Jump to content
Sign in to follow this  
Weedy Weedpecker

Småprosjekter med ukjente strains

Recommended Posts

Weedy Weedpecker

Kan det virkelig stemme at den her er på 240W?

http://www.ebay.com/itm/240W-LED-Grow-Light-8-Band-3W-Veg-Flower-LEDs-Hydroponic-Pro-LED-Grow-Lamp-Panel-/271044865812?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f1b886f14

Lurer på hvor mye den går for jeg...tipper at den gir fra seg endel varme da og jeg er litt skeptisk til om teknologien er helt ferdigutviklet.

Da har jeg kjøpt vifta og røret, pluss et skjøtestykke. Skjøtestykket setter jeg i hullet jeg må bore opp på toppen av skapet. Jeg har teipet en bit laMote Motelongs 36/44 20 den Black over vifta, ekstremt viktig å bruke akkurat denne typen, for den ser skikkelig billig ut. :P

AjQqI.jpg

vI0VG.jpg

Nå har jeg boret et 100mm hull i toppen og limt fast og tettet rundt skjøtestykket med Biltemas Tek-7 etterligning, klart til å tre på vifte/filter:

fbSxn.jpg

Weedy Weedpecker

Ser ut til å bli et bra og cleant oppsett. :thumbsup:

Takk, det er akkurat det jeg ønsker å oppnå også, så cleant som mulig og innenfor et stramt budsjett

zsn5w5.jpg

Er dette ditt skap 10ug? Har du brukt det til stiklinger? Ser da ut som du har samme vifte som meg der, hvordan er dommen?

Synes det ser veldig bra ut jeg, lykke til :)

Takk, jeg håper det funker så bra som det ser ut og. :)

Jeg er spent på hvor mye lys jeg kan kjøre uten at det blir for varmt jeg, og om vifta holder og kullfiteret funker,

det er jo litt sånn ghetto-opplegg det her selv om det ser relativt proft ut. :P

Edited by Weedy Weedpecker

Weedy Weedpecker

Jeg tror jeg nok etterhvert bør finne en ny løsning for kullfilteret, muligens bare modifisere det jeg har, broblemet er det at det blir for liten overflate fmed kullfilter slik at vifta sliter med å pushe noe særlig luft gjennom.

Jeg merka ihvertfall veldig stor forskjell på flowen med og uten filter. :ermm:

exil

Som sagt. Cleant. Det är jättestor skillnad på alla fläktar med eller utan filter. Din fläkt kommer hålla ett tag men är nog inte i längden byggd för att dra igenom ett filter. När du byter lägg ett par extra hundringar för en dimmbar.

Kommer följa detta. Kul projekt. Blir nog bra.

snufi

Jeg tror jeg nok etterhvert bør finne en ny løsning for kullfilteret, muligens bare modifisere det jeg har, broblemet er det at det blir for liten overflate fmed kullfilter slik at vifta sliter med å pushe noe særlig luft gjennom.

Jeg merka ihvertfall veldig stor forskjell på flowen med og uten filter. :ermm:

Tror nok du får en bedre effekt hvis viften sugjer luft gjennom kullfilteret en at den blåser luft gjennom det, har du prøvd med kullfilter inni skapet og viften på utsiden ??

Weedy Weedpecker

Ja, nei det går nok for det samme, da vil den jo bare slite tilsvarende med å trekke luft. Løsninga er nok rett og slett en mye større overflate med kullfilter.

Det kan hende den blåser nok til å holde temperaturen nede sånn det er nå, men planen er å ha 8 pærer til i taket.

Nå har jeg satt det igang med noen stiklinger inni, ser at jeg har lyslekkasje i skjøtestykket, det er tydeligvis laget i et annet materiale og leder lys som bare det, røret er helt tett da.

Jeg må også lage et slags forheng til å henge foran døra for å stoppe lyslekkasjene der, resten er litt huller her og der som jeg bare tenkte å tape over.

cTqXs.jpg

• Like 2

10µg

Er dette ditt skap 10ug? Har du brukt det til stiklinger? Ser da ut som du har samme vifte som meg der, hvordan er dommen?

Er et skap jeg vurderte, en smalere utgave av ditt skap, men det ble akkurat litt for smalt for hydroen med døren lukket. Har heldigvis fått frigjort plass i et mini 'walk in closet' som vil bli brukt til formålet i stedet.

Angående vifta, så er den typen plastvifte ganske kjekk med tanke på liten størrelse på viftehuset og innkjøpspris, men de går fort i stykker og er ikke nødvendigvis mer stillegående enn en 100mm RVK som er dobbelt så sterk.

Weedy Weedpecker

Ja jeg fant fort ut at den ikke var særlig stillegående, hadde satt hele sulamitten på 18/6, men er blitt pent nødt til å justere til 12/12 med lys og vifter på dagtid da det gikk altfor hardt utover søvnen.

Så da blir det ihvertfall foreløpig 12/12 fra stikling til ferdig produkt. Det skal jo funke det, kanskje jeg kan høste litt tidligere også. Det er jo uansett ikke plass til svære planter inni der, så kanskje 12/12 fra børjan er liksågreit.

Nå kjenner jeg ganske godt den ene strainen jeg har og den har heldigvis en veldig mild duft, så kullfilter er ikke nødvendig, men jeg har en annen luring på gang også og den spørs det med.

Foreløpig har temperaturen i skapet sett fin ut, ingen målinger under 20 grader og ingen over 30, blir spennende når jeg får litt mer lys inni der da.

Weedy Weedpecker

5 uker i blomst, begynner å bli litt trikomer, men det er såpass mye frø der nå at det blir ikke rare greiene å røyke:

EOBNK.jpg

Stiklingene mine virker ikke veldig voksevillige, men jeg antar at det er fordi de ble tatt langt ut i blomst.

Den andre lille indicaplanten ser ut til å ha litt problemer, jeg lurer litt på om det er problemer med ph, men har også en mistanke at problemet bunner i at jeg glemte meg og vannet med vann tilsatt næring som var ment til den andre planta:

x3T.jpg

Weedy Weedpecker

Hva er egentlig beste måten å måle ph i jord?

newuserman

Weedy Weedpecker, pent oppsett :) Dette ser meget bra ut. Følger denne

Weedy Weedpecker

Foreløpig ikke så mye som skjer inni der nå, jeg har satt inn den lille indicaen og den står der i 12/12 og det er nok en hann, så er litt usikker hva jeg skal gjøre med den, lurer på om jeg skal sanke litt pollen for senere krysning.

Jeg har en del stiklinger tatt fra hunnen i store skapet som er full av frø og de står i en midlertidig løsning i vinduskarmen med en liten skrivebordslampe over de. Ikke noe timer der så lampa står på hele døgnet.

Ser ut som ihvertfall en av de har begynt å revegge, noen av de har t.o.m frø på seg og de må ha utviklet seg siden jeg tok stiklinger, for det var da ikke noe tydelig tegn til frø da jeg tok de. :redeyes:

Her har vi et par neglisjerte prosjekter som står ute på verandaen:

Hermie stikling:

NQuES.jpg

Denne har begynt å førblomstre, ser et par pistiller på planta og ingen hannblomster, men sånn var det forrige gang også og den ble vel rundt 80% hann.

Hadde vært gøy om denne ble mest hunn nå da. :)

Stakkaren har bare levd i en bitteliten potte og ikke fått næring eller noe, har overlevd på pur faen og jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt

Hunn stikling:

JuMBp.jpg

PqZdH.jpg

Dette er en plante jeg prøvde å potte om altfor tidlig og det endte med at jeg reiv istykker røttene og den så ut til å daue helt, men på siden var det en bitteliten spire som fortsatt så grønn og fin ut.

Jeg reiv av 80% av planta og det sto igjen en liten kvist med et grønt lite skudd på seg, dette skuddet har bare stått sånn som på bildet ute og har vokst seg 5 ganger så stor og ser ut til å vokse fortsatt. :clown:

Mulig jeg tar denne inn i det lille skapet og tester ut litt med den og la den få litt LST

Lurer på hvor lenge de overlever i den kulda her, men tanken var se om disse klarte å blomstre ute med tanke på eventuelle dyrkeprosjekter.

Disse plantene er stiklinger jeg tok for et par måneder siden eller noe sånt, henholdsvis av hermien jeg hadde tidligere og den som nå er pollinert av hermien, som begge er fra samme batch med frø.

Dette virker som et skikkelig ugress som kan ha potensiale til å vokse ute om jeg planter den ut på senvåren, litt kjipt med hermietendensene, men foreløpig har jeg ikke fått rene hanner, men jeg har fått rene hunner av denne batchen og det tyder på at det blir enten hunn eller hermie og det er da ikke så mye verre enn at det blir enten hann eller hunn.

Det eneste jeg vil si er ulempen med hermies er at de er vanskelig å oppdage og du kan risikere å ta en hermie for å være en hunn og la den pollinere alle de andre hunnene dine.

Man kan heller ikke stole på førblomstringa.

Weedy Weedpecker

Nå har jeg tatt ut hannen og satt inn alle stiklingene fra hunnen i en boks for å få prøvekjørt skapet, jeg har også satt inn 7 CFL pærer, 6 20W 2700K og en 45W 4000K.

Håper de går over til vegetativt og får vokst litt snart. :)

BzeqV.jpg

Den store jeg har bundet ned er den rare som sto ute, jeg gir den en sjanse, men jeg er redd ompottinga ble litt vel heavy for den.

Weedy Weedpecker

Æsj, nå skal de visst sjekke strømanlegget i hele kåken snart. Stress. :o

I går var muttern og søstern innom da, og de reagerte ikke i det hele tatt på noe mystisk lukt. Står jo ei plante i rommet ved siden av i full blomst på siste ukene og uten kullfilter, utrolig glad for at denne strainen er nærmest luktfri. :redeyes:

Den hadde nok lukta litt mer om den ikke hadde vært full av frø, så jeg har i grunn hatt litt ekstra flaks i uflaksen også.

Spent på om disse frøa blir noe bra jeg, det er jo høyst sannsynlig innavl jeg driver med nå, så det burde vel i det minste bli et noenlunde forutsigbart produkt?

Weedy Weedpecker

Fl3ay.jpg

Jeg har satt de som sto i potter rett i boksen nå og når jeg løfta potta ble jeg overrasket over hvor mye røtter som tøyt i alle retninger nedi der.

Det er ihvertfall et godt tegn, for på overflaten har det ikke skjedd så mye.

Den ene større stiklingen har jeg bundet ned og gitt litt LST, planen er å få stammen (som egentlig bare er en sidegren) til å vokse i ring.

Denne har vokst endel da, men det er også den eneste som aldri har vært i blomst.

Jeg fikk veldig lyst til å eksperimentere litt med hvordan de vokser, tenker bl.a. å prøve å snitte i stilken på to planter og vikle de sammen så de gror sammen på kryss. Hadde ihvertfall sett stilig ut om det funker. :P

Tanken er også at det kan være med på å gjøre plantene mer stabile så de tåler tyngre buds, de får jo ikke mye vind til å styrke stammene med inni der.

Nå spørs det jo litt om budsa blir så jævlig svære at det gjør noe da, de har jo veldig begrenset med plass til røtter.

Jeg prøver å finne ut hvilken strain det kan være og mistenker at det er noe haze med i bildet, men har igrunn ikke peiling.

Noen som har litt snøring på strains?

Jeg har kun blomstret under cfl i begrenset oppsett, så jeg kan ikke si hvor bra yielden kan bli i optimalt oppsett osv, men noen kjennetegn er det:

-Sativa

-Lav odør, fruktig duft

-Mild og søt smak

Bilder fra tidligere grows med denne strainen:

XcR3M.jpg

HbvdX.jpg

Ser jo litt bedre ut enn den frømammaen jeg har gående her nå, men dette var kun under 128W med CFL i et jalla oppsett, så jeg lurer på hvordan denne blir under HPS.

Jaja, finner ikke ut av det helt med det første, men det kommer nok en gang, nå har jeg jo masse innavla frø. :P

Inni det lille skapet mitt virker det som jeg har mye bedre utnyttelse av lyset, det er super bright inni der og det er såvidt man kan se noen skygger, så det kan jo hjelpe, men skapet er jo også veldig lite,

så jeg kan ikke forvente all verden ut av det, men med litt nedbinding og LST, litt defoliation og muligens topping eller fimming. Prøve å få så mange buds som mulig i samme høyde er målet.

For øyeblikket står de under 6x20W 2700K og 1x45W 4000K. Jeg tenker å bytte om og få litt kaldere lys når de har fått etablert seg godt med røtter og vegginga er igang igjen.

Totalt er dette 165W CFL på ca. 0,04 kubikkmeter (kubikkmeteren vil øke jo lenger ned jeg setter hylla, men dette er kubikken for øyblikket).

Temperaturen holder seg godt under 30 og har ikke vært under 20 så langt, jordtemperaturen har holdt seg rundt 22-23 grader de gangene jeg har målt.

Så jeg har trua på at jeg skal greie å slå en hvilken som helst PC-grow ned i sokkene med dette skapet. Kanskje ikke på første forsøk, men det blir nok flere runder.

Jeg har ingen kullfilter på vifta nå, da ville nok temperaturen gått opp betraktelig. Jeg har funnet ut at vifta må skiftes ut etterhvert og da kan det bli mer aktuelt med filter.

Foreløpig går vifta knirkefritt og strainen er nesten uten lukt, så da gidder jeg ikke å stresse med det.

Lurer litt på om jeg er nødt til å lage meg et skap til så jeg kan bruke en til vegg og en til blomst.

Weedy Weedpecker

Begynner egentlig å lure litt på om det er verdt det å vente på revegging, det virker som det tar mye lenger tid enn å dyrke nye fra frø.

Nå har jeg jo masse frø med stort sett samme genetikken, så eneste argumentet for er vel igrunn at jeg vet det er en hunn.

Lurer litt å om jeg bare kaster bort tid her...

skev

roligt projekt. och snyggt skåp.

Jag har prövat att återvegga rena sativor och indica och det har tagit mellan 1v-2v innan dom är igång. Jag sparade en del popcorn längst ner och satte vita plastpåsar över krukorna. De har alla blivit monster så det är inte att föredra om man har ont om utrymme.

Jag tog en massa sticklingar istället sist och det vart många sticklingar och de rotade fort och alla överlevde.

Jag tycker att det är ett väldigt bra metod om man inte vill köpa frön hela tiden.

Och speciellt om man bara har ett tält/utrymme. Dom klarar sig i mörkret medans man torkar.

Weedy Weedpecker

Tok du stiklingene etter planta var ferdig blomstret, eller hvor langt var de på vei? Mine roter som bare det, men foreløpig har jeg ikke sett noe særlig vekst.

Jeg har bare kjørt 18/6 foreløpig, men har nå satt inn noen LED-strips som kan kjøre hele døgnet. De avgir minimalt med varme så jeg kan skru av vifta så jeg får sove.

Det er bare noe jalla greier på 6W, men forhåpentligvis nok til å opprettholde syklusen.

Weedy Weedpecker

Stiklingene jeg tok langt uti blomst, som står i skapet med den eldre stiklingen som ble tatt under veg, ser ut til å visne hen, de ser ikke friske ut og jeg tror jeg like gjerne bare kan nappe de ut og heller gi rom for den som lever i beste velgående.

Planen er å binde ned planta slik at den vokser i ring/spiral og prøve å få alle skuddene til å komme i samme høyde. Den er allerede godt på vei i en sirkel slik jeg opprinnelig hadde planlagt, men nå når jeg napper ut de andre stiklingene vil jeg prøve å utvide det til en spiral som dekker støree del av arealet.

Jeg tenkte jeg skulle bytte ut mange av 2700K pærene med noe høyere kelvin for å hindre strekking, men nå er det strekking jeg vil ha, så da får de stå.

Planta ser ut til å takle nedbinding veldig godt, så jeg satser på at det skal gå bra, bare litt spent på hvor stor del av arealet jeg får utnyttet og hvor mange buds jeg kan få frem.

Foreløpig ser det ut til at det blir veldig tykt med buds, de vokser nå oppover langs stammen med bare et par cm. mellomrom, mens stammen kryper i ring rett over jorda.

hvorfor har alle bildene jeg har lastet opp forsvunnet? :unsure:

Weedy Weedpecker

Hmm, jeg begynte her forleden å nappe ut visne stiklinger, men kom bare til en før jeg bestemte meg for å gi de en sjangse til.

