Gå til innhold
dormouse

Vaporizers, bubblers, bongs.

Recommended Posts

dormouse

En god vaporizer og en bra vannpipe har løftet cannabis-opplevelsen til et helt annet plan for min del.

Hva slags vapo og glass bruker dere?

Selv bruker jeg hhv. en Aromed 4 og en Arizer Solo sammen med en 6 Arm Oil Drum Perc Bubbler fra Kind Creations. Fungerer strålende på hver sin måte. Store cumulus-skyer fra Solo'en, snikende tåke fra Aromed'en. Uovertreffelig smak. Neste på listen er en Life Saber og en VapeXhale Cloud.

aromed4a.jpg

Aromed 4.

IMG_1343.jpg

Arizer Solo

Endret av dormouse
  • Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LickMyHairyBalls

Sverger til den gode gammle jointen! :D

Endret av LickMyHairyBalls
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
syfy

De så fine ut.sånne må man ha Vet du hvor man får kjøpt de?

Jeg kjøpte meg en magic flight (liten tre eske med bateri) for 2 uker siden. Den var jeg ikke fornøyd med. Syk bra batteri tid på den Arizer Solo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
PeopleCanFly!

Jeg har selv en arizer solo og en extreme q, som jeg bestilte fra hyggeshop da dem hadde det i sitt sortiment. Regner med at jeg kommer til å bestille ekstra deler til disse hvis jeg trenger en dag fra www.gotvape.com

Smaken på urtene fra den arizer soloen er bare så fantastisk! :redeyes:

Sikkert tilsvarende smak rett i extreme q cyclone brønnen, men har tatt mest sånne såkalte "elbow hits" fra den.

Neste smoke gadget jeg går til anskaffelse av tror jeg blir en herb iron :

http://herbiron.com/...=110168&p=intro

Den kan man også alternativt koble sammen til en spesiell brønn man år kjøpt, slik at man også enkelt kan vape med den.

http://aqualabtechno.../herb-iron.html

Endret av PeopleCanFly!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

For dem som er interessert i en svært populær bubbler som nesten aldri er in-stock, denne kom nettopp inn til ALT:

http://aqualabtechnologies.com/scientific-glass/mobius-glassworks/mobius-65-mm-stemless-bubbler-with-stereo-matrix.html

Tube

Bubbler

Tipper den er borte om en time. Løp klikk og kjøp. Klarte å sikre meg en selv, weee. :D

Syfy: Kjøpes gjennom linkene over. :smokey:

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
syfy

Hvordan er det med toll og div på slike? Siden pipper og bonger selges i norgee så er det vel ikke noe problem å bestille dem fra utlande? Ser de har den vaporizern på ebay til 115 dollar. Bestilt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Det er ikke toll på slik, men 25% moms. Det er ikke problem å bestille fra utlandet bortsett fra at tollen registrerer hva du har kjøpt. <_<

Endret av vin&grønt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

^Nok en god grunn til å bestille fra ALT, de er top notch på alle måter. :D

V&G: Hva med denne? 15% rabatt før 15/10 også.

http://www.highpriorityglass.com/brands-p-t/toro-shrub-6-2-13-arm-mini-tube-with-rasta-mechanical-bull-logo-14mm/

Edit:

Eller disse:

http://store.kultureva.com/index.php?family=Toro

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Jeg har kjøpt masse fint fra ALT. Den siste var denne fra Alex K.

Kjempetakk for de linkene. Nå blir det sikkert en ny Toro til Jul.

Mye fint glass i denne tråden også https://norcan.org/ipb/topic/19962-bong/

P1010076-1.jpg

Endret av vin&grønt
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

Da sikret jeg meg heldigvis en slik http://aqualabtechnologies.com/scientific-glass/mobius-glassworks/mobius-65-mm-stemless-tube-with-stereo-matrix.html før det ble utsolgt.

Har vært ute etter en Mobius piece i lengre tid. Tusen takk til tråstarter for våkent øye når disse plutselig var tilgjengelig. Nå er alt utsolgt atter en gang!

Som deg V&G har jeg også vært ute etter en Toro en viss tid. Har du en favoritt så i måte? Jeg personlig er veldig hypp på en bubbler av en viss størrelse. Har du noen anbefalninger?

Har akkurat tatt et trekk fra min RooR icemaster med 8 arm perc ashcatcher, så dette blir bare rør....men allikevel.....godt glass bør alle lære seg å verdsette!

Gleder meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Gratulerer, all tre.

Syfy:

Tipper du kommer til å bli fornøyd med Solo'en, men du burde være obs på et par ting:

1) Noen av de enhetene som selges billig på Ebay kan være eldre modeller. Man bør sjekke at det ikke er noe tull med dem, da det visstnok har vært litt trøbbel med noen eldre enheter.

2) Det er ganske mye "drag" i Solo'en, så man må trekke hardt hvis man bruker den med vannpipe, men det bedrer seg med PVHES-munnstykker herfra:

http://www.planetvape.ca/pvhes-high-efficiency-stems.html

De er også oftest utsolgt. Fikk nettopp bestilt en selv. Det er også PVHEGonG-adaptere på vei, for bedre tilslutning til bubblers/bongs.

Det er utrolig hvor mye Solo'en klarer å skvise ut av én bowl på 0,15g. Ser at jeg har brukt alt for mye pot i Aromed'en, men den har også en langt større brønn. Har sikkert brukt for lave temperaturer også.

Jeg gleder meg vilt til min Mobius 65b kommer. Digger kombinasjonen av estetikk, funksjonalitet, innovasjon og fantastisk resultat. Smaken er som baken, men jeg tror aldri jeg kommer til å puste inn røyk igjen, hvis jeg kan velge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Mobius 65T FTW!

Shit, har du fått den alt? Jeg venter ennå på min 65B. Hmmm. Håper jeg får den imorgen, ellers begynner jeg å bli bekymret.

Nydelig glass, forresten.

Hvordan er den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

Shit, har du fått den alt? Jeg venter ennå på min 65B. Hmmm. Håper jeg får den imorgen, ellers begynner jeg å bli bekymret.

Nydelig glass, forresten.

Hvordan er den?

Den kommer nok, jeg spora min via posten så jeg fikk plukket den opp før hentelappen kom. Dessuten skrev avsender total verdi på 20$, så jeg slapp momsen. Pakka var bare innom tollen i 20 minutter i følge loggen :smokey:

Den er meget god å røke på, nesten litt FOR god. Det er lett å ta ett i overkant stort trekk da det er meget lite motstand. I tillegg er smaken overaskende mild, noe som øker trekkpotensialet betraktelig. Den er også et fryd for øyet i aksjon, meget sexy den double matrix perc teknologien.

Løp og kjøp :smokey:

http://aqualabtechnologies.com/scientific-glass/mobius-glassworks/mobius-65-mm-stemless-tube-with-stereo-matrix.html

Endret av CptSpaulding

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LickMyHairyBalls

Glemmer ikke gammle dager med 0,5 L flaske og pipenøkkel! haha :smokey:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Weedar^^

Røyker man en del, gjør som fornuftige folk. Dropp hjemmelaga røykemekanismer og gå til innkjøp av kvalitetsglass. Du kommer ikke til å angre, I can assure you that! Denne er også helt VILL med isbiter øverst. Den er også "billig".

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
python

Har en 7mm roor bong jeg er kjempefornøyd med, har også en extreme q vaporizer og div glasspiper.

Har posta bilde av bongen i en annen tråd her tidligere, men kan jo poste den igjen :smokey:

gallery_6657_302_31551.jpg

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Selv bruker jeg hhv. en Aromed 4

Hva synes du om den Aromeden? Jeg kjøpte meg en for flere år siden, men jeg synes den armen var så stiv at den var "klønete" å bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
DubBud

Jeg har også en Aromed som jeg nesten aldri bruker. Ikke fordi den er kronglete å bruke, jeg liker bare effekten av å røyke ren weed i joint bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Hva synes du om den Aromeden? Jeg kjøpte meg en for flere år siden, men jeg synes den armen var så stiv at den var "klønete" å bruke.

Jo, altså... Sorry at dette blir litt langt, men jeg har tenkt mye på dette i det siste.

For det første: Jeg mener å huske jeg lovpriste Aromed'en for noen år siden og anbefalte deg å kjøpe den, så det er mulig jeg er medansvarlig i så måte. :P

Jeg mener fortsatt at det er en meget god vapo, men det var min første kvalitetsvapo, og jeg brukte den i 6 år før jeg fikk en Solo og skikkelig glass for halvannen måned siden. Først nå innser jeg hvor stor forskjell det er også på de ulike high-end-vapo'ene, og hvordan de har ulike styrker.

Jeg har vært fornøyd med Aromed'en, men jeg innser nå at den ikke er blant de mest effektive -- eller jeg har muligens brukt den på en lite optimal måte. Den har også en mye større brønn enn f.eks. Solo'en -- og varmer kun ovenfra. Jeg har stort sett vært nødt til å bruke ganske mye weed for å få synlig damp, og jeg har brukt kanskje rundt 0,8g i hver bowl bare for å være på den sikre siden. Har ikke alltid fått like mye effekt, men tror jeg har brukt for lave temperaturer. Jeg brukte nesten aldri vann, for å redusere mengden THC som forsvinner.

Nå når jeg har skjønt gleden av store skyer og god filtrering, kommer jeg nok ikke til å tørr-vape, med mindre jeg er på tur i skogen eller noe. Når det er sagt, har smaken vært ypperlig og Aromed'en har en fantastisk airflow. Men det var langt bedre å bruke bongen/bubbleren fra Kind Creations, heller enn whip og medfølgende glass.

Solo'en har imidlertid imponert meg enormt. Selvsagt må man ofre noe fuksjonalitet for portabilitet (som digital innstilling), men Solo'en er ekstremt effektiv, utrolig hendig, svært rask og en fryd å bruke på alle måter. Jeg kan nesten ikke tro hvor mye damp jeg får ut av én bowl, dvs 0,1g - 0,15 g. Nok til å sende meg godt på tur, og det klarer ikke Aromed'en med samme mengde. Den ene ulempen med Solo'en er dårligere trekk, men det henger vel også sammen med den høye effektiviteten. Med PVHE-stem blir trekket merkbart bedre. Og etter litt tilvenning er den lett å bruke effektivt med bubbler -- dog med litt lungekraft.

Designet på Aromed'en har jeg et litt ambivalent forhold til. På den ene siden liker jeg at det lyser tysk kvalitet og ikke "keg-party". På den annen side er det flere nye vapo'er som er både mindre, mer fuksjonelle og mer sexy -- og Solo'en er en av dem. Og gule silikon-slanger? Æsj, aldri mer. Heretter er det kun glass.

For noen uker siden oppdaget jeg til min skrekk at en del av ringen rundt Aromed-pæren var begynt å "smelte" (?). Produsenten forsikret meg om at det ikke gjorde noe og tilbød seg å bytte varmeelementet. Likevel, jeg foretrekker en lean&mean maskin hvor alt er tipp-topp.

http://fuckcombustion.com/threads/aromed-4-0.408/page-16#post-274654

Alt i alt kan jeg virkelig ikke anbefale Solo + PVHES + bubbler/bong sterkt nok. Jeg kommer ikke til å kvitte med med Aromed'en, men den vil nok bli stående mer i ro. Spesielt når VapeXhale lanserer 220V-versjonen av sin Cloud. "Alle" synes å være begeistret over den, så det blir nok neste vape-kjøp.

For øvrig er det tortur å vente på min Mobius 65B fra ALT. En uke siden den forlot LAX nå. Damen på posten var bare gretten. Håper de ikke roter det til. Da lager jeg en scene.

Endret av dormouse
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Endelig. Fine Mobius'en. Snart får den selskap av en viVape 2. :)

M6.jpg

M4.jpg

M5.jpg

Endret av dormouse
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
DubBud

Nå får du se til å bare bruke tobakk i den der da, dormouse ^_^ Er evt. jazztobakk et potensielt smutthull?

Åssen er forresten de Mobiusa å rengjøre? Jeg har aldri hatt glass med percs, eller bubblers der jeg ikke kan ta ut downstem osv., og er litt nysgjerrig på rengjøringa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Rengjøringen er helt problemfri så langt jeg har erfart, men nå skal det sies at jeg ikke har tenkt å bruke vannpipene til røyking, kun vaping. Rengjør dem hver gang, så de ikke rekker å bli skitne. Fyller på noen dråper Kulu piperens og vann, lar stå en times tid og skyller. Godt som gull. Store, rene, smakfulle skyer hver gang. I loves it. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå