Jump to content
Sign in to follow this  
knotball

Lengere veggetid ved LST og topping

Recommended Posts

knotball

Har på de to siste growene mine kombinert LST og topping med det resultat at jeg får lave men veldig brede og omfangsrike planter med masse topper :)

Jeg har lest meg til at vegg tida blir lengere ved slik behandling, og det har jeg fått erfare. Planta jeg har under HPS'n nå vegga i 8 uker før det kom førblomster, og nå har den stått 6 uker i blomst og har masse blanke tichomer :smokey:

Men spørsmålet er: Vil den lange veggetida ha innvirkning på blomstringstida i en eller annen retning?

Lengere blomstringstid?

Tantor

Blomstringstiden er gitt og vil ikke endre seg pågrunn av veggetid(såfremt du ikke setter den i blomst altfor tidlig sånn at den må "bli voksen" først) :smokey:

• Like 1

Zatii

Det stresser planten i vegge og den vil vokse langsomere i det stadie

Du skal ikke klippe/beskære din plante, kort før du sætter den i blomst, da dette kan gå ud over blomstrings tiden.

Ingo

Jeg kjører kombinasjonen av lst og topping på en plante nå. I tillegg har jeg kjørt den 12/12 fra frø og da kom førblomstene ganske kjapt.

exil

Jeg kjører kombinasjonen av lst og topping på en plante nå. I tillegg har jeg kjørt den 12/12 fra frø og da kom førblomstene ganske kjapt.

Låter spännande. Bilder?

Gartner1

Låter spännande. Bilder?

2nd that!

Bilder og gjerne mer info om hvordan den har oppført seg hadde vært vært veldig interessant! "mister" du mye høyde, og hvordan ser bud.prod ut?

Ingo

Her er etpar bilder. Det er en ukjent strain jeg grodde sammen med en AutoAK som jeg satte frø på.

Det var egentlig ikke planen å gro denne planten, håpet egentlig på en hannplante jeg kunne ta pollen fra.

Den har stått 12/12 under 250w clf 2700k, så den har nok strukket seg noe mere pga av det... Den er likevell ganske kompakt.

Potten er bare 3.5L med jord (uten perlite eller kattesand, tenkte jeg skulle teste det samtidig). Den har blitt foret med Biobizz grow, bloom og litt biobact.

Tipper den har 4 - 5 uker igjen med blomstring.

gallery_11456_566_1137144.jpg

gallery_11456_566_835103.jpg

Sorry for hijack av tråden din knotball.

Edited by Ingo

exil

@Ingo den var fin den, intressant att se vad den ger.

knotball

Sorry for hijack av tråden din knotball.

Neida, det går så bra så :) Var fet den siste der Ingo...

Her er forøvrig planta jeg nevnte lengere oppi tråden her:

lRmH6.jpg

• Like 1

Ingo

Fet plante. Ser du kjører hardere lst og sikkert bedre lys enn meg. :thumbsup:

knotball

Fet plante. Ser du kjører hardere lst og sikkert bedre lys enn meg. :thumbsup:

Ja, den er nesten for lav. Bundet ned 90 grader ca 5 cm over jorda, skulle vært 10-15 cm da det blir lettere tilkomst for vanning, pruning etc. -Men man lærer noe nytt for hver grow :)