Jump to content
trheim35

Norsk Frøbank #2

Recommended Posts

Mr Stone A Lot

Hva med oss som gjerne vil være med men ikke har tilgang på så mange frø (Grunnen til at jeg vil være med) ?

Jeg har nettopp flyttet fra spania og har hatt tilgang på så mye frø jeg bare orker! Har tatt med meg noen lamper og litt utstyr tilbake og gleder meg til å komme i gang med growinga. Problemet mitt er at jeg vil ikke bestille hjem til meg selv fordi jeg har hatt store problemer med politiet pga marijuana før..

Jeg er intressert i å kjøpe litt av alle egentlig, lowryder mixer nå og egenproduserte frø høres jo drit kult ut å prøve, så er det morsomt å gi feedback til gutta som har jobba med dem også :)

EDIT:

Ser dere ikke har fått så mange bidrag enda, men siden dere har kontakter i spania.. Er det da mulig for meg å bidra med noen kroner som dere som styrer frøbanken kan bruke på frø? :) Kanskje det kan gi meg litt goodwill når dere finner ut av hvem de 20 første skal være? Hehe..

Edited by Mr Stone A Lot
  • Like 1

Salto

Dette høres jo helt fantastisk ut! Hvis jeg skal begynne å dyrke, noe som jeg sikkert kommer til å gjøre i nær framtid, så vil jo dette være det klart beste alternativet med innenriks shipping av frø.

Jeg lurer dog på om dere kommer til å ta inn en del strains som er testet godt i norsk flora (med tanke på kulde, temperaturer og lys i døgnet), sånn at utendørsdyrkere kan gni seg i hendene de også?

trheim35

Hei Dere.

En liten update. Websiden er egentlig ferdig men det er frøproduksjonen som enda ikke er ferdig.

Vi har gått til innkjøp av mange forskjellige frø, denne gangen alt utenom danske utendørs frø.

Men det store problemet er at vi ikke har hatt interessenter som har egenproduserte frø, derfor må vi lage disse frøene før vi eventuelt starter en frø bank.

Det er masse arbeid :) Så om vi snakker tidsperspektiv skal vi se å prøve å få startet opp før jul i år. Om dette lar seg gjøre vet jeg ikke men det kan være et delmål i seg selv.

Idag har jeg satt 15 stk Sour 60 x Bluestreak til spiring som skal brukes i frø produksjon, ellers er vel Kirby igang med å produsere mengder av sin egen Critical Manos :inlove: Gleder meg til å prøve den altså.

Edited by trheim35
  • Like 6

Kingwolf

Hei Dere.

En liten update. Websiden er egentlig ferdig men det er frøproduksjonen som enda ikke er ferdig.

Vi har gått til innkjøp av mange forskjellige frø, denne gangen alt utenom danske utendørs frø.

Men det store problemet er at vi ikke har hatt interessenter som har egenproduserte frø, derfor må vi lage disse frøene før vi eventuelt starter en frø bank.

Det er masse arbeid :) Så om vi snakker tidsperspektiv skal vi se å prøve å få startet opp før jul i år. Om dette lar seg gjøre vet jeg ikke men det kan være et delmål i seg selv.

Idag har jeg satt 15 stk Sour 60 x Bluestreak til spiring som skal brukes i frø produksjon, ellers er vel Kirby igang med å produsere mengder av sin egen Critical Manos :inlove: Gleder meg til å prøve den altså.

Oppløftende ord, i disse hårde tider ^^

nowayman

Trheim. Jeg har disse, vis du ikke har :)

Afghan Kush

Afghan Kush SPECIAL

Cheese

G13 x Skunk

White Widow

Peace

• Like 1

BigBug

Har ikke vært så aktiv i den siste perioden, men ser at dere har kommet mye lenger på frøbank-prosjektet! Glimrende jobb :)

Kunne godt tenkt meg å bidra etterhvert.

Men hvordan vil det bli ut i fra min situasjon, som da sitter på masse forskjellige strains, men i mindre mengder.

Eks. Kan det være aktuelt å sende inn alt fra 2-8 frø fra f.eks 8 forskjellige typer? (Alle kjøpt fra seriøse forhandlere) For å kunne bytte til seg flere og andre strains.

:shifty:

hjelpJEGdørUTENminBONG

Genialt!!!!

denne posten skal jeg merke,for har krysset noen frø selv,feminisert noen reguløre ,+ autoer..

eneste kjipe er at de ble blandet med ettt uhell. menvet jo hvilke strains som ble dyrket.frø fra No Mercy Supply og zenseeds/DCF.

menkanskje jeg skal sende noen fra miksen,,med den info som er...

greit med de er at man ser vedig forskjell på de når de gror..

citral X dr weedman = double fun fast,ikke auto men veldig rask(1-2uker) strain.

og copenhagen kush fra zenseeds X ukjent sprek sativa

og feminiserte auto ryder mix.

me får sjå me får sjå hve jeg får til :)

jorg

Jeg skjønner forsatt ikke hvordan dere har tenkt til å levere til kunder. Skal frøa sendes fra norskt lager til kundene i Norge, skal de sendes fra Spania til Sverige på poste restante?

Det viktigste med en slik frøbank er vel å skaffe billige frø uten risiko. Da må første pri bli og finne en løsning slik at kundene er beskyttet uansett hva som skjer. Andre bud må vel være å få frøa trygt fram og da er løsningen ved å lagre frø i Spania ikke en god løsning. Må vel være bedre å spre lageret på to steder i Norge?

er det så stor problem med frø i Norge?? Jeg kan ikke tro på det...Jeg har jobbet i Norge i tre måneder og kjenner Norge, Nordmenn litt ...men synes jeg at det skal være ikke et stor problem med seedbank..Det er bare et spørsmal av tid når noen vil start dette aktivitet..imho

jorg

noe nyheter om dette aktivitet? Glemm ikke mine norske venner at i Irland er frø absolut legal og vi kan hjelpe også. :thumbsup:

Kirby

Har ikke hørt noe på lenge... Vet ikke selv...

Huforia

Synd ikke dette blir noe av...

Har selv noe big buds og skywalker ,ønsker utvide horisonten litt.

onto

hadde vært kjekt med noe nye strains ja har selv blue gold fem egen kryss av blue dream og himalya gold. men ser jo at det er mye arbeid i dette

FIM

Blir vell så man bestiller i Danmark å henter i Sverige.

exil

Hmmmm på seedshare finns ett gäng norrmän och där är det tillåtet att byta frön.

(Sluta köp femmade och gör era egna favoriter).

JohnDeFoe

Fikk noen frø fra en litt dyr svensk frøbank i posten idag. BarneysFarm Blue Mammoth Auto som ligger i vann allerede..

Men poenget mitt er at det er ganske enkelt og helt trygt å kjøpe seg en billig postkasse på Nille og smelle den opp i et stort/nytt nabolag fullt av 4mannsboliger.. Ingen som har oversikt.. Da er det trygt å bestille og man blir overrasket over hvor fort det kommer!!

Tar 2-3dager fra Sverige og Danmark.

Min neste bestilling blir fra Seedsheare

Edited by caronazo

cannawiz

Fikk noen frø fra en litt dyr svensk frøbank i posten idag. BarneysFarm Blue Mammoth Auto som ligger i vann allerede..

Men poenget mitt er at det er ganske enkelt og helt trygt å kjøpe seg en billig postkasse på Nille og smelle den opp i et stort/nytt nabolag fullt av 4mannsboliger.. Ingen som har oversikt.. Da er det trygt å bestille og man blir overrasket over hvor fort det kommer!!

Tar 2-3dager fra Sverige og Danmark.

Min neste bestilling blir fra Seedsheare

kunne du forklart litt nærmer hvordan man går frem for å sette opp en sånn postkasse? Må man ikke ha en reell adresse til riktig registrert navn o.l for å få sendt ting i posten?

JohnDeFoe

Nei det trenger man ikke!!

Du må ikke være folkeregistrert eller lignende.. Du smeller opp en adresse og en postkasse i en studentblokk eller student bolig.. Der er det ingen som kan holde kontroll.. Eller i et nytt nabolag (det gjør jeg) der de nettopp har satt opp mange firmannsboliger.. Jeg sjekker at en av de er tom/ledig og at det allerede bor noe folk der, men mange fortsatt tomme.. Bare å velge seg en og et fiktivt navn og bestille frø i Sverige/Danmark og vips så har du fått post i postkassa fra Nille

Det er veldig dyrt å bestille frø fra kjente frøbanker som smoketower og frøbanken men du får en god neve med frø på seedsheare for en 500lapp

Edited by caronazo

Welate

Jeg bestiller fra Nederland til Sverige under poste restante. Funker fjell!

JohnDeFoe

Men tilbake til det jeg tror traaden handlet om...

Norsk froebank!! Det tror eg blir en realitet en vakker dag.

Mine froe skal hete "lunatico seeds" (hehehe) og er helt klart stor fan av 50/50 sativa/indica. Liker baade aa bli hoey og fysisk skev. Gode medisinske egenskaper!

Kan ikke forstaa at noe saa ufarlig som froe er strengt (!!) forbudt i Norge.

Edited by caronazo

Welate

Jeg er interessert i hjelpe til med å skape en norsk frøbank dersom dette skulle bli aktuelt.

Jeg har for få innlegg her til PM, men send gjerne en mail til welate@protonmail.com for kontakt.

Potman

Hei. Er helt ny her pforumet. Skulle hatt tak i noen fr Er nybegynner men vil ha ordentlige seeds n jeg fst skal til pre meg pdette her :) noen tips annet enn bestille pnett ?

skogtrollet

Hei. Er helt ny her pforumet. Skulle hatt tak i noen fr Er nybegynner men vil ha ordentlige seeds n jeg fst skal til pre meg pdette her :) noen tips annet enn bestille pnett ?

Les regelverket på forumet før du poster. Selv om det er vanskelig å forstå hva du skriver, så bryter du regel 1. Fisking er forbudt.

1. Ingen handel med illegale rusmidler. Dette gjelder også cannabisfrø og stiklinger av cannabisplanten. Vær klar over at salg, bytte eller gaver juridisk sett behandles på samme måte, så lenge varen det gjelder er illegal. Bytting eller gaver er derfor like ulovlig som salg. Brudd mot denne regelen kan være svært alvorlig for NorCan og vil bli tilsvarende hardt slått ned på.

Tillegg 24/4/12: Forespørsler via forumet eller PM, om enn så subtile og indirekte, er også forbudt.

Edited by skogtrollet

legevakten

Hei alle sammen.

Vi er nå under oppstart av vår Norske frø bank. men vi trenger litt hjelp.

Vi skal kjøpe inn endel frø, men dette vil ikke dekke behovet i oppstarten. Derfor ønsker vi hjelp av Norske dyrkere.

Alle som bidrar blir automatisk medlemmer om de ønsker.

Vi tar imot alle frø auto/semi auto og regulære. Helst da med mye informasjon om genetikken til de som blir sendt inn.

Hvilke frø ønsker vi ?

Vi ønsker gode frø, det vil si ikke missformede og grønne frø.

Vi tar imot alle typer såfremt som hamp frø. Men vi MÅ ha noe informasjon on strainen (mor / far F? osv).

Hvordan gjør vi dette:

Frøene må bli sendt til Spania, der blir noen av frøene holdt tilbake og resten sendt til Norge. Dette slik at vi alltid har minst to lokasjoner slik at man god sikkerhet.

Hva må du gjøre om du ønsker å bidra ?

Legge frøene med informasjon i en konvolutt, send denne til oppgitt person og adresse i Spania.

Lage deg en bruker på frøbanken (info gis til de som skal sende inn frø før betalende medlemmer kan registrere seg).

Vi mottar og kategoriserer frøene.

Vi aktiverer innsender`s medlemskap og vedkommende kan logge seg inn på siden.

Deretter kan innsender velge seg to av tre valg av velkomstpakker (tenkt slik i denne omgang)

Disse er fordelt på ute og inne planter samt regulære og auto frø. Dette slik at en utendørsdyrker ikke trenger å få tilsendt innendørs frø, da han ikke kommer til å få bruk for frøene.

Velkomstpakken inneholder fra 10 til 30 frø alt etter som. Vi har ikke laget velkomstpakkene enda, da vi avventer innkjøpte frø og innsendte frø først.

Jeg håper virkelig at de av Dere der ute som ønsker en slik mulighet i Norge griper sjansen og hjelper oss opp og av sted.

Dere skal også vite at frø banken vil investere en stor andel av innkommende penger på nye frø. Vi gjør absolutt ikke dette for penger , men ut av interesse for Marihuana.

Ta kontakt med meg eller Kirby om det er noen som vil hjelpe oss i gang smile.gif

Mvh Trheim35.

Kunne godt tenkt meg å bidra, men du får vente til jeg får satt i gang igjen. :) Dessverre er mine frø til planting for øyeblikket, men om jentene i skapet vokser, hvem vet om jeg har frø til overs.

Edited by legevakten

JohnDeFoe

Sitter ogsaa litt paa gjerdet og venter og ser om dette blir noe av. Hvis det blir noe har jeg ogsaa froe jeg kan bidra med.

Hadde vaert kult med en norsk froebank, kunne sende inn og bytte osv.

Vil tro at det skal ganske mye uflaks til for at det blir stoppet noe post internt i Norge.