Jump to content
Guest Prof. Baltazar

Prof. Baltazars GHE-formel

Recommended Posts

Scorciuz

Jeg sitter og skriver opp hva jeg skal ha av næring i vannet mitt. Etter hva som står på flaska, har jeg regnet meg fram til : 20ml på 40 liter vann, dvs 0,5 ml pr liter (Grow, bloom og micro)

Jeg må innrømme at jeg blir litt skeptisk når det her vises dobbelt så mye her, dvs 40ml næring på 40 liter vann. Tenkte kanskje også det var mulig at næringen hadde forandret seg siden posten ble laget?

Vekst

Grow 15 ml /10 l vann = 60ml til 40 liter vann

Micro 10 ml /10 l vann = 40ml til 40 liter vann

Bloom 5 ml /10 l vann = 20ml til 40 liter vann

Dette sier flaska :

20ml til 40 liter vann ,av alle :lol:

Heisann. eg har ett autpot system me 6 potter til. eg bruker også flora 3 part serien. men finner ikkje ut mengen næring å trur eg e heilt på villspor :/

Eg lurte på om du kunne forklart hvordan eg ska blande ut næringen i vannet og om eg ska hella heile shitten i 47 liters resorvate?? :)

mvh

Scorciuz

WEB

- For General Hydrophonics Europe (GHE) Flora 3-komponent næring

flora-serien400pix.jpg

Denne formelen er basert på Highgrades Formula men er forandret litt slik at den passer til norske forhold. Dosene er økt med ca 14 % i forhold til Highgrades. Blandingene er prøvd både i DWC og kokkos og følgende formler er trygge med dette som medium. I kokkos må minst 20% av næringen renne ut igjen. Dette for å forhindre saltoppbygging. I DWC bør beholderen rengjøres hver andre uke. Gjerne oftere.

Spirer og avleggere*

Grow 5 ml /10 l vann

Micro 5 ml /10 l vann

Bloom 5 ml /10 l vann

* I ny kokkos skal det ikke gis næring de første fem dagne etter at røttene har kommet ut.

Vekst

Grow 15 ml /10 l vann

Micro 10 ml /10 l vann

Bloom 5 ml /10 l vann

Per 2/2007 på Oslo-vann gir dette:

pH 5,5

EC 0,85 mS/cm

Vekst til blomstring

Grow 10 ml /10 l vann

Micro 10 ml /10 l vann

Bloom 10 ml /10 l vann

Tidlig blomstring

Grow 5 ml /10 l vann

Micro 10 ml /10 l vann

Bloom 15 ml /10 l vann

6ml pH+ fortynnet 1:10 (Denne kan variere)

Dette gir på Oslo-vann:

EC=0,82

pH=5,7

2 uker ut i blomstring**

Grow 7,5 ml /10 l vann

Micro 15 ml /10 l vann

Bloom 22,5 ml /10 l vann

Dette gir på Oslo-vann:

EC=1,22

pH=5,7

**Kun prøvd på kokkos

er det bare å mixe detta me 30 liter vann ilag siden alt står som 10l. eller ska alle 3 parter blandet ut separat?? :)

herbalist

lol det står 10l vann overalt. du trenger ikke å plusse 10l hver gang du leser det :smokey:

dere som bruker ghe og lar blandingen stå par dager med luftpumpe, har dere vært borti at blandingen har begynnt å skumme? ikke mye men litt på kantene. er dette normalt? fått beskjed om at i hydrosystemer så anbefaler dem om å bytte ut næringsblandingen hvis den begynner å skumme.

KH

Nedenstående tekst erstatter innledningsposten i denne tråden. Kan admin bytte den ut og slette dette innlegget?

- Takk :)

- For General Hydrophonics Europe (GHE) Flora 3-komponent næring

gallery_270_8_35146.jpg

Denne formelen er basert på Highgrades Formula men er forandret litt slik at den passer til norske forhold. Dosene er økt med ca 14 % i forhold til Highgrades. Blandingene er prøvd både i DWC og kokkos og følgende formler er trygge med dette som medium. I kokkos må minst 20% av næringen renne ut igjen. Dette for å forhindre saltoppbygging. I DWC bør beholderen rengjøres hver andre uke. Gjerne oftere.

Retningslinjer for blanding

1. Rist flaskene godt før blanding

2. Tilfør alltid FloraMicro først til nytt vann og bland godt

3. Deretter FloraGro. Bland godt.

4. Tilslutt FloraBloom.Shake bottles well before mixing.

ALDRI tilfør eller bland næringen i konsentrert form!

Spirer og avleggere*

Grow 5 ml /10 l vann

Micro 5 ml /10 l vann

Bloom 5 ml /10 l vann

* I ny kokkos skal det ikke gis næring de første fem dagne etter at røttene har kommet ut.

Vekst

Grow 15 ml /10 l vann

Micro 10 ml /10 l vann

Bloom 5 ml /10 l vann

Per 2/2007 på Oslo-vann gir dette:

pH 5,5

EC 0,85 mS/cm

Vekst til blomstring

Grow 10 ml /10 l vann

Micro 10 ml /10 l vann

Bloom 10 ml /10 l vann

Tidlig blomstring

Grow 5 ml /10 l vann

Micro 10 ml /10 l vann

Bloom 15 ml /10 l vann

Dette gir på Oslo-vann:

EC=0,82

pH=5,7

2 uker ut i blomstring**

Grow 7,5 ml /10 l vann

Micro 15 ml /10 l vann

Bloom 22,5 ml /10 l vann

Dette gir på Oslo-vann:

EC=1,22

pH=5,7

**Kun prøvd på kokkos

Edited by KH

BK

Done and done! :)

• Like 1

JohnDeFoe

Vet jeg svarer paa en traad fra 2012 men for min del veldig relevant.

Startet med "Baltazar's guide til GHE", uten aa lese hele traaden, saa naar jeg var litt uti vegging og skulle bytte paere (400w MH til 400 HPS) og sette over til 12/12 oppdaget jeg at det bare var proevd i coco. Men denne formellen er saa godt som det samme som staar paa "charten" til GHE, saa jeg vet ikke helt hva forskjellen er, men saa lenge damene trives og drikker (30+liter i uka) saa er jeg fornoeyd.

Noen som har fulgt denne formellen som kan fortelle meg hva forskjellen eller fordelene er i hydro?

Boer jeg gaa til innkjoep av GHE Rippen til flushinga, eller holder det aa bare starte med aa vanne ut reservoaret, til det bare er vann igjen?

Huforia

Vet jeg svarer paa en traad fra 2012 men for min del veldig relevant.

Startet med "Baltazar's guide til GHE", uten aa lese hele traaden, saa naar jeg var litt uti vegging og skulle bytte paere (400w MH til 400 HPS) og sette over til 12/12 oppdaget jeg at det bare var proevd i coco. Men denne formellen er saa godt som det samme som staar paa "charten" til GHE, saa jeg vet ikke helt hva forskjellen er, men saa lenge damene trives og drikker (30+liter i uka) saa er jeg fornoeyd.

Noen som har fulgt denne formellen som kan fortelle meg hva forskjellen eller fordelene er i hydro?

Boer jeg gaa til innkjoep av GHE Rippen til flushinga, eller holder det aa bare starte med aa vanne ut reservoaret, til det bare er vann igjen?

Hei, jeg bruket ghe sin duo serie og avslutter med ripen 2 uker f klippingen. Merker godt at budsa booster seg og til slutt shutter planten ned. Anbefales pdet sterkeste da den tar seg av klorofyl osv... Blir god rkings med lite bismak og here yield☺

sara81

I og med at det bare står fram til uke 2... hva kjører dere etter det? samme hele veien...?