Jump to content
Sign in to follow this  
Weedy Weedpecker

Småprosjekter med ukjente strains

Recommended Posts

Weedy Weedpecker

Takk! :)

Jeg har en mistanke om at denne strainen her er et resultat av feminiserte frø, jeg er spent på hvordan kjønnsfordelingen blir.

Smak og potens har vært helt topp til nå, så regner med at denne innavlen skulle gi noenlunde samme resultat.

Weedy Weedpecker

Må si jeg undrer meg litt over all den snakken om at leca bare er noe drit og ikke har noe funksjon og bare føkker opp ph'en og greier...

Alt har gått bra sålenge jeg har brukt leca tidligere og nå prøvde jeg å bruke kun simontorp (30% kugjødsel, 60% torv, 10% sand) og resultatet er bare en jordblanding som bare absorberer og ikke drenerer.

Jeg synes blandingene jeg har brukt med simontorp iblandet litt leca og perlitt har fungert veldig bra, så jeg kan ikke skjønne at leca skal være så ille som folk skal ha det til. :)

Weedy Weedpecker

Fjernet endel blader i sta. Håper det skal gi litt mer lys til de nedre budsa og hjelpe litt for luftsirkulasjonen. Fjernet ganske mye, men det er så mye blader å ta av at jeg tror ikke det skal påvirke noe negativt:

oKsBG.jpg

Blir ikke noe kjempebuds her, men de som er har vokst ganske bra de siste par dagene og de har nok litt igjen å gå på. :)

Tipper jeg kanskje ender opp med 10g eller noe sånt, men hadde ikke regnet med noe særlig i det hele tatt.

Morsomt at disse stiklingene, som ikke ville revegge, satte igang med blomstringa de også. Godt jeg ikke nappet ut alle, bare synd jeg ikke lot alle stå.

exil

Ja hurra lite defoliation Kör hårt på en och kolla på skillnaden. Kul grow.

Edited by exil
  • Like 1

Weedy Weedpecker

Jeg har gjort endel defoliation på denne underveis, men tok i litt ekstra nå. :)

Det er så avsindig mye blader på denne strainen at defoliation er nærmest et must til tider.

Jeg ser jo fort forskjell på buds som tidligere har vært dekket av blader, så jeg heller mot teorien om at sålenge planta har nok næring tilgjengelig i jorda så har ikke de større bladene noe særlig funksjon i forhold til bud vekst. Da blir det jo bare positive følger ved å fjerne de, at budsa får mer lys og bedre luftsirkulasjon rundt seg.

• Like 1

Weedy Weedpecker

Den lille planta litt lenger opp her startet å blomstre etter bare litt over 2 uker, så jeg satt den liksågreit inn sammen med de andre i skapet.

Litt strek i regninga at den skulle blomstre så tidlig, men en annen ting som er snodig med denne planta at den har bredere blader enn sine foreldre.

Det kan tyde på at strainen ikke er helt stabil ennå. Kanskje det er indica-genene som gjør at den blomstret så tidlig?

Her står den sammen med sine mødre, eller riktigere sagt kloner av sin egen mor:

UXYcM.jpg

Edited by Weedy Weedpecker

DubBud

Må si jeg undrer meg litt over all den snakken om at leca bare er noe drit og ikke har noe funksjon og bare føkker opp ph'en og greier...

Du er ikke alene om dét. Det er mange variabler i et grow, og så fremt man ikke har isolert én variabel (som f.eks. leca) og sammenlignet side ved side uten samme variabel så mistenker jeg at man ser sammenhenger der det ikke nødvendigvis er grunnlag for. Det blir gode gamle korrelasjon vs. kausalitet. Det kan være andre faktorer som spiller inn som man ikke har vurdert, og hvis man samtidig sluttet/begynte med leca så får denne skylda.

Så vidt jeg vet så har kukompost en tendens til å suge til seg en del vann. Det finnes gode og mindre gode jordblandinger på markedet. Funker det bra med å tilsette perlitt og/eller leca i jorda så synes jeg du skal fortsette med. Hvis du vil eksperimentere så kan du gjøre det med en plante eller to, slik at du går systematisk til verks. Gjør man for mange endringer i én shmell er det vanskelig å vite hva som utgjorde noen forskjell. Lykke til videre med growet :smokey:

• Like 1

Weedy Weedpecker

Godt sagt og takk! :)

Jeg er nok kanskje ikke verdens mest systematiske fyr, det skjer noen ting på sparket, men har jeg bare mange nok forskjellige forsøk gående samtidig ser jeg ihvertfall hva som funker og hva som ikke funker underveis. :redeyes:

