Jump to content
SuperLemon

Growlogg "Første Grow" 5 Strains

Recommended Posts

lulu

UPDATE

Royal Queen's Critical & Fruit Spirit

Uke 6, Dag 42 i blomst - (Dag 92 fra seed)

Vanningsrutine: 5 L vann hver 4-5 dag.

Feed: 4 ml/l Grow - 4 ml/l bloom hver 2 vanning. (BioBizz)

La oss starte med litt bilder smile.gif

Fruit Spirit

gallery_12302_561_83236.jpg

gallery_12302_561_268225.jpg

gallery_12302_561_206683.jpg

gallery_12302_561_5219.jpg

gallery_12302_561_255202.jpg

Critical

gallery_12302_561_298325.jpg

gallery_12302_561_274148.jpg

gallery_12302_561_198111.jpg

gallery_12302_561_247717.jpg

gallery_12302_561_71506.jpg

gallery_12302_561_53803.jpg

Litt undervekst som ikke får så mye lys desverre. Har valgt og la det meste stå og evt bruke det til hasj mekking. Og litt for å teste forskjellen på å fjerne eller ikke fjerne.

gallery_12302_561_79880.jpg

Så til et par problemer jeg har hatt i det siste. Som dere kan se på noen av bildene har noen av bladene, spesielt på critical's, krøllet seg veldig. Dette er jeg ganske sikker på kom av for høy tempratur i teltet. Var oppe i 33 grader ved toppene. Det er nå fikset slik at temp ligger på rundt 26-28. Et par ekstra vifter gjorde susen.

Fikk også magnesium def på plantene igjen, jeg hadde jo allerede gitt epsom salt i veg fasen og trodde dette skulle holde helt ut. Leste meg litt mer opp på dette med epsom salt og fant ut at man ofte må gi opp til 2 ganger til under blomstring. For 9 dager siden gav jeg alle 3 enda en feed med epsom salt, men jeg stusser fortsatt litt på hva som foregår med Critical damene, hvis dere tar en titt på budsa så ser man at det er noen "brune" flekker på bladene. Jeg tror dette kan være calsium deff, men er litt usikker. Så om noen kloke hoder kan bekrefte om det er kalsium def eller ikke hadde det vært flott! Har hatt litt noja for at det kan være MUGG, men budsa virker friske og fine og lukter digg. RH ligger rundt 40-55 % med super luftgjennomstrømning så det skulle vel utelukke mugg.

gallery_12302_561_29413.jpg

Hadde også vært fint om noen kunne gitt meg et tips eller to angående mengden næring (se på toppen av posten) jeg kjører nå. Holder denne mengen eller kan jeg kjøre enda mer? Jeg undrer litt på om jeg har nitrogen mangel på critical's. Evt om dette bare er gulning av bladene grunnet at det nærmer seg høsting. Ifølge Royal Queen Seeds skal denne strainen være ferdig rundt uke 7-8.

På forhånd takk!

SuperLemon :bag:

Flott growlogg Lemon! Kudos.

Gulning av blader er normalt på slutten av blomstringa. Ellers ser det ut som du har noe kalsium & mag def, men ikke noe å bry seg om. Du skal vel begynne å flushe straks?

• Like 1

SuperLemon

Takk Lulu. Er igang med flush nå ja ;)

dante79

Gleder meg virkelig til å se sluttresultatet her! ;) :smokey:

heiweed

Kjempe fint oppsett godt jobbet stå på!!! ;)

SuperLemon

UPDATE

Royal Queen's Critical & Fruit Spirit

Uke 9, Dag 57 i blomst - (Dag 110 fra seed)

Vanningsrutine: 5 L vann hver 6-7 dag.
Feed: HAR FLUSHET I 2 UKER.

Yess da, ser ut til at jeg har feilberegnet flushen med 1-2 uker :pinch: men men.. Jeg trodde trichsa skulle forandre seg litt raskere enn de har gjort. Så for øyeblikket har Critical's mest milky/cloudy med noen amber. Fruit Spirit'en har derimot 50/50 clear/milky. Derfor har jeg valgt og utsette høstingen 1-2 uker. Mest sannsynlig tar jeg dem helgen som kommer. Om 1 uke altså. Damene har begynt å avslutte livsfasen, mye gult som dere kan se på bildene. Budsa har så og si sluttet og vokse, og så godt som 70 % av pistiller er blitt røde. Budsa har ekstremt mye THC på seg, og jeg kjenner at det begynner å bli frustrerende og vente!! :P

gallery_12302_561_285135.jpg

gallery_12302_561_329360.jpg

Fruit Spirit

gallery_12302_561_146428.jpg

gallery_12302_561_159323.jpg

Critical

gallery_12302_561_132570.jpg

Da blir det ny oppdatering neste uke. Og forhåpentligvis henger damene til tørk da! :D Nå skal jeg kose meg med min første test av Critical. Ønsk meg lykke til. :D piiz

gallery_12302_561_125902.jpg

Edited by SuperLemon
  • Like 1

tricko

Det ser jo bare fantastisk ut!!! :thumbsupsmileyanim: Du har å komme med smoke rapport!! :redeyes: lykke til!!!

SuperLemon

Hehe :D Takk

Blir en god rapport etter høsting og curing, må teste sakene et par ganger først :) Angående testen igår, WOW.. :redeyes:

Error

Nydelig mr! Er også i den samme klemma om når jeg skal begynne flush...blomstringstid på strainen (Sensei seeds BigBud) skal være 50-65 dager..jeg tenkte begynne flush dag 50, men følger med via mikroskopet også for å ha en viss peiling.

Er det noen som kan gi et godt svar på hvor lang tid det tar fra trichomer begynner å bli melkehvite til de blir amber..?

SuperLemon

Jeg tror at de blir amber iløpet av 1-2 uker etter alle er melkehvite. Det gjelder ihvertfall for mine strains virker det som. Jeg tror en god ide er å vente med flush til du ser noen amber trichs. Det burde ihvertfall jeg ha gjort. :pinch:

Kommer sikkert litt an på næringstype og medium og da. Og seff strain.

Ikke ta dette for god fisk, kommer sikkert en klok kar med et bedre svar. ;)

Edited by SuperLemon
  • Like 1

Error

Jeg tror at de blir amber iløpet av 1-2 uker etter alle er melkehvite. Det gjelder ihvertfall for mine strains virker det som. Jeg tror en god ide er å vente med flush til du ser noen amber trichs. Det burde ihvertfall jeg ha gjort. :pinch:

Kommer sikkert litt an på næringstype og medium og da. Og seff strain.

Ikke ta dette for god fisk, kommer sikkert en klok kar med et bedre svar. ;)

Er mest pga mediumet at jeg er noe usikker på tiden ja...jeg dyrker i Hempy's som blir noe midt imellom hydro og jord...er første growen min, så sammenligner mine egne med bilder her av andres på samme stadium, og det ser ut til at jeg ligger godt an..

Det du sier høres logisk ut, det var det som er planen min, når jeg ser de første amber begynner jeg flushen...

(Har noen hjelpemidler i form av Canna flush og GHE Ripen også jeg kan bruke mot slutten)

Herregud så spent, første grow...plantene ser jo ut akkurat som på TV og bare uker fra høsting, er som en liten unge jo ;)

tlien

Wow, flotte planter. Hvor mye tørket utbytte håper/forventer du?

SuperLemon

haha error I know the feeling, gleder meg vilt selv! Du får ha lykke til med høstinga ;)

Wow, flotte planter. Hvor mye tørket utbytte håper/forventer du?

Cheers :) Jeg har ingen anelse om hvor mye dette kommer til å bli. Håper på minimum 100 gram ihvertfall! :P

Edited by SuperLemon
  • Like 1

lulu

Ser bra ut det her Lemon. Håper du får knallgod vare :)

• Like 1

SuperLemon

!! HØSTING !!

Royal Queen

Fruit Spirit

Critical

Uke 9(5), Dag 61 i blomst - (Dag 114 fra seed)

Da var det endelig på tide med høsting av damene!! :pimp: De har nå hengt til tørk i 5 dager, og idag fikk de plass i glassene for curing. Slenger ut bilder av hele høstings prossesen + gumby hasj mekking. Enjoy :pirate2:

Fruit Spirit

gallery_12302_561_200814.jpg

gallery_12302_561_98191.jpg

gallery_12302_561_106344.jpg

gallery_12302_561_94359.jpg

gallery_12302_561_156206.jpg

Critical

gallery_12302_561_214307.jpg

gallery_12302_561_62430.jpg

FERDIG KLIPPET

gallery_12302_561_20179.jpg

gallery_12302_561_313821.jpg

GUMBY MEKKING

3 runder

Jeg fikk en god del trim ut av disse 3 damene. Tror det var rundt 150-200 gram trim. Uheldigvis gikk første runde litt dårlig og jeg endte opp med gumby fult av planterester. Kjørte litt hardt på med mixmastern. :pinch: Runde 2 og 3 ble en del bedre tho ;)

Gumby equipment

gallery_12302_561_42688.jpg

Runde 1

gallery_12302_561_98699.jpg

gallery_12302_561_144164.jpg

Som dere ser, mye planterester..

gallery_12302_561_121026.jpg

Runde 2-3 (I runde 2 prøvde jeg med med mixmastern igjen, denne gang på laveste hastighet, dette gikk mye bedre. Runde 3 gjorde jeg det for hånd)

gallery_12302_561_161886.jpg

gallery_12302_561_51890.jpg

Runde 2 (med mixmaster)

gallery_12302_561_134059.jpg

Runde 3 (for hånd)

gallery_12302_561_3199.jpg

Her ligger gumby'n til tørk. Øverst ser dere runde 1 (nederst runde 3 for hånd). Grøtrunden.. Ble mye planterester i denne, men jeg må si at funken på det er dritsmud uansett. Smaker litt spess bare :P

gallery_12302_561_140350.jpg

GUMBY <3 + saks hashiiish

gallery_12302_561_115741.jpg

Jeg fikk altså ikke så mye ut av gumby metoden, jeg burde nok droppet mixmastern og heller gjort det for hånd. Var kult og prøve da! Neste gang skal jeg få det til bedre ;)

RESULTATET

Jeg må si jeg er meget fornøyd med resultatet av min første grow! Deilig og ha disse krukkene fulle av godis :D

Takk til alle som har fulgt loggen og til de som har hjulpet meg på veien. Hadde ikke klart dette uten NorCan :inlove: Nå skal jeg fyre opp litt Fruit Spirit og ta livet med ro!

YIELD: 220 gram (Dette er hva det veier akkurat nå, regner med at det blir litt mindre etter å ha cura 1 måneds tid)

Critical x 2 = 150 gram

Fruit Spirit = 65 gram

gallery_12302_561_130472.jpg

gallery_12302_561_111470.jpg

Da tar jeg en pause fra logg og dyrking. Blir nok en utegrow til sommern, gleder meg veldig til å prøve ut det også! Neste telt grow blir etter sommern, da blir det Super Lemon Haze på menyen! Denne runden gjorde jeg ikke så mye ut av LST og topping, ville egentlig bare se hvordan cannabis planten vokser og lære av det. Så neste telt runde blir det skikkelig LST og topping. Tenker og kanskje bare ta 1 plante om gangen slik at jeg har litt bedre plass til å gjøre LST skikkelig.

Og ja, jeg skal nok få slengt ut en liten smokerapport etterhvert, må bare få testet greiene et par ganger først ;)

PEACE out!

SuperLemon :ninja:

• Like 7

Error

Supergreier,fantstisk førstegrow, kos deg max med fruktene av arbeidet nå ja, peace out!

• Like 1

lulu

Finfin grow Lemon! Gratulerer med vel overstått :)

SuperLemon

Takk for det gutta :)

tricko

Fy søren jeg er missunerlig nå! :) Bra jobba! Har vært arti å følge med!

Skal ikke prøve vanncuring når du først er i gang da? ;)

Kaffeladden

Ser super lovende ut dette SL.. Konge å se at folk får til på så liten plass. du kan helbrede kroppen en stund fremmover nå ja :pimp:

SuperLemon

Smoke rapport

Royal Queen

Fruit Spirit

Critical

Som flere her sikker kan forstå så har jeg store vanskeligheter med å holde meg vekke fra godis-glassene mine. Og det har blitt en god del kosestunder i heimen den siste uka for å si det sånn. Nok til en smokerapport! Here it goes!

Critical: Ett ord.. STONED.. Den kicker hardt som faen, starter faktisk med en god high som ender med en heftig couch-lock-chill-STONED-modus. Testet med et par kompiser, og alle sammen endte opp i hver sin seng/sofa og inn i hver sin magiske drømmeverden haha.. Ikke den mest energiske strainen altså, men super for rolige kose kvelder eller som sovemedisin. Smaken og lukten er også ganske smud. Altså det lukter helt heftig. Hadde en liten pose med godis i lomma, da jeg var hos en kompis. Han fortalte meg at det luktet i flere timer etter jeg hadde dratt. Veldig sterk skunky lukt med et hint av noe søtt. Noe sterk og røyke, lugger litt i halsen, men det kan kanskje komme av at den ikke har curet så lenge.

Fruit Spirit: Jepp, her snakker vi high haha. Denne kicker også ganske godt! Starter med en super smud og clear high som bare varer og varer. Man blir i godt humør, og ler av alt og ingenting. Nå har ikke sakene curet så lenge, men jeg syns allerede at både smak og lukt på denne er helt fantastisk. Det lukter veldig søtt og fruktaktig og smaker det samme, dritgod søt-smak, også veldig mild og røyke. Denne strainen er perfekt for sosiale kvelder. Satt og spilte poker med et par kompiser og fyrte opp et par joints med Fruit. Ble en super kveld, men ble vanskelig å holde på pokerfjeset haha ;)

Alt i alt tørr jeg å påstå at min homegrown er minst like bra som det du får i amster. Uten tvil like bra! Og det er jeg ekstremt fornøyd med.. Startet jo med egen grow pga jeg var drittlei gateshiiten her i landet. Gutta jeg har testet sakene med var også enige i at dette var i amster ligaen. GOOD shit :smoke:

Igjen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger og ros. Har vært en glede å dele loggen min med dere her på forumet. Godtfolk!

SuperLemon OUT!

• Like 3

bloodben

Helt fantastisk dette her, veldig imponert! :notworthy:

Håper jeg får til et like bra resultat selv!

Norstjerna

Beste growlogg, lærte masse..:) kult at du tok med Gumby mekking også. Gleder meg til neste logg, håper du vil dele den med oss.

• Like 1