Nå har de stått sånn en uke til og jaggu ser det ut som det skjer noe mystisk her ja:

LIao.jpg

Tror det her er revegging på gang, planta ser ut til å ha helbredet seg og blitt grønnere også, så jeg har et lite håp fortsatt.

Jeg blir nødt til å gjøre noe med den som har vokst i en u-sving langs jorda, tenker jeg må fjerne litt blader og binde ned toppene litt så de reveggende får litt tid å vokse før jeg må sette i blomst.

Sliter litt med å gjennomføre planen med å binde ned i spiral, det blir hverken plass eller tid til det, får bli en annen gang. :)

8DWs3.jpg

Man kan ikke se hovedstammen, men den går altså i en u-sving innover mot veggen. Får ta noen bedre bilder når jeg har fjernet litt blader og fikset litt.

Weedy Weedpecker

OB68H.jpg

Her har vi alle stiklingene i blomst, selv de små som ikke så ut til å ville revegge har nå begynt å blomstre på nytt.

Har ikke akkurat håp om noe heftig yield her da, det her er jo bare en slags test av systemet før jeg går igang med en ordentlig grow.

Vanningsrutiner har ikke vært så bra til nå, men har boret hull i bunnen og får litt mer kontroll på det fra nå av.

Jeg har ikke gitt de næring før i går og det var nok en uke for sent, for de ser litt vel bleke ut, men håper det retter seg til etterhvert nå når de får næring og nok vann.

Må også fylle på mer jord, stakkars planter har det litt skrint, men jeg tror ihvertfall lyset fungerer ganske bra i det minste.

Her har jeg plukket frø for en god tid fremover, de er nøye utvalgte modne frø, alle med samme far (som var tvekjønnet) og mor, og jeg anslår(med 0.01 vekt) at det er ca. 450 stykk:

7UNkz.jpg

Det ble jo en hel masse med frø i hva jeg vil kalle b-sortering også, så det blir enten mat eller faunakriminalitet. :P

Det er litt forskjellige fargenyanser og sånt på frøene, så jeg har litt lyst til å velge ut to eller tre grupper med frø og se om de forskjellige nyansene kan si noe på forhånd om plantas egenskaper og spiringsrate.

Jeg er også spent på om disse frøene kun produserer hunner og hermies, for jeg har ikke sett en eneste hann hos denne strainen, bare hunner og hermies.

Har faktisk fått flere hunner enn hermies fra den batchen, så jeg håper på at mine frø er mer eller mindre feminiserte.

• Like 1

Plex666

Ser skikkelig fett ut! Stå på!:chef: Kan jeg spørre om hvilken watt og kelvin styrke du kjører på nå i det siste? Skulle ønske jeg hadde tilgang til så mye frø som det der :D:D Får nøye seg med de par man har!

Edited by Plex666

Weedy Weedpecker

Bare å dyrke frøa sjæl det, det at jeg fikk masse frø var igrunn bare hell i uhell kan man si. ;)

Lyset er fordelt slik: 3x45W 4000K og 4x20W 2700K. Ledsa har jeg tatt ut fordi det ble så mye kabler og drit i veien hele tiden.

Syklusen er 12/12.

Weedy Weedpecker

qcnYJ.jpg

Denne planten, som bare er et sideskudd av en plante som råtnet vekk etter at jeg ødela røttene dens, ser ganske snål ut.

Dette lille sideskuddet ville liksom ikke dø, selv om 80% av planta råtnet vekk og her er den nå:

8vA19.jpg

Ovenifra - undenifra

Artig liten plante. :)

Har litt annet snadder på gang også:

ZjHe2.jpg

luZk2.jpg

bazookatooth

Kul setup,weedy. Cleant og fint. Støtter deg i å ta vare på de hermiefrøa. Min egen erfaring og en del research på icmag(spesiellt posts av Tom Hill og Chimera),tilsier at hermienoian er et typisk eksempel på stoner-science. Det er ingen automatikk i at hermiepollen gir høyere forekomster av tvekjønna avkom. Den beste røyken fra forrige runden min var også resultat av et uhell. Ice'en min ble pollinert av en hermie thai,den ene jenta jeg beholdt fra disse frøa var nydelig og hadde ingen antydninger til baller,selv med tidvis høye temperaturer,en vanning med alt for lav ph og en fucka timer.

• Like 2