Jump to content
Sign in to follow this  
Newbie89

Førstegangs grow

Recommended Posts

Newbie89

Kan jeg bynne å binde den ned når den er så liten?

Newbie89

Ser jævlig bra ut den blueberry:) skal prøve lst på en av de 4 jeg har i skapet.

exil

Sätt ett ordentligt gummiband alt ett gäng gummiband runt krukan sen drar du ett buntband runt stammen och sen sticker du ner andra änden under gummibanden. Då kan du alltid justera allt eftersom det växer. Sen fortsätter du så runt krukan tills du är nöjd. Enkelt billigt och flexibelt.

exil

Typ så här. De där pinnarna är inte så dumma att ha faktiskt känner jag nu när jag tänker efter. När du börjar böja tänk på att sätta ett buntband som drar åt motsatt håll (håller emot) lite under. Syns på bilden tror jag.

wim25f.jpg

Newbie89

blir det mer i avkastning eller blir det bare mange mindre buds i forhold til en stor?

exil

Jag skulle säga att det blir lite mer, framförallt om man gör det på ej auto under veggperioden.

Du har så bra ljus och takhöjd så egentligen skulle jag bara låta den vara.

Lst på autos är vanligare vid taskigt ljus och lågt till tak.

Mr Stone A Lot

Sykt fine! Men sorry for å dra din topic offtopic men mine AK47 + Lowryder #2 er ganske små men ikke i nærheten av dette! Er det fordi ak planta er stor vanligvis? Mine er bare 3 1/2 uke gamle, det er begynnt å komme blomster men er litt lengre mellom bladene! Takk for at jeg fikk låne tråden din litt Newbie89:)

exil

Skulle tro att det är för den står stod i en 1L kruka och att jag körde en tuff LST på den. Hade den stått i 25 liter koskit och ute i solen på en bra plats så hade den varit väldigt mkt större. Behöll den mest för det var kul att ha något hemma att pyssla med.

Mr Stone A Lot

Skulle tro att det är för den står stod i en 1L kruka och att jag körde en tuff LST på den. Hade den stått i 25 liter koskit och ute i solen på en bra plats så hade den varit väldigt mkt större. Behöll den mest för det var kul att ha något hemma att pyssla med.

Har nettopp plantet mine første planter hehe, blir helt hekta med en gang! Lurer på.. lyst til å lage en skikkelig growboks for lowrydere! bare plass til 2-4 syk! som du sa selv "noe og pusle med" hehe. Hvordan lamper må jeg putte inni der osv?? Hvor mye vil disse plantene produsere? Dere får lowryderene deres ENDA lavere en de egentig er ved å bøye dem ?

Sorry for at jeg tar helt av her men er så utrolig ivrig, leser google men er så mye forskjellig er så mye bedre å høre fra dere som kan faget og svarer på direkte spørsmål! Takk for svar exil!!

Newbie89

Om du bruker cfl så kan du ha en ganske lav boks da clf'en ikke produserer like mye varme som hsp'en.. Designbelysning.no har ett telt som er ment for lowryders, du kan jo se dær hvilke mål som er på det å bruke det i boksen du skal bygge :)

jokeren

Hei, bestilte du med leveringsgaranti og ompakking av frøene? Fikk du dem hjem i postkassa? Jeg har alltid hørt at suverin suveren sier på tvn: "lytt altid på fagfolk. " jeg har også tenkt å bestille, så derfor spør jeg deg. :op

Newbie89

Fikk mine frø til det lokale postkontoret, betalte med visa.. Hadde ikke lest at man burde sende cash til frøbankene istede for å betale med kort på nett.

Frøene kom i en dvd eske. Seedsman.com

Hør på "spør en gartner" så får du sikkert bedre svar dær :smokey:

Newbie89

Jag skulle säga att det blir lite mer, framförallt om man gör det på ej auto under veggperioden.

Du har så bra ljus och takhöjd så egentligen skulle jag bara låta den vara.

Lst på autos är vanligare vid taskigt ljus och lågt till tak.

Ja de begynner å bli ganske store nå så jeg driter i LST, skal få tatt noen bilder senere

Edited by Newbie89

Newbie89

Klippte av en liten bud i går å tørket den i ovnen på 60 grader i 40 minutt..

Smakte helt jævlig men fy faen jeg ble fjærn :P

Den ene planta er snart klar til høsting, mens de 4 andre er tidlig i blomstrings fasen.

Får ikke lagt ut noen bilder da internettet er nede å jeg sitter på mobilen..

Newbie89

Nå er endelig høstinga av min første plante unnagjort :D

Den hanger nå til tørk i ett lite skap, fy faen for ei god lukt! ensete er at man kan lukte den i halve huset..

De 4 andre plantene har ennå noen uker igjenn. Hadde ett lite problem i helga når jeg var på telt tur med at pottene tørka ut og plantene

så ganske sliten ut da jeg kom hjem på søndag. Men dette har nå kommet seg :)

Her en noen bilder endelig

Tørking

dsc0248fz.jpg

Før høsting

dsc0236fn.jpg

Her er det noen baller? frø?

dsc0244zm.jpg

4 andre

dsc0238t.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/39/dsc0240wm.jpg

• Like 2

skev

Snyggt. Grattis! Det där kommer nog inte sitta fel :)

Jag är nybörjare men har sett honor, hannar och hermisar. Det ser ut som blomknoppar tycker jag. Man ser pistillen med. Med min lilla erfarenhet jag har så tror jag inte att du behöver oroa dig.

De hermisar jag har sett har man tydligt sett kapslar lika de som finns på hannarna.

Men jag är som sagt nybörjare.

Edited by skev

Newbie89

Takk :)

Får håpe at det bare er blomsterknopper da..

Newbie89

Hær er 2 bilder av det som ble av de 4 andre plantene :)

dsc0241z.jpg

dsc0242el.jpg

Har bare vanlig kjøkkenvekt å den klikka bare så jeg får ikke målt hvor mye det egentlig er.

Men er veldig fornøyd med resultatet :)

Å lukta er bare himmelsk! :inlove:

• Like 1

SpliffHunter

Mmmm... Så digg ut, da har du i alle fall røykings en stund! Autoplanter er ikke så dumt når man kun skal dyrke til eget bruk, lurer på

om ikke jeg skal prøve meg på det jeg også ved å bruke sog første gangen min:)

Hvor lang tid gikk det fra du spira de til de var ferdig alle sammen?

Newbie89

Mista egentlig tellinga på dagene halveis i dyrkinga, men jeg tipper kansje 75 dager. Det sto på nett at det skulle gå 60 dager fra frø til plante, noe som ikke stemte på noen av plantene.

Jeg røyker ikke så ofte, heller ikke så mye i slengen så for meg holder det nok ett par måneder ;)

SuperLemon

Imponert! Grattis! :smokey:

Må spørre, når begynte du å gi næring til damene? Og hvor mye/ofte?

Newbie89

Fikk vite av exil at man ikke trengte å gi næring til auto's så lenge man har god jord. Hadde en blanding av 30% jord og 70% kugjødsel.. Men så på slutten av blomstringen at jeg burde ha hatt noe form for extra næring da mangelsymptomer kom i flertall :P har hørt at biobizz grow og bloom er bra

Edited by Newbie89
  • Like 1

LickMyHairyBalls

Jeg trenger tips og råd mot lukt, da kullfilter ikke er no alternativ.

Finnes det noe som demper lukta?

På forhånd takk! :unsure:

Mr.Chalice

Ozongenerator, oppkappa hvitløk :doh: (demper ikke, men kanskje dekker over), parfyme etc... (ozongenerator var eneste seriøse forslag :redeyes:)

Hvorfor er ikke kullfilter ett alternativ? Viss formen på kullfilter ikke passer kan du lage deg ett eget. Finner diy guider på icmag blant annet :)

• Like 1