Jump to content
Sign in to follow this  
Oliven

"En guide til deg som aldri har dyrket pot før"

Recommended Posts

Oliven

Hei folkens! Er relativt ny her (Type, dette er første post), så hvis jeg dummer meg ut beklager jeg det :)

Så googlet litt i går kveld om lysstoff rør eller hva det nå heter, så kom jeg over denne guiden i dette forumet (Hvis det ikke er lov til å linke til andre forumer så beklager jeg det, men kan ikke huske å ha lest det i reglene) http://www.weed.no/forum/viewtopic.php?id=1672 Det er den aller siste posten.

Som dere ser så er posten fra 08', så jeg lurte på om noen kunne peke meg mot en nyere versjon (hvis det finnes)? Lastet ned Håndboka til Eirik (det var sånn jeg hørte om norcan) og det er en veldig fin bok, sto mye nyttig der om lys osv, men for meg så er det litt komplisert, så denne guiden jeg fant på det andre forumet virket knall! Fort å gæli' og en mulighet til å lære uten å innvestere all verdens med penger høres perfket ut :)

Står nederst på posten at den ble redigert av Pål Bong Hansen, så regner med det er han som har laget den. Søkte opp navnet hans her men kan jo ikke gå inn å sjekke før jeg har kommet over rekrutt, søkte også på "En guide til deg som aldri har dyrket pot før", men fant ingenting.

Tusen takk på forhånd :)

bully

I hovedsak trenger du telt,kullfilter,kanalvifte,hps lampe,bordvifte,potter,tempraturføler,jord og næring. Det kommer til og koste deg rundt 5tusen avhengig av str på oppsett og hvor du kjøper det.

Kjøp deg utstyret, les på forumet og still spørsmål etterhvert, så skal vi guide deg til og forsørge deg selv med førsteklasses cannabis :smokey:

• Like 2

Oliven

Jepp er klar over det, har sett på mange videoer og lest nesten hele boka til Eirik :P Men det jeg er ute etter er kanskje en eller to planter i et skap, bare for å bli kjent med dyrking osv. ikke noe stor skala endå. Kjett hvis ting går galt og det er 5000 kr ut av vinduet :P Vet jeg kan prøve igjen, men allikevel :)

Vet det ikke blir optimal vekst og "yield" men det er ikke så farlig sånn på starten, det viktigste for meg er å lære før jeg invisterer store penger i det (5000 er ganske mye for en student :( ) :)

bully

Hvis du ikke har rundt 5k og bruke på ett ordentlig oppsett ville jeg satt meg inn i utendørs dyrking, bestill noen auto frø, finn noen solrike spotter og fyll opp med en god jordblanding så er du selvforsørget på en billig måte.

Vet ikke hva du legger i ''skap'' men hvis du tenker og innrede ett vanlig skap med lysrør og cfl pærer kan det fort bli en dyr og slitsom løsning siden du fortsatt trenger ventilasjon og kullfilter for og holde det luktfritt.

Da sitter du igjen med og ha brukt kanskje 2k på en halvveis løsning som gir deg stusselige buds, sånnt bidrar heller til og drepe vidre dyrkelyst,imo. Eventuellt har du fått deg ett flott vekstskap.

Hvis noe går galt vil det si at du blir oppdaget og dermed ikke hadde en sikker plass og dyrke på, har du ikke det vil jeg fraråde deg innendørsdyrking og heller vente til bosituasjonen endrer seg.

Selve dyrkingen går som en lek med litt veiledning :smokey:

Er du ett oppegående menneske, har en sikker plass, ordner deg skikkelige gener og kjøper deg en 600w så er du sikret minimum 200g tørka buds, med litt kjapp hoderegning vil du se at det finansierer utleggene dine, ordner deg gratis røyk til neste grow er ferdig, sammt gir deg en ekstra klapp på skuldra ;)

• Like 3

Oliven

Du sier mye klokt Bully! Takk for råd, tenkte ikke så langt som til lukt osv, men bare av nysgjerrighet, kommer det så mye lukt av bare et par blanter at det blir et problem? Kan se for meg at det varierer fra de forskjellige typene, men sånn generellt sett? :unsure:

Beklager så dumt spørsmål, men dere gir så bra svar så jeg må bare utnytte meg av muligheten :P :D

Slik som jeg bor nå så får jeg nok ikke muligheten til å skaffe meg et bra sted å bo (og dyrke) før om et halv år eller noe, så er redd for at prosjektet blir satt på hold til da. Men er som du sier, dumt å bli tatt på grunn av for lite plass og lukt, så smører meg med tolmodighet, for den som venter, den venter på noe godt! :)

oyv

Du sier mye klokt Bully! Takk for råd, tenkte ikke så langt som til lukt osv, men bare av nysgjerrighet, kommer det så mye lukt av bare et par blanter at det blir et problem? Kan se for meg at det varierer fra de forskjellige typene, men sånn generellt sett? :unsure:

Beklager så dumt spørsmål, men dere gir så bra svar så jeg må bare utnytte meg av muligheten :P :D

Slik som jeg bor nå så får jeg nok ikke muligheten til å skaffe meg et bra sted å bo (og dyrke) før om et halv år eller noe, så er redd for at prosjektet blir satt på hold til da. Men er som du sier, dumt å bli tatt på grunn av for lite plass og lukt, så smører meg med tolmodighet, for den som venter, den venter på noe godt! :)

Hallo!

Så fort blomstringen er i gang så kommer lukta!

Har 9 planter hjemme som skal høstes om 2 uker og skal si deg det lukter av de! (de jeg har er ikke skunk engang)

Jeg bruker kullfilter men lukta siver ut likevel.. (tør ikke tenke på hvor stram lukta hadde vært uten kullfilter :wacko:

En kamerat av meg hadde 2 planter på badet hjemme hos seg. Eneste han investerte i var ei hps lampe på 250w, Han brukte også bare vanlig blomsternæring. Han slet veldig med lukta den siste måneden.. men det ble jo røykings av det prosjektet også.. Men langt ifra bra røykings!

• Like 1

Oliven

Hallo!

Så fort blomstringen er i gang så kommer lukta!

Har 9 planter hjemme som skal høstes om 2 uker og skal si deg det lukter av de! (de jeg har er ikke skunk engang)

Jeg bruker kullfilter men lukta siver ut likevel.. (tør ikke tenke på hvor stram lukta hadde vært uten kullfilter :wacko:

En kamerat av meg hadde 2 planter på badet hjemme hos seg. Eneste han investerte i var ei hps lampe på 250w, Han brukte også bare vanlig blomsternæring. Han slet veldig med lukta den siste måneden.. men det ble jo røykings av det prosjektet også.. Men langt ifra bra røykings!

Såppas ja? Shit, ja da er det nok best jeg venter. Tusen takk for svar! :) Er kjempe hyggelig å bli med i en så koselig community! Sjeldent man opplever noe sånt nå om dagen :)

xyzzy

Velkommen, oliven.

Generelt sett gir cannabis en ganske kraftig lukt og det er flere som er blitt tatt enten på grunn av tips fra publikum, eller at politiet har hatt et oppdrag i nærheten og kjenner den søte duften :)