Gå til innhold
dormouse

Vaporizers, bubblers, bongs.

Recommended Posts

Add

Har lyst på en PAX Portable Vaporizer fra Ploom

pax-hero1.png

Fått toppkarakterer over hele fjøla og har 10 års garanti.

Er uheldigvis ikke i salg noen andre plasser enn Nord Amerika og Canada, og garantien gjelder også bare for disse plassene foreløpig

Der var den ja...

Kanskje jeg bare burde bestille en...... :rolleyes:

Endret av Add

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Kan prøve å få sendt med jetcarrier eller lignende. Har ikke kommet over none som sender til Europa enda. Tror heller ikke at 10 års garantien er gyldig i Europa.

Det er synd, for det virker som det sannsynligvis er den beste portable vapern hittil (eller den største hypen?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Add

Kan prøve å få sendt med jetcarrier eller lignende. Har ikke kommet over none som sender til Europa enda. Tror heller ikke at 10 års garantien er gyldig i Europa.

Det er synd, for det virker som det sannsynligvis er den beste portable vapern hittil (eller den største hypen?)

Prøvde å sende en mail, men det var jevnt stopp.

De jobber med distributør i Europa vistnok så vi får se..

Tror jeg ender opp med en Vapexhale med inline perc uansett :)

Noen som har prøvd ferskere/ikke helt curet buds i vaporizeren? Burde ikke mer fuktighet i budsa gi mer damp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Prøvde å sende en mail, men det var jevnt stopp.

jevnt stopp?

Hvis du bruker jetcarrier så må du ikke fortelle at du bruker et postboksfirma. Gjør du det riktig så er det ikke noe problem å bestille fra den siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Add

jevnt stopp?

Hvis du bruker jetcarrier så må du ikke fortelle at du bruker et postboksfirma. Gjør du det riktig så er det ikke noe problem å bestille fra den siden.

God ide!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Tenkte å starte min solokarriere idag, men laderen passer ikke i vegguttaket. Er input: 100 - 240v ac 50-60Hz, Output: 12v DC 1000mA lader med to pinner med hull i? Har ikke amerikansk standard tre pinner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Howard

Tenkte å starte min solokarriere idag, men laderen passer ikke i vegguttaket. Er input: 100 - 240v ac 50-60Hz, Output: 12v DC 1000mA lader med to pinner med hull i? Har ikke amerikansk standard tre pinner?

Du må nesten skaffe deg en slik .

De med tre pinner er for jordede enheter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Yes, fant ut av det. Skal på lokalbutikk i morgen å se etter reiselader. Dette bringer Solo'n min nærmere 1000 lappen i kostand :redeyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Yes, fant ut av det. Skal på lokalbutikk i morgen å se etter reiselader. Dette bringer Solo'n min nærmere 1000 lappen i kostnad :redeyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Hvordan har det gått, Charlie? Skriv en review, da vel. Vil gjerne se bilde også. :) Som Howard skrev, trenger man en billig adapter, men heligvis ikke en hel eliminator. Clas Ohlson selger World-to-EU-adaptere for kr. 79.

http://www.clasohlson.com/no/SKROSS-World-to-EU-reiseadapter/Pr364797000

En annen ting som kan være lurt å ha, er en power adapter, slik at man kan bruke soloen under lading.

http://www.planetvape.ca/solo-vaporizer-power-adapter.html

Selv har jeg ennå ikke hatt bruk for det, da en full-ladet solo kan holde det gående i opptil 4 timer. Men i lengden kan det sikkert være lurt å spare batteriet. Dessuten:

Prolonging the battery life

Li-Ion batteries will last longer if you do not discharge them completely. A common recommendation for longest battery life is to re-charge when they are discharged to 80% capacity. The best approach is therefore to re-charge between sessions.

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Snabel

Du har sikkert fikset det nå, men du har sikkert liggende noen gamle 12V strømforsyning til noe gammelt utstyr. Ser i den lille kabelhylla mi så har jeg to 12V DC strømforsyning 1000mA. Da er det bare å koble over med en sukkerbit eller i værste fall elektroteip.

Endret av Snabel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

^Hvis noen skulle synes at dette er mer hensiktsmessig enn å kjøpe en adapter til rundt 50 spenn, så vær obs på at det første som går opp i damp, er garantien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Solo og kanskje en liten bubbler ;)

Betalte 159$ totalt for Solo'n min. Kan sende deg pm om hvor ;) Men kan hende du finner den like billig på ebay. Puffitup.com har den til 160$ pluss frakt.

Endret av Mr.Chalice

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
henriksen

Er $160 inkl frakt, å slipper mva, fra han jeg vurderer å kjøpe av på ebay.

Vapir NO2 koster $110.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Har ikke testet noen andre vapere enn Volcano og Arizer Solo.

Men av alt jeg har lest og sett av videoer så er Solo the numero uno portable vapen.

Ikke like tynn og fancy design som Pax f.eks, men mange sier Solo'n har beste smaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kanad3

Jeg har en liten spoon, en bubler og en bong - alt er glass.

Har aldri røyket ut av noe annet enn glass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
heiweed

noen som har anbefaling om hvilken bong som er best og røyke men må være pris klasse under 1500kr??? :photo:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SensimilliaSoundsystem

Jeg tenker å investere litt penger i glass så snart jeg får muligheten, men sitter litt og undrer over hvilke glass jeg burde gå for.

Mobius Stereo matrix 60mm er jo definitivt favoritten, men liker også mye av greiene til Sovreignity.

Noen forslag til hva som kan passe meg? Ikke ute etter noe heady greier, noe pent scientific.

Btw, fete glass dere har, og kult at dere bruker dem med vaporizere på! Fett at det er noen i norge som har litt peiling :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Weedar^^

Kan man fordampe hasj i noen portable vaporizere? Noen som har testet det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse
På 3/8/2013 at 0.06, SensimilliaSoundsystem skrev:

Jeg tenker å investere litt penger i glass så snart jeg får muligheten, men sitter litt og undrer over hvilke glass jeg burde gå for.

Mobius Stereo matrix 60mm er jo definitivt favoritten, men liker også mye av greiene til Sovreignity.

Noen forslag til hva som kan passe meg? Ikke ute etter noe heady greier, noe pent scientific.

Jeg tenker akkurat det samme. Jeg er strålende fornøyd med min Mobius stereo matrix 65mm bubbler, men har også lyst på noe av Sovereignty, særlig en Peyote pillar.

På 3/8/2013 at 17.17, Weedar^^ skrev:

Kan man fordampe hasj i noen portable vaporizere? Noen som har testet det?

Har ikke gjort det selv, men det er mange som melder om at dette går fint i Solo'en. Jeg ville forsøkt med litt pot i bunnen og på toppen og svært små biter (evt. knust) hasj for å skape mest mulig overflate -- og deretter skrudd temperaturen opp til rundt 195C-200C. Jeg ville ikke latt hasjen komme i direkte kontakt med varmeelementet.

Har vært ufrivillig avholdende i noen måneder nå, og det suger. Men snart er det tilbake til vapingen igjen. Tenker å ta Solo'en med på påsketur til Amsterdam. Gleder meg som en unge. Protable vapo'er må være et av vår tids største fremskritt.. :thumbsupsmileyanim:

Har også fått en ny ViVape2, etter at den første var defekt. Får ikke prøvd den før tidligst neste helg, men har ditchet silikonslangen og laget et setup med en ren glass-sti fra vapo til bubbler. Har store forhåpninger her.

VV2_4_zps312a207b.jpg

VV2_1_zps6b622ad5.jpg

VV2_2_zps9eb03229.jpg

VV2_3_zps9c760e87.jpg

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Weedar^^

Sweet setup dormouse, hvor mye kosta det glasset der? Blir det ikke "unødvendig" med glass etter vapen, etter som ingen materiale har blitt brent - annet enn at det gir en kaldere damp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Sweet setup dormouse, hvor mye kosta det glasset der?

Bubbleren kostet $450,00 hos ALT, frakt var rundt $50,00, tror jeg. De to adapterne kommer fra Planetvape og koster $40,00 tilsammen, pluss frakt. I tillegg kommer dome screens fra Arizer, 4 stk for $7.00.

Blir det ikke "unødvendig" med glass etter vapen, etter som ingen materiale har blitt brent - annet enn at det gir en kaldere damp?

Ikke i det hele tatt. Smaken er riktig nok som baken, og i tillegg er den delt, men for min egen del vil jeg gå så langt som å dele inn mine cannabis-opplevelser i "før" og "etter" vape+glass. Det er fantastisk digg å ta 6-7 store bong-hits med silkemyk cannabisdamp. Dette tilsvarer ca én session med solo'en, som rommer rundt 0,1-0,15 g, og det er akkurat passe for meg.

Effekten er også deretter. Det er den "reneste," klareste cannabis-rusen jeg har kjent, og skulle jeg dømme etter fingerfølelsen alene, skulle jeg nesten tro det var mdma. Folk er selvsagt forskjellige, men jeg synes konfigurasjonen med vaporizer og glass er genial. (Men for sammenligningens skyld skal det også sies at jeg ikke røyker/damper så veldig mye eller veldig ofte, og jeg har ikke røkt med bong på mange år.)

I tillegg kommer en ekstra helsegevinst, da evt. plantestøv o.l. filtreres vekk i langt større grad.

Ikke minst digger jeg hvor rent alt sammen er. Ingen ekkel, skitten bong, ingen aske. Bare melkehvite skyer og rent glass.

Så mye for reklamen, men dette er definitivt min foretrukne måte å nyte cannabis på.

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå