Jump to content
Sign in to follow this  
Weedy Weedpecker

Småprosjekter med ukjente strains

Recommended Posts

Weedy Weedpecker

Jeg skal se om det hjelper med chili/hvitløk avkok med en dæsj grønnsåpe først, det virket ihvertfall litt sist jeg prøvde det, selv om det dukket opp nye kryp etter en stund.

Sprayer seff ingenting på plantene i blomst, de blir nok ikke påvirket nevneverdig av disse krypa uansett.

Får heller gå hardere til verks om jeg ikke får has på jævelskapen. :)

Finnes det forresten noe sted hvor man får kjøpt marihøner og nematoder til skadedyrkontroll?

Fikk også tak i den kattesanda i dag, skal fikse og ordne litt snart, må bare slappe av litt etter en hektisk dag på jobb. :smokey:

Edited by Weedy Weedpecker

Weedy Weedpecker

Du kan jo prøve å kjøpe et lite ark med fluepapir på felleskjøpet, dette er hvitt og kan klistres på veggen inne i kassa di. :) Da vil du jo få bort en del fluer, men larvene vil jo fortsatt være der...

Nice grow btw. :) Lukter det mye?

Fluepapir er kanskje ikke så dumt, vet ikke om de tiltrekker denne typen fluer, men verdt et forsøk. Får se om de har på clasern eller Jernia eller noe, FK blir litt stress. :)

Lukten er veldig mild, du har ikke den skarpe "sure" lukta, det lukter bare veldig søtt og blomsteraktig, kanskje med en liten eim av saltvann. Nå ville det nok luktet mer av en større grow, men denne har bestått flere tester på at den er rimelig stealth.

Weedy Weedpecker

Høstet en bud i dag. Det er nok litt tidlig ennå, men jeg trenger den tørket og klar til helga, trenger noe kos på hytta etter en dag på jakt. :smokey:

uHwR1.jpg

• Like 3

exil

Den kommer sitta fint den. Host host lite äcklig men super bäng. Lägg undan gevären först och drick inte så mycket alkohol. Ät innan ni röker. Go helg kommer du få. Lycka till med jakten.

Weedy Weedpecker

Ja den en er helt klart litt umoden, er igrunn ikke så glad i det, men det er ikke så ofte jeg reiser avgårde for å møte en gammal kompis som ennå ikke har fått smakt greiene mine, så det er bedre enn ingenting.

Jeg blir igrunn litt gira og rastløs av å røyke det, ikke så chill som en ordentlig moden liten rakker. :smokey:

Jeg høstet den lille jeg plantet fra frø, den som blomstret etter veldig kort tid og ble hermie. Den var ikke på langt nær ferdig, men den hadde ikke blitt noe annet enn enda en pollenkilde uansett.

Det jeg stusser over er hvorfor den luktet og smakte helt annerledes enn mor og far, de brune pistillene var også lysere og så nesten rosa ut?

Jeg vet jo igrunn ingenting om opphavet til denne strainen, men alle de plantene jeg har vært borti til nå har hatt en rimelig lik lukt, smak og utseende.

Kan det være at innavlen har ført til at den har mistet gener? Mutasjon? Eller er det innslag fra tidligere krysninger?

Det er vel det som er det negative med innavl at man ikke får tilført nye gener og derfor bare vil "miste" noe underveis?

På en annen side er det vel bra for å få en noenlunde forutsigbar strain?

Jeg er spent på å se hva det blir ut av de andre frøa som står og planter seg.

Hehe i seks av pottene, hvor jeg brukte resirkulert jord fra frømammaen, har jeg fjernet 8 eller 9 spirer, plutselig stakk det opp en til i går. :P

De seks andre ser veldig fine ut, men de står foreløpig i minipotter og bærer litt preg av det. Jeg er litt spent på hvor langt jeg kan dra det bare ved å tilsette næring og vann.

Problemet er at de ser ut til å trenge rotplass for å få en ordentlig solid stamme, vurderer å sette alle i en større boks og se hvordan det går.

Jeg aner foreløpig ikke noe om kjønnsfordelingen her, men denne gangen skal jeg passe på å stresse de minst mulig og tette alle lyslekkasjer ordentlig, så er jeg ihvertfall sikker på at det ikke er det som trigger hermieegenskapene.

Tenkte å starte på 16/8 og gradvis gå ned et kvarter om dagen til 12/12.

Litt for å se når i syklusen de starter blomstringa og for å utsette de for en mest mulig naturlig overgang til blomstringa og minst mulig stress.

Håper jeg slipper å se bare en masse hermies. :crybaby:

Edited by Weedy Weedpecker