Jump to content
SuperLemon

Growlogg "Første Grow" 5 Strains

Recommended Posts

SuperLemon

Idag fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på litt LST på BioDiesel'n. Slik ble det!

FØR

gallery_12302_561_78046.jpg

ETTER

gallery_12302_561_128569.jpg

gallery_12302_561_53390.jpg

Har også gitt den første vanning med bloom. (1,5 L vann - 0,4-5 ml Bloom)

Edit: Dag 42 (Siste dag i uke 6)

SuperrrLemon :bag:

Edited by SuperLemon

SuperLemon

Nå sitter jeg her litt småirritert og med et par spørsmål. Det ser ut som at BioMass'n har begynt å få baller. Altså blitt en hermie. Har hatt litt problemer med timer'n, dette har gjort at lyset ikke har skrudd seg på/av. :( Jeg har sittet og lest litt rundt om hermies nå, men trenger litt gode råd fra dere som har litt erfaring.

1. Er det en hermie? (se bildet)

2. Burde jeg plukke vekk alle ballene/pollensekker for å få bedre buds?

3. Har lest at disse frøene mest sannsynlig blir FEMENIZED frø da de ikke har kommet før en stund ut i blomstring. (Banana seeds elr noe i den duren) Stemmer dette?

4. Jeg har jo 5 andre regular planter som er i tidlig veg, kan disse bli pollinert av BioMass'n (hermien) om jeg ikke fjerner den?

140zn8l.jpg

9iwh84.jpg

På forhånd takk!

Mr.Chalice

Chillax, no hermie :)

Såvidt jeg kan se har du en feiende flott dame :smokey:

Edited by Mr.Chalice

Blomdido BadDegrass

Jau, det er nok bare "sekken" hvor frøene evnt. dannes ved pollinering, og ikke baller. Reaserch-tip: calyx ;)

SuperLemon

Ah deilig og høre! <3

Takk for svar Mr C og mr BBD!

Edited by SuperLemon

python

Yeah definitivt jenter, ikke noe hermier, looking good :thumbsup: :smokey:

Edited by python

Xorr

Super lemon: Kul att se att det går bra :smokey:. Fick min luftfuktare idag hehe, får väll bli att prova den innan den slängs (Om den är kass).

Blir en resa till grannlandet i helgen så får bli att plugga ur den innan dess :)

SuperLemon

Takk for det! Håper på noen juicy buds nå! ;)

Må jo bare prøve den ja, bare pass på at du ikke bruker for stor flaske. 0,5 L flaske er greit, ellers blir det for mye vann i fukteren og den slutter og fungere. Pass også på at du ikke søler mye vann på den, tror kanskje det var derfor min ble ødelagt.

supalemon :bag:

Xorr

Takk for det! Håper på noen juicy buds nå! ;)

Må jo bare prøve den ja, bare pass på at du ikke bruker for stor flaske. 0,5 L flaske er greit, ellers blir det for mye vann i fukteren og den slutter og fungere. Pass også på at du ikke søler mye vann på den, tror kanskje det var derfor min ble ødelagt.

supalemon :bag:

Min verkar vara lika värdelös som din, Stänger av sig efter några få minuter. Får nog bli en luftfuktare från biltema!

SuperLemon

Hehe, bra den ikke var så dyr da ;) Biltema er nok tingen ja.

SuperLemon

Update!

Autos: Dag 45 - Uke 7

Regulars: Dag 33 - Uke 5

gallery_12302_561_47969.jpg

gallery_12302_561_253694.jpg

gallery_12302_561_204131.jpg

gallery_12302_561_244525.jpg

Her begynner det å bli freidig! :smokey:

Som dere kan se på noen av bildene har et par av bladene her og der fått litt skader uten at det har gjort noe særlig. Jeg bare lurer litt på om dette er vanlig eller om det kun er pga litt for mye næring, altså nutburn?

Vanning idag:

- Royal Queen Critical #1: 1,7 L vann - 0,7 ml BioGrow.

- Royal Queen Critical #2: 1,7 L vann - 0,4 ml BioGrow. (Ga litt mindre da planten er veldig mørkegrønn i forhold til den over)

- Royal Queen Fruit Spirit: 1,4 L vann - 0,5 ml BioGrow

- Sleestack X Skunk: 1,7 L vann - 0,7 ml BioGrow

Merker nå at plantene har begynt å drikke en del mer, så nå blir det nok vanning hver 2-4 dag tenker jeg. Ellers så har jeg toppet alle 4 regular plantene idag, dette ved node nr.5

Tror jeg kommer til å toppe de 2 ganger slik at jeg ender opp med 4 topper. Lurer også litt på om jeg kanskje skal kjøre "Sea Of Green" da det kommer til å bli trangt inni her :P Hva tenker dere om dette?

Fjernet også den ene Sleestack planten, den vokste sakte og hadde noen problemer. Litt kjipt og hive den, men da får jeg bedre plass til de 4 andre. Nå er det ikke mange uker igjen av BioMass'n heller så ting ser lyst ut med tanke på å få plass til alt ;) LowRyder'n går det vel så som så med, men den har kommet seg veldig etter problemene jeg hadde med den. (Lav nattetemp/i medium = lockout mikronæring)

Jeg plukket forresten vekk litt popkorn buds nederst på BioMass'n, la de inn i en konvolutt og lot de ligge oppå ballasten i 10 timer +/-. Røyka det og fikk faktisk litt effekt, og det smakte tilogmed ikke så værst! :D

To be continued..

Supalemon :bag:

DubBud

Det ser ut som du har magnesiummangel på flere av plantene, verst på Sleestack x Skunk. Kjøp deg engelsk salt om du ikke allerede har gjort det. Søk på forumet for tips om bruk/dosering.

• Like 1

SuperLemon

Ok, takk dubdub +1. Skal få skaffet det på mandag ;)

SuperLemon

Aldri røkt LowRyder før nei, men har hørt den er potent og fin.

Jeg lurer på om jeg skal få kjøpt disse flaskene for Mg og Ca? Leste nemlig her på forumet at det var smart å gi Calsium sammen med Magnesium for at ratio mellom disse skal være så lik som mulig. Noen som har erfaringer med bruk av disse flaskene?

Canna Calsium 15% 1L

Canna Magnesium MgO 7% 1L

Mr.Chalice

Er ikke det mest for de som driver med hydroponikk?

bjartmar

Engelsk salt fra apoteket er billigere men CalMg er jo flott.. Har brukt den under der som supplement til Lucas formula ved mg-mangel.

Advanced Nutrients Sensical, Grow, 1 l

http://www.hydrohagen.no/naering/advanced-nutrients/advanced-nutrients-sensical-grow-1-l.html

Advanced Nutrients Sensical, Bloom, 1 l

http://www.hydrohagen.no/naering/advanced-nutrients/advanced-nutrients-sensical-bloom-1-l.html

SuperLemon

Takk for tipsa gutta, jeg gikk til innkjøp av Magnesiumsulfatheptahydrat (Engelsk salt). Gjør det enkelt og greit. Legger ut et bilde av den slik at andre kan se hvordan den ser ut da jeg ikke fant noen bilder av den her på NorCan.

gallery_12302_561_55445.jpg

Jeg har sittet og grublet og grublet nå på hvordan jeg skal gjøre det fremover mtp ompotting, blomst av regular osv osv. Jeg trenger litt råd, igjen.. :rolleyes:

Here it goes!

4 regular planter har nå stått i veg i 3 uker.

Sleestack X Skunk = 30 CM (6,5 L potte)

Royal Queen Critical #1 = 22 CM (6,5 L potte)

Royal Queen Critical #2 = 28 CM (6,5 L potte)

Royal Queen Fruit Spirit = 20 CM (3,5 L potte)

BioMass og LowRyder'n har ihvertfall 3 kanskje 4 uker igjen av blomst. Dvs at alle 4 regulars nesten må stå i veg 3-4 uker til, noe som vil si at de mest sannsynlig kommer til å bli massive. Teltet mitt er bare 75x75x200. Tror dette kan bli et lite problem. Planen er/var å potte om 4 regulars i 10 L potter med Plagron Allmix. Tror det begynner å bli på tide også (skal sjekke røtter senere idag)

Noen gode råd om hva som bør/kan gjøres?

Hjertelig takk!

SupaLemon :bag:

tricko

Kan du ikke flytte de regulære ut i et mørkt rom en gang om dagen da? Sette de inn i et mørkt rom 12 timer i døgnet. :) Da vil de jo gå rett i blomst. seff litt stress med tanke på lukt osv men er jo en mulighet?

Eventuellt trekke en svart tykk søpplesekk over de så de går i blomst?

SuperLemon

Takk for godt tips tricko, hadde jeg bare hatt et ekstra rom <_< Dette med søppelsekk hørtes intressant ut da, men jeg ser for meg at det blir dårlig med luft inni en sekk + at det kanskje ikke er så lett å få det helt lystett på denne måten?

Sjekket røtter idag, ser at alle plantene godt kan stå i 1 uke til før ompotting. Så om 1 uke ompotter jeg alle 4 regulars inn i 10 L potter med Plagron Allmix. Vegger dem i 2 uker til, krysse fingra på at BioMass'n gjør seg ferdig til de 2 ukene har gått (Det blir rundt dag 65-70 for Biomass'n, og da skal den jo være ferdig ifølge leverandøren, vi får se..) så kjører jeg regulars i blomst. Jeg tror dette blir måten jeg gjør det på. Får bare håpe og tro at det blir plass. LST, Topping og kanskje SOG kan hjelpe meg til å få styr på plantene til slutt. ;)

Idag har alle plantene bortsett fra BioMass'n fått seg litt Magnesium (Engelsk salt) Blir å gi til BioMass'n imorgen. Ny update om 1 uke.

SuperLemon :bag:

Edited by SuperLemon

buskebusk

Tror det vil mygle omtrent over natten om du putter en søppelsekk over.

Når jeg puttet mine små i teltet, uten ventilasjonen på, myglet overflaten av cocosen ekstremt kjapt.

Måtte potte om og kjøre full guff på ekstraksjonsviften.

SuperLemon

UPDATE!

Sleestack X Skunk = 40 cm

Royal Queen Critical #1 = 40 cm

Royal Queen Critical #2 = 35 cm

Royal Queen Fruit Spirit = 30 cm

Disse 4 regulars jentene ble igår ompottet til 10 L potter med Plagrons Allmix. Planen er å vegge dem i 1-2 uker til før blomst.

gallery_12302_561_178919.jpg

Bakre rad: RQ Critical's Fremste rad: RQ Fruit Spirit (venstre) Sleestack (Høyre)

gallery_12302_561_159186.jpg

gallery_12302_561_3824.jpg

Om noen lurer på hva pyramiden under Sleestack'n er for noe så heter det Orgonite. Aner ikke om det funker, men den tar ikke så mye plass.

Verdt og prøve! Har planer om å få inn en høyttaler med litt musikk til damene også :P

Dere kan også se at jeg har hatt litt sterkt lys på Sleestack'n (light bleaching/ light burn) grunnet at HPS stod veldig nærme da jeg ville ha mest mulig lys til Bio Diesel'n (auto). Tror også jeg har vært litt pinglete med næringen som har gjort at plantene er veldig lysegrønne noen steder. Har boostet næringen en god del nå og det ser ut til å fungere. Har jo også gitt epsom salt, dette hjalp veldig!

gallery_12302_561_44889.jpg

Slik så de fleste røttene på plantene ut før ompotting til 10 L.

gallery_12302_561_17203.jpg

Et godt tips jeg plukket opp her på NorCan! Blitt litt lei av å løfte ut alle pottene hver gang jeg skal vanne.

---------------------------------------- BIO DIESEL MASS -----------------------------------------

Da er det bare 5 dager + til høsting! :smokey: Flushingen er igang!

DAG 54

gallery_12302_561_183921.jpg

gallery_12302_561_107170.jpg

gallery_12302_561_83371.jpg

Har studert trichomene med mikroskop de siste dagene. De fleste er milky/cloudy med noen clear og noen amber. Jeg kommer til å gå for mest milky denne gang.

gallery_12302_561_62419.jpg

Har også smelt opp en tørkeboks laget av tråd, pappeske, en demontert bordvifte og gode gamle ducktape.

gallery_12302_561_186850.jpg

gallery_12302_561_54713.jpg

gallery_12302_561_180036.jpg

Om dere lurer på hvordan det går med LowRyder'n så har den kommet seg etter alle problemene jeg hadde med den. Det har vokst massevis av pistiller og den er godt på vei til å bli en fin dame. Tror nok den har et par 3 uker igjen.

Her har jeg truet inn alle plantene, er rimelig trangt der nå, men Bio Diesel'n skal snart ut! Lowryder'n (nederst til venstre) får plass på luftfuktern etterhvert.

gallery_12302_561_125477.jpg

Et godt tips til andre nybegynnere som har hjulpet meg en god del til å ha kontroll på alt og alle små/store. Skriv alt ned på papir!

gallery_12302_561_55956.jpg

Nå gleder jeg meg som en unge til å fyre opp min egen dyrka plante! :smokey:

Stay tuned!

SuperLemon :bag:

greensabbath

Å røyke cannabis er ikke særlig avhengigetsskapende,å dyrke det derimot.... Blir aldri så godfjern på andres stæsj som jeg blir av mitt eget. Ikke fordi det nødvendigvis er bedre,men fordi det er MITT.

• Like 4