Jump to content
kungfuninja

Alkohol som løsemiddel

Recommended Posts

kungfuninja

Hei!

Jeg skal lage medisinsk hudkrem med cannabis.

Første steg er å lage cannabisekstrakt vha alkohol.

Da er spørsmålet: skal jeg kjøpe 50% vodka på tax free eller kjøpe isopropylalkohol på apoteket?

Eller er det kanskje noe annet som funker enda bedre?

Målet er å utvinne så mye cannabinoider, terpener og godsaker som mulig uten å bruke giftige løsemidler som kan være skadelige.

Noen som har peiling?

Edited by kungfuninja

exil

En tanke som jag inte har någon fakta bakom men cannasmör går ju göra så då borde det väl funka att även lösa i uppvärmd typ olivolja. Då får får du en olja du direkt kan smörja med.

kungfuninja

En tanke som jag inte har någon fakta bakom men cannasmör går ju göra så då borde det väl funka att även lösa i uppvärmd typ olivolja. Då får får du en olja du direkt kan smörja med.

Ja det kan være at du har rett. Jeg har jo laget en del cannaolje med sosikkeolje (solrosolje).

Det burde jo egentlig funke, men samme mann som hadde oppskriften på cannaolje på youtube har også en video om marijuana topical cream hvor man først lager ekstrakt ved hjelp av alkohol, deretter tar bort alkoholen, og til slutt blander med f.eks en alo vera skin lotion.

Det er derfor jeg tenkte at det kanskje er verdt å forsøke. På den annen side, Primo Pot (som youtube-mannen kaller seg) virker helt stein i hver video, så det hele kan jo være bullshit... :)

Grunnen til at jeg vil lage denne topical cream er for at min kone (som ikke liker min nye hobby, cannabisdyrking) helt sikkert ville ha prøvd det. Og hvis det funker bra mot øm hud, eksem eller smerter så vil det føre til at cannabis blir.mer akseptert hjemme hos oss. :)

exil

Min fru tyckte inte heller det var något vidare att jag odlade tidigare men nu tar hon ett par bloss när hon har mensvärk (för jävlig sådan) och slipper gå på tramadol (morfinskit).

Vad jag fattat ska cb funka bra på eksem så ge inte upp, ser hon någon vinst i det så blir det nog lättare.

• Like 1