Jump to content
tlien

Dyrke 2 stk Lowryder#2 i gammelt PC-kabinett

Recommended Posts

tlien

Hei folkens.

Hopp til punkt 2 hvis du ikke gidder lese alt, setter pris på råd. ;)

Jeg er førstegangsdyrker. Eller, nulltegangsdyrker, jeg har ikke kjøpt så mye som en blomsterpotte ennå, men jeg har spørsmål.

Først og fremst, jeg har aldri prøvd cannabis. Jeg aner ikke hva det lukter. Men jeg er dritlei av å være goodie two shoes, og vil prøve noe spennende. Jeg skal dyrke bittelitt cannabis. (BAD TO THE BONE!!! hehe)

Jeg bor i et kollektiv rett ved en tungt traffikert firefelts byvei i 1.etg. Det går folk forbi hele tiden. Vinduet mitt er kanskje 2 meter over bakken, leder rett til veien.

Det er et par andre som bor i leiligheten som ikke skal vite noe som helst. Jeg tenkte å dyrke på rommet mitt. Rommet mitt er ikke stas, så jeg har aldri folk her inne.

Slik jeg ser det har jeg to alternativ.

1) Et lite dyrketelt.

Jeg fant et på 60x60x140 på et svensk nettsted. Den har kullfilter og virker helt trygt. Problemet er at jeg ikke har plass (lol) til 60x60x140 i min nåværende romkonfigurasjon. Jeg kunne laget en solid hjørnehylle og satt hele teltet på den hylla, men da blir jo enhver snakk om stealth parodisk :D

2) Og her kommer det andre alternativet: Gro Lowryder inni et stort uthulet PC-kabinett uten kullfilter eller noe som helst.

Et par vifter trekker inn, en blåser ut.

Jeg forstår at denne typen blir veldig små planter. Og at de kanskje ikke gir særlig utbytte. Det kan jeg leve med.

Har sett flere videoer på youtube, de tar ut alt fra kabinettet, kler innsiden i reflekterende materiale (eller maler hvitt), monterer lampe®, og bare setter pottene inni...

MEN: Hva med lukta? Hvis jeg gror to av disse små plantene inni et PC-kabinett, som står rett ved vinduet mitt, vil folk som går forbi kjenne det igjennom svevestøvet og eksosen? Når jeg åpner døra mi for å gå på kjøkkenet, vil de andre kjenne lukta?

Det er jo bare to små planter! Har lest ~45 cm høyde...

• Like 2

BigBug

Yow dude! Du har hvertfall kommet til riktig sted :)

Jeg ville prøvd meg på Nr2 i din situasjon. Første gangen min var i et pc-kabinett, men måtte raide klesskapet mitt midt i prossesen. - kjørte ikke lowryders ;)

Det å bygge og konstruere ting fra scratch er jo bare helt konge, så kjør på! Ribb et kabinett eller et lite skap. Ville valgt en av de større modellene tho.

Det finnes flere tutorials på DIY kullfilter som passer fett til pc-kabinett. Lukt vil alltid oppstå, og kan fort oppdages! Ikke begyn uten kullfilter imo.

Du kan også prøve deg på teknikker som LST eller scrog får å holde plantene lave og nede.

Supert at du allerede har begynt å lest/sett litt videoer.

Last ned dyrkehandboken her fra forumet og kos deg :smokey:

• Like 2

Heffern

Dette blir mye stress for noen få gram,hvor lenge planlegger du å bo i dette kollektivet?

Ikke mye lukt fra disse småtassene men noe blir det,med vifter blir det lyd..

Hadde heller fått tak i no LR frø a.s.a.p og satt de ute.

• Like 1

tlien

Heyhey, jøss, hadde ikke forventet svar midt på natta :D

Jeg har ingen planer om å flytte, så det er mulig jeg blir her i flere år.

Skjønner at det blir lite utbytte fra to små planter, men jeg har ingen ambisjoner om å starte en industri heller. Hvis det gir mersmak, kan jeg eventuelt se på noe nytt.

Artig at du har prøvd det også BigBug. Ja jeg tenker jeg går for et hjemmelaget kullfilter. Det er bare det at slike kabinett gjerne ikke er lufttett uansett, så jeg tenkte lukt uansett ville "lekket" ut, men iom at luften blåses ut er det vel viktig å stoppe lukta akkurat der...

Jeg har tenkt å skaffe et gammelt big-tower. Har midi-tower selv, og det er kanskje 50 cm fra bunnen, blir for lavt, må jo ha kanskje 50cm til plantene + rom til lampe også.

Lyd er ikke noe problem, et par vifter? Som sagt bor jeg ved en 4-felts vei, og vi er alle studenter, litt viftestøy må gå bra.

Gro ute... i Norge? Trodde ikke det gikk an engang. Interessant forslag, men det blir vanskelig å vite hvor jeg skulle plantet de, bor midt i en by... Er grønne områder rundt og elv osv, men..snike rundt i natten? ;)

Jeg er absolutt nybegynner, hvis jeg får et akseptabelt utbytte av to små lowryders inni dette PC-kabinettet, hva kan jeg forvente? Som sagt, har jeg ikke engang prøvd cannabis, så hvor mange.. jointer.. kan jeg lage av dette? *knis*

BigBug

- For noen er det stress, for noen er det en hobby. Du for nok mere nok for deg, om du aldri har røyka før. Har lest flere growlogs i små skap og kabinetter med en flott harvest.

- Blir ikke noe mer lyd enn det en vanlig maskin lager.

- Han bor "rett ved en tungt traffikert firefelts byvei" for meg virker det som han må gå et stykke for å finne et smooth sted i skogen. Men for all del, ute er fett det å B)

Sjekk ut denna loggen:

https://norcan.org/ipb/topic/14087-skap-grow/

Han kjører noe større enn det du tenker da, men alikevel sykt gjennomført i et lite oppsett for en førstegangs-dude.

BigBug

Lol. Jeg "svarte" på en del av det du skrev før jeg hadde sett posten din :redeyes:

tlien

Hah, dere svarer imponerende fort!

Ja, for meg er dette veldig spennende, og tenker ikke på yield/m^2 elns.

Du, jeg tror ikke jeg har ikke tilgang til slike grow-logger eller hva dere kaller det, jeg leste et sted at man må ha x antall posts før man får lese dem. Men jeg setter veldig pris på hjelpen.

Da føler jeg at mitt lille prosjekt er ganske ålreit. Tror det kan gå bra.

Jeg har ikke lest mye om høsting ennå, men jeg har forstått det slik at auto-flower-arter som disse lowryderene ikke kan tas stiklinger av, stemmer det? Ikke verdens undergang om jeg må bruke to frø hver avling, men jeg bare lurer. Bare å klippe av hele sulamitten da, hvis jeg ikke kan beholde noe (skal lese før jeg herjer plantene selvsagt)

Og hva med tørking... Det lukter vel en del. Kan kanskje gjøres inni kabinettet det også, hvis jeg kan kullfilter? Da kan jeg ikke gro samtidig, men. Tips?

Edit: Har lastet ned guiden, den skal jeg definitivt lese. Har lest massevis på engelsk de siste dagene, men det er greit å ha det på norsk uansett, spesielt mtp tekniske uttrykk, pærer og hvor man kan skaffe ting. Takker og bukker til dere begge for hjelpen ;)

Edited by tlien

Heffern

Plante i en rundkjøring :loading_anim: ^_^

De kan man ha ute,men fare for mugg da

BigBug

Ja, jeg sitter her å glor i skjermen da jeg fikk en litt spontan ferie, trodde jeg skulle jobbe noen uker til. Buddysa har dratt til Roskilde - jeg har ingen planer og ingen røykings. Tid for å hjelpe mor i hagen da kanskje :rolleyes:

Det er en helt insane fet hobby! Men et tips er å se deg et par ganger rundt i rommet for å finne eventuelle andre spots for kanskje et litt større skap. Basillen biter deg fort og da vil du fort ha noe større og boltre deg på :redeyes:

Stemmer det, må ha 30 poster før du blir medlem. my bad.

Ganske sikker på at man ikke kan ta cuttings fra Auto's nei. Men dette vet noen andre mer om.

Yep, kan tørke det i kabinettet du har kullfilteret.

exil

Kolla in homebox mini 30x30x60 ett mkt fint litet tält för 500sek. Finns på pg i sverige. Garanterat enklare att jobba i och bättre utrymme än ett chassi. Kolla sen tråden Bra och billigt ljus i konstruktions forumet. Köp inte små cfl eller de som ser ut som 1.5L cola flaskor. Satsa på pll rör eller kortare med samma design.

exil

I homeboxen skulle jag sätta en bygglampa (2d lysrör) på 38w i taket och de små lysrörsballasterna som finns i konstruktions delen utmed varje stolpe. I med T5he rör i hållarna och byt till 2700k rör i bygglampan. Skit i Lr2 och kör en Nl alt ww 12/12 från frö och kör en riktigt tuff Lst från start. Använd gärna en självvattnande kruka. Kör enbart på näring avsedd för blom hela vägen funkar fint.

Edited by exil

Alvedans

vifte lyd fra en pc er jo naturlig, motor i bil. jeg ville ha hørt på exil, han har gitt meg mange gode gjennomtenkte råd med argunmentasjon bak. hva slags lys er det egentlig du har å bruke?du har naboer som ikke skal høre noe, da kan det bli dyrere. hvis du ikke har mye kan du jo kjøpe en cfl elller to. vil ikke være nok problemer med lukt på det arealet med 2 planter, kanskje i slutten i pc kabinett uten noe kullfilkter. men en badromvifte (hvis ikke viftnene inne er nok fra før og har sett mange lage sine egne kullfilter som fungerer, saken er at lukten trenger ikke være så sterk det avhenger fra strain til strain, men pot har en veldig spesiell lett gjenkjennelig lukt. Har du ikke noe lys i det hele tatt ville jeg virkelig tatt å gått gjennom

Bra och billigt ljus i dyrke og konstruksjon. skal f.eks lage 3-4 ikke bestemt meg armaturer for pll pærer, vil være 150-200w fra hver. Dette vil bli ypperlig side lys, siden 2*600w hps er hoved, så til sammen 600w kalde 6500K (lysrør. skal ha et uv rør på 9500K i vært også, allt for å lage dettte kommer på : rundt 250$ kanskje 300 hvis man kjøper sånn fancye uv. da har jeg 15 ballaster, 20 pærer 6.5k 55w 30 skruefestester og diamond mylar for en reflektor. nå blir det hjemmelaga, men tær ikke tenke på hva det hadde kostet å lage med norske priser.

tlien

Kan da virkelig ikke være noe særlig støy fra et par-tre små vifter. Det er jo helt vanlig å ha TV på, jeg har datamaskin her, laptop, bordvifte.. og veien rett utenfor. Er det SÅ mye støy fra en 30x30x40 growbox sine apparater? Jeg spør altså, for jeg tenkte det ville høres ut ca som en vanlig PC jeg, kanskje med chassis-luka åpen?

Takk for rådene Exil. Det koster jo bare 5-600 for den minste growboxen, så jeg vurderer sterkt å gå for den.

Men du bruker veldig mange forkortelser jeg ikke forstår. Jeg har lest om lamper osv et par timer nå, prøver å forstå hva du mener.

Du mener en slik arbeidslampe? http://biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Arbeidslampe/Arbeidslampe-lavenergi-359570/ Henge en slik i taket?

"små lysrörsballasterna som finns i konstruktions delen" hva mener du med dette, hvilken konstruksjonsdel?

"I med T5he rör i hållarna och byt till 2700k rör i bygglampan". Hva mener du med hållarna. Haha, jeg vil ha hjelp altså, men jeg forstår ikke helt.

Skal jeg kjøre 2700k rør i taklampen gjennom hele prosessen? Fra frø til innhøsting?

Mener du at jeg skal ha to ekstra lamper på sidene også?

Håper på litt flere detaljer, sånn at jeg vet nøyaktig hva jeg holder på med.

exil

Det finns en del av forumet som heter Dyrkestedt- Design och konstruktion. Om du kollar där så klarnar det tror jag. Där finns bilder och allt på det mesta. Kolla tråden Bra och billigt ljus.

Japp ja det är bara fästa den (bygglampan du länkade) i taket.

Jag här själv kört i homebox mini tältet med en 55w bygglampa 2700k rör (12/12 från frö till skörd). Funkade kanon bra. Fick lite värme problem men det löste sig med mer ventilation. Rekomenderar inte 55w bygglampa då den är så stor att det blir lite lurigt att få ut luften.

Om du inte får problem med värmen är det perfekt att sätta små lysrör utmed stolparna i tältet. T5he är en standard för lysrör med lite mer drag i än vanliga T5. Men det mesta klarnar om du kollar på den där ljustråden.

Bra att du påpekade det där med förkortningar, ska tänka på det. :-)

Här du kvar frågor är det bara fråga på.

Tänk på att den bara är 0.09m2 och titta sen i lite olika guider hur många lumen du behöver. Smäller du på med för mycket får du bara problem med värme. Sist jag räknade så räcker 38w bygglampa för att hålla sig väl inom de riktvärden som ges.

• Like 1

exil

Har även en vän som kör minitältet med 38w och det går skitbra. Byt dock inte till en vanlig vanliga typ 30w. Reflektorn och själva utformningen av lampan är det som gör den så jävla perfekt.

• Like 1

Alvedans

jeg tror han mener at du skal få skaffa deg neon industriarmatur, enten t5 eller t8 rør i dem. regner at han tror det er t5. de er mine favoritter.

det vil han ha som hovedbelysning, så går du til denne

billig utstyr og bra

noen glimrende t5 ballaster der, og t5 lysrørere er supre, og har opptil 25000 på noen lysrør. kelvin på pll 55w ballast t5 ballast viktig at du finner riktig t5 lysrør hvis du går den ruten, bare spørre det, ja du har en hovedlape over plantene, og siden lysrørere er lange fester de kan være kan være 1.5m, dine blir på 21 w 21 w høy kelvins rør her er armaturene han mente,

armaturene tror jeg er t5de også her er to pærer til taket 2,7k Kelvin t5HE

edit: best han forklarer selv :)

Edited by Alvedans

Alvedans

er inga t5 på 36w er noen 35wHE og noen (39w HO). 35w du mener ikke sant?m er jo 36pll da, tro du burde ta sidebelysningen en gang til, så du mente pll lamper i taket?

http://www.ebay.com/itm/36W-36Watt-UV-Sterilizer-Light-Bulb-2G11-Odyssea-Pond-NEW-Lamp-/320828202277?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab2d9dd25 den ser dyr ut da, men er den funk? virker jo ikke koselig med sterilizier :P

hva betytr det?

http://www.lysman.no/no/products/kvadratformade-kompaktslysror.php vet ikke om det er billig ellers men det er kampanke for tiden med 40% på osram lysrør,sparepøre og kompaktpærer.

tlien

Alvedans, jeg skal gro i et knøtt lite telt vettu, det du linka var jo en og en halv meter lange rør hah! :D

Herlig :D 38w 2700K altså. Jeg fant enslik pære online for 90kr. Det er jo en grei pris!

Er det MULIG å dyrke med KUN den lampen? Jeg kan jo eventuelt kjøpe sidelys til neste batch, bare lurer på hvor enkelt jeg kan gjøre det. Kan jeg få noe ut av en slik superenkel løsning? Skulle alltids klare å lage sidelysene osv, men det er en liten terskel der, tenkte å gjøre det veldig enkelt... Hva tror dere?

Jeg tenker å kjøpe med vifte & kullfiltersystem med teltet.. Det blir 1500 kr totalt. Det er avgjørende for meg, at lukten ikke blir for stor, så jeg foretrekker et profesjonelt oppsett, fremfor at jeg lager noe tull som faller ut mens jeg er uten en tur, så kommer jeg hjem og alt lukter. Ikke sant? Klokt det?

Hvordan lukter det i et 25 kvm-rom med et slikt oppsett og en LR2 inni? Vil folk komme inn og si: Fy flate her lukter det hamp, du!!

Jord (og kattesand, leka elller hva man nå bruker) kan jeg vel få tak i her hjemme, trenger ikke bestille det fra utlandet. Dessuten kan jeg bruke ganske vanlig plantenæring, trenger ikke være en dyr type med bilde av hamp på posen osv? Jeg skal selvsagt lese guider med riktige nivåer osv.

Trekkes luft inn i teltet fra undersiden eller fra glipper i duken eller noe sånt? Hvordan kommer lufta inn i disse teltene?

MÅ(!) lufta som går ut igjennom slangen ut et vindu? Det kan blåses ut i rommet, uten problemer, ikke sant?

Alvedans

jeg liker personlig å blande lyspekter, har hps og t5, en "aquablue" og en 6.500k fungere meget godt sammen.

