Mr Stone A Lot

Frø Produksjon

28 innlegg i emnet

Jeg har lest en del rundt!

Lurer på hvor mange frø en plante kan produsere?

Disse plantene trenger mindre plass en hunnene?

Endret av Mr Stone A Lot

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En hunnplante kan produsere hundrevis av frø om du har lyst til det. selv pleier jeg å pensle pollen på bare ett toppskudd, og det gir mer enn nok ;)

"Disse plantene trenger mindre plass enn hunnene?" Hæ? du lager jo frøene på en hunnplante, skjønte ikke spørsmålet :rolleyes:

:smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men jeg vil lage 100% feminized seeds! Hehe, det spørsmålet var fjernt se klokkeslett jeg laga tråden haha..

Hvordan middel bruker jeg for å få damene til å fremkalle pollen? Veit hva det er på engelsk og ebay men får jeg kjøpt noe i norge som fungerer?

Er salg av POLLEN lov på forumet? :P

Jeg vet at vis jeg bruker "colloidal silver" begynner dem. Men liker å kjøpe ting i butikken hater å handle over nettet :) Hehe

Faen mange spørsmål!

Vis jeg har 3 planter også bruker jeg "colloidal silver" på den ene (tar den ut en dag og lar det stå) også setter den tilbake, vil alle plantene produsere mange frø da? Jeg er ute etter å vite hvordan jeg får en 100-300 seeds helst :) Hehe

Takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tror du kan få tak i collodial silver i helsekostbutikker. Det finnes en gruppe mennesker som innbiller seg at det har en helsebringende effekt..

Da jeg prøvde collodial silver tok det flere dager før plantene gikk hermie. Hermiene vil produsere mer enn nok pollen. Antall frø er avhengig av størrelsen på hunnplantene. Det kan være lurt å gi hermiene litt hjelp (riste plantene litt) når de er i ferd/har åpnet pollensekkene.

Husk å luk bort de dårligste individene ;)

Endret av hermekraaka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tror du kan få tak i collodial silver i helsekostbutikker. Det finnes en gruppe mennesker som innbiller seg at det har en helsebringende effekt..

OT: Kolloidalt sølv dreper patogene mikroorganismer inkludert virus og bakterier, så det er nok ikke innbilning bare fordi det tilfeldigvis kanskje selges på sånn hippie helsekostbutikker. Det var et veldig viktig middel inntil antibiotika ble oppfunnet.

Er som med cannabis, et legemiddel man lett kan lage selv og dermed dårlig business for apotekene. Kjøpte meg et sett for under 1000-lappen inkludert elektroder av rent sølv og det er nok til å lage flere 100l. Bruker det selv bare utvendig, men kan bekrefte at det fungerer og er mer skånsomt enn mye av det som selges til samme formål på apotek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for mange gode svar!

Er det sånn at jeg kan ta pollen fra en plante også lagra det? Så kan jeg bruke det pollene på en plante senere så lenge begge er 100% feminized! Selv om pollen kommer fra en og kush og jeg tar den på budsa til en AKAuto så får jeg AKAuto frø ??

Kan faktisk auto planter også produsere flere autofrø ?? Blir de like bra ? Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vad jag fattat är det för svag lösning i det som säljs på hälsokost butikerna. Har du en laddare och något av silver hemma så ska det visst vara enkelt löst. Finns en fin guide på icmag. Ska se om jag kan hitta den lite senare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sjekket endel måter å gjøre dette selv på! Det viser seg å være ganske enkelt hehe :D Skal sjekke og takk for mange gode tips!!

Men vis jeg gjør dette på auto planter?? Får jeg masse auto frø da? Og vis jeg bruker gutte pollen da blir det random jente og guttte frø? :)

Har lyst til å produsere masse frø fra forskjellig og selge dem (et sted det er lov selvfølgelig til dere snille norcan admins) :)

Endret av Mr Stone A Lot

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

10ug: Ok, takk for inputen.

Pass på at dere kjøper riktig Collodial Silver. Jeg mener at konsentrasjonen skal være på "30X" eller mer.. Men sjekk det ut først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

heisan .

jeg har tenkt å prøve på å produsere frø selv , er det da bare å sette han og ho sammen i samme rom og ha en vifte stående?? jeg er ganske så ny i dette derfor jeg spør :) . Jeg er ikke ute etter å selge , for meg er dette kun medisin for min egen del , og det er jo tryggere en å bestille over nettet, (egen erfaring) ;) planen er å sette 5 om gangen slik at jeg alltid har medisin klar når det er behov for det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om du ikke har separat rom får du hvertfall nok frø, og vel så det.. det beste er å ha plantene i separate rom og befrukte noen budder med innsanka pollen fra hannen vha en børste eller no..

Da slipper du å ødelegge hele plantene med frø... =o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ok takker for svaret :) Jeg tar meg råd til å ødelegge ei ho plante for å få nok frø , jeg tenker som så ei plante til eller fra :) som sagt skal jeg jo bare lage min egen medisin . har 2 rom som jeg bruker , og da tenkte jeg å sette ei ho og en han i ett rom og resten av hoene i det andre rommet :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ok takker for svaret :) Jeg tar meg råd til å ødelegge ei ho plante for å få nok frø , jeg tenker som så ei plante til eller fra :) som sagt skal jeg jo bare lage min egen medisin . har 2 rom som jeg bruker , og da tenkte jeg å sette ei ho og en han i ett rom og resten av hoene i det andre rommet :) :)

For å få frø som er 100% sikkert jente planter som produserer THC så må du ha pollen fra hunnplanter! Da må du bruke det kjemiske middellet jeg ikke husker hva heter (les opp i posten) på en av plantene så den produserer jente pollen så hjelper det vist og riste litt på den planten som produserer pollen også :)

Da skal plantene rundt begynne å produsere frø! Vet ikke hvor stor omkrets! :)

Eneste jeg har fått beskjed om er at du MÅ la frøene stå lenge nok til at det skal bli gode frø :) Lykke til te deg også! Hehe

Endret av Mr Stone A Lot

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ok takker for svaret der Mr Stone A Lot :) , da skal jeg søke meg fram litt og prøve å finne ut av dette :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ja, jeg hadde den samme ideen for en stund siden, og det gikk lukt åt helvete. Det er nesten umulig å hindre at pollen sprer seg, hele avlingen ble pollinert (40 planter), selv om de sto i separate rom... Kjøp heller kvalitetsfrø fra en rimelig leverandør (f.eks. Nirvana), så er du sikra. Dessuten er man helt avhengig av en god hann hvis man skal gjøre dette, og disse bruker proffene lang tid på å finne. Bruker du en hann av middels kvalitet, så hjelper det ikke om hunnen er kjempefin; du får bare sånn passe resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

noen som ve thelt sikkert hvor man får kjøpt collodialt silver? Og hvor mye det koster?

Vurderer å lage det selv ettersom det er så enkelt. Men usikker på om jeg har rent nok sølv liggendes, og hvordan jeg skal få tak i det salt og metallfrie vannet. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sølvmynter kan du få tak i relativt billig på nettet. Destillert vann har de på de fleste bensinstasjoner i form av batterivann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg vet at det finnes en guide om hvordan man lager frø, men jeg skulle gjerne hatt denne guiden på norsk jeg da.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hjelper dette? :rolleyes::redeyes:

NB: Har ikke lest korrektur :)

Yayyy! Min første kolloidalt sølv generator for å lage feminised frø - DIY Guide

Denne tråden er en Do It Yourself veilede viser bare hvor enkelt og billig det er å lage en enkel enhet som kan brukes til å lage kolloidalt sølv, som også er en veldig enkel prosess.

Deretter bruker vi kolloidalt sølv til slutt skape feminised frø (frø som bare kan vokse til kvinner), og som igjen er også en enkel prosess! Så les videre - du vil bli overrasket over hvor enkelt alt dette er!

Ikke bli satt utenfor av størrelsen på dette innlegget eller dens mange gjenger svar - dette er virkelig veldig, veldig enkle ting.

Jeg opprinnelig postet dette i midten av 2007. Tilbake da ikke mange dyrkere visste om kolloidalt sølv, og det var bare to eller tre frøbanker tilbyr feminised frø, men som en gruppe har vi lært mye mer siden den gang, takket være folk oppslaget sine egne resultater med varierende tilnærminger, og vi har selv blåst bort noen myter underveis!

Så nå i slutten av 2009/2010 har jeg oppdatert det, og ja jeg fortsatt har 100% suksess med denne metoden. Tydeligvis jeg ikke oppdage denne feminisation teknikken, og heller ikke jeg oppfinne hvordan å lage kolloidalt sølv, men jeg føler litt warmfuzzy i hjertet å vite at denne tråden har siden bidro til å åpne øynene til titusenvis av icmag dyrkere å vise dem hvor enkelt dette er - dette er min lille bidrag til cannabis samfunnet

Denne tråden har blitt rangert blant "de mest innflytelsesrike tråder" av ICMag, og har fått over 100.000 visninger fra hele verden ... Jeg kan bare lurer på hvor mange feminised frø det har hjulpet medlemmer og frøbanker, leverandører og enkeltpersoner skaper

-----

► Hva er kolloidalt sølv? aka. ionisk sølv

ENKEL: Kolloidalt sølv er mikropartikler av sølv (den rene elementet) suspendert via elektrolyse (så, sølvioner) i rent destillert vann. Det er meget enkelt og billig å lage, og som er forklart senere.

TEKNISK: Et kolloid er en type kjemisk blanding hvor en substans er dispergert jevnt gjennom en annen. Den er ren, metallisk sølv, i partikler av 15 atomer eller færre, hver med en positiv elektrisk ladning og festet til et molekyl av en enkel protein. Disse elektrisk ladede partikler av sølv er svært små, vanligvis varierende fra ca 0,001 til ca 0,01 mikron i diameter, og er suspendert i avionisert vann. Kraften av elektrisk ladning er sterkere enn tyngdekraften, så sølvpartikler forblir suspendert. Noen mennesker faktisk drikker kolloidalt sølv for sine antatte antimicrobacterial egenskaper, men jeg vil ikke anbefale å drikke hjemmelaget CS med mindre du har gjort leksene dine, og har en PPM meter - overdrevent inntak av sølv kan føre til en tilstand som kalles Argyria, og huden din kan faktisk bli blått.

► Hvordan bruker vi den til å lage feminised frø?

De sølvioner i kolloidalt sølv fungerer som et etylen hemmer / antagonist som tvinger kvinnelige planter til å produsere mannlige blomster som har pollen som bare har kvinnelige kromosomer.

Sitat:

Behandlinger som reduserer etylen nivå i vev (hypo-Baric forhold, behandling med benzothiodiazole) eller motvirke virkningen av etylen (CO2) forårsake dannelse av mannlige eller bifil blomster i stedet for kvinnelige seg (Byers et al. 1972)

Vi bare bruke en vanlig tom sprayflaske ($ 2 på din lokale butikk) å sprøyte det på bladene av en kjent-kvinne plante å indusere pollen. Dette resulterende 'feminised pollen ", i motsetning til vanlig pollen fra en mannlig, kommer fra en kvinnelig slik at det ikke har mannlige kromosomer. Som et resultat, eventuelle hunnene deretter bestøves med feminised pollen produsere frø som bare kan vokse inn hunner.

Vi kan også bruke en mor fra en "klone-ONLY" belastning for dette (tillater oss å lage en "backkatalog" av frø), eller til og med en kvinnelig vokst fra en feminised frø - alt som er viktig er at det er en kvinnelig plante.

► Anbefalt lesning: (ICMag tråd)

Induksjon av fruktbar mann Blomster i Female Cannabis (Uni papir på feminised frø)

H.Y. Mohan Ram og R. Innst.veiv. Botanisk institutt, Universitetet i Delhi, Delhi (India)

► Har feminised frø vokse inn hermafroditter?

I utgangspunktet, NO. Men dette er en ting som må avklaring fordi det synes å være mye misconjecture om det.

Enten du bruker vanlig pollen eller feminised pollen det spiller ingen rolle, gjelder samme regel - alltid prøve å målrette kvinner som er "Hermie-resistant", fordi du ikke vil at egenskap gått ned til avkommet. Med andre ord, Hermie problemer er ikke et resultat av feminised pollen, men en følge av en mor som har hermafroditter tendenser, enten naturlig, som et resultat av stress, eller begge deler.

Noen planter er mer utsatt for stress enn andre, og dermed mer utsatt for å "gå Hermie" (for eksempel ved varme stress eller lette lekkasjer, og noen stammer er rett og slett mer utsatt enn andre til å vokse noen hermafroditter selv når forholdene er ideelle). Hvis en kvinne ikke kaste av noen pollen bananer så ja du kan bruke som pollen til å lage feminised frø, enten ved selv-pollenating moren selv eller ved pollenating andre kvinner (sistnevnte er den mer anbefalte ruten). Men hvis du bruker en mor som har hermafroditter tendenser da den egenskap kan overføres til avkommet.

Dette er grunnen til at når avl for feminised frø vi ser etter en "sterk kvinne", en som kaster ikke ut pollen bananer veldig lett, slik som å sikre den resulterende avkom er også sterke. Vi deretter tvinge stress-resistent kvinnelige å indusere dannelsen av pollen ved hjelp kolloidalt sølv, slik at vi kan få pollen selv fra en kvinne som vi ellers ikke ville ha vært i stand til å oppnå med konvensjonelle metoder som rhodelization eller lys forgiftning.

Dette er grunnen til at jeg ikke anbefaler å bruke lys forgiftning eller varme stress eller lignende stress metoder for å produsere bananer, fordi det lave stresstoleranse vil bli sendt ned til de resulterende frø, noe som resulterer i planter som kan Hermie i en mindre enn et ideelt miljø. Ved å bruke CS har vi luksusen av å velge en plante som er stresset motstandsdyktig, og fremdeles være i stand til å tvinge den til å produsere pollen takket være CS (i motsetning til stress). Det er ikke annerledes for når du oppretter vanlige frø - du vil sterke mødre som kan håndtere en bit av stress.

Faktisk den eneste hermafroditt jeg noensinne har vokst var fra en vanlig frø - Jeg har hatt 100% suksess med hver feminised frø jeg har vokst, og ca 1 i 2 seeds jeg vokser er feminised (gi meg en omtrent 75:25 kvinne : hann ratio, som i motsetning til 50:50 med regelmessige frø).

► Hvorfor kolloidalt sølv (CS)?

Vel, du kan også bruke sølv theosulphate (som er sølvnitrat + natrium theosulphate), sølvnitrat (som er sølv + salpetersyre), eller gibberellinsyre, som alle har vist seg vellykket i denne oppgaven, men kolloidalt sølv er ikke giftig , ikke-etsende, enkelt og trygt og billig å gjøre hjemme, ikke krever en DEA skjema, og er ikke en kontrollert stoff. Du kan også kjøpe kolloidalt sølv fra ditt lokale apotek / apotek (noen folk drikker det for sin antatte helsemessige fordeler), men det er billig og lett nok å gjøre hjemme.

► Hva med andre feminisering teknikker?

For meg, er kolloidalt sølv uten sidestykke. Kolloidalt sølv fungerer som etylen hemmer / antagonist, slik at vi kan praktisk tvinge prosessen til enhver tid vi velger, selv på hardføre stress-resistente planter (CS bruker ikke stress å utføre sin magi).

Dessuten bruker etylen antagonister som kolloidalt sølv, sølv nitrat, sølv theosulphate, gibberellinsyre etc, er det i utgangspunktet bare to alternative måter å "reversere en kvinnelig" (teknisk feil uttrykk, men synes vanlig nok!) ...

1) STRESS

Stress kan utløse en kvinne å kaste av noen bananer, og teknikker som "light forgiftning" kan brukes. Dette krever at anlegget er utsatt for hermaphroditism, og fungerer ikke med alle stammene. Resulterende avkom brukes fra feminised pollen kan vise hermafroditter tendenser.

2) RHODELISATION

Dette er navnet på oppdretter Soma ga til den prosessen der en svært moden kvinne på slutten av sitt liv kaster av noen pollen bananer. Dette resulterer pollen er feminised, men som om det hadde blitt indusert av alderdom enn CS. Dette skjer ikke alltid, tar det veldig lang tid for at det skal skje, det krever vanligvis tar en kvinnelig utover sin vanlige høst-vinduet, og det ikke resulterer i mye pollen i det hele tatt, så det er veldig mye hit-and- savner dessverre.

► Er denne metoden en trussel mot frøbanker?

Ikke mer enn vanlig frø er. Du kan kjøpe en $ 20 pakke med 10 frø, vokser ut en mannlig og en kvinnelig og lage hundrevis av vanlige frø bare fra de to anleggene. Du kan deretter gå på og selge dem hvis du velger, så akkurat der legger det viktigste trussel "for å frøbanker - hvem som helst kan ta sitt arbeid og lage kopier av den. "Strain piratkopiering" hvis du vil.

Feminised frø er ikke annerledes i så måte, er de bare gjort annerledes det er alt, og du hjemme kan gjøre dem akkurat som du kan foreta regelmessige frø. Faktisk i 2007 var det bare tre eller så frøbanker tilbyr feminised frø - nå i 2009 nesten annenhver Seedbank tilbyr dem, og jeg kan ikke hjelpe, men lurer på om det minste noen av disse feminised frø blir tilgjengelig nå er et direkte resultat av denne tråden !

► Hvordan er kolloidalt sølv laget?

Du bare passere en liten elektrisk strøm gjennom destillert vann ved hjelp av en ren sølv elektrode (im bruke mynter - det spiller ingen rolle hva det er, så lenge det er rent sølv). Det er egentlig alt som skal til. I motsetning til det mange tror, ​​vil destillert vann gjennomføre en liten mengde strøm, slik at produksjon av mikro partikler kolloidalt sølv. Høres teknisk? Ikke bekymre deg, det er faktisk veldig enkelt.

► Så hvordan gjør jeg en kolloidalt sølv generator?

Det er så enkelt, er dette bildet alene trolig selvforklarende nok ...

Du vil trenge:

1. En strømadapter - som den din internett modemet bruker (9 eller 12 volt er ideelt),

Eller et batteri som 9V. Noen mennesker har brukt høyere spenninger med suksess blant annet 30V, som trolig oppnår den samme jobben, men i kortere tid.

2. Destillert vann. Du trenger ikke mye (en halv litre/15 gram bør være nok for 2 eller så planter), og det er billig, så bare kjøpe en flaske fra ditt lokale supermarked. Bruk vann fra springen på eget fare.

3. PURE SILVER (som er 0.999% eller 0,9999%). Sølv (i motsetning gull) er billig, og du kan kjøpe den fra ebay, din lokale mynte (der jeg fikk mine mynter), eller en mynt dealership / trader. Hvis du har sterke metal-cutting saks kan du bare kjøpe en mynt og skjær den i halvdeler eller kvartaler, ellers kjøpe 2 mynter. Mange har bruk sølv tråd med suksess - det spiller ingen rolle hva den fysiske formen på sølv er, så lenge det er ren.

4. (Valgfritt) 2 x krokodilleklemmer. Disse er ikke nødvendig, men gir en fin finish og enda viktigere gjør oppsettet mye enklere å bruke og håndtere. Du åpenbart trenger en loddebolt hvis du ønsker å feste dem, selv om jeg antar du kan bare vinden ledningen rundt dem hvis kontakten er ok. Ikke bruk gamle rustne klipp fordi vi er ute etter god elektrolyse. De er veldig billig så bare gå til din lokale jernvarehandel.

HVIS du ikke bruker krokodilleklemmer du sannsynligvis nødt til å bore et hull i sølvmynt, slik at du kan træ tråden gjennom og pakk det rundt (eksempel bildet).

Hvis du bruker sølv wire som elektroden kan du sannsynligvis fletter dem for en god forbindelse.

METODE:

1. Skjær enden av ledningen med en saks, kan du forkaste det litt.

2. Splitte den viktigste ledningen i sine to mindre ledninger (pluss / minus), må du kanskje saks eller kniv til å starte den, men da bør det lett trekke fra hverandre.

3. Bruk noen wire cutters å kle endene av de to ledningene å eksponere en tomme eller to av rå wire.

4. Lodde krokodilleklemmer bort på rå wire. Gratulerer, du er ferdig! Enkelt ikke sant? Hvis du ikke har en loddebolt prøve å spørre dine venner, jobbet for meg!

► Kan jeg ikke bare bruke vann fra springen i stedet for destillert?

Destillert vann er rent H2O. Vann fra springen på den annen side er en suppe - her er bare en svært kort og ufullstendig liste over noen av de tingene du finner i et typisk analyse:

Metaller - inkludert aluminium, arsen, barium, beryllium, kadmium, krom, kobber, jern, bly, magnesium, mangan, kvikksølv, kalium, selen, natrium, tallium, sink

Uorganiske - inkludert klor, nitritt, nitrat, fluorid, sulfat, fosfor, percholate

Plantevernmidler - altfor mange til å bry oppføringen

FLYKTIGE Organics - ting som benzen, trikloretan, klorbenzen, etylbenzen etc etc

Radionuklider - inkludert alfa, beta, og Radium 228

Mikrobiologiske - ting som cryptosporidium

Metallene spesielt kan reagere når du passerer elektrisk strøm gjennom vannet, og jeg vil tro ganske enkelt reagere med sølv vi er lading av ett stykke sølv til den neste, snu det fra sølv element (som vi trenger) inn ulike legeringer (de fleste om ikke alle som ville være ubrukelig i forhold til våre behov). Den resulterende kolloid kan også være giftig for plantene dine.

Det påvirker også kvaliteten på elektrolyse fordi stedet for å gå strøm gjennom rent vann og ender opp med kolloidalt sølv og sølv oksid vi nå passerer det gjennom "suppe", og ender opp med Gud vet hva annet.

Dette er også grunnen til at vi trenger å bruke rent sølv - en person fra denne tråden brukes destillert vann, men hans sølv var ikke rent, og hans resulterende kolloid var blå! Jeg vil anta det er fra kobber reagerer under elektrolyse, kobber brukes i fyrverkeri til å lage blå.

Destillert vann er billig, kan du få det fra hvilken som helst supermarked der du får dagligvarer, og du trenger ikke mye av det - en stor flaske er vanligvis nok til å reversere noen planter, så det er bare ingen mening i det hele tatt å bruke trykk vann.

► Woohoo! Jeg har gjort min første CS generator, nå hvordan gjør jeg CS med det?

Jeg bruker en stor glasskrukke som det ikke vil reagere / forstyrre elektrolyse (Vær oppmerksom på at uansett hva du bruker vil få relativt permanent farget av CS rester). Fylle den med ca 1 liter destillert vann. Fest krokodilleklemmer til sølv (eller vikle ledningen rundt det hvis du ikke bruker klipp), og la sølv til å henge i vannet. Du bare vil sølvet berøre vannet - ikke alligator klipp / wire (dette er der krokodilleklemmer gjøre det lettere).

Det er tydeligvis best hvis vannet er fortsatt, så ikke bruk luftpumper. En stipendiat icmagger forklarer hvorfor senere i denne tråden her.

Det er også anbefalt å endre polaritet hver par timer - for å gjøre dette ganske enkelt slå sølv.

Grunnleggende oppsett ser omtrent slik ut (her bruker et batteri i stedet for strømadapter, men samme resultat):

Det er morsomt når du slår på generatoren for aller første gang fordi det synes å være noe som skjer - det er ingen støy, og ingenting visuell, men hvis du kommer tilbake om en time eller så vil du se effekten på sølv - en elektroden vil begynne å få sølv 'avgangsmasser' (sølvoksid jeg anta), og den andre vil ha små bobler (hydrogen jeg antar). Én av sølvstykker vil se forskjellig fra den andre, som de elektrisk ladede sølvpartikler blir drevet fra den ene til den andre. Allikevel bare la den kjøre over natten (12-24 timer), og du er ferdig! Hell den i en sprayflaske og du er klar til å gå. Jeg anbefaler at du rengjør sølv umiddelbart etterpå (en wire skurebørste fungerer godt, eller grovt sandpapir).

Vi er ute etter en løsning som er minst 30 sider eller mer - det virker som med svakere løsninger kan vi ende opp med mannlige blomster som har liten eller ingen levedyktig pollen, så hvis du gjør det selv få deg en PPM / TDS meter, de er ikke dyrt.

VIKTIG: KEEP kolloidalt sølv vekk fra lys. Ikke sikkerhetsmessige grunner, men fordi lyset svekkes det som det er lysfølsomme og forvandler den til en mørk sølvgrå, så lagre det i mørket, ved romtemperatur, og prøver å kjøre CS generator i et mørkt rom.

Også, etter vokse ikke glem å grundig vaske ut vokse potten og collander etc som ble brukt når du er ferdig, som du ikke ønsker å overføre eventuelle gjenværende sølv til din neste vokse.

Det er også rådet til å stamme resulterende kolloid med en fin stamme som en kaffe sil eller enda en womans strømpe, til og med flere ganger under prosessen fjerne overflatehinne. Ikke bekymre deg - dette vil ikke påvirke styrken på kolloid fordi vi rett og slett fjerne rester, ikke noen av de elektrisk suspendert sølv mikropartikler (som er alt vi bryr oss om).

ELEKTRISK SIKKERHET: Vi arbeider med elektrisitet + vann her, så generelle elektriske sikkerhetsregler gjelder! MEN det ser ikke ut til å være noen stor grunn til bekymring - hvis du bruker et 9V batteri, eller enda en 9V strømadapter plugget inn i veggen så det synes den generelle konsensus er alt du får er en mild 9V zappe hvis du berører den mens den er i drift. Den største bekymringen er å holde den positive og negative hverandre, ellers vil du ende opp steking batteri / strøm adapter. Jeg er ikke en elektriker så jeg spurte andre for deres innspill i forhold til dette, så jeg takke alle i denne tråden for sine tilbakemeldinger i forhold til det. Det sier seg selv at når du foreta en elektrisk prosjekt som dette du gjør det på egen risiko, og jeg vil ikke bli holdt ansvarlig hvis noe går galt. Bare følg instruksjonene, bruk sunn fornuft, og som alle andre i denne tråden vil du ha suksess, trygt.

► Når bør jeg begynne å spraye målet kvinne med CS?

I det siste har det blitt anbefalt at du starter sprøyting to uker før du går inn 12/12 blomstring, og fortsette sprøyting før du begynner å se pollen utvikle. Dette er fortsatt den anbefalte måten. Men vi vet nå at det ikke er nødvendig å sprøyte så tidlig. Jeg søkte kolloidalt sølv til en kvinne som hadde vært blomstrende i over fire uker, og jeg bare sprayet i 10 dager, men likevel endte opp med en plante full av pollen. Men du ville ikke ønsker å forlate det mye senere enn det.

Det viktigste som er viktig er at du vet anlegget er en kvinne, så hvis du ikke er sikker på anlegget er en kvinnelig så ja du kan faktisk vente til du ser støvbærere å bekrefte at før du begynner å bruke CS.

► Hvor lenge spray jeg for?

Minst ett dyrker fra denne tråden har rapportert suksess med bare 5 dager av sprøyting, og jeg har hatt suksess fra bare 10 dager, men generelt om to uker bør være nok. Tydeligvis faktorer som styrken på kolloid, hvor mye du spray, og hvor ofte du spray alle spille en rolle. Du kan hvis du liker å holde sprøyting før du begynner å se pollen bananer begynner å vise, men det vanligvis tar et par uker før du ser dem - vær tålmodig. Det vil også variere avhengig av hvor mange ganger om dagen du spray dem, så vel som styrken til sølv kolloidet.

Det går også uten å si at når du har sprayet et anlegg med kolloidalt sølv (eller sølv theosulphate, eller gibberellinsyre, etc) anlegget blir en write-off i form av å røyke det. Den kan brukes til å lage feminised pollen samt frø (den fremdeles kan bestøves - se neste spørsmål), men bør ikke røyke noe av det. Selv en grundig vask med en slange vil ikke hjelpe, fordi sølv Mikropartiklene absorbert inn i anlegget via foliar fôring.

Det er ikke uvanlig at feminised pollen bananer å forbli lukket - hvis det er tilfelle bare klippe dem av og manuelt åpne dem (noen mennesker har brukt en jeksel med suksess, selv om dette kan skade noen av pollen). Du kan deretter bare børste dem mot støvbærere av målet kvinnelige (manuell pollenation).

Sist men ikke minst - Vær tålmodig! Det vil ikke skje over natten, men det vil skje.

► Self-pollenation: Lage feminised frø bruke noe annet enn en enkelt kvinnelige plante

Ved å opprette feminised pollen på en kvinnelig plante kan du faktisk deretter bruke denne pollen å pollenate selv (det naturlig vil til en viss grad, men manuell utvinning og pollenation ville gi en bedre dekning). Jeg vil tillate kvinnelige å blomstre for et par uker (før noen levedyktige støvbærere har dannet) før du begynner å bruke CS, slik at du har fått litt knopper som mål å søke pollen til.

Dette skjer også i naturen (for eksempel når en plante er stresset eller svært gamle ie rhodelization.), Hvor en kvinne kaster av noen banan pods og noe av det pollenates seg selv - det er noe av en art overlevelse mekanisme jeg gjette.

Men du vil ikke få mange frø på denne måten (du kan ikke engang få noen uten manuell pollenation), og sex mellom to parter er normen i livet, så personlig ville jeg alltid prøve å bruke en annen (eller flere) kvinne ( s) for å målrette med feminised pollen, og bare bruke self-pollenation hvis jeg ikke egentlig har noen andre valg.

Men kanskje de selfed frø ville vokse ut enda mer klone-aktig? Jeg er ikke sikker, jeg har alltid brukt en andre kvinne.

Ved hjelp av en andre kvinne som er en identisk klone av den CS'd anlegget vil medføre de samme frøene som om det var selfed, men du vil sannsynligvis få flere frø fra det ettersom ikke er under tvang av CS.

► Kan jeg pollenate den CS'd kvinne med vanlig pollen?

Ja. Dette tillater deg faktisk å få vanlige frø fra målet CS'd kvinne, OG feminised pollen fra det også. Jeg vet ikke om noen andre som har prøvd dette, og jeg har bare gjort det en gang selv - jeg sprayet i 10 dager med kolloidalt sølv, deretter et par dager senere var jeg manuelt påført vanlig pollen til budsites. Anlegget gikk på å produsere en masse pollen bananer, samt en sunn mengde vanlige frø. Det eneste å huske på med det er imidlertid at det er en sjanse for at noen av disse frøene kan feminised grunn av selv-pollinering, og det er virkelig ingen måte å fortelle hvilken frø er der.

► Hva er de tingene som kan forårsake det å mislykkes?

Kolloidalt sølv er så lett å lage, og bruke, og det gir oss mulighet til å tvinge selv de tøffeste påkjenninger til underkastelse, så er hele systemet veldig enkelt, og veldig effektivt hvis du følger grunnleggende ... men hvis du ikke gjør det, kan du få det helt feil. Hvis du har gjort eller brukt kolloidalt sølv ennå ikke klart å reversere en plante, er det en god sjanse for at du har rett og slett oversett en enkel element av prosedyren ...

De viktigste problemene forårsaket når du gjør kolloidalt sølv er:

- Ikke bruker ren (destillert) vann

- Ikke å gi elektrolyse nok tid (som resulterer i en svak løsning)

- Ikke bruker ren (999/.9999) sølv.

MERK: En bruker har rapportert vellykket sex reversering fra å bruke loddetinn (60% sølv), og en annen har rapportert suksess med 0.925 sølv (resten blir det meste kobber). Mens det er løfterikt at disse to begge hadde suksess på å bruke en sølv sammensatte, er det ikke forstått hva bivirkninger (hvis noen) andre metaller vil ha på anlegget eller dens avkom, og ren 0.999 sølv er billig og lett å få tak i, så det er ingen grunn til å gamble.

De viktigste problemene forårsaket av sprøyting av CS på plantene er:

- Ikke sprøyting med en sterk-nok løsning

- Ikke sprøyting grundig nok (vi ønsker å skyll hele anlegget)

- Ikke sprøyting regelmessig nok (vi ønsker å spray minst en gang om dagen)

- Ikke sprøyting lenge nok (noen hardføre stammer kan trenge over 2-3 uker sprøyting)

► Tviler på det fungerer? Fullt dokumentert eksperiment fra start-til-ende ...

Fellow ICMag bruker High Country var også tvilsomt, men ønsket å bevare sin klone bare stamme High Country Indica, så han ga kolloidalt sølv en gå. High Country Indica er en svært stress-resistent stamme - en ideell kandidat til å teste snu krefter kolloidalt sølv. High Country fullt foto-dokumentert hvert trinn i prosessen, fra generasjon av kolloidalt sølv hele veien gjennom å vokse ut de resulterende frø og få 100% kvinner.

Du kan lese hans bilde dokumenterte forsøket på denne tråden (fra side 27) - det er en lang lese, men svært grundig, og tar deg gjennom hele prosessen fra start (noe som gjør CS) til slutt (voksende 100% kvinner fra feminised frø ).

► Credits

Først takk til alle som har lagt tilbakemelding med sine resultater, og bilder av sine hjemmelagde CS generatorer og kvinner fulle av pollen baller! Spesielt takk til de som har gjort litt av å eksperimentere med ulike aspekter av prosessen og lagt sine resultater - Vi kan aldri lære for mye!

En veldig spesiell omtale må gå til GOLDKING og CEDARBERRY, for uten dem denne tråden ikke ville eksistere. De hadde begge hadde tidligere erfaring og suksess med CS, så jeg takker Goldking for 'åpne døren "for å gjøre meg klar over hvor enkelt det var, og deretter Cedarberry for å hjelpe meg fornuftig av elektronikk stadium av det som tillot meg å bygge min egen CS generator, og deretter denne tråden. Resten som de sier, er historie ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tusen takk Chalice! :smokey:

Google translate! ^^

Endret av KushLova

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er veldig mange spørsmål her som er vanskelige å svare på som står godt forklart i dyrkehandboken. Er lurest å lese hele den før en stiller spørsmål :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Spännande! Ska pröva denna metod i framtiden:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

noen som vet hvor lenge man kan oppbevare pollen? hvis jeg sanker inn pollen fra en hannplante i høst, kan jeg da f.eks bruke det til å befrukte noen autos neste sommer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå