Jump to content
Sign in to follow this  
Newbie89

Førstegangs grow

Recommended Posts

LickMyHairyBalls

Ozongenerator, oppkappa hvitløk :doh: (demper ikke, men kanskje dekker over), parfyme etc... (ozongenerator var eneste seriøse forslag :redeyes:)

Hvorfor er ikke kullfilter ett alternativ? Viss formen på kullfilter ikke passer kan du lage deg ett eget. Finner diy guider på icmag blant annet :)

Hmm diy kullfilter... Thanks

Noen som har noen allrighte linker til DIY kullfilter,som er greit å forstå for en som ikke er no særlig teknisk anlagt!?

Edited by LickMyHairyBalls

LickMyHairyBalls

Har startet med 12/12 lys på plante snart 4 uker gammel.. Er det skikkelig gærent hvis jeg skrur på lyset etter 11 timer mørke en dag? Og må jeg da skru av lyset 1 time tildligere,eller kan jeg la det stå i 13 timer?

Noen som kan hjelpe? :blushing:

Mr.Chalice

Det går fint :)

• Like 1

LickMyHairyBalls

http://www.bendixas.com/?q=node/24

Dere kara som har peiling,

Detta noe å satse på mot den nydelige lukten fra vår kjære Mary Jane?

hempy

Tviler sterkt på at den boksen der eliminerer mer enn en liten brøkdel av maja-lukt, men det er kun wild guess. :)

LickMyHairyBalls

Sant nok! Men er kun en liten plante, så er vel verdt et forsøk! :chris:

hvis den fjerner lukt fra kattepiss, så burde den vel ha noe for seg?

Mr.Chalice

Diverse do-it-yourself lenker på icmag

Edited by Mr.Chalice
  • Like 2

exil

Fikk vite av exil at man ikke trengte å gi næring til auto's så lenge man har god jord. Hadde en blanding av 30% jord og 70% kugjødsel.. Men så på slutten av blomstringen at jeg burde ha hatt noe form for extra næring da mangelsymptomer kom i flertall :P har hørt at biobizz grow og bloom er bra

Ok då kanske jag var lite snabb där, man klarar sig otroligt långt på bra jord och stora krukor. Om du haft lite skit kvar hade du kunnat toppdressa och sen vattna så hade du fått lite extra näring. I slutet av blom brukar de dessutom överlag se ganska slitna ut.

LickMyHairyBalls

Hei! Hvor får jeg tak i magnesium til jenta mi!? Noen som kan hjelpe?

Putin

Hei! Hvor får jeg tak i magnesium til jenta mi!? Noen som kan hjelpe?

Gå på apoteket og spør etter engelsk salt, (heter også Magnesii sulfas heptahydricus) om dem spør hva du trenger det for kan du si du har forstoppelse elns.

• Like 1

Weedy Weedpecker

Man kan også si man skal bruke det som badesalt da det skal være smertelindrende og hele betente muskler. Sånn i tilfelle apotekeren ikke skal begynne å prakke på deg alternativer mot forstoppelse.

• Like 1

LickMyHairyBalls

Når jenta skal blomstre 7-8 uker...er det fra lyset blir satt til 12/12, eller fra den begynner å blomstre?

DubBud

Fra 12/12. Planta begynner å blomstre da, det tar bare litt tid før blomstene vises.

• Like 1

Weedy Weedpecker

Er du sikker på at det er det de mener? Hva med autoer da, de har vel også en estimert blomstringsperiode?

Noen planter kan også bruke litt tid på å vise kjønn, mens andre gjerne viser kjønn før 12/12 og man kan jo også dyrke under 12/12 fra frø med mange strains,

så det virker ikke helt logisk for meg.

Jeg har hele tiden antatt at de mener fra de første pistillene dukker opp.

Edited by Weedy Weedpecker
  • Like 1

LickMyHairyBalls

det jeg ville tro også weedy! Og de dukka opp på Søndag, 1,5 uke etter jeg satte lyset 12/12

hermekraaka

Hvis plantene viser førblomster, så begynner de å blomstre så og si med engang. Det tar selvfølgelig tid før de reagerer på lyset og begynner å sette i gang blomstringsprosessen.

Når det gjelder autoer og 12/12 fra frø så er det plantens intelligens (nevrotiske reseptorer osv) som setter i gang blomstingsprosessen. Den går i blomst når den fører seg "klar" for det. På samme måte som puberteten hos oss mennesker.. :P

Edited by hermekraaka
  • Like 1

Weedy Weedpecker

Hvis plantene viser førblomster, så begynner de å blomstre så og si med engang. Det tar selvfølgelig tid før de reagerer på lyset og begynner å sette i gang blomstringsprosessen.

Når det gjelder autoer og 12/12 fra frø så er det plantens intelligens (nevrotiske reseptorer osv) som setter i gang blomstingsprosessen. Den går i blomst når den fører seg "klar" for det. På samme måte som puberteten hos oss mennesker.. :P

Jeg er nå ikke så sikker på det du sier her. Det er ikke noe som heter "nevrotiske reseptorer" og jeg vil si det blir litt feil å si at planta blomstrer når den føler seg klar.

Min strain f.eks. begynte å blomstre etter ca. 2 uker under 12/12. Det var nok ikke fordi den følte seg klar, men fordi den trodde at nå begynner vinteren å nærme seg.

Så da må den skynde seg å blomstre så den rekker å produsere frø, som er dens eneste måte å overleve.

Andre strains igjen vil ikke reagere så akutt på lyssyklusen, men det er fordi de har de avgjørende genene som stammer fra områder hvor det er ca. 12/12 hele året rundt, de er ikke like bekymret for kulde og mørke tider.

I et sånt miljø ville ikke min strain overlevd lenge, så derfor har evolusjonen sørget for at plantene som vokser der har tilegnet seg disse genene som tillater de å vegge under 12/12.

• Like 2

hermekraaka

Nerver og reseptorer, da, sjø. Den blomstrer avhengig pga. genetikk og miljø. Poenget er at lyset setter i gang prosesser (som du nevner). Prosesser som som har lønnet seg tidligere.

Jeg tror ikke planten tenker: "Å, nå kommer vinteren" (..for å være pirkete).

Det er en respons som har blitt utviklet gjennom evolusjon (som du nevner).

Hvordan kan du si at planten tror at vinteren kommer når den antageligvis dyrkes inne hos deg? Det er en så gammeldags måte å se evolusjonen på. Evolusjonen vil forsette å spy ut individer som ikke er tilpasningsdyktige. Det er deres eneste måte på å overleve evt. endringer i miljøet.

Edited by hermekraaka
  • Like 1

Weedy Weedpecker

Dette er en plante som har levd i millioner av år og har tilpasset seg til de områdene den vokser, den har ikke plutselig blitt en helt annen plante fordi vi har foredlet den over en kort periode eller flyttet den innomhus.

Du har tydeligvis ikke mye greie på evolusjon. Du har tydeligvis heller ikke evnen til å forstå metaforer.

Edited by Weedy Weedpecker
  • Like 1

greensabbath

Nevrotiske reseptorer,nei. Div hormoner ja. Planter teller ikke lys- og mørketimer,de reagerer på konsentrasjonen av hormoner i vevet. Havedsaklig auxin sammen med gibberllin.. Grovt forenklet selvfølgelig.

Prøver selv så godt jeg kan å slutte å tenke '' hvordan kan jeg best forstå cannabis?'' og heller tenke ''hvordan kan jeg best forstå tofrøbladete planter generellt?''

Forøvrig viser alle morplantene mine førblomster under vegitativt lysskjema....

Edited by greensabbath
  • Like 1

hermekraaka

Jeg var bare like pirekte som deg.

Det er mer korrekt å si at det er miljøet som har determinert hvilke planter som lever i området.

Jeg har ingen problemer med å forstå metaforen din. Når jeg sa at planten var "klar", så var det kun en forenkling, og "nevrotiske reseptorer" sto i parantes som et eksempel. Det var kanskje ikke riktig å si "nevrotiske reseptorer", men jeg tviler på at de alle fleste skjønte hva jeg mente (kjemiske reaksjoner, reseptorer, nevroner).

Det er du som ikke skjønner evolusjonen. Det er en vesentlig forskjell på å se verden på din/min måte. Jeg skal innrømme at jeg bruker språket ditt noen ganger.

Edited by hermekraaka

hermekraaka

Nevrotiske reseptorer,nei. Div hormoner ja. Planter teller ikke lys- og mørketimer,de reagerer på konsentrasjonen av hormoner i vevet. Havedsaklig auxin sammen med gibberllin.. Grovt forenklet selvfølgelig.

Prøver selv så godt jeg kan å slutte å tenke '' hvordan kan jeg best forstå cannabis?'' og heller tenke ''hvordan kan jeg best forstå tofrøbladete planter generellt?''

Forøvrig viser alle morplantene mine førblomster under vegitativt lysskjema....

Det er selvfølgelig et samspill mellom nevroner, reseptorer kjemiske reaksjoner (hormoner), osv.. som igjen reagerer på miljø..

Edited by hermekraaka

greensabbath

Enig,sammensatt prosess. Men planter har ikke nevroner.

This electrophysiology of plants probably reflects the basic limitation that all life must work within the physical laws of matter and that electrical signals are one of the only ways any organism can send a fast signal between cells. While many cells in nearly all living organisms can be electrically excitable, this is not evidence of neurons, or of intelligence.

Plant cells can be electrically excitable and can display rapid electrical responses (action potentials) to environmental stimuli. These action potentials can influence processes such as actin-based cytoplasmic streaming, plant organ movements, wound responses, respiration, photosynthesis and flowering

Celler som kan generere et aksjonspotensiale er ikke det samme som et nevron. Er ikke uenig i poengene dine,men ordene du bruker er ikke nøyaktige.

Forøvrig en jævla bra artikkel : Plant Perception Faen,nå skal jeg fyre en og se en attenborough-doku. :redeyes:

Edited by greensabbath
  • Like 2

hermekraaka

Hehe, ok, men det funker omtrent på samme måte. Jeg lærte ihvertfall noe :)

Edited by hermekraaka
  • Like 1

greensabbath

Hehe, ok, men det funker omtrent på samme måte.

Enig,det er en brukbar metafor.

Jeg lærte ihvertfall noe :)

Definisjonen på en produktiv dag :D