skytouch

Olje fra blader/blomster ved hjelp av acetone og heptan

41 innlegg i emnet

Nyttig info igjen, takker og bukker :D

Hvor lang tid sånn ca før acetonen fordamper helt, og hvor lang tid på heptanen??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nyttig info igjen, takker og bukker :D

Hvor lang tid sånn ca før acetonen fordamper helt, og hvor lang tid på heptanen??

Bare hyggelig å dele informasjon :)

Det kommer veldig an på hvor mye aceton du bruker, temperatur og lufttilførsel når det kommer til fordamping. Med en vifte som blåser på det så burde det være borte på et par timer. Både acetone og heptane fordamper veldig raskt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva er greia med å bruke heptan får det tatt ut klorofyllet acetonen har ekstrahert?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva er greia med å bruke heptan får det tatt ut klorofyllet acetonen har ekstrahert?

Jepp, heptan er mye mer selektiv når det kommer til ekstrahering. Du kan som sagt bruke kun heptan, men min erfaring er at man får bedre resultat med denne metoden.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette skal definitivt testes ut! :redeyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for fin guide. :)

Har ingen erfaring med olje, men har lyst til å prøve dette. Er det noen mulighet for at du kunne tenke deg å lage en billed-/videoguide?

Hvor mye buds trenger man for at det skal være verdt det? Er det noe poeng hvis man ikke dyrker og ikke har tilgang på blader/trim.

Endret av dormouse
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann :)

Når du sier 3 dager, synes jeg det høres veldig mye ut, fordi; du vil mest sannsynelig ha ut thc'n etc, right? Men den får du løst ut ved alkohol(aceton) og det skjer rimelig kjapt, da jeg laga medisinsk olje brukte vi ikke mere enn 30 minuter og til og med dette skulle være for mye pga av utvaskingen av næringer. Så i og med at du rister og holder det på glasset vil gi mere avkastning, men på 3 dager vil kun løse ut andre ting du ikke vil ha i oljen din som klorofyll etc og også gjøre olja di mere "urein". Samme blir det med folk som lager smør og lar det puttre i flere timer og ender bare med å gjøre det mere ureint for seg selv.

Jeg må kanskje ikke utelate at jeg gjorde omtrent det samme som deg til og begynne med, men forandra seg da jeg fikk vite litt mere om det.

30 minuters ekstrakt laga på heimert 95%:

DSC00791.jpg

Denne olja ble nærmest hard/veldig stiv og ikke som den olja vi laga før i tia der vi bare lot det humpe å gå. Så det er langt høyere kvalitet på den olja vi laga til slutt før vi gikk over til BHO.

-Onkel

Endret av Onkel
5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann :)

Når du sier 3 dager, synes jeg det høres veldig mye ut, fordi; du vil mest sannsynelig ha ut thc'n etc, right? Men den får du løst ut ved alkohol(aceton) og det skjer rimelig kjapt, da jeg laga medisinsk olje brukte vi ikke mere enn 30 minuter og til og med dette skulle være for mye pga av utvaskingen av næringer. Så i og med at du rister og holder det på glasset vil gi mere avkastning, men på 3 dager vil kun løse ut andre ting du ikke vil ha i oljen din som klorofyll etc og også gjøre olja di mere "urein". Samme blir det med folk som lager smør og lar det puttre i flere timer og ender bare med å gjøre det mere ureint for seg selv.

Jeg må kanskje ikke utelate at jeg gjorde omtrent det samme som deg til og begynne med, men forandra seg da jeg fikk vite litt mere om det.

30 minuters ekstrakt laga på heimert 95%:

Denne olja ble nærmest hard/veldig stiv og ikke som den olja vi laga før i tia der vi bare lot det humpe å gå. Så det er langt høyere kvalitet på den olja vi laga til slutt før vi gikk over til BHO.

-Onkel

Det er godt mulig 3 dager er litt vel lenge ja, men litt av trikset er å få trukket ut så mye som mulig inn i acetonen, for så å rense dette med heptanen som er mye mer selektiv. Kan ikke se hvordan det egentlig har så mye å si fra eller til da alt av urenheter burde ligge igjen etter heptanrensen uansett. Har i det siste eksperimentert litt mer med å bare hoppe over aceton ekstraheringen å kun bruke heptan. Det har fungert greit, men ser ut til å gi litt mindre avkastning.

Fin olje foressten ;)

Endret av skytouch
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for fin guide. :)

Har ingen erfaring med olje, men har lyst til å prøve dette. Er det noen mulighet for at du kunne tenke deg å lage en billed-/videoguide?

Hvor mye buds trenger man for at det skal være verdt det? Er det noe poeng hvis man ikke dyrker og ikke har tilgang på blader/trim.

Kan se om jeg får laget en bildeserie, men det er strengt talt en så enkel prosess at teksten forklarer det i god detalj.

3-5g buds burde være nok til å få testet det ut, men det er lite økonomisk og strengt talt ikke verdt det etter min mening. Hasj fungerer egentlig bedre, knus den opp til et fint pulver å ekstraher med heptan så kan du få meget fin olje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det et spesielt merke/type aceton man burde bruke? Har lest et sted at noen typer blir tilsatt noe kjemisk lukt greier...

Er heptanen man får kjøpt på apoteket ok å bruke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

NAf Aceton på apotek fåes i halvlitere og litere og 100ml. Det er 99.9% ren aceton og de er % er vann:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

NAf Aceton på apotek fåes i halvlitere og litere og 100ml. Det er 99.9% ren aceton og de er % er vann:)

Nice.. Takker :smokey:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan jeg bruke bubblebags til filteringen?

Er det mulig å få en mer håndterbar konsistens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei alle sammen. har prøvd å lage olje noen ganger både med gass og væsker. med alkohol helst over 80% kan man fryse ned denne med potten og alle ting som berører alkoholen dette vil gi en veldig ren olje ,litt avhengig av hvor lenge prosessen varer.

kan bli nesten blank fargeløs

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er litt redd for å prøve meg på aceton, men ser jo ut som det funker. Men alkohol fungerer veldig bra å koke det på lav varme til du har en seig å fin konsistens

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva med denne tekniske spriten man får på jernvare mm, den er nesten helt ren...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som vet om denne oljen vil fungere på kreftpasienter på samme måten som Rick Simpson sin olje? At det blir tatt oralt og ikke røyket/vapet?

Holder det at weed'en er tørket på vanlig måte eller må den i ovnen på ca 160 grader i noen minutter for å gjøre THCA til THC, før den blir lagt på aceton?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Rick Simpsons olje er mye oppskrytt ut ser ut til å virke best på hudkreft, og i det store og hele lite annet, dessverre. Du finner 40siders tråder på rollitup om emnet.

Personlig, om jeg fikk kreft, så ville jeg satset på en kombinasjon av olje fra en CBD rik strain + juicing av fersk cannbis + raw food "& De"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Rick Simpsons olje er mye oppskrytt ut ser ut til å virke best på hudkreft, og i det store og hele lite annet, dessverre. Du finner 40siders tråder på rollitup om emnet.

Personlig, om jeg fikk kreft, så ville jeg satset på en kombinasjon av olje fra en CBD rik strain + juicing av fersk cannbis + raw food "& De"

Etter å ha lest litt rundt skal jeg prøve meg på crock pot og glyserol. Den tinkturen skal etter sigende fungere raskt og effektivt. Dråper under tunga.

Btw, ikke jeg som har kreft men en i nærmeste familie...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har du oppskrift på den tinkturen? Jeg har en crockpot / slow cooker som kan brukes til slikt. Glyserol virkere å være veien å gå for tinktur, greit å slippe brennende etanol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

WildWill's Glycerin Tincture HOW-TO

http://forum.grasscity.com/incredible-edible-herb/655899-wildwills-glycerin-tincture-how.html

Fant denne, 99,- kr for 500 ml food grade glyserol. Mulig det finnes billigere.

http://www.sunvita.no/?PageID=169&ItemID=608

Edit: Ser de har det billigere på Iherb: http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Vegetable-Glycerine-16-fl-oz-473-ml/962

Endret av Ingo
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det noen som vet hva disse gamle tinkturene som ble solgt i Norge før forbudet innehold? Så ett par lignende flasker stående på maihaugen i ett apotek fra 1900 tallet.

220px-Drug_bottle_containing_cannbis.jpg

Endret av Andorzo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

WildWill's Glycerin Tincture HOW-TO

http://forum.grasscity.com/incredible-edible-herb/655899-wildwills-glycerin-tincture-how.html

Fant denne, 99,- kr for 500 ml food grade glyserol. Mulig det finnes billigere.

http://www.sunvita.no/?PageID=169&ItemID=608

Edit: Ser de har det billigere på Iherb: http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Vegetable-Glycerine-16-fl-oz-473-ml/962

Nice! Det ser jo dritenkelt ut. Jeg har en 5-liters slow cooker, får se til å lage MASSE tinktur :redeyes:

Slow cooker er forresten genialt til matlaging, perfekt for stonere.. Endret av DubBud
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nice! Det ser jo dritenkelt ut. Jeg har en 5-liters slow cooker, får se til å lage MASSE tinktur :redeyes:

Slow cooker er forresten genialt til matlaging, perfekt for stonere..

Jeg har en riskoker stående, leste at det også fungerer om man setter den på "Warm".

Tester det i første omgang, men jeg sikler litt på en Slow cooker uansett. Glad i å lage mat :chef:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå