dette er ett ulovlig marked? Denne Erik Jensen saken er bare toppen av kaka. Hvem har noe å tape på en endring i narkotikapolitikken, utenom de som tjener penger på den ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Norsk narkotikapolitikk måles i antall beslag og narkodommer, og måles ikke i antall narkomane eller antall overdoser.

Det er som å lage en film som blir finansiert av norske skattepenger. La oss si at filmen koster 30mill å lage. Men filmen blir en total flopp og ingen går på kino for å se filmen!

Men evalueringen av filmen, om den var en flopp eller en suksess, blir avgjort av de som tjente 30mill.

De vil sikker at det lages en oppfølger til 60mill.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Vet dette er en "gammel" film og mange har sett den. Jeg vil allikevel anbefale folk aa se denne.. Den gir meg alltid haap om at en vakker dag saa skal folk som tyr til rusmiddler, for aa dempe smerten (fysisk/psykisk) bli behandlet med respekt!

Sjekk ut "CultureHigh" folkens!!

PS: den er verdt aa se mange ganger. Det er veldig mange gode poeng og laget paa en veldig fin og verdig maate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
letmebeme

Ser det ikke lengre er stor aktivitet i denne tråden, men dette er så absolutt fortsatt om ikke kanskjse også i større grad enn tidligere, et svært viktig tema i dag.

Det siste året har det kommet uttalelser både fra Høyres Bent Høye, og Arbeiderpartiets Hadja Tajik, vedr nødvendigheten av endringer i ruspolitikken. Dette er jo godt, det er i hvertfall blitt mulig å uttrykke seg på emnet, uten å stigmatiseres i like stor grad som før. Likevel har jeg liten tro på at disse floka og partiene de representerer har det i sin vilje å gjennomføre noen form for reel endring.

Politisk vikrer det like håpløst uansett hvilke av de etablerte partier som får min stemme, da de alle uttrykker å være mer opptatt av å regulere og å innsnevre min frihet og min evne til å være ansvarlig i mitt eget liv.

Jeg mener vi alle, har like stor rett til å gjøre valg på vegne av oss selv, uavhengig av hva disse valgene måtte være. Det er ikke logisk, ei heller humant å føre en politikk som sørger for at våre ulikheter ikke kommer til syne.

Det er ikke mulig å argumentere i dag for at et ansvarlig menneske følger loven; fordi det å være ansvarlig, eller det å gjøre ansvarlige valg, innebærerer å tenke selv, det innebærerer og reflektere over de tankene og følsene man har knyttet til temaet, veie de opp mot hverandre og deretter handle derifra.

Hvordan havnet vi her? I dag later det til at nærmest alle politiske ytringer baseres på følelser. Om det er flertallets følelser, eller om bare innad en gruppe som hyler høyere enn oss andre, er for meg irrelevant. Hva noen andre måtte føle om hva jeg gjør med meg selv, er for meg helt irrelevant. Det faktum at dagens lovverk kun verner om flertallets følelser, eller sansynligvis mer reelt, verner om en stor gruppe med høylytte skrikerunger sine følelser, på bekostning av mine og dine og alle andre som lever sine liv i fred, gjør det for meg skinnende klart at politikere i dag har langt mer makt enn vi noensinne burde ha gitt de.

For meg gjør det vondt å oppleve hyklerne rundt meg snakke ned om cannabis og tilnærmet alle ander rusmidler enn alkohol, samtidig som de heller i seg glass nr 6.  Jeg var en gang selv, også til en viss grad like dømmende på mennesker jeg ikke evnet å forstå.

Jeg var engang også i den tro at vi alle har rett på et godt liv, og trodde samfunnet i norge sørget for alle. Men i dag 15 år etter jeg indoktrinert med sosialistiske samfunnsideologier gikk ut av grunnskolen, har jeg sett nok av velferdsnorges mørke sider til å legge disse uoppnåelige ideene til side, omsider forstår jeg at ingen sett av lovpålakte regler som verner om borgeres følelser, kan på noe tidspunkt ansees som hverken rettferdige, heller ikke gode.

Nettop fordi vi alle er forskjellige individer med forskjellige følelser på forskjellige emner, er det irrasjonelt å forvente at vi alle kan ha det godt om vi har de samme midlene til rådighet. Likevel er dette en tankefeil som går igjen hos en veldig veldig stor gruppe mennesker.

Vi har ingen rett på å leve, om vi gjør ingenting selv for å faktisk leve, å hevde noe annet er i bestefall dumskap, men likevel ikke en sannhet. Vi handler alle i stor grad i egeninteresse, enhver som hevder annet lyver, derfor kan ikke noe lovverk defineres rettferdig om noens følelse er verneverdig. 

Å straffe en person for en handling bare på bakgrunn av at denne handlingen ikke er ønskelig i samfunnets øyne, er ikke fornuftig, ikke ansvarlig, og er på ingen måte preget av hverken forståelse ovenfor andre mennesker og heller ikke respekt ovenfor de som velger annerledes enn oss selv. 

Som samfunn må vi slutte å bry oss, fordi et samfunn ikke har evne til nestenkjærlighet. Som sammfunn tror jeg heller ikke forutsetningene for å ivareta individer på den ene eller andre måten er særlig god, da det hele hviler på øyet som ser. Men i utgangspunktet er det en kjennsgjerning at det å syntes synd på andre, ikke er en tanke eller følelse med opphav i noe godt. Når man bryr seg om noen, og gir de støtten de trenger, er dette nødt til å skje på også den andre sine premisser.

Litt avsporing her, men det er viktig for meg å nevne dette, da jeg opplever at det er de politiske ideologiene som sitter dypt i Ola Nordmann, som årsaken til nærmest alle samfunnsmesiige utfordringer vi ser i dag. For ikke å nevne det moralen i det hele.

Jeg har i alle fall gitt min støtte til følgende organisasjoner:  

Foreningen for Human Narkotikapolitikk

http://fhn.no

Foreningen for Tryggere Narkotikapolitikk

http://rusreform.no/

EmmaSofia

https://emmasofia.no/

Liberalistene

http://liberalistene.org

Som nå er et politisk parti, og har som mål å fremme individuell frihet. Er i dag eneste registrerte politiske parti som kjemper for desentralisering av makt, og er det eneste partiet som utrykker forståelse for at du som person først og fremst ønsker å verne om deg og dine.

Hilsen

W.W.

Endret av letmebeme
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå