Jump to content
tlien

Dyrke 2 stk Lowryder#2 i gammelt PC-kabinett

Recommended Posts

BigBug

Exil, min favoritt svensk! :thumbsupsmileyanim: snel hest

tlien

Aaaah, så herlig med utfyllende guide.

Så du synes altså jeg BURDE ha skikkelig lys fra dag en. Okei, ja den er grei, jeg skal gjøre det. Den siste lenken din, til T5-rørene, er feil. Jeg har skrevet ned alt jeg trenger nå.

Jeg har ingen ambisjon om å lage mer enn til eget forbruk. Kvantitet er uviktig, i første omgang, kanskje jeg blir bitt av basillen og blir glad i å prøve å slå rekordene mine eller hva det nå måtte være i fremtiden, men jeg vil ganske enkelt gro min egen cannabis, og teste litt, i ro og fred ;)

Men du sier altså at jeg skal droppe disse miniplantene, og heller kjøpe konvensjonelle, feminiserte?, Northern Lights-frø, men kjøre 12/12 og la de blomstre så raskt som mulig. Bruke LST for å buske de ut litt, så sette opp ScrOG for å spre toppen ytterligere. Det skal jeg klare.

Best med feminiserte frø, eller? Slippe å måtte finne ut hvilke som er han/hunner og fjerne hanner osv. Mindre sjanse for å gjøre nybegynnerfeil?

Bør teltet stå i rommet, eller kan jeg sette det inni skapet...?

EDIT: Jeg må bestille dette poste ristante til en svensk grensebutikk.. altså, telt + ventilasjonssystemet.. hvis jeg blir stoppet, blir det konfiskert? Blir jeg bøtelagt..? Hmm.

EDIT2: Jeg har brukt opp min postkvote, exil, så jeg må redigere her hahah.

Okei, jeg bør altså kjøpe den viftekontrolleren også.

Er du sikker på at NL ikke vil gro for lange da, inni dette lille teltet, selv på 12/12 fra frø?

EDIT3: Flott, okei. da er neste utfordring å kjøpe frø...så en video på NRK hvor tollvesenet sjekket ALLE konvoluttene i en forsendelse med post fra Nederland. Tolleren påsto det var 100% sjanse for at de fant alle frøene. Han gikk over konvolutt for konvolutt. Klemte på de, luktet på de. Åpnet to av de, den første hadde en pakke med 10 frø, den andre hadde en lakriseske, men inni esken lå det 10 cannabisfrø. Så jeg tror ikke jeg tør bestille fra Nederland. Hva ville du gjort...? Tenker på zenseeds i danmark, eller everyonedoesit fra England...

Edited by tlien

exil

@BigBug så nu var man en häst. Tack. :-)

Japp du har fattat allt rätt.

Angående biltemas t5 armatur så vet jag inte vad de har för K på rören som följer med/säljer men 2700K är det du helst ska ha. Hittar du inte rören så gå in i en riktig lampaffär så kan de plocka hem dom till dig. Det brukar inte kosta extra bara för att de plockar hem dom.

Ja feminiserade är att föredra.

• Like 1

exil

Kolfilter och fläkt hamnar alltså utanför tältet bara så du har det i beräkningen.

Tält-fläkt-kolfilter med andra ord. Funkar fint.

Finns ett tillägg till pg's (tt100) fläktar för 200kr har jag för mig då kan man styra temp och varv. Klart värt pengarna.

Jag hade mitt tält i ett skåp över en garderob (därav svårt att bli av med värmen)

• Like 1

exil

Med lst och scrog bör det absolut funka. Fullt kommer det bli men var riktigt tuff när du kör lst.

Jag tog fläkten som gick att kontrollera. Tycker den var grymt bra. På riktigt låga varv låter den inte mkt. Gäller att hitta balansen mellan varv och temp. Slår fläkten på för full sketa så vet du att du har 30c i tältet (dra ur en lampa).

• Like 1

BigBug

Dette prosjektet kommer til å gå veldig bra!

Husk å start dyrkelogg for oss når du begynner!

- Med feminiserte frø er det en liten risk at det kan bli hermies, ved stress. Har ikke opplevd det selv, så jeg er fÆn av de :)

- 100% sjangse for at frøa blir stoppa fra nederland er det garantert ikke! Men ville uansett unngått derifra og kjøpt fra en av de du nevnte, ellers finnes det flere tråder om bra banker her på forumet.

- Du kan ikke bli bøtelagt for å bestille utstyr. Er ikke ulovlig det. Du skal jo bare dyrke cherrytomater.

• Like 1

tlien

Hehe, nå har jeg ett innlegg til, frem til 2:28, da jeg får enda ett :D Jeg får "make it count"

Blir frøene stoppet og innsatsstyrkene kommer kommer susende gjennom vinduet får jeg bare ta det som en mann, verre ting har skjedd.

Ok, da takker jeg og bukker for hjelpen alle sammen, jeg har all informasjon jeg trenger, må samle inn disse tingene, så får vi se hva som skjer.

Det kan ta litt tid, for jeg har ikke bil, så varene må ankomme sverige, så må jeg få noen til å kjøre meg for å hente osv, men jeg kommer tilbake, og poster flere spørsmål og oppdateringer. Og det er som du sier: cherrytomater. Og chilipepper.

Hmm, de har visst ikke Northern Lights feminized. Kan jeg gå for Northern Soul Feminized (Genetics: Skunk #1 x Northern Lights Variety: Mostly indica) med hell?

exil

Angående näring så gillar jag Hesi (jordserien) ta bara blom och möjligtvis pk 13/14 som ett tillägg i senare halvan av blom perioden.

Har provat lite olika seedshops och jag tycker attitude är den bättre. Kul sortiment av pick n mix seeds och man får alltid med fina gratis bönor.

• Like 1

BigBug

Enig!

Siste jeg bestilte fra var attitude, og de lå i postkassa 6 dager senere! Alle jeg har testa hitill har spirt, ingen hermies + tre gratis frø, hvor jeg tester et av dem nå :)

• Like 1

tlien

ok, da prøver jeg attitude! Takk for tipset. Jord og annet anskaffer jeg når frøene er i boks :D

tlien

Enig!

Siste jeg bestilte fra var attitude, og de lå i postkassa 6 dager senere! Alle jeg har testa hitill har spirt, ingen hermies + tre gratis frø, hvor jeg tester et av dem nå :)

Når bestilte du, BigBug? Bestilte du med T-skjorte osv?

BigBug

Bestilte med T-skjorte ja. Fet btw :smokey: Det var en liten stund siden nå, husker ikke helt.

tlien

Kan jeg kjøpe to potter i.. eh.. det heter vel 'staggered' på engelsk, hvor man dyrke en plante i en måned, så starter jeg den andre, sånn at jeg har lavt antall planter, men likevel får høste oftere (selv om den totale mengden blir den samme over en gitt tidsperiode.)

Disse er jo av samme kjønn, så...?

Trenger jeg noensinne bytte potter med dette opplegget, uansett opplegg? Hvis jeg går for IKEA-pottene, hvor lenge vil vannet vare..? Jeg vil måtte reise vekk en helg her og der.

Spennende det her. Vi får se om jeg ender opp i kjelleren på politistasjonen med et bilbatteri koblet til testiklene om en ukes tid. Krysser fingrene for å slippe det ;)

En ting som nesten er litt rart å tenke på, kanskje det er en form for paranoia eller narsisissme, er at politiet nesten garantert følger med på forumet heh... Kanksje jeg overvurderer hvor mye tid de bruker på smådyrkere.

Hvis matematikken min holder er det ca 42 diagonalt i en 30x30 flate, pottene har diameter på 17 cm, bør gå bra det, med to altså

Edited by tlien

ganjamon

Kan jo ta stiklinger fra en plante, kjøre di underl ett lys, å sette dem til 12\12 medengang du har plass

tlien

Ja pokker, disse plantene er ikke auto, så jeg kan ta stiklinger av de. Jeg har ikke lest noe om det, så jeg må sette meg inn i det før jeg starter, men hvis alt gjøres riktig med stiklinger, kan jeg klare meg uten noensinne måtte kjøpe flere frø..?

Vi får se hva det er plass til i dette særs lite teltet, er jo bare 30x30x60, og exil antydet at selv med en veldig LST'et og ScrOG'et NL kan det bli trangt, men det er bør uansett være nok til en potte med en stikling i, i hjørnet, som kan ta over plassen når jeg har høstet den eldste. Den får mindre belysning i vekstfasen dog.

Jaja, vi får se, jeg skal ta et steg av gangen.

ganjamon

Hm, for å aldri kjøpe mer frø skulle du hatt en mor plante, men du har 5 frø ? Da kan du sikkert ta stiklinger av stiklinger noen ganger, men er ikke sikker på hvor lenge du kan gjøre det, også begynne på nytt frø om ett år eller 2 :P Uansett har lest att å ta stiklinger når planta er i blomst funker fint som snus =)

Du kan ikke ta stikling direkte inn i gro skapet med engang, den burde få 24 timers lys til den har fått røtter om jeg ikke tar helt feil og den trenger å ha høy luftfuktighet, men den trenger ikke mye lys, den kan stå i vinduet eller under ett lys på kjøkkenet lr no =)

tlien

Ja jeg kommer til å ha 5x NL og 1x... kush noe, de sender med ekstra.

Hadde vært greit å sluppet å bestille frø i fremtiden. Det er en ting hvis tollerne tar disse første frøene, kommer på døra, og ikke finner noe som helst annet hos meg (har ikke så mye som et lampe foreløpig). Det blir en ting det, noe annet hvis de stopper frø, kommer på døra, og finner teltet og en eksisterende avling.

Tror jeg da.

Sånn som jeg ser det er bestilling av frø den store risikoen... Jeg kan ikke sette noe på kjøkkenet nei, har andre som bor i leiligheten som ikke er med på notene, og vinduet... blir vanskelig, for det går folk forbi hele tiden, bor i 1.etg med ett vindu mot fortau. Kunne kanskje skjult den bak en stabel bøker elns... krysser den broen når jeg kommer dit. Takk for tipsene!

Edited by tlien

tlien

Burde kanskje ikke oppgi så alt for mange detaljer. Det er jo fort gjort å lage en brukerkonto her, det er bortimot 100% sikkert at politiet har bruker(e) her og titter i ny og ne, hva tror dere?

BigBug

Kanskje du er en Onkel :ninja: Who knows

tlien

Kanskje du er en Onkel :ninja: Who knows

Nah, ville ikke kommet inn pga helsen.

Ikke langt unna 20 poster så jeg kan opprette log nå :D

tlien

Når jeg bare skal gro EN plante, og jeg har tett telt, med kullfiltrert ventilasjon, er det bare tull å kjøpe f.eks. Vaportek luftfrisker?

Jeg har noen sånne kanel & kaffe-duftende telys fra ikea. Jeg kan eventuelt tenne på de når jeg må åpne teltet, vil det fungere okei?

tlien

Hah, tråden min døde ut da jeg nevnte politiet.. Hey, det var bare noe jeg tenkte på folkens, ingen grunn til å få panikk :D

Akkurat nå venter jeg bare på å få sendt brev til frøbanken.. så får vi se...

PeopleCanFly!

Kullfilter er nødvendig. Men hvis du får tak på kull løst så er det ikke så vanskelig å lage ett som fungerer for ditt oppsett. Burde funke med en vanlig 120mm PC vifte eller en litt kraftigere PC vifte som er å få kjøpt på en rekke nettbutikker.

http://techbay.no/ca...ry.html/120x120

De på rundt 1100-1300 omregninger er "normale" og er ganske stille av seg. Så har du de på 3000- 4500 bråker nok ganske mye men flytter til gjengjeld masse luft. Jeg regner med du kan klare deg med én eller to på rundt 1300 omregninger.

Løst kull er jeg ikke helt sikker på hvor hen man kan oppdrive til en billig nok penge til at det blir noe å spare på over ett rimelig kullfilter, men mener å ha lest om noen på forumet her som har kjøpt noe på europri

de har refill kull på cropshop til 550,- hvert fall

Edited by PeopleCanFly!

tlien

Hei du! Jeg har mer eller mindre allerede avgjort å kjøpe et 30x30x60 mini homebox fra professional grow se, med kullfiltrert ventilasjon. Jeg er villig til å betale for at alt skal være fix ferdig!

Men uansett må jeg bytte kull før eller siden, må jeg vel..

Hmm, ja ser de tar 550kr for 8 kg kull.

Petworld.no tar 45kr for 800 gram

MULIG petworld-greiene er for grovt kværnet? jeg aner ikke...

Edited by tlien

tlien

Trenger jeg vifte for å bevege luften over plantene, eller holder det med ekstraksjonsvifta..?

En mulighet er 12x12 PC-vifter

Og enslik adapter.

Eller vet noen om enda billigere små-små vifter?