Alvedans

har du pærene i høyden vil du ikke angre på de, utrolig lang levetid, snakker om lange t5 nå

ja du kan bruke kun 2.7K helle veien, men det anbefales et høyere spekter i vegg en blomst, men en hps som har der omkring lysfarge 2k.3k kan brukes, jeg anbefaler t5 pærer i hjørnene, knøttsmå ballaster så de kager ikke mye varme og det gjør ikke røret heller, plantene strekker seg mot den "aqyuablue" 22000K ? og plantene svis ikke, så lenge du kan holde andre faktorer under kontroll kan du ha veldig mye lys, varme er det problemet.skal finne pære til deg :)

http://www.ebay.com/...#ht_1712wt_1270 her er t5 ballastene, du trenger ikke være fingferdig. jeg veit du klarer det.

forresten, ja hvis du vil ha det luktfritt må du ha kullfilter, det fungerer!!!! men jeg bruker bare i blomsmt.

sorry tlf finne pærer nå

Alvedans

http://www.lysman.no/no/lysr%C3%B8r-t5-OSRAM/t5-lysr%C3%B8r.-osram-lumilux-he-lumilux-he-t5-%C3%B8-16mm-21w865-lysr%C3%B8r.php den typen er fin for deg sidne du har "hps" spekter oppå ville jeg hatt "mh" spekter som tillegsbelyesning. du må bestille kjapt, er ikke mange igjen og lot det være til deg. pærene fester du på telstengene i hjørnene, siden det fryktelig varme disse produserer, vil hvis du bruker kullfilter varme aldri bli et problem der.

Teltet skal i utgangpunktet være lys og luftett, ofte de ikke er det men lystett er det viktigste. utifra åssen fysikk fungerer osv og at det vansjelig å tette helt for luft gjør ikke det noe, du trenger bare en utsugsvite som dra lufta gjennom kullfilteret og ut i rommet., nei du trenger ikke slange. 90 spenn er mye på det sore internett, driver å finner fram

tlien

Men altså, teltet er bare 30x30x60, det røret er 85 centimeter.

Hvis det ikke vil føre til NULL utbytte tror jeg jeg prøver kun med en slik 38W arbeidslampe i taket. Jeg kjøper 5 frø, og hvis den første planten gir fryktelig lite, eller dør, så får jeg oppgradere med flere lamper.

Edit: Takk igjen, alle sammen, ser frem til forklaringen exil. jeg må redigere denne posten, så jeg ikke bruker opp postkvoten min, har en post igjen for i dag, sparer den til i kveld lol :D

Edited by tlien

exil

Hinner inte just nu men jag ska förklara tydligt och bra med bilder och länkar ikväll.

Alvedans

vifta vil nok være overdimensjonert som vi gjerne liker at den er :) så den vil tømme teltet for luft jevnlig, men siden det bare blåses ut skapes det trykk der innne osv. kullfilteret må være høyt, varme stiger, og hvis du lager passiv innluft, noe jeg nesten regner med det er trenger du ikke tenkpe på mer. kjøper du 4 ballaster og 4 t5 pærer blir det rundt 300,- er ikke mye det for gramma ekstra. skulle gjerne hjulpet deg masse mer, men har en venninnen jeg skal bygge rom for, så duty calls. du er i gode hender med exil i hvertfall, men jeg anbefaler deg på det sterkeste med side belysning, hvis t5 blir for lange, hva med pll55 "halve t5" ? i billigt og bra ljus under dyrkerom og konstruksjon. de er 50 cm i høyden og her er noen ballaster

og "halve t5 er pll55. det er doble rør men halvparten så lange.

http://www.ebay.com/itm/Fluorescent-Lamps-Electronic-Ballast-with-Lamp-Socket-55W-for-H-Tube-Lamp-Light-/290676565655?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43adac6697 4stk ~30

http://www.ebay.com/itm/PACK-5-55W-2G11-4-PIN-6400K-COMPACT-FLUORESCENT-PL-LAMP-/110835525904?_trksid=p2045573.m2042& 1stk 5 pærer du har en ekstra ~35

http://www.ebay.com/itm/390429571215?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 for å sikre litt. 8stk 17$

http://www.ebay.com/itm/28-Watt-Compact-Fluorescent-CFL-Square-2-Pin-Lamp-with-GR8-cap-/180919827218?pt=UK_BOI_Lights_Lighting_ET&var=&hash=item2a1fa97b12 (warmwhite) til tak lampa, 1stk 2700k ~7$

http://www.ebay.com/itm/28-Watt-Compact-Fluorescent-CFL-Square-4-Pin-Lamp-with-GR10q-cap-/180919827265?pt=UK_BOI_Lights_Lighting_ET&var=&hash=item2a1fa97b41 warwhite, vet ikke hvilken i taket.

~90$ for lys i lange ange tider, kan brukes med akkurat like stort hell i et større telt.

edit:peace forresten, reiser til roskile i kveld og :D vær greie med herandre:D

Edited by Alvedans

exil

Först en rättelse. Det funkar inte med 21w T5he rör de är på tok för långa. Tänkte fel.

Homebox mini är 30x30 = kvadrat fot

Ok så här tänker jag.

Minimum för att odla ligger runt 2000L/fot

Riktigt ok är 5000L

Överkurs är 7000L

38w bygglampa i taket med ett 2700 rör. 2635 Lumen (L)

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/Arbetslampa/Arbetsbelysning-lagenergi-359570/

Byt till rör.

http://www.lysman.com/sv/kvadratformade-kompaktslysror-narva/narva-dd-kompaktlysror.-4-pin-gr10q-dd-38w827-4-pin.-kompaktlysror.php

4st Lysrörsarmatur T5 från biltema ( en vid varje stolpe i tältet, fästs med buntband) 8w 36 cm går enkelt att koppla ihop med en sladd. 4X350L=1400L

http://biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/Belysning-inomhus/Lysrorsarmatur-T5-46275/

Byt till rör 2700K

http://www.lysman.com/sv/kvadratformade-kompaktslysror-narva/narva-dd-kompaktlysror.-4-pin-gr10q-dd-38w827-4-pin.-kompaktlysror.php

Använder du detta så har du alltså 4035 Lumen på din kvadratfot 30x30. En helt ok belysning som kan ge goda skördar. Du kommer inte bli stadens fetaste langare men du och dina vänner kommer ha kanon fint röka var 70dag. Tror man kan få ut runt 20G på den setupen om man lyckas få ner temp till runt 28.

Edit. Jag fick på 55w Hempy bucket och en massa inkörningsproblem (värme, 100%rh osv) ut 14G tidigt skördad (gillar det men det blir mer om man väntar) NL. Om jag minns rätt tog det 66 dagar från frö till skörd. Tror jag med helt rätt grejer (näring, krukstorlek, metod, Rh, värme) skulle kunna pressa upp det i nästan 30G.

Tekniken du bör använda är antingen ScrOG eller LST eller helst båda två samtidigt (först LST sen pilla med ett ScrOG nät). Kolla i min dyrkelogg där finns en blueberry auto som jag misshandlat rejält alternativt google lite.

https://norcan.org/ipb/topic/22571-auto-ak47-auto-nl-uteodling-2012/page__st__40

Jag skulle köra med en självvattnande kruka typ denna fast vit (värme/ljusreflektion)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70153848/?query=nektarin

Sen om du känner för att vara lite avancerad kan du köra en hempybucket (mycket enkel passivhydro) i din självvattnandekruka. Funkar fint med Hesi blom jord näring hela vägen. Ge hälften av rekomenderad dos enligt Hesi närings schema. Näring fast otroligt svag från dag ett.

http://www.thctalk.com/cannabis-forum/showthread.php?41654-How-To-Hempy-Bucket

Att odla 12/12 från frö är en riktigt fin metod. De börjar ändå inte blomma direkt utan de har en vegg period på ca 3v och det är då du kör LST och ScrOG sen släpper du upp den.

En stor fördel med att odla 12/12 hela vägen är att du kan klämma in vanliga ej auto sorter i ett riktigt litet utrymme och få kvalitetsgräs. Sen slipper du ha igång den när du kan få besök. Typ för min del 22:00-10:00.

En annan fördel är att det inte blir så jävla varmt som det blir efter 18h/20h/24h ljus (vanliga auto tider). När väl allt i din garderob(väggar golv tak) har värmts upp kan temp stiga ganska ordentligt. Med 12/12 är den period som kanske blir för varm väldigt mycket kortare och plantorna tar ej så mycket stryk.

Nu måste jag posta och läsa igenom (rätta), sorry men jag orkade inte trixa med bilder. Har du frågor eller om jag varit otydlig så fråga igen. Jag älskar att odla och svarar gärna.

edit. Sen behöver du givetvis ventilation+kolfilter och fläkt (PC) för cirkulation inne i tältet.

Edited by exil
  • Like 3