Jump to content
TheGoat

Grow #1 WW Dag32

Recommended Posts

TheGoat

OK jag lovar att inte klippa några fanleaves.....at least for the time being :blues:

Nä jag vete fan vad jag ville förmedla kring vattningen, var lite under nån standardmarockan dessutom så det blev kanske lite överdrivet i tankeloopen :lol:

Tyckte att den planta som fått 1,5L vatten 1/2 dag (korrekt, inom loppet av 2 dagar) såg lite sådär ut med blad som börjat "curla" sig uppåt. Så nu är tanken att gå tillbaka till vattning var tredje dag med 1,5L...får se hur jorden känns ikväll.

Mvh

TheGoat

God dag allesammans

Hade besök av en god vän tillika duktig fotograf så äntligen får ni se lite bra bilder :D

Annars inte så mycket nytt under solen. Plantan längst till höger får 1L 1/2 dag medan de andra får 1,5L 1/3 dag. Kan inte säga att jag märker någon direkt skillnad mellan dom men vi får se...Plockat bort det mesta under nätet, var ändå mest bara vissna löv, mest på grund utav ljusbrist tror & hoppas jag.

http://imageshack.us/photo/my-images/651/bild1xj.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/35/bild2dm.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/839/bild3wj.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/846/bild4kh.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/28/bild5ko.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/210/bild6n.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/38/bild7zz.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/31/bild8j.jpg/

Jag har temporärt glömt hur man gjorde för att få in bilderna direkt i tråden :spam_laser:

Tills det kommer tillbaka till mig lämnar jag er med dom jobbiga länkarna :rolleyes:

Mvh

Edited by TheGoat

Mr.Chalice

Sliten etter å trykket på alle lenkene :redeyes: men det var verdt det.

En nydelig hage du har :thumbsup:

buskebusk

Her :D høyre-klikk på bildene for å få "direct link", kopier og lim inn med "insert image"funksjonen.

Ser jo bra ut dette!

bild1xj.jpg

bild2dm.jpg

bild3wj.jpg

bild4kh.jpg

bild5ko.jpg

bild6n.jpg

bild7zz.jpg

bild8j.jpg

Mr.Chalice

Du kom meg i forkjøpet (helvetes trøbbel med å laste opp bilder med TOR) :redeyes:

gallery19354072533.jpg

Edited by Mr.Chalice

buskebusk

Haha. Bruker Tor selv. Farten er ikke noe å skryte av, nei!

TheGoat

Tack för uppmuntran, uppskattas verkligen!

Förstår inte vad du menar chalice? Är det knas med bilderna? Står det massa information där som det inte ska göra?

Mvh

TheGoat

Jaha nu förstår jag tror jag :)

Ja tor helvetet är drygt men det hjälper mot nojan ;)

exil

Ska det vara bilder så ska det vara genom Tor. Väl värt den extra tiden.

Odlingen ser riktigt nice ut. Bra jobbat.

Mr.Chalice

Får det ikke til å funke med TOR på NorCan når det kommer til bildeopplastninger. Testa både multi uploader og singeluploader, med NoScript 2.6 av og på. Nada som skjer.

Kommer til "publish and review", når jeg klikker på det så kommer jeg inn på albumet som jeg har valgt å laste opp til, men nada pics<_<

edit: Testet opplastning til Imageshack med TOR, funket fint. NorCan fungerer ikke. Men skal ikke overta denne tråden med slikt off-topic, oppretter tråd hvor den hører hjemme :)

Edited by Mr.Chalice

exil

Jag laddar upp bilder externt på tinypic.com och sen klistrar in bildlänken som vanligt. Drygt men det funkar.

TheGoat

God kväll!

I skrivande stund är mina damer 71 dagar gamla, veggade 35 dagar.

Jag ger dom 1L vatten varannan dag med näring två gånger i veckan. Jag tror dock att jag ger dom för lite, 2ml i veckan totalt fördelat på tillfällen. Har glömt att hänga med näringsschemat! :(

Bilder:

paint1ha.jpg

Uploaded with ImageShack.us

paint2ud.jpg

paint3g.jpg

paint4u.jpg

paint5z.jpg

paint6d.jpg

MVH

TheGoat

Passar på att ställa några frågor?

Jag funderar på att skära lite löv. Jag tänker då på stora fanleaves med långa grenar som tar mycket plats och ljus. Som jag förstått det vill jag inte klippa i blad som växer från budsen så det ska jag försöka akta mig för att göra. Hur många dagars mellanrum ska jag ha i klippandet för att inte stressa dom för mycket?

Eller HELT undvika att klippa?

Mvh

Mr.Chalice

Jeg synes det ser bra ut og mener at du ikke bør knippe av fanleaves :)

Men er sikkert noen defoliation lovers her som mener noe annet :smokey:

Så valget er ditt :redeyes:

• Like 1

exil

Jeg synes det ser bra ut og mener at du ikke bør knippe av fanleaves :)

Men er sikkert noen defoliation lovers her som mener noe annet :smokey:

Så valget er ditt :redeyes:

Haha ja jag gillar det. Men det råder som sagt delade meningar om vad och hur. Allt ser bra ut så vill du så kan du sikta i det. Annars är det just de bladen du beskriver som du börjar med. Typ 20-30% åt gången kan väl vara vettigt. Men som sagt det ser fint ut och egentligen behöver du inte göra något.

TheGoat

Hej igen

Missfärgningarna på löven har eskalerat senaste tiden och jag börjar bli lite orolig. Kom ju på att jag inte hängt med i näringsschemat så denna veckan har dom totalt 4ml näring fördelat på två tillfällen. Har märkt att vattenbehovet minskat rätt kraftigt också.

bild1dky.jpg

bild2fy.jpg

bild3wq.jpg

bild4yca.jpg

bild5lz.jpg

Skörd är satt till den 22a december. Ni som är gamla i gamet, (cthullu & exil, steppa in och styr upp! :) ) vad hade ni gjort fram till dess? Senaste vattning ikväll med 2ml golden label näring.

Mvh

Edited by TheGoat

exil

Tycker det ser ut som du kommer få en fin jul. Följ schemat och börja flushen runt 14 dec. Var lite noga med rh för det ser tätt ut, alternativt tunna ut det liite för bättre cirkulation. Eftersom datum för skörd är satt och ligger ganska nära så skulle jag inte göra något radikalt som kan stanna upp allt någon vecka, det skulle vara mer förlust än vinst.

Tycker du ska vara nöjd klart nice grow.

TheGoat

Tänkte att man skulle fullfölja tråden :smokey:

Sitter i skrivande stund och zippar på lite av det nyss skördade gräset. Kan väl konstatera, utan att vara något proffs, att det gott hade kunnat stå en vecka till men julen är ju ett jävla spektakel - även för oss som försöker hålla oss undan ^_^

bild1ug.jpg

bild2am.jpg

Problem med allehanda brister och låga temperaturer gjorde att damerna tappat mycket av sin ungdoms glans men det är krut i budsen iaf.

..............................................................

50% av jobbet gjort

halvvg1.jpg

halvvg2.jpg

.........................................................................

Här är allt gjort. Har inte vägt det än men planerar väl att göra det när det väl är torrt. Kastar med en bild på hur 6,5L jorden såg ut efter exakt 100 dagar i kruka.

frdig1.jpg

rtter.jpg

........................................................................................

Tackar alla som hängt med i tråden och gett råd. Internet är en välsignelse. Kan helt klart säga att jag fått mersmak och går och småfunderar på nästa projekt. Just nu lutar det åt en liknande scrog, lite högre nät, och köra med 2 C99 och 2 WW, båda från feemalseeds. Har läst mycket gott om C99 och blivit sugen på att testa. Kommer också att kompletera set-upen lite med blått ljus.

Tack alla

Mvh

TheGoat

• Like 5