Gå til innhold
dormouse

Vaporizers, bubblers, bongs.

Recommended Posts

dormouse

Vaporfection har 30% valgrabatt på viVape2 og miVape frem til fredag.

Ignorer dette, og ikke kjøpe fra Vaporfection. Alt tyder på at de baserer sin markedsføring på bruk av shills og at det var en av deres egne som satt i juryen da de vant Kush Expo-prisen. Juksemakere. :angry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Har lyst på en PAX Portable Vaporizer fra Ploom

pax-hero1.png

Fått toppkarakterer over hele fjøla og har 10 års garanti.

Er uheldigvis ikke i salg noen andre plasser enn Nord Amerika og Canada, og garantien gjelder også bare for disse plassene foreløpig.

Lurer på om det er noen som har testet Extreme Q fra Arizer Diffusers, ser at den også har fått ganske bra omtale.

aroma-arizer-extreme-q-heater.jpg

Har funnet den til 1500kr med frakt, toll og moms inkludert :)

Endret av Mr.Chalice

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Lurer på om det er noen som har testet Extreme Q fra Arizer Diffusers, ser at den også har fått ganske bra omtale.

Har funnet den til 1500kr med frakt, toll og moms inkludert :)

Har ikke testet den, men den regnes som en god vaporizer, og de fleste virker fornøyde med den, så jeg tror ikke du gjør noe dårlig kjøp. Men når det gjelder dyrere vapoer generelt, ser jeg at det kan være fordel å kjøpe fra forhandleren, både pga evt. garanti og fordi du får den nyeste modellen.

Med Extreme Q kan man velge mellom whip eller ballong, og den har all-glass air flow, bortsett fra risten. Det samme gjelder viVape2, som jeg nettopp har mottatt. Smaken er litt som baken, men personlig har jeg lovet meg selv å aldri måtte ta i en gul silikon-slange igjen, og jeg foretrekker vannpipe og store skyer. Så derfor har jeg jeg tenkt å modifisere tilslutningen noe. Med whips kan man selvsagt også beholde slangen, bruke en adapter og plugge den i en vannpipe, hvis man vil.

Det kan ta opp mot 10-15 minutter fra the Extreme Q er slått på til brønnen er blitt varm nok for optimal bruk/jevn oppvarming. Viften lager noe lyd.

Et godt og portabelt alternativ er Solo'en, også fra Arizer. Varmes opp på et øyeblikk og man slipper whips/bags. Kan også plugges rett i bongen, hvis man ønsker.

Edit: Ser at du kan gjøre det samme med Pax'en. Lekkert. :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xN474SbYMV8#!

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
greensabbath

Hey mouse, hva tenker du om herb iron m. vape attachment og lignende produkter? Er i markedet for en b.wilson eller dirty rico bubbler og det hadde vært rått å kunne vape med den uten alt for mye ekstra stæsj. Eller burde jeg bare gå for en aromed solo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Hey mouse, hva tenker du om herb iron m. vape attachment og lignende produkter? Er i markedet for en b.wilson eller dirty rico bubbler og det hadde vært rått å kunne vape med den uten alt for mye ekstra stæsj. Eller burde jeg bare gå for en aromed solo?

Lekkert glass.. Har ikke prøvd HI, men etter hva jeg har lest, er det varierende erfaringer. Noen liker den godt, men endel ulemper går igjen: Den er en god erstatning for en lighter, men ikke presis som vaporizer. Det er lett å antenne jazz-tobakken, særlig når den er fint grinded. Glass-delen kan falle av når den er varm. Å bruke den innebærer en bratt læringskurve, og det virker som mer stress enn endel andre portable vape'r, f.eks. Solo'en.

Solo'en er jeg kjempefornøyd med, og det at den er dyrere enn en HI vitner om forskjell i kvalitet, presisjon og brukervennlighet. Solo'en er også svært effektiv, lett å bruke med og uten vannpipe, rask i oppvarmingen, lett å sette fra seg og svært hendig på alle måter. Så for meg er det ingen tvil: Solo'en er å foretrekke. Men det vil selvsagt avhenge helt og holdent av bruksområde og personlig smak.

Det eneste man bør være obs på med Solo'en, er at det er et litt hardt trekk i den, så det er å anbefale å kjøpe en "High efficency stem" fra Planetvape. Men selv med litt hardt trekk, venner man seg fort til å bruke den. Og den imponerer.

Happy vaping!

Endret av dormouse
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
greensabbath

Takk for infoen. Hvis jeg har oppfattet riktig så risikerer jeg bare å ha kjøpt en dyr lighter hvis jeg ikke bruker HI'en rett?

Da blir det vel en solo etterhvert. Koster like mye som pipa,men skarre verra osv... Selv om jeg røyker mindre nå enn jeg har gjort siden jeg gikk på videregående og har kuttet ut siggen kjenner jeg forskjell på lungekapasitet,slim osv. dagen etter at jeg har røyka.

åh,btw. ville du gått for ricoen eller B.W'en? Forskjellen er vel showerhead diffusor vs. seksarmet perc...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Hvis jeg har oppfattet riktig så risikerer jeg bare å ha kjøpt en dyr lighter hvis jeg ikke bruker HI'en rett?

Det ser slik ut: www.youtube.com/watch?v=_z5AoZUhtW0

åh,btw. ville du gått for ricoen eller B.W'en? Forskjellen er vel showerhead diffusor vs. seksarmet perc...

Nå er det ikke så lenge siden jeg pådro meg G.A.S. (Glass Acquisition Syndrome), og har ikke prøvd noen av dem, men har veldig gode erfaringer med min 6 arm/oil dum combo fra Kind Creations. Blir vel ikke helt sammenlignbart. Har i hvert fall funnet ut at jeg ikke angrer på det hvis jeg legger endel penger i en god bubbler/bong, og at effektiv filtrering er en fordel om man ønsker store trekk og tette skyer -- selv om det er damp og ikke røyk. Tipper du blir fornøyd med valget uansett. NB: Du har sikkert sett det, men det er salg på ALT nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
greensabbath

Hehe,jeg er gammel G.A.S'er. Hadde to roors og x-antall munnblåste tørr-piecer back in the day. Noen nach og fjellturer senere sitter jeg igjen med en spoon og en one-hitter :rolleyes: Det er mye som har forandret seg siden roor og illadelph var de råeste gutta i gata. Men jeg tar meg i å savne en våt-piece igjen. Det eneste som bekymrer meg med en arm perc er at jeg har en tendens til å miste delene i vasken under rengjøring...Får lære meg til å vente med vaskinga til hånd-øye koordinasjonen er sånn passe normal igjen,I guess.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

Jaggu røyk man ikke på en Arizer Solo + litt tilleggsutstyr som tilkoblingsadapter til glass. Må si at denne duppeditten imponerte meg. Man får MYE ut av meget lite urt.

Smoothe aromatiske trekk som smyger innpå deg og plasserer deg akkurat der du vil være.

gallery_7264_480_25358.jpg

Har du fått deg viVape2 ennå dormouse? I såfall: review takk :smokey:

Endret av CptSpaulding

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Jaggu røyk man ikke på en Arizer Solo + litt tilleggsutstyr som tilkoblingsadapter til glass. Må si at denne duppeditten imponerte meg. Man får MYE ut av meget lite urt.

Smoothe aromatiske trekk som smyger innpå deg og plasserer deg akkurat der du vil være.

Min Solo-erfaring er identisk. :D Har du High Efficiency-adapter med furer langs sidene? Den gav mye bedre trekk, synes jeg.

MBSolo.jpg

Har du fått deg viVape2 ennå dormouse? I såfall: review takk :smokey:

Jo, den kom... men var defekt. Fikk nesten ikke noe damp ut av den. Så jeg skal returnere den og få den reparert (stress...), men har ikke fått ut finger'n ennå. Dessuten funker Solo'en så bra at jeg nesten lurer litt på hvorfor jeg egentlig trengte enda en stasjonær enhet. Men gleder meg til å prøve den. Har funnet ut hvordan jeg kan plugge den rett i Mobius'en med en all-glass-air-path og greier.

Men enn så lenge duger Soloen fin-fint. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

Min Solo-erfaring er identisk. :D Har du High Efficiency-adapter med furer langs sidene? Den gav mye bedre trekk, synes jeg.

Jepp, har både High Efficiency-adapter og standard, men har ikke testet standard. Er litt hardt trekk i High Efficiencyen også, men det blir man fort vant til. Det fine med hardt trekk er jo at når man løfter Soloen, så sørger jo bongen for å skyte en herlig grønn sky ned i kroppens dypeste annaler :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Hvordan er kvaliteten på Solo'n? Sliter hardt med om jeg skal gå for Solo eller PAX.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

Hvordan er kvaliteten på Solo'n? Sliter hardt med om jeg skal gå for Solo eller PAX.

Med min begrensede erfaring kan jeg ikke annet enn å si at Soloen virker bunnsolid. Tiden vil vise om den fortsetter å yte som nå, men det er ingenting som tyder på det motsatte.

PAXen får jo stort sett toppkarakter den også. Eneste negative jeg har sett rapportert er at munnstykket har en tendens til å sette seg fast når det dyttes inn om man ikke er nøye med renholdet. Ellers rapporteres det at "urtekammeret" ikke er lukt-tett, slik at du ikke uten videre bringe en "ferdigladet" PAX til tett befolkede områder.

Ellers ser den jo ut til å yte over all forventning :smokey:

Endret av CptSpaulding

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Min erfaring er også at Solo'en virker bunnsolid. Den føles også veldig solid når man holder/bruker den. Men vær obs på at munnstykket -- som alle glassdeler -- kan brekke hvis man ikke er forsiktig, og det er kanskje spesielt utsatt dersom man frakter enheten med seg uten beskyttelse. Jeg har imidlertid ikke hatt noen problemer, og jeg har veltet Soloen flere ganger med munnstykket i. Jeg leste til og med om en som hadde mistet Solo'en i badekaret, og etter å ha blitt tørket, virket den like bra.

Manufacturing Quality

This is the second category this unit absolutely excels in and was something we had to point out in this Arizer Solo Vaporizer Review. The Solo Vaporizer is definitely one of the best manufactured vaporizers. There are many things we like about how the unit is built. First of all the aluminum casing not only looks great, but it makes this vaporizers extremely durable. The heating element is made of ceramic and perfectly complements the stainless steel heating chamber, allowing for one of the most consistent heating mechanisms for any vaporizer. Last but not least is the compound material that covers the heating chamber and insulates heat perfectly. This allows the Arizer Solo vaporizer to maintain a constant heat output without using too much battery as very little heat is lost. This vape clearly deserves its great score of 9.5/10 in this category.

Forresten, Capt'n, hvor mye vann bruker du i Mobius'en? Ser at i hvert fall de nyere modellene filtrerer gjennom begge perc'ene, men er usikker på om det kanskje blir mest/best filtrering ved å kun dekke den nederste perc'en med vann, som under. Samtidig er det jo gøy med stacking helt til topps. :D Fascinerende og innovativt system uansett.

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

Forresten, Capt'n, hvor mye vann bruker du i Mobius'en? Ser at i hvert fall de nyere modellene filtrerer gjennom begge perc'ene, men er usikker på om det kanskje blir mest/best filtrering ved å kun dekke den nederste perc'en med vann, som under. Samtidig er det jo gøy med stacking helt til topps. :D Fascinerende og innovativt system uansett.

Jeg fyller den til litt over midten på den øverste percen. Har prøvd flere nivåer, men dette stacker bra i tillegg til en fantastisk choke effekt.

Jeg er meget fornøyd med Mobiusen, men samtidig vet jeg at den ikke er den optimale piecen der ute.

Som den glass-junkien jeg er, jakter jeg stadig på den definitive optimale.

Er litt nyskjerrig på SYN showehead. Noen med erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Add

En god vaporizer og en bra vannpipe har løftet cannabis-opplevelsen til et helt annet plan for min del.

Hva slags vapo og glass bruker dere?

Selv bruker jeg hhv. en Aromed 4 og en Arizer Solo sammen med en 6 Arm Oil Drum Perc Bubbler fra Kind Creations. Fungerer strålende på hver sin måte. Store cumulus-skyer fra Solo'en, snikende tåke fra Aromed'en. Uovertreffelig smak. Neste på listen er en Life Saber og en VapeXhale Cloud.

aromed4a.jpg

Aromed 4.

IMG_1343.jpg

Arizer Solo

Håper litt på å vekke denne til liv igjen :rolleyes:

Mye vakkert glass der ute! Lurer også på om noen har prøvd vapeXhale Cloud?

Keen på en sånn med inline perc..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Håper litt på å vekke denne til liv igjen :rolleyes:

Mye vakkert glass der ute! Lurer også på om noen har prøvd vapeXhale Cloud?

Keen på en sånn med inline perc..

Har ikke prøvd den, men hadde egentlig tenkt å kjøpe den i steder for ViVape. Men den finnes så vidt jeg vet, ennå ikke i 220V-versjon, og jeg tok ikke risikoen på å kjøpe uten garanti. Mange enheter som har vært defekte. Men alle digger den jo.

Sitter med Solo og Mobius nå. Kanskje jeg gjentar meg selv, men det er den beste investeringen jeg har gjort.

Lurer på om noen har prøvd Sovereingty Peyote Pillar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

SG Peyote Pillar er utvilsomt top notch, selv om jeg ikke har hatt gleden av å prøve den. Den er alltid utsolgt og definitivt stiv i pris. Jeg har sett den tilgjengelig hos ALT, men i kun meget kort tid. Det blir nok en slik om tilgjengeligheten står meg bi på nyåret. Men allikevel, se og nyt:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Add

Har ikke prøvd den, men hadde egentlig tenkt å kjøpe den i steder for ViVape. Men den finnes så vidt jeg vet, ennå ikke i 220V-versjon, og jeg tok ikke risikoen på å kjøpe uten garanti. Mange enheter som har vært defekte. Men alle digger den jo.

Sitter med Solo og Mobius nå. Kanskje jeg gjentar meg selv, men det er den beste investeringen jeg har gjort.

Har du prøvd høyere temp på aromeden enda? Den er pokker så sexy spør du meg!

Men 0,8 vs 0,15 :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

Hvilket temp nivå legger du deg på på soloen? Selv er jeg litt glad i nivå 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Har du prøvd høyere temp på aromeden enda? Den er pokker så sexy spør du meg!

Men 0,8 vs 0,15 :mellow:

Har prøvd ulike temperaturer over de siste 6 årene, men har ikke brukt den noe særlig siden jeg fikk Solo'en. (Edit: Noe særlig over 200 blir for høyt for meg uansett. Annen smak, mer CBD.) Aromed'en har funket som fjell den, men må kanksje brukes på en litt annen måte enn jeg har gjort. Uansett er whip uaktuelt for meg nå. Har nettopp fått en kortere Aromed-herbholder, slik at jeg kan sette den rett i bubbleren, så jeg tenker å teste det ut nærmere.

Men Solo'en er uansett enklere, mer handy og ekstremt effektiv. Men -- langt hardere trekk.

Hvilket temp nivå legger du deg på på soloen? Selv er jeg litt glad i nivå 6

Brukte nivå 4 da jeg brukte den ute uten vannfilter noen ganger i sommer. Siden det, med bubbler, har jeg brukt nivå 5. Lar den gjerne stå ca. 50 sekunder først. Funker veldig bra, men tenker å se hvordan den er på 4 også.

Sjekk ut dette:

http://stash.norml.org/new-study-examines-cannabis-vaporization

http://stash.norml.org/wp-content/uploads/volcano3.png

Riktignok er studien gjort med Vulcano, men det de har kommet frem til, er kanskje en del av grunnen til at Solo'en har fungert såpass bra. 0,11 g på rundt 230° skal visst være ganske ideelt mht. THC-ekstrahering.

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Pax fra Ploom tviler jeg på at det er så mange på forumet som har testet. Se forrige side :)

Håper den blir tilgjengelig i Europa snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

De nye Pax-modellene skal virke både med 110 V og 220 V. Men garantien gjelder visst fremdeles bare i USA/Canada.

Add: Du har sikkert sett det, men det er mye å lese om Pax her.

Her er en annen bubbler jeg har lyst til å prøve:

Kind Creations, Quad Oil Drum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå