Jump to content
Sign in to follow this  
Weed'r

Biobizz all mix

Recommended Posts

Dr666

Kan jo skrive min erfaring med all mix. Jeg brukte ca 1/3 all mix med kaktus jord og de så ut som det var for sterkt. Neste gang så tror jeg prøver ren såjord først, og så senere ren all mix når jeg potter om.

Et annet tips er at det ser ut som det er mange som sliter med magnesium mangel med denne jorden rundt omkring. Dette skjedde med meg også, så neste gang så blander jeg litt kalk inn i jorden.

Kong1

Går fint å plante rett i AllMix.

Mr.Chalice, jeg mente ikke flushing som i flushing, men vanning et par dager før :redeyes:

Gjerne la jorda få en god temp et par dager før planting dersom man oppbevarer jorda kjølig, på et kjeller el.

Vil det være noen fordeler ved å blande ut AllMixen med Clay Pebbles?

Mr.Chalice

Er ikke Clay Pebbles samme som leca?

Dr666

Ser sånn ut ja: https://www.google.no/search?hl=en&q=Clay+Pebbles&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1357700187,d.bGE&biw=1280&bih=582&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=wHfwUKydN6iG4AS6p4CYDQ

Jeg har leca i bunn for å bedre drenering, men det er vel nok perlitt i jorda fra før for vanlig drenering?

Mine så ut som overnæring, men for alt jeg vet så kunne det nesten verdt hva som helst. Men, såjord er såjord, så neste gang så kjører jeg den med litt perlitt i starten.

Edited by Dr666

PF-tek

Hydroton er det norske navnet på clay pebbles. I motsetning til leca inneholder ikke hydroton tungmetaller.

• Like 1

Mr.Chalice

Ganske sikker på at clay pebbles er leca, hydroton er bare en merkevare ;)

• Like 1

CannaLeif

Inneholder leca tungmetaller?

Mr.Chalice

Det kan det fort gjøre, er jo ikke noe annet enn brent leire.

CannaLeif

Er ikke cannabis en plante som rensker jorda for tungmetaller, radioaktivitet og div uhumskeheter?

Mr.Chalice

Håper da ikke det. For å renske jorda for slik dritt så må jo planten ta det opp, og da tar vi det også opp ved konsumering av planten.

PF-tek

Ganske sikker på at clay pebbles er leca, hydroton er bare en merkevare ;)

Heller motsatt :fish:

LECA er en forkortelse og et registrert varemerke, google it 8)

Hydroton er heller en presisering av type leirestein

Man kan også fint kalle Leca for 'clay pebbles' det betyr vel noe som leire småstein direkte oversatt. Poenget mitt var ihvertfall at du får et annet produkt, fritt for metaller ved å kjøpe clay pebbles fra growshops fremfor Leca fra plantasjen.

Edit: Klokka er 5....

Edited by PF-tek

Mr.Chalice
LECA er en forkortelse og et registrert varemerke, google it 8)

Hydroton er heller en presisering av type leirestein

:fish: Hydroton er et registrert varemerke, google it 8)

Uansett ikke noe fan av det i jord. :smokey:

Edited by Mr.Chalice

PF-tek

Forsøkt registrert i 2012, ser jeg, ja. :rolleyes: Jeg er sikker på at jeg har fått det fra forskjellige produsenter.

Jeg har aldri hørt om problemer på grunn av hydroton, verken i jord eller hydro. Mener du det er bedre med Leca?

Mr.Chalice

Mente at jeg ikke er noe fan av store brente leirballer i jord, samme om det heter leca eller hydroton ;)

Kong1

Vil en plante få mer luft til røttene dersom man blander inn "Leca" i jordmiksen? Dersom man har stor nok potte uansett.. (35L)

jorg

Plagron royal mix eller plagron bat guano er mine beste !