Jump to content
chuckanders

Min første scrog...

Recommended Posts

chuckanders

Da etter år med slarkete telt og møkkette jord(ikke at det er no galt i det)har jeg tatt steget til et wilma system med claypebbles..

Men jeg vil gjerne prøve meg på scrog og har nå gjort et forsøk

jeg har et 10 pot system men kjører bare 6 da jeg misstenker 10 blir litt i overkant på det nettet.

Hvor lenge bør jeg la dem stå i veg,skal jeg fylle ut screenen før jeg switcher 12/12?

Noen gode tips eller innsigelser tas imot med iver:-)

Strainen er critical mass 2 uker i vekst fra kloner

035_zpscf4b0fd1.jpg

038_zps7f652c27.jpg

040_zps4bb7225c.jpg

044_zpsdcd10a0a.jpg

• Like 1

chuckanders

jeg har valgt å bruke hps`n istedet for mh`n da strekk er vell positivt i denne dyrke formen?

Lønner det seg å toppe?

Gartner1

Ser jo ut som et finfint oppsett!

Tror du valgte rett antall planter der. 4 til så hadde nettet nærmest vært fullt uten noe manipulering av planter... ;)

Hvor lenge du vegger er avhengig av strain. Jeg kjenner ikke critical mass personlig. Ca 3/4 fullt nett før du går i blomst bør være ok. Men, som sagt avhengig av hvor mye strainen din vokser videre i blomst. Du vil jo fylle ut nettet!

Ja til topping, flere skudd opp gjennom nettet, og tøff trimming av de laveste greinene som aldri vil nå nettet.

"My 2 cents" i hvert fall!

hassan

Det ser ut som om du har satt nettet vel lavt. Kan det heves eller evn sette inn enda et nett litt høyere? En av de viktigste egenskapene til nettet er at de sørger for at de tunge toppskuddene ikke velter. Dine ferdige toppskudd kommer til å stå langt over nettet, og da kan det hende at de vil trenge ekstra støtte for å ikke velte.

Topping er ikke nødvendig om du er veldig flink til å bøye toppene ned under nettet i vegfasen, men det vil nok gjøre jobben med å spre plantene utover mye lettere. Husk å klippe bort mye av det som vokser under nettet om du vil slippe å måtte høste altfor mange popcornbuds.

Anbefaler alle å bruke ett eller to nett! Det øker yield ved at det er lettere å brette ut plantene og få en jevnere canopy slik at lyset utnyttes bedre, og det støtter plantene slik at de tunge toppskuddene ikke velter. Ikke er det særlig vanskelig å sette opp heller.

• Like 1

chuckanders

vegga i 5 uker og ser ut som jeg har fått et rimlig over grown scrog nett ,har mange feite buds,trimma alt under nettet men myye små snafs i bunn som ikke får så myr lys,men er sticky as fuck,

skal jeg luke vekk detta eller lar jeg det bare gro

Har tynna ut mye blader osv men det er bare så jævlig tett nå..Noen ideer?

Kong1

Kompis er akkurat ferdig med en runde scrog. Det var ikke CM, men KushBerry. CM og KB er ganske like i vekstmønster, men CM strekker seg ikke fullt så mye etter 12/12 som det KB kan gjøre.

Kompis satte 12/12 litt for sent, dvs. Han fylte ca 80% av skjermen før han satte dem i blomst.

Resulterte i MYE popcorn, selvom han da hadde vært flink med trimming under skjermen..

Men popcorn er ikke avfall :P

Skjermen bør være såpass over pottene at du får arbeidsrom under der.

Du kan velge å toppe plantene dine og la dem fylle skjermen "naturlig", eller så kan du fylle skjermen ved å flytte & flette rundt på toppene dine. Det kommer vel litt ann på hva du gidder :)

Error

Vurderer også å scroge de neste gang...kommer til å følge nysgjerrig med på åssen du får dette til..flotte kloner btw!

Lykke til!