Jump to content
tricko

Frøprodukjson growlogg

Recommended Posts

tricko

Heisann.

Etter en utegrow som gikk litt dårlig i år pga ukjennte strains, så bestemmte jeg meg for å gjøre et bedre forsøk neste år med et mye mer safe strain. Da søkte jeg litt rundt og fant ut at lowryderen gir som oftest avkastning ute i norsk natur. Derfor gikk jeg til innkjøp av 10 lowryder frø, men bare 10 frø gir ikke et års forbruk og derfor må jeg lage en liten frøgrow nå i vinter.

gallery_12417_569_38943.jpg

Jeg har et elendig lavt budsjett fordi jeg er student.

Det jeg bruker er:

-Fordunk 60 liter(for å dyrke i)

-Noen sparepærer pluss et jalla LED grow lys.

-Hjemmelaget kullfilter(Fortsatt under produksjon...)

-2x Isbokser med hull i nederst.

-Blomsterjord blandet med lecakuler.

-Noen datavifter.

Jeg spirte 3 frø i et glass med vann og satte de i jord.

Den ene har kommet opp allerede, mens de 2 andre fortsatt ligger nedi jorda.

gallery_12417_569_110537.jpg

De vokser litt i seneste laget syns jeg, men det er nok fordi det er litt kaldt nedi boksen selv med alle lysene på. Dunken står nemlig ute i en garasje.

I løpet av de neste ukene må jeg få skrapt sammen noen penger for å få kjøpt en cfl 100-200 watts pære så det blir litt bedre lys og varme for de små. :P

Jeg sliter litt med å lage et kullfilter fordi jeg bare har fått tak i granulert aktivt kull fra en dyrebutikk. Filteret i seg selv ser veldig bra ut, men det blir for mye motstand for luften.

Jeg har koblet 3x 120 mm datavifter til filteret, men den klarer fortsatt ikke blåse luft igjennom. Jeg må nok ty til et tynnere og mer lettgjennomtrengelig filter av noe slag...

Kom gjerne med tips, meninger og innspill!

Oppdaterer gjevnlig fremover. :)

-Tricko

Edited by tricko
  • Like 1

greensabbath

Ser bra ut,tricko. Kanskje sette bakka oppå noe for å hjelpe på kulda? Kommer til å følge med ^_^

exil