Vore

Litt prøving og feiling hører til! :)

Fin update, spennende å følge med

Weedy Weedpecker

Litt bilder:

gaLol.jpg

RhQpu.jpg

Min foreløpige setup:

tzUg.jpg

Problemet nå er at det lille skapet ikke er lystett, så jeg tenkte jeg skal sy en "hette" til skapet etterhvert, men foreløpig blir nok blomsterfruene litt forstyrret av lyset fra vegsyklusen, så får jeg se hva konsekvensen av det blir.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøre 12/12 fra frø, men det har vist seg at den ene dattera var litt ivrig med å blomstre, så jeg måtte kutte ut det og kjører nå 18/6 for barna.

Nå lurer jeg på om jeg heller skal finne en fin moderplante og produsere stiklinger istedet. Om plantene viser seg å bare bli hunner, noe som er lite sannsynlig, så spørs det om jeg gidder å drive med stiklinger, men om det blir en vill blanding vil nok stiklinger være tingen for en mest mulig effektiv grow.

Hehe, kan jo se litt rart ut det her, et svært jævla stiklingskap med et bittelite blomstringskap inni. :doh:

Weedy Weedpecker

Her går det stadig fremover, litt bekymret for den nye lille, den fikk et par hannblomster på seg og later til å lukte litt annerledes enn sine foreldre. Håper det er en freak, for jeg ønsker å bevare mest mulig av lukt og smak og håper ikke alle barna blir hermies.

Det er kanskje mulig at den ble hermie pga. lyslekkasje, men jeg har mine tvil om at det er årsaken.

Nå begynner ihvertfall de andre å nærme seg, har vel en 2-3 uker igjen tenker jeg:

km2Ap.jpg

TheGoat

Vilka skönheter! :redeyes:

Skulle vara roligt med något i bilden som sätter jenterna i perspektiv, kanske en tändare? :rolleyes:

Mvh

• Like 1

Weedy Weedpecker

Skal prøve på det neste gang. :)

Det er ikke akkurat svære greiene da, det er også litt lettere å se størrelsen på plantene hvis du kikker litt bakover i tråden.

Weedy Weedpecker

Supersized monster buds:

8wCuP.jpg

Litt frost:

aKIRq.jpg

Frøet som blomstret etter et par uker og ble hermie.

Pistillene har en litt annen farge enn mora sine, de heller litt mot rosa og man kan kjenne en litt skarp og bitter lukt, litt ala grapefukt, noe som jeg ikke har kjent hos hverken mor eller "far":

gB04G.jpg

Alt ser rimelig greit ut i veg-avdelingen og, litt treig vekst kanskje, men de ser da ikke ut til å mistrives:

gJeFm.jpg

qpHtO.jpg

Noen snyltere som har dukket opp her og der, noen har jeg fjernet, men lar noen stå en stund til for å se hva som skjer. :)

Snyltera har dukket opp fordi jeg har resirkulert jorda fra mammaen litt lenger tilbake i tråden.

• Like 2

Mr.Chalice

Looking good :)

Update?

• Like 1

exil

Fina kort du tar. Stort plus i kanten. Måste själv skärpa mig vad gäller det.

Nice odling.

Weedy Weedpecker

Tack pojkar! :redeyes:

Er veldig fornøyd med kameraet mitt, det er riktignok litt stort og klumpete, men man kan ta bilder ned til 1cm fra motivet og det hjelper veldig.

Stort sett setter jeg den bare på auto, så fikser den lysbalansen ganske bra som regel. FujiFilm FinePix S5800 heter det og kosta under 2K for flere år siden. :)

Ellers går det ganske greit i skapet. Trikomene ser fortsatt gjennomsiktige ut, men det har tidligere også vært en tendens til at de går rett fra gjennomsiktig til brune av en eller annen merkelig grunn?

Tusen bilder sier mer en ett ord eller noe sånt, så her har vi fire:

df14989dc209a44f3abe5bc92765d188.jpg

b289fe4b25420bcba8e7c64cffc85bea.jpg

Må nevne at det her lukter SWEET! :chef:

5bb58072f23a83543ecefebcb7342f60.jpg

8c0d4967b3291c74c5a0f68b82a6b53e.jpg

Jeg har nå ihvertfall trua på at jeg skal greie mer med disse småtassene enn i testprosjektet, men jeg har ennå ikke helt bestemt meg for hvordan jeg vil gjøre det.

Vi har topping, fimming, supercropping, LST, defoliation, sog og scrog...

Lurer på om jeg skal teste litt forskjellige knep, men det blir nok 6 planter om gangen og vet ikke helt om jeg skal la de stå i disse 2l pottene eller om jeg skal potte alle over i en boks. Får vel se an røttene litt tenker jeg.

Det er jo litt smått med 2l, men de er til gjengjeld 20cm høye da, så kanskje de kan få litt størrelse likevel?

Ellers har jeg trøbbel med fluer og så spottet jeg en slags larve, muligens larven til disse hersens fluene og den coopsjappa er alltid tom for kattesand.

Jeg kan selvfølgelig ikke spraye noe på blomstene, men på veg-plantene blir jeg nødt til å gjøre noe, for det er masse merker på bladene etter disse krypa.

Blir nok først å spraye plantene med et avkok av chili og hvitløk og med en dæsj grønnsåpe i, gi de noen grundige behandlinger og få tak i kattesand for å forhindre at de begynner på'n igjen, etter tips av Mr.Chalice. ;)

• Like 1

Mr.Chalice

Hvordan ser disse fluene ut? har du tittet på undersiden av blader?

Høres ut som det er noe mere alvorlig enn sorgmygg.

• Like 1

Weedy Weedpecker

Har kikket under bladene uten å se noe, den ene larva jeg så gikk ganske hurtig rundt på bladene og fluene ser igrunn ut som bittesmå fluer. :unsure:

Fluene ser ut til å like seg på jorda når den er tørr på overflaten, men sitter også ofte på plantene. De kan fly noe jævlig fort innimellom.

greensabbath

Synes jeg ser antydninger til trips-skade på noen av bladene dine. De er jævla flinke til å gjemme seg på bladene. Hold et hvitt ark under en grein/blad og rist på stilken til planten. Hvis du har noen av dem burde larvene falle ned på arket. Det som er kjipt med trips er at de voksne flyr,larvene lever på bladene dine og suger saft og de har et nymfestadie hovr de lever i jorda. Så de er vanskelige å få has på...

Weedy Weedpecker

Ja du har nok rett, ser ut som thrips. Vil prøve å unngå det, men mulig jeg må ty til kjemikalier. :chris:

Hvor ble det av marihøna mi? Den kunne jo hatt det festmåltidet her, fluer til middag og thrips til dessert. ^_^

• Like 1

tricko

Du kan jo prøve å kjøpe et lite ark med fluepapir på felleskjøpet, dette er hvitt og kan klistres på veggen inne i kassa di. :) Da vil du jo få bort en del fluer, men larvene vil jo fortsatt være der...

Nice grow btw. :) Lukter det mye?

Edited by tricko

greensabbath

Ja du har nok rett, ser ut som thrips. Vil prøve å unngå det, men mulig jeg må ty til kjemikalier. :chris:

Hvor ble det av marihøna mi? Den kunne jo hatt det festmåltidet her, fluer til middag og thrips til dessert. ^_^

Bare la jentene i blomstring gå.Ikke verdt å ha masse dritt på budsene. Hvis de også har dem så er skaden skjedd.Start behandlig av veggerne med pyrethrin jo før jo heller. Pyrethirn utvinnes fra en plante i samme slekt som prestekragen og funker greit på de fleste skadedyr. Biologisk utvunnet,kort nedbrytningstid og ikke særlig giftig for plantene eller deg.Men bruk fortsatt hansker og støvmaske. Står på sprayen jeg har at den kan brukes på bærbusker og frukttrær frem til uka før høsting. Pyrethrin bør brukes i kombinasjon med f.eks neem,såpevann eller tobakksavkok for max effekt. Ble kvitt tripsene mine med å veksle mellom nikotin og pyrethrin over et par uker. Growen etter behandlet jeg prevantivt i veg med samme oppskrift. Ingen bugs selv om det var på våren. Slappet av med bekjempelsen etter det. Nå har jeg fått spretthaler i cocoen. De er visstnok ikke farlige,men jeg jobber med å bli kvitt de...jeg driver oppdrett av planter,ikke kryp <_< Har gått til innkjøp av mer pyrethrin og har neem og Bt-toxin på vei i posten.

Mr.Chalice
Pyrethrin bør brukes i kombinasjon med f.eks neem,såpevann eller tobakksavkok for max effekt.
Do not mix with sulfur, lime, copper or soaps. The high pH of these substances render it ineffective.

Wash these substances of with plain water (pH below 7) befor applying pyrethrum

- The Growers Bible

:smokey:

• Like 2

greensabbath

Ja faen,bra spotta chalice.Ordlyden var passe tvetydig. Ikke BLAND dem. Bruk dem separat på forskjellige dager

Edited by greensabbath