Jump to content
Sign in to follow this  
Mr.Chalice

Upollinert hunnplante produserer frø

Recommended Posts

Mr.Chalice

Har en hunnplante som har begynt å utvikle frø uten noe form for pollinering. Stiklinger fra samme plante som står i ett annet rom har også begynt å utvikle frø. Har kikket etter baller, men det er ingen.

Planten står sammen med noen andre damer, de oppfører seg normalt. Viss det skulle være pollen i lufta skulle flere planter ha produsert frø.

Og stiklingene jeg har tatt fra den frøproduserende planta er såpass oversiktelig at jeg kan utelukke pollen 99,9999%. 0,0001% sjanse for at nabo'n dyrker og pollen har spred seg derfra :redeyes:

Tempen holder seg mellom 24 - 27 grader på dagtid i lufta, 24 grader jevnt i potta på dagtid. Lufttempen dropper ned mot 18 - 20grader på natten, jorda ned mot 20grader.

Rh holder seg mellom 40 -60% på dagtid, kryper opp mot 70% på natta. Så alt virker jo ganske greit. Lite stress for damene

Må si at jeg har ikke sett selve frøene, bare oppdaget store harde calyxer som ser ut som de har frø inni seg. Likt calyxer på en plante som man vet at er pollinert.

Må vente noen uker til calyxer sprekker og avslører hva de bærer på.

Noen som har opplevd det samme?

Er rimelig 99,9% sikker på at det ikke er noe pollen ut å går, men må vel stikke hode inn i jungelen igjen for å være sikker.

Poster her fordi jeg anser dette som mere ett "avansert problem" enn "sykdom".

Edited by Mr.Chalice

greensabbath

For å få frø,MÅ du ha pollen,så vidt jeg vet.Med mindre du har sølt noe CS eller STS på dem i søvne så regner jeg med bananer innimellom eller under calyxer....selv om du ikke kan se dem så kan de godt være der.

Mr.Chalice
Og stiklingene jeg har tatt fra den frøproduserende planta er såpass oversiktelig at jeg kan utelukke pollen 99,9999%.

Har to stiklinger fra den planten, begge stiklingene ble tatt 2 uker før blomstring startet, ikke bananer eller baller på de, men begge har store harde calyxer, akkurat lik en frøproduserende plante.

Har også andre stiklinger sammen med de, ikke baller eller bananer på de heller. Og stiklingene står på et separat rom.

Ingen av de andre som står i blomst med den sære dama viser noen tegn til å være befruktet. Det er bare en plante, og stiklingene fra denne planta.

Har også par vifter som står konstant på i teltet, det skulle være mer enn nok til å spre pollen til de andre plantene.

Synes å ha lest noe en eller annen gang at hunnplanter kan produsere frø, men at de ikke vil være spiringsdyktig. Mente det sto blant annet i "Growers Bible" av Jorge.

Men finner det ikke nå, finner teorier på nettet, men ikke noe bekreftet tilfelle slik som hos meg.

Men skal ta meg en ekstra titt igjen. Men er ganske sikker på at Jesus blir gjenfødt som en plante :blink:

Har ikke sølt noe CS eller STS eller lekt med plantehormoner heller ;) Og såvidt jeg vet så fører vel CS og lignende til at en hunnplante kan danne mannlige kjønnsorgan. Det har ikke jeg, bare noen få frø, Hellige Maria og Jebus Christ :clown:

Edited by Mr.Chalice

greensabbath

Sææææært. Jaja,julemirakel :redeyes:

• Like 2

Bozoman

Synes å ha lest noe en eller annen gang at hunnplanter kan produsere frø, men at de ikke vil være spiringsdyktig. Mente det sto blant annet i "Growers Bible" av Jorge.

Men finner det ikke nå, finner teorier på nettet, men ikke noe bekreftet tilfelle slik som hos meg.

Hunnplanter kan produsere tomme frø uten å bli pollinert. Usikker på hva som forårsaker dette, eller hvorfor de har denne egenskapen, men regner med det er en form for stress. I min erfaring er dette strain avhengi og skjer stort sett mot slutten av blomstrings fasen. Åpner du de så ser du om de inneholder embryo eller ikke.

Edited by Bozoman
  • Like 1

exil

Exakt. Någon gång har jag fått någon enstaka böna i skörden, då har de varit lite förkrympta och tomma. I princip bara ett skal.

Edit. Tycker dock att en hederlig jungfrufödsel låter otroligt mycket mer spännande.

Edited by exil
  • Like 1

Mr.Chalice

Hunnplanter kan produsere tomme frø uten å bli pollinert. Usikker på hva som forårsaker dette, eller hvorfor de har denne egenskapen, men regner med det er en form for stress. I min erfaring er dette strain avhengi og skjer stort sett mot slutten av blomstrings fasen. Åpner du de så ser du om de inneholder embryo eller ikke.

Det er tydelig at det er strain-avhengig, det som er litt snålt at både planta som står i blomst og stiklingene som står i vegetativ fase lager frø. Har heller ikke hadd noe mye stress synes jeg. Har hadd ganske jevnt temp, rh og fast lys rutine. Den i blomst har stått i ca 4 uker, så det er tidlig. Men har ikke peil på når de blir ferdige da det er bagseeds :bag:, men de ser flotte ut, lukter godt og begynner å så smått bli litt frosty :)

Edit. Tycker dock att en hederlig jungfrufödsel låter otroligt mycket mer spännande.

Vi får vente å se til frøene er ferdige. Må vel spire de, kommer det en plante så må vel den få navnet Jebus Christ ;)

Edited by Mr.Chalice

yelovman

hei den har ikke blitt hermafrodit da det kan skje

SixIxIx

Tråden er fra 2012, tviler sterkt på at dette er et problem lengre.