Jump to content
Sign in to follow this  
Newbie89

Førstegangs grow

Recommended Posts

LickMyHairyBalls

Noen med bra peil som kan si meg ganske sikkert om det er fra 12/12 eller første blomstre?

greensabbath

Har sett folk med ekstremt god peil diskutere side opp og side ned om akkurat det på div. forum,helt tilbake til OG. Standard er vel å telle fra første natt m. 12/12,selv om planten ikke har begynt å blomstre da,rent biologisk sett. Tror at en av grunnene til at det bli vanskelig å enes er at mange ofte venter på at plantene viser kjønn i veg,altså har første blomst vist seg før første 12/12 og at det varier heftig hvor fort en strain begynner å blomstre etter at man skifter lys syklus.

Ofte skulle jeg ønske at vi(altså dyrkere globalt,ikke spesielt her) hadde flere botanikere i våre rekker,så hadde vi sluppet å debattere alle mulige små momenter og brukt forskjellige ord om samme ting.

• Like 1

Weedy Weedpecker

Jeg var bare like pirekte som deg.

Nei, jeg er mer pirkete, mens du uttrykte at du ikke forsto at jeg brukte metaforer. :rolleyes:

Det er mer korrekt å si at det er miljøet som har determinert hvilke planter som lever i området.

Det er det ikke, det er rett og slett ikke riktig måte å si det på. Miljø kan ikke determinere hvilke planter som lever i området, det er plantene som har tilpasset seg miljøet og det er ikke det samme.

Jeg har ingen problemer med å forstå metaforen din. Når jeg sa at planten var "klar", så var det kun en forenkling, og "nevrotiske reseptorer" sto i parantes som et eksempel. Det var kanskje ikke riktig å si "nevrotiske reseptorer", men jeg tviler på at de alle fleste skjønte hva jeg mente (kjemiske reaksjoner, reseptorer, nevroner).

Nå sa jeg strengt tatt at det var litt feil måte å si det på. jeg skjønte selvsagt metaforen og det var ikke det jeg hadde problemer med.

Jeg mener ihvertfall at det er feil å si at planta føler seg klar når det egentlig er snakk om en forsvarsmekanisme. En reg plante som førblomstrer under 18/6 vil jeg si føler seg klar.

Det er du som ikke skjønner evolusjonen. Det er en vesentlig forskjell på å se verden på din/min måte. Jeg skal innrømme at jeg bruker språket ditt noen ganger.

Evolusjonen har ikke noe med å se verden på min eller din måte og jeg forstår igrunn ikke hva du prøver å si her.

Edited by Weedy Weedpecker
  • Like 1

LickMyHairyBalls

Timer fucka opp og jenta fikk 17 timer lys i 12/12 periode! Krise? Skal jeg vente 12 timer med lyset? Lyset skal egentlig på 16:30, skrudde av lyset 10 i dag tidlig, skal jeg sette på lyset nå 16:30, eller vente 12 timer til 22:00 i kveld også av igjen 04:30 I natt?

What to do?

Edited by LickMyHairyBalls

DubBud

Sett de i 12/12 igjen. Forleng natten framfor dagen, detaljene finner du ut av selv ;)

• Like 1

LickMyHairyBalls

Takk skal du jaggu ha!! :smokey:

LickMyHairyBalls

Jeg har ikke fucka opp hele jenta mi har jeg vel? :P