Jump to content
Ingo

LST spørsmål

Recommended Posts

Ingo

Hei folkens.

Jeg prøver meg på LST for første gang.

Vil det ha noe for seg å fjerne småblomstene nederst? Vil dette gjøre de øverste, største budsa vesentlig større?

Planta er relativt åpen, og småtteriet får lys det også....

Takker for innspill.

qnpemp.jpg

35d4u93.jpg

• Like 2

hermekraaka

Ikke fjern noe som helst - ihvertfall ikke når planten er i blomst. Det ser bra ut..

- Bind ned lengste skuddene slik at de kommer på lik høyde med laveste skuddene for bedre utnyttelse av lyset.

Bind skuddene ned horisontalt slik at planten dekker et større areal.

Edited by hermekraaka

vin&grønt

Fjern de nederste bladene på stammen som nesten berører jorda, men jeg ville behold de små popcorn budsa. De er fine til å lage seg litt hasj, olje eller cannasmør.

Edited by vin&grønt

hermekraaka

Fjern de nederste bladene på stammen som nesten berører jorda, men jeg ville behold de små popcorn budsa. De er fine til å lage seg litt hasj, olje eller cannasmør.

La naturen gå sin gang (la bladene dø av seg selv), sier nå jeg. Ihvertfall når planten er i blomst..

Popcornbudsa kan bli til pene buds hvis han binder de overliggende skuddene ned. Avkastningen og den gjennomsnittlige kvaliteten vil også bli bedre

Edited by hermekraaka

exil

@herme det råder lite delade meningar om vad de klarar i blom. Jag har plockat riktigt ordentligt med blad genom hela blomningen utan problem. Håller med dig om att binda ner dom hårdare så allt får chans att sola sig lite. Lst kan du om du vill köra igenom hela blom om du vill.

• Like 1

vin&grønt

La naturen gå sin gang (la bladene dø av seg selv), sier nå jeg. Ihvertfall når planten er i blomst..

Hvis bladene berører jorda så har du mye større tjangs for å få sopp og mugg, derfor er det en fordel å renske vekk de nederste bladene. <_<

Ingo

Takk for feedback. Skal skal binde de lengre ned. Mulig jeg tester ut supercropping på noen skudd ettersom jeg er ny på det også..

Ingo

Vad är det för strain?

Det skulle jeg også likt å visst :) Fant frø i noe pot jeg fikk en tid tilbake. Bagseed med andre ord.

Har kjøpte autofrø liggende, men tenkte jeg skulle gro en "normal" plante til en forandring.

hermekraaka

Ikke surpercropp plantene mens de er i blomst - det blir for brutalt.

Ingo

Ikke surpercropp plantene mens de er i blomst - det blir for brutalt.

Den har ikke vært så mange dager i blomst, så jeg tror det går greit (ifølge andre erfaringer på nett).

På en annen side holder det vel å teste ut LST i første omgang.

• Like 1

hermekraaka

Det er ingen grunn til å stresse plantene unødvendig i blomst når det finnes bedre alternativer.

Personlig synes jeg LST er best innendørs og at supercropping gjør seg best utendørs.

• Like 1

hermekraaka

+ Poenget med LST er jo nettopp å framprovosere nye skudd og holde skuddene på lik høyde (bedre utnyttelse av lyset).

Når du binder ned de lengste skuddene - bind de slik at det står horisontalt ut i fra potta. Det kan være lurt å binde ned de "sterkeste" skuddene litt hardere enn de mindre skuddene fordi de vil ta igjen høyden senere uansett.

Edited by hermekraaka
  • Like 1

kungfuninja

+ Poenget med LST er jo nettopp å framprovosere nye skudd og holde skuddene på lik høyde (bedre utnyttelse av lyset).

Når du binder ned de lengste skuddene - bind de slik at det står horisontalt ut i fra potta. Det kan være lurt å binde ned de "sterkeste" skuddene litt hardere enn de mindre skuddene fordi de vil ta igjen høyden senere uansett.

Jeg er ingen ekspert, men har lest en del om LST (og gjorde det på første grow).

Slik jeg har forstått det skal ikke grenene bindes horisontalt, de skal bues nedover slik at den nest siste forgreningen på grenen kommer høyere opp enn resten av grenen.

Da skal det visstnok strømme hormoner til denne forgreningen (som nå er høyest) som forsterker dennes vekst.

Så LST handler ifølge det jeg har lest om 2 ting:

- Bedre og jevnere lysforhold til hele planten

- Stimulering av vekst vha plantens egne hormoner

:chef:

• Like 1

Ingo

Sånn ser planta ut nå. Lar den stå litt i fred og ser hvordan den utvikler seg før jeg tøyer mere.

Alle budsa får godt med lys nå.

s6300152x.jpg

s6300150.jpg

Mr Stone A Lot

Syntes det ser veldig bra ut! Kan ikke vente selv på å prøve denne metoden :) LST, må gjøre det i skapet mitt tror jeg!

hermekraaka

Bra, Ingo! ;) Planten kommer til å bli svært, svært pen.

Du kan binde grenene enda hardere.

Hvilken variant dyrker du?

Edited by hermekraaka

exil

Snyggt gjort. Kommer bli en riktigt fet buske.

Ingo

Bra, Ingo! ;) Planten kommer til å bli svært, svært pen.

Du kan binde grenene enda hardere.

Hvilken variant dyrker du?

Skal bli artig å se resultatet om alt går som det skal.

Ukjent strain.

buska

Kjøp deg en pakke piperensere, eller ståltråd, det er lettere og bruke da du bare kan lage en krok og stikke den inn og huke tak :)

Ingo

Kjøp deg en pakke piperensere, eller ståltråd, det er lettere og bruke da du bare kan lage en krok og stikke den inn og huke tak :)

Har sett folk bruke det. Noen bruker også teip på blad og drar ned skudde på den måten.

Vore

Denne så fin og frisk ut!

Godt jobbet.

• Like 1