skytouch

Olje fra blader/blomster ved hjelp av acetone og heptan

41 innlegg i emnet

Hva er egentlig forskjellen på en slow cooker og en ris koker?

edit - nevermind, google var meget behjelpelig..

Endret av CannaLeif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva med nafta da? som i filmen til rick simpson?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vanskelig å få tak i riktige typen som ikke legger igjen rester i olja. Det har vært diskutert heftig på rollitup hvilken nafta som bør brukes. Noen mener naftaen til Simpson er den eneste som bør brukes da olja folk lager selv ikke ser ut til å ha samme effekten. Kanskje den trekker ut et ukjent cannabinoid som de andre ikke gjør. Det har også vært spekulert i om plantene til Simpson kan ha blitt kryssa med hamp, siden det dyrkes industrihamp i Canada. Dette er visst tilbakevist av Simpson, med at nærmeste hamp jorde var flere 10talls mil unna...

Det er hvertfall ikke så rett frem som det fremstilles i Run from the cure. De fleste mirakelhistorier på nettet dreier seg om hudkreft og ikke så mye indre svulster, dessverre...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ok, takk for svar. Hva med heptan? er det ganske likt nafta?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk. men hva er egentlig nafta på norsk? på wiki står det at det er white spirit?

hvor i all verden får man kjøpt den riktige naftaen i norge?

Kan få tak i no heptan nå, det er vel noe av det samme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk. men hva er egentlig nafta på norsk? på wiki står det at det er white spirit?

hvor i all verden får man kjøpt den riktige naftaen i norge?

Kan få tak i no heptan nå, det er vel noe av det samme?

Hm... på videoen nevner han vel ikke verken nafta eller heptan...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hm... på videoen nevner han vel ikke verken nafta eller heptan...?

Hei igjen.

Noen som faktisk har prøvd å koke heptan? kokes det ned fort? Og er det det man skal bruke istedenfor nafta?

Nafta synes å være mye forskjellig i norge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du kan nok koke/varme heptan, men da skal du ha GOD ventilasjon og helst vifte. Husk på at dette er brennbare materialer, det siste vi trenger er nok en brann/eksplosjon som følge av idioti sammen med cannabisforedling. Om det kun er til fordamping du tenker så fordamper heptanen fort nok i romtemperatur med en vifte.

Nafta virker som en blanding av forskjellige løsemidler. Du får kjøpt det på noen makerforetninger/sportsforretninger(det brukes som brennstoff til visse primuser), men jeg stoler ikke på renhetem her og føler meg mye tryggere med heptan fra apoteket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som har prøvd med Isopropanol for å skylle med så riskoker etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nice! Det ser jo dritenkelt ut. Jeg har en 5-liters slow cooker, får se til å lage MASSE tinktur :redeyes:

Slow cooker er forresten genialt til matlaging, perfekt for stonere..

Fikk dere prøvd dette? har 200ml ståandes med tinktur nå som jeg gleder meg til å prøve. Men lurer på om jeg brukte for lite blader.. Kan jeg repetere prossesen å tilsette mer tru?

brukte riktignok bare en kjele på en stor "rist" med en temp måler oppi, gikk dog aldri over 67 grader i følge den.

edit: http://skunkpharmresearch.com/glycerin-extraction/ mere grundig utgave

Endret av SaintSativa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor mye aceton og heptan skal brukes i forhold til plantemateriale? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

Som beskrevet i første tråd er det jeg er forstått med at man skal gjøre når man lager tinktur, for da skal man nemmelig la det ligge i flere dager i "spritbad". Men om man skal lage olje som kun skal røykes så trenger man bare å flushe plantematerialet. Dvs, det blir litt som butan ekststraksjon for du vil ha så lite klorofyll etc i oljen din.

• Ta en flaske ketchupflaske eller liknende som er syre/alkoholbestandig som har en hette.
  • Kapp av bunnen og fyll opp med plantemateriale.
  • Fyll flaska opp med sprit(i den renste formen du får ta i) til over alt materiale.
  • la det sitte i 1 min, og rør forsiktig, la stå igjen i 1 min.
  • Derretter åpne hetta og la det renne ut på en pyrexpanne.
  • Settes i vannbad til alkoholen er fordampet
Endret av Onkel
3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

tror nok det er litt bedre å bruke glass, så slipper du att alkoholen trekker til seg små sporstoffer fra plasten, så får du heller bare bruke en duk eller kaffefiltere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå