Jump to content
Mr Stone A Lot

Frø Produksjon

Recommended Posts

Ingo

noen som vet hvor lenge man kan oppbevare pollen? hvis jeg sanker inn pollen fra en hannplante i høst, kan jeg da f.eks bruke det til å befrukte noen autos neste sommer?

Her er en metode: http://forum.sensiseeds.com/forum_posts.asp?TID=796

Om du får pollenet helt tørt før du fryser det kan det holde noen mnd. Bruk silica eller ris (sjekk dyrkehåndboka).

Jeg har personlig dårlig erfaring med pollen oppbevart i fryser, mest sannsynlig fordi det ikke har vært tørt nok..

Huforia

Noen som vet hvor lang tid det tar fra ballene er synlige til de "bør" høstes når det kun er pollenet mann er ute etter?

Onkel

Baller vil komme hele tiden, litt som damer blomstrer og legger på seg, men vanligvis under hps tar det 20dager ca, før de første bananene og da bør man ta planten ut av blomsterrommet, før de åpner seg, for det skjer fortere enn man aner.

• Like 1

jiffemann

Og om en er litt for treg med å ta ut hannene, så skjer dette 

yVREgBl.jpg?1

Alsatian

Lurer på en ting hadde en hannplante no sist, tok den ut og satt den på kjøkkenet som en grønn pynteplante, men no trengte eg potten til nye så klippet den og oppdaget masse frø på den. Spørsmål 1. Hvordan er dette mulig? 2. Vil frøene bare gi hanner? Eller begge deler? 

jiffemann

Hørest ut som du har hatt en hermie, og frøene vil med større sannsynlighet gi hermier, så ikkje så mykje å satse på, men om du er i knipe så er det verdt ett forsøk, men du må passe mye bedre på når den går i blomstring, å sjekke for baller.