Jump to content
Sign in to follow this  
KushMaster

brønnvannet mitt

Recommended Posts

KushMaster

Har brønnvann i springen her som stort sett ligger på ph 6,5,men lurer på hvorfor det avgir grønne flekker? Hadde en liten lekkasje for en stund tilbake å vannet hadde laget en stor grønn flekk på golvet som jeg ikke får vekk,samme med dusjkabinettet blir fort grønt,vil ikke kalle det belegg men mere at vannet avgir dette som flekker om dere forstår forskjellen. Plantene elsker vannet ihvertfall,det finnes ikke klor å annet tilsetninger i det selvfølgelig da det er ifra egen brønn,men noe annet er det tydeligvis. Noen som har peiling på hva dette er?

Tantor

kobber?

KushMaster

kobber?

Ja visst,rørene inni huset er gamle kobberør. Dette kan da ikke være noe bra å drikke i lengden??

vin&grønt

Det er nok heller alger i brønnvannet ditt. Burde ikke være noe problem hvis du dyrker med jord, men med hydro er det ikke bra. Mange som tror at brønnvann er bra, men det er det langt fra. De fleste brønner i Norge har alt for dårlig vann. Da mener jeg som drikkevann.

• Like 1

KushMaster

Det er nok heller alger i brønnvannet ditt. Burde ikke være noe problem hvis du dyrker med jord, men med hydro er det ikke bra. Mange som tror at brønnvann er bra, men det er det langt fra. De fleste brønner i Norge har alt for dårlig vann. Da mener jeg som drikkevann.

Kan være alger også ja,men stemmer at gammelt kobber kan avgi dette. En kombinasjon vil jeg tro. Med vil et RO-system ta seg av dette også som annet avfall i vannet?

KushMaster

Det der vil merkbart forbedre vannet ditt :) Bruker ett lignende system på landstedet mitt hvor drikkevannet er oppsamlet regnvann :)

Det vil jeg tro,å håpe det renser det meste. Som vin å grønt nevnte så er det sikkert alger i vannet også,kan ikke være bra å drikke så nå gjør jeg alvor av å kjøpe dette systemet. Det er litt metallisk smak på vannet her også. Så du er veldig fornøyd med ro-systemet ditt seedman?

seedman

Det vil jeg tro,å håpe det renser det meste. Som vin å grønt nevnte så er det sikkert alger i vannet også,kan ikke være bra å drikke så nå gjør jeg alvor av å kjøpe dette systemet. Det er litt metallisk smak på vannet her også. Så du er veldig fornøyd med ro-systemet ditt seedman?

Jeg er kjempe fornøyd med systemet, det har ikke vært mye brukt (3-4 uker i året) men det har forbedret vannkvaliteten drastisk. Jeg betalte vesentlig mere for mitt her i Norge, å angrer nå på at jeg ikke sjekket Ebay først.... 2-3 tusen er vanlig her i landet for lignende oppsett.

KushMaster

Jeg er kjempe fornøyd med systemet, det har ikke vært mye brukt (3-4 uker i året) men det har forbedret vannkvaliteten drastisk. Jeg betalte vesentlig mere for mitt her i Norge, å angrer nå på at jeg ikke sjekket Ebay først.... 2-3 tusen er vanlig her i landet for lignende oppsett.

Akkurat,ssatser på stor forbedring da :smokey: Ja det koster over dobbelt så mye her til lands som det meste.

vin&grønt

Jeg investerte i lignende system på ei hytte jeg leide på åremål og var meget fornøyd. Så først på et i Norge som kostet nesten 6000.- men synes det var for mye så lenge jeg kun leide hytta.

Så fant jeg et fra USA som kom på litt over 1400.- med frakt (uten moms, sånn er det når man har stonervenner innen spedisjon :redeyes: ) og flere ekstra filterpatroner.

Plutselig så fant jeg ut hvor dårlig smak det var på vannet var før det ble renset. Det ble også mye mer stabil pH i hydrooppsettet.

Edited by vin&grønt

Error

Har også kjøpt meg et lite sånn system.

Håper det vil gjøre susen, har problem med at PH synker hele tiden i Aerofarmen min (har kun en plante der, ei moder)...leste at synkende PH kunne tyde på rot problemer..men røttene ser veldig fine ut, og det gjør selve planten også...men det er jo irriterende å måtte justere hele tiden, kan jo umulig være bra for planten heller.

KushMaster

Har også kjøpt meg et lite sånn system.

Håper det vil gjøre susen, har problem med at PH synker hele tiden i Aerofarmen min (har kun en plante der, ei moder)...leste at synkende PH kunne tyde på rot problemer..men røttene ser veldig fine ut, og det gjør selve planten også...men det er jo irriterende å måtte justere hele tiden, kan jo umulig være bra for planten heller.

Problemer med ph fikser du lett med å bytte ut næringen din med advanced nutrients med ph perfect serien så slipper du noen gang å tenke på eller justere ph igjen. Samtidig som du trenger cal/mag næring siden du bruker RO-system.