Gå til innhold
dormouse

Vaporizers, bubblers, bongs.

Recommended Posts

CptSpaulding

Amen! Kan ikke annet enn å anbefale oppskriften til Dormouse. Følelsen av å trekke fresh vapo gjennom kvalitetsglass kan sammenliknes med å stå naken på en fjelltopp og ule mot månen. Med fjerne minner om sure maisere og akrylbonger er dette definitivt det ultimate.

Jeg personlig er så forbanna fornøyd med arizer solo´n at jeg ikke engang vurderer å oppgradere på vape-fronten. Det å kombinere den med kvalitets glass er defintivt prikken over i´en....

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Brukte min viVape for første gang.Var første vape på lang tid. 0,14 g. 200C. Full vifte. Fikk ett gigantisk trekk. Lite etter det. Ble toasted. Er ennå, har gått tre timer eller så.

VV02_zpsdb92c631.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Må eksperimentere litt med teknikken, men det er ingen tvil om at de første trekkene plasserte meg direkte i Tron-verden. Veldig lett trekk, til forskjell fra Solo'en. Det falt meg fulstendig i bakhold. Tror det meste av dampen ble frigjort i det første kjempetrekket. Tykk, hvit damp.

VV01_zpsdfaf350f.jpg

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Dos Equis

Noen som har fått Arizer Solo sendt via USPS Priority Mail International Parcel? Hadde et håp om å få den før påska slo til men den var registret i Jamaica, NY den 24. så det er vel lik null sjangse for at den kommer så fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Noen som har fått Arizer Solo sendt via USPS Priority Mail International Parcel? Hadde et håp om å få den før påska slo til men den var registret i Jamaica, NY den 24. så det er vel lik null sjangse for at den kommer så fort.

FIkk min sendt med USPS fra USA. Tok ikke mange dagene. Men det kan variere veldig, ikke minst pga av norsk tollvesen. Med Priority Mail, heller enn Next Day Delivery e.l., skal det nok et lte mirakel til for at den kommer før påske, ja.

Våknet nettopp til denne utsikten. Nå skal Solo'en og jeg ut på tur, yay!

IMG_1422_zpsb5674dfd.jpg

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SensimilliaSoundsystem

Må eksperimentere litt med teknikken, men det er ingen tvil om at de første trekkene plasserte meg direkte i Tron-verden. Veldig lett trekk, til forskjell fra Solo'en. Det falt meg fulstendig i bakhold. Tror det meste av dampen ble frigjort i det første kjempetrekket. Tykk, hvit damp.

VV01_zpsdfaf350f.jpg

Uten tvil en sinnsykt bra kombo. Og dette med renhet som du nevner også, er jeg helt enig med. Klarer ikke folk som ikke vasker glasset sitt. Bruker du forresten noe spesielt når du vasker glasset? Hvis du røyker flower direkte, kan jeg se for meg at percsa kan være vanskelige å rengjøre, og jeg har også sett at folk fra statene bruker legesprit til å rense glasset sitt med. Har vi noe lignende her i norge?

Er fortsatt i fred med å samle opp penger til glass, og jeg regner med at jeg faller på en stereo matrix, eller hvertfall noe fra mobius. Har en MF Launch Box fra føv av, men vil egentlig tro at det blir litt snaut med den som attachment til glasset, så må nok årne meg en ny vape etterhvert også.

Men kult at dere er aktive og poster bilder og diskuterer, godt å se andre glassheads :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Renheten er utrolig digg, ja. :-)

Har kjøpt Kulu piperens på Scorpius og lar glasset stå en liten stund med noen små dasher av dette og varmt vann. Skyller godt, og det er gullende rent. Bruker også glasset utelukkende til damp, ikke røyk, og så langt kun til blomster. Ser at det er vanlig (særlig i Statene?) å bruke isopropanol og salt, men dette har jeg ikke hatt bruk for ennå. Det selges som blåsprit i Norge, tror jeg..? Vet ikke om dette inneholder noe tullball i tillegg.

Siste kveld i Amsterdam nå. Gleder meg enormt til neste tur. Portabel vapo er bare genialt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Blomdido BadDegrass

Må si det her begynner å bli en feit tråd :headbang: Har nok blitt mer og mer interrresert i vape's & bubblers i det siste og denne tråden stopper ikke akkurat feberen. Dere gjør det mye enklere å bestemme seg for hva man bør sjekke ut nærmere og muligens satse på, det er sikkert!

Blåsprit/isopropanol er nok det beste sprit-alternativet vi har her ja. Jeg bruker blåsprit og grovsalt hver dag og synes det funker bra. Men å skylle glasset i varmt vann først gjør jobben mye enklere hvis glasset har gått endel runder.

Det inneholder i utgangspuktet ikke noen ulumskheter (Innholdsbetegnelse: 2-propanol), men den blå fargen kommer av noe så heeelt rent er det nok ikke. Men det er ikke noe som blir igjen i bongen etter skylling :)

*Will follow thread with great enthusiasm*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Det er 15%-salg på ALT fra 2. april. Og samtidig har det dukket opp en quad-oil-drum-bubbler fra Kind Creations. Har veldig lyst på den. Regner ellers med at både Mobius og andre kommer med endel nye modeller 20/4. Og sjekk ut de siste spesial-lagde matrix-bongene.

http://instagram.com/mobiusglass/

https://www.facebook.com/mobiusglass?group_id=0

Det er veldig mye kuult som dukker opp av scientific glass nå. Noen som har prøvd Hamm's Waterworks? Den Hurricane-bubbleren ser helt vill ut. Kanskje litt for rotete for min smak, men den skal visst være fantastisk.

High Priority har også veldig mye pent nå.

http://www.highpriorityglass.com/brands-u-z/vertigo-glass-worked-pillar-recycler-with-showerhead-diffuser-and-worked-vapor-dome-18mm-direct-injection-2/

http://www.highpriorityglass.com/brands-u-z/vertigo-pillar-recycler-showerhead-direct-injection-vapor-rig-18mm/

http://www.highpriorityglass.com/brands-a-e/mothership-glass-faberge-egg-mini-tube-with-mothership-perc-14mm/

http://www.highpriorityglass.com/brands-a-e/pakoh-x-2012-bc-fully-gridded-mini-bacon-netline-vapor-bubber-with-flor-de-les-sandblast-detailing-and-matching-dome-18mm-1/

Jeg var innom Roor-butikken i Amsterdam på lørdag. Hadde håpet å finne noe jeg bare måtte ha, men det var ingenting som fristet tilstrekkelig. Utvalget var omtrent det samme som i nettbutikken, men med mer pynt. Skulle ønske det var en stor headshop med et variert utvalg av kvalitetsglass i Norge...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
DubBud

Noen av de pipene er latterlig fine, andre er latterlig speisa. Kommer de med bruksanvisning? :clown:

Jeg ser for meg at jeg skal røyke noe fra en sånn mens jeg tripper, har store problemer med å se for meg at det går bra ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bing

Jeg bruker maskinoppvaskmiddel og vannkoker, det enkle er ofte det beste.

Røyker og vasker bonger hver dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Dos Equis

Fikk min Arizer Solo nylig, er én av de nyeste M1A4 modellene, men glassdelene sitter ganske løst. Den rette stemen sitter greit men har litt å gå på og den bøyde sitter så løst at den så vidt holdes på plass om du snur Soloen opp ned. Trodde dette ikke skulle være et problem med de nyere modellene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Det skal ikke være det. Kjøpte du fra en autorisert forhandler? I så fall ville jeg bedt om å få bytte den, eller bedt om nytt munnstykke. Hvis du ikke kjøpte fra en autorisert forhandler, kan det være at du har fått en falsk kopivare.

Evt. bare bruk det rette munnstykket, det er det jeg foretrekker. Om det sitter litt løst, men ikke faller ut, gir det sannsynligvis bare litt bedre trekk.

Men jeg anbefaler deg uansett å kjøpe en PVHE-stem e.l., for bedre trekk. Så kan du jo se om den passer, før du evt. returnerer solo'en.

Endret av dormouse
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Dos Equis

Selgeren skal være autorisert, har fått registrert warranty på Soloen og det var ingen problem så antar det er greit. Har sendt en melding og spurt om det går ann å ordne det uten å måtte sende den inn, har lite lyst til å begynne å sende den tilbake til Amerika. :P

Bruker kun det rette munnstykket, og det fungerer helt greit men det kan være ganske tungt å trekke fra, det er vel pga det sitter litt løst?

PVHE-stem? Noen linker? Har ikke fått satt meg så mye inn i vaporizers og slikt enda så beklager hvis jeg burde visst hva det er for noe.

Edit: http://www.planetvape.ca/pvhes-high-efficiency-stems.html det er snakk om? Så ikke så dumt ut det, sikkert verdt å prøve hvis jeg ikke kan få noen stems tilsendt av selger.

Endret av Dos Equis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Det er den, ja. Se også omtale i denne tråden.

https://norcan.org/ipb/topic/23684-vaporizers-bubblers-bongs/?p=273703

Det er et noe tungt trekk i Solo'en, derfor foretrekker mange PVHE-munnstykkene. Planet Vape har også tilsvarende High Efficiency-adaptere for bedre tilslutning til vannpipe. Hvis munnsykket er litt løst, vil trekket sannsynligvis bli litt lettere. Men tungt trekk betyr også mer konsentrert damp.

Håper du får et munnstykke som passer. Hvis dette er din første vaporizer, er jeg sikker på at du kommer til å bli veldig fornøyd. Solo'en er fantastisk -- og et røverkjøp. :)

Endret av dormouse
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Dos Equis

Ender sikkert opp med en slik PVHES tror jeg. Ser ut til at det er et par versjoner der, noen spesiell versjon som er anbefalt eller bare en standard straight?

Ja den virker utrolig fin, men var desverre så godt som tom for gress når jeg fikk den så har bare så vidt fått testa den litt. Er vandt med bong og den massive smellen du får etter et godt drag så det å vape var veldig uvandt, føltes mye svakere på likt som det føltes mye kraftigere. Du får en klarhet som ikke er der med bong virker det som, ingen tåke.

Burde vel nesten prøve vapen i samspill med bongen en gang, må jeg kjøpe noe ekstrautstyr for å få det til å fungere? Vet desverre ikke om det er 14 eller 18, halvbillig glassbong fra Black Leaf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Du burde absolutt forsøke med vape og bong. :D For meg er dette den definitive måten å bruke cannabis på. Da får du både en "snikende smell" og den klare, rene følelsen. Du kommer ikke til å bli skuffet.

Solo'en egner seg ypperlig til dette, selv om man må bruke litt lungekraft og vende seg til at trekket er litt tungt. Selv pleier jeg begynne å innhalere ca. ett sekund før jeg setter Solo'en i bongen/bubbleren. Da er det lettere å ta et skikkelig trekk.

Prøv det ut. Om du har en 14 mm female joint, kan du bare sette munnstykket rett i, eller kjøpe en 14 mm Glass-on-Glass bong-adapter. Har du 18 mm, trenger du enten en reducer-adapter, eller en 18 mm GonG-adapter. Jeg vil uansett anbefale en GonG-adapter, både for større luftstrøm/bedre trekk og fordi du slipper å holde i Solo'en hele tiden.

Alt finner du på Planet Vape. Se også linker tidligere i denne tråden.

Akkurat som munnstykkene finnes GonG-adapterne også i PVHE-versjon (taggete brønn og furer langs ytterkanten). Disse bør du kjøpe når de er tilgjengelige. De er oftest utsolgt, så følg med.

Vapo-bong med Solo'en er the shit. Gled deg. :)

Edit:

Her: http://www.planetvape.ca/pvhegong-high-efficiency-gong.html

Endret av dormouse
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Shit, hva skjedde over? Noen som kan bistå?

Edit: Nvrmnd.

Endret av dormouse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Dos Equis

Tusen takk for god info, dormouse! Vape-bong skal testes hvis munnstykket passer! Men tror jeg skal ta å vaske bongen først, har vært alt for lat med det i det siste. :p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Fikk min Arizer Solo nylig, er én av de nyeste M1A4 modellene, men glassdelene sitter ganske løst. Den rette stemen sitter greit men har litt å gå på og den bøyde sitter så løst at den så vidt holdes på plass om du snur Soloen opp ned. Trodde dette ikke skulle være et problem med de nyere modellene?

Samme problem her. I begynnelsen gikk ikke rørene nedi Solo'n uten at den var varm, nå går de nedi når Solo'n er avslått og kald, men sitter ganske løst når den har blitt varm. Er original Solo M1A3...... Si ifra hvordan det går. Om du må sende tilbake? Men alt i alt, veldig fornøyd med Solo'n og bong :) Men lånte den bort til testing hos en kompis og han glemte å gi meg strømforsyninga tilbake før han stakk til utlandet :( Så har ikke fått brukt den på noen uker.

Alle som har testet Solo'n min ble veldig positivt overrasket, og flere som har kjøpt selv. Hadde til å med en pensjonert overlege som testet den, han synes den var topp og skulle øyeblikkelig kjøpe seg likedan :) Vape for the win!

Skal gi en review etterhvert, må bare teste litt mere først (når jeg får strømforsyninga). Ett tips, ikke stapp røret helt fullt, så blir det rimelig feite skyer :)

Men blir vel kjøp av noen av produktene dormouse anbefaler etterhvert, og kanskje ett Granadillo rør fra Ed's TNT.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

You high, brah? :clown:

Plutselig var det bare HTML så langt øyet kunne se. Når dette skjer IRL pleier jeg å tilskrive det en glipp i matrisen, lukke øynene og ta en reboot.

Tusen takk for god info, dormouse! Vape-bong skal testes hvis munnstykket passer! Men tror jeg skal ta å vaske bongen først, har vært alt for lat med det i det siste. :P

Det var så lite. :) Rent glass er absolutt et must, ja. På lang sikt er det ikke dumt å investere i glass som utelukkende brukes til damp. Glemte forresten å si at det med GonG-adapter er en fordel at Solo'en står vertikalt, slik. Så hvis du har en "vanlig" bong med downstem i 45°-vinkel, bør du også kjøpe en 45°-adapter.

Men du kan som sagt plugge den rett i en 14mm-joint, her er det brukt vanlig munnstykke og en 14mm-18mm reducer-adapter.

Samme problem her. I begynnelsen gikk ikke rørene nedi Solo'n uten at den var varm, nå går de nedi når Solo'n er avslått og kald, men sitter ganske løst når den har blitt varm. Er original Solo M1A3...... Si ifra hvordan det går. Om du må sende tilbake? Men alt i alt, veldig fornøyd med Solo'n og bong :) Men lånte den bort til testing hos en kompis og han glemte å gi meg strømforsyninga tilbake før han stakk til utlandet :( Så har ikke fått brukt den på noen uker.

Det er dumt om munnstykket ikke sitter som det skal, men sannsynligvis vil den fungere fint likevel. De tidligere modellene hadde løsere munnstykke og fungerte for det meste fint til tross for dette. (Endel hadde andre feil.) Men det er jo selvsagt ikke bra hvis munnstykket faller lett ut av seg selv.

l

Alle som har testet Solo'n min ble veldig positivt overrasket, og flere som har kjøpt selv. Hadde til å med en pensjonert overlege som testet den, han synes den var topp og skulle øyeblikkelig kjøpe seg likedan :) Vape for the win!

Kuult. Selv overlegen syntes den var overlegen. :D

Edit: Mener jeg har lest om en måte å fikse problemet med løst munnstykke på. Skal se om jeg finner det.

Edit 2: Her er Arizers svar til en som klaget over løst munnstykke på en tidligere modell:

Thank you for your email. Regarding the Solo glass mouthpieces, looser is better than tighter and the reason is airflow. There's an objective behind the dish design and the mouthpieces; easy to draw on, smooth, not too hot vapor. The glass pieces will all fit differently into each Solo unit’s hole as the glass is hand-made. The difference in fit is very slight - some a little looser and some a slight tighter - you cannot see it with your eyes only in the fit into the unit - as they are hand-made.
There is nothing wrong with them if the glass fits loose or tight, loose fit is preferred for airflow for sure, for example if you turn it upside down the mouthpiece should fall right out.

Merk at PVHE-munnstykkene er laget for å forbedre trekket uten at de skal sitte løst.

Edit 3: Her er en mulighet -- i hvert fall når problemet er at munnstykket blir løsere ved bruk:

You can buy an O-ring to keep it tight, or you can take off the lid and press the ring hard all the way around. It will loosen up again but I do it all the time. The bent gets way looser IMO then the straight.
Endret av dormouse
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

PVHES in-stock nå. De forsvinner fort, så løp og kjøp! Straight w/tube fotsatt inne. Kjøpte en til meg selv, greit å ha en back-up. :) Dessuten er de håndlagde, så hvert eksemplar vil variere litt i størrelse.

http://www.planetvape.ca/pvhes-high-efficiency-stems.html

FC Coupon codes:

http://www.planetvape.ca/fc.html

Endret av dormouse
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Dos Equis

PVHES in-stock nå. De forsvinner fort, så løp og kjøp! Straight w/tube fotsatt inne. Kjøpte en til meg selv, greit å ha en back-up. :) Dessuten er de håndlagde, så hvert eksemplar vil variere litt i størrelse.

http://www.planetvape.ca/pvhes-high-efficiency-stems.html

FC Coupon codes:

http://www.planetvape.ca/fc.html

Da var en slik en bestilt! :)

Fint å se at litt løshet ikke er unormalt foresten, trodde jeg hadde fått en feilprodusert Solo.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå