Jump to content
Sign in to follow this  
upstarttjall

hjelp til ferdigstilling av boxen

Recommended Posts

grow on fire

MJJ prisen spørs på hvor i landet du befinner deg, om det er privat eller bedrift kunde og tilgjengeligheten av MJJ. (langreist/kortreist MJJ) :P

Finn en lokal levrandør da de ofte har info på deres "hjemmesider".

Edited by grow on fire
  • Like 1

ReggaeKush

MJJ prisen spørs på hvor i landet du befinner deg, om det er privat eller bedrift kunde og tilgjengeligheten av MJJ. (langreist/kortreist MJJ) :P

Finn en lokal levrandør da de ofte har info på deres "hjemmesider".

:lol: kan du gi meg noen links?

Der jeg bor kan man kjøpe 3 gram av marijuana (ikke veldig bra kvalitet må jeg si, men greit) for omtrent 150 kroner. :ninja:

Edited by ReggaeKush

exil

Ett annat vanligt sätt att se det är att det behövs ca 50w per kvadratfot (30X30cm) lite enklare att se hur mycket man behöver då för att få ett bra resultat.

Vad har du för mått på lådorna?

upstarttjall

det vet jeg ikke enda :) det skapet jeg hadde begynt på blir for lite har jeg funnet ut, så jobber med og skaffe et større skap nå ;) også er ballastene og 2x6500k på vei i posten. legger inn bildeupdate da. litt lettere og ha en oversikt da.

og med tanke på jord? så tenkte og prøve det du har skrivi Mr.Chalice? hageland rosa blomsterjord med kattesand? :) siden hageland ligger rett borti gata + at det blir vel sparsomt i lengden om jeg finner en fin flyt på det? men kan jeg bruke dette fra start til slutt?

exil

det vet jeg ikke enda :) det skapet jeg hadde begynt på blir for lite har jeg funnet ut, så jobber med og skaffe et større skap nå ;) også er ballastene og 2x6500k på vei i posten. legger inn bildeupdate da. litt lettere og ha en oversikt da.

og med tanke på jord? så tenkte og prøve det du har skrivi Mr.Chalice? hageland rosa blomsterjord med kattesand? :) siden hageland ligger rett borti gata + at det blir vel sparsomt i lengden om jeg finner en fin flyt på det? men kan jeg bruke dette fra start til slutt?

Skåpet var alltså inte typ 57cm högt. Annars hade du fått ut fullt tillräckligt för dig och ett par vänner i två så små.

upstarttjall

jo det er nok minst så høyt. men er det ikke bedre og la planten få vokse litt? og montere lysene horisonalt?

exil

Absolut inte. Vert spöar allt vad gäller yeild. Om du laddar upp en bild igen med mått så kan jag trixa lite och göra ett förslag. Även mått på mitten delen. Är tämligen säker på att du kan få tillräckligt för dig och ett par vänner varje helg ur det skåp du har.

Langa duger det nog inte till men det är en helt annan grej.

exil

Fina mått. Jag trixar lite så kommer ett förslag lite senare ikväll.

upstarttjall

Fina mått. Jag trixar lite så kommer ett förslag lite senare ikväll.

høres helt fantastisk ut :D sparer meg for mye stress.. tenker mye på åssen løsning jeg skal få til for best mulig miljø for jentene mine :)

exil

Ok här kommer ett förslag. Typ så här tänker jag mig att det skulle fungera. I den översta "hyllan" mellan skåpen får du nog ställa en ona gel eller en av biltemas luktabsorbent. Ta inte av hela locket utan gör bara ett litet hål. Kommer nästan dölja lukten tillräckligt för ett besök av någon som inte vet hur cb luktar "luktfritt" får du bara med kanalfläkt och kolfilter (som du skulle få plats med i mitten om du känner för att blåsa lite pengar).

Luktabsorbenten

http://biltema.se/sv/Hem/Stad-och-tvatt/Rengoring-och-doft/Luktabsorbent-36682/

ScrOG nätet ska vara fäst i krukan så du kan plocka ut allt och fixa med det utanför lådan.

21metr5.png

Frågor eller andras input är mer än välkommet. Ju fler som tänker desto bättre.

• Like 1

exil

Med vert i ditt skåp får du 0.3x0.5x2=0.3 m2 i ett 60x60 tält får du 0.36m2 vid horisontell belysning.

Så här tänker jag att du ska utnyttja ScrOG nätet och krokarna (mina paint skills räckte inte riktigt). Googla spaljerade äpplen.

712s04.jpg

• Like 1

Weedy Weedpecker

Kan funke det der, men bør ikke scrognettet stå på andre siden av planta?

exil

@weedy nej. Nätet är alltså endast där för att ge så många infästnings möjligheter som möjligt. Lite längre buntband är nog inte heller dumt att använda för att dra fast plantan och styra den.

Såg en snubbe på icmag som körde en liknande vert lösning om än i gigantisk skala ska se om jag kan låna en bild.

Att jag skrev ScrOG nät var mer för att peka åt vilken modell av nät jag menar (garderobs korg).

Weedy Weedpecker

@weedy nej. Nätet är alltså endast där för att ge så många infästnings möjligheter som möjligt. Lite längre buntband är nog inte heller dumt att använda för att dra fast plantan och styra den.

Såg en snubbe på icmag som körde en liknande vert lösning om än i gigantisk skala ska se om jag kan låna en bild.

Att jag skrev ScrOG nät var mer för att peka åt vilken modell av nät jag menar (garderobs korg).

Jeg bare så for meg at det er mer jobb å måtte binde planta enn om du bare dytter skuddene inn i scrognettet...

upstarttjall

da er jeg tilbake og klar til og gjøre ferdig godboksen :D på høy tid nå som dealeren min sier at vi går dyrere tid i vente :/ 200 pris er ikke aktuelt for meg, da blir det heller over til danmark igjen.. sponser ikke folk som sitter og alltid skal presse prisene opp.