Jump to content
Bulldog

Poste restante Sverige

Recommended Posts

Bulldog

Skal snart kjøpe en del utstyr og har lest om poste restante. Virker som det er litt styr + man ikke vet når pakken ankommer. Har funnet et alternativ for de butikkene som bruker DHL. Du kan også tracke sendingen og da vet du når pakken har ankommet.

De har et ServicePoint i Svinesund, da slipper du å kjøre helt til strømstad. :smokey:

EuroCash Svinesund

Servicepoint Locator

You're welcome

• Like 3

knotball

Har du prøvd ut dette?, og evt hvordan gikk det?

Kjekk1

Dette virker jo helt genialt. Det blir det samme som post resistante med mer informasjon.

Jeg skal teste dette om et par uker når jeg skal ha litt utstyr:) så kan jeg gi en tilbakemelding.

• Like 3

Jester86

Noen som har prøvd dette ennå? Har lyst å bestille noen frø på denne måten.

CannaLeif

Bumpelump.. hvordan gikk dette?

hermekraaka

For oss som bor i Trøndelag så tar Superpris.se på Storlien imot pakkene

Edited by hermekraaka

CannaLeif

Hvor lenge er det vanlig at poste restante forsendelser blir liggende på postkontoret?

Litt greit å vite om en ikke har sporingsnummer og et stykke å kjøre..

Weeedar

Professional grow sendte utstyrs-pakken min post resturante til Pressbyran i Strømstad. Dette er bare en liten kiosk hvor de også har pakke mottak. Jeg fikk flere SMSer om at pakken var mottat, sporingsnummer og alt man trenger.

Post resturante fungerer kjempebra! Så får du kjøpt inn litt bacon, brus og øl i samme sleng vetttuuuuuu! :clown:

knotball

For oss som bor i Trøndelag så tar Superpris.se på Storlien imot pakkene

Bump!

Eksisterer superpris på storlien for tiden? -Og har de ennå pakke servicen? Har sendt de mail, men ikke noe svar.

Web siden deres ser mildest talt grusomt utdatert også.... Eg undras :g:

DubBud

Like greit å slå på tråden? Tlf +46 64 77 00 54

Mr.Chalice

Åre da, så kan du knote deg nedover alpinbakkene samtidig

tricko

vil det funke å sende frø til et slikt service point?

Noen som har testa det, eller har noe bra info om det?

Hvordan sender man noe til den adr?

knotball

Overvant noiaen og ringte de, og de kunne bekrefte at pakke utleveringstjenesten fremdeles er aktiv. Det var visst veldig viktig å få på telefonnummer på forsendelsen, slik at de kan sende melding når pakken er ankommet.

Super service dette kan det se ut som :D

Mr.Chalice

@tricko: bestille frø til Sverige skal gå greit da frø er lov i Sverige :)

knotball

@tricko: bestille frø til Sverige skal gå greit da frø er lov i Sverige :)

Jepp, det går under "luksusfuglefrø" :clown:

Dr666

Så blir adressen som om man sender det til et postkontor slik? :

Ola Nordmann

Poste Restante

45271 Strömstad

Sweden

Mr.Chalice

Blir riktig det :smokey:

Nordmenns netthandel er på Europatoppen, og vi handler stadig mer på nett. Netthandel er enkelt, bekvemt og ofte til en mye rimeligere penge.

Ved å gjøre netthandelen via Sverige kan man spare ytterligere, ved selv å reise over grensen og hente varene tollfritt.

Bor du nær svenskegrensen og kanskje tar en tur på svenskehandel i ny og ne? I så fall bør du neste gang du bestiller over nett innen EU vurdere å få pakken sendt til Sverige og hente pakken selv.

For handler du innen EU, og til under kr 3.000, kan du selv tollfritt ta med deg varene over grensen. Så lenge du personlig bringer varene over grensen spiller det ingen rolle om varen er handlet i butikk eller hentes på posten i Sverige.

Overnatter du i Sverige, kan du ha med deg varer for inntil kr 6.000. Ved ordinær netthandel trer ellers toll, moms og gebyrer inn allerede ved kr 200, som ofte vil utgjøre en relativt betydelig sum.

Fremgangsmåten for tollfri netthandel via Sverige er svært enkel. Alt du trenger å gjøre er å bruke en poste restante adresse, som i praksis innebærer at man bruker postkontoret som postkasse. Du må imidlertid få pakken sendt til et ”postcenter”, ikke et ordinært postkontor, og dette er gratis.

Oversikten over ”postcenter” er lett tilgjengelig på posten.se, ved å velge Søk postnummer og skrive inn poste restante i feltet "Adress". Her får man opp totalt 84 postnummer som har denne muligheten, og man kan også søke og sortere på sted/by.

Alt du trenger å gjøre er å adressere pakken til postkontoret i en av disse byene, og benytte denne adressen: Ditt navn, POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad (dersom du vil ha det sendt til Strømstad).

tricko

Jeg sendte mail til DHL servicepoint og spurte om man kan sende brev og pakker fra utlandet og dit, men det går ikke. Man kan bare bruke dhl servicepoint´s innenriks. :s

Må eventuellt bestille fra en svensk frøsjappe da.. Dyrt...

Dr666

Hmm rart, jeg ville dratt en tur innom Euro Cash når du er på harrytur for å sjekke med dem. Hvis de ikke vet så kan de bare se på de pakkene som har kommet til dem om de er fra utlandet.

Hvis det ikke går så er det bare å sende til Strømstad. Jeg har bestilt masse varer fra Tyskland, Spania og England til Strømstad. Bla bildekk fra england, så store pakker er ikke et problem.

Da er adressen:

Ola Nordmann

Poste Restante

45201 Strömstad

Sweden

Edited by Dr666

Mr.Chalice

Jeg sendte mail til DHL servicepoint og spurte om man kan sende brev og pakker fra utlandet og dit, men det går ikke. Man kan bare bruke dhl servicepoint´s innenriks. :s

Må eventuellt bestille fra en svensk frøsjappe da.. Dyrt...

Du sender jo bare til

Ditt Navn

Poste Restante

Postnummer og Sted

Sweden

DHL har vel ingenting med om du bor i Norge eller på ett svenskt postkontor :redeyes:

tricko

Du sender jo bare til

Ditt Navn

Poste Restante

Postnummer og Sted

Sweden

DHL har vel ingenting med om du bor i Norge eller på ett svenskt postkontor :redeyes:

Nei det driter de i, men den må være sendt fra sverige skal ordningen funke. Er jo nesten bare ved østfold det lønner seg med poste restante. Men jeg ender opp med å kjøpe fra en svensk nettbutikk, for da sender de til dhl sine servicepoints, og da kan jeg plukke den opp veldig mye nærmere. ;)

DHL tar ikke i mot pakker fra utlandet om du ikke har kjøpt en egen dhl pakke... :S

Edited by tricko

Mr.Chalice

Skjønner ikke helt hva du mener.

Alle plasser hvor du kan bestille til sverige så kan du jo bestille poste restante.

Hvilket fraktselskap som bringer det inn til sverige spiller jo ingen rolle.

Skjønner ikke helt hva du skal med dhl?

Dr666

Som sagt sjekk med Euro Cash om det går, regner med at det går bra og at personen på DHL ikke vet hva h*n snakker om. Er ikke første gang kundeservice ikke vet hva de driver med.

Hvis ikke så er det fortsatt mye billigere å dra til Strømstad for å henta varene + handle litt fra systembolaget hvis du bestiller fra Tyskland enn en Svensk butikk. Spesielt hvis du kjøper 1 flaske sprit. Har sett litt på denne butikken bla: www.pflanzburg.de

Ganske bra priser i forhold til andre butikker jeg har sett. (OBS. hvis du vet om en billigere butikk, så si gjerne ifra. :inlove: )

Edited by Dr666

vin&grønt

Skjønner ikke helt hva du mener.

Alle plasser hvor du kan bestille til sverige så kan du jo bestille poste restante.

Hvilket fraktselskap som bringer det inn til sverige spiller jo ingen rolle.

Skjønner ikke helt hva du skal med dhl?

Det er ikke alle steder som tar i mot poste restante. Det må du sjekke med posten i sverige for å få oversikt over hvilke steder som har poste restante mottak.

I Strømstad tror jeg det er kun Postens brevcenter som har poste restante.

Mange steder som tar i mot post i butikk tar ofte i mot kun fra spesielle speditører.

F,eks finnes det mottak på svinesund som kun får post og pakker fra DHL, men de tror jeg ikke tar imot poste restante.