Jump to content
Sign in to follow this  
innloggingsnavn

Hvordan lager man "budder"?

Recommended Posts

innloggingsnavn

Videoen forklarer framgangen godt, så jeg tror ikke det er nødvendig at jeg sier noe mer.

Budder - enkelt og greit:

DubBud

Så vidt jeg vet så er det bedre å ikke piske olja til budder, for det eneste du oppnår er at godsakene oksiderer raskere siden du pisker inn luft. Budder stinker mer enn BHO, og det ser jeg på som en ulempe i og med at det tyder på at aromastoffer fordamper istedenfor å holde seg i olja.

Noen andre meninger om BHO vs budder?

• Like 2

Mr.Chalice

^

Logikk i det

innloggingsnavn

+ Budder er enklere å håndtere.

+ Mesteparten av butanen som er igjen i olja blir fordampet ut

DubBud

Jeg har aldri hatt særlig problem med å håndtere olje, men kan skjønne at budder er enklere. Jeg vil heller ha mer velbevart olje enn budder hvor noe av godsakene har oksidert.

Hvor mye butan kan det egentlig være igjen i oljen? Er det andre urenheter enn butan som er av større bekymring? Det største problemet slik jeg ser det er at det er mye spekulering og lite håndfaste bevis når det snakk om olje/budder og urenheter. Hvis jeg skal synse så tror jeg å røyke tobakk daglig er mye mer skadelig enn minimale mengder butan/urenheter man får i seg ved inhalering av olje, men jeg kan jo ikke vite dette for sikkert.

• Like 5

tomdebong

Jeg er enig med DubBud her, men Budder er faktisk meget bra. Det er lett å håndtere i forhold til andre ekstrakter, men jeg tror på at produktet har en kortere holdbarhet pga. fremgangsmåten med oksidasjon (derfor man behandler først i vakuum), som gjør da at produktet oksiderer hyppigere under omstendigheter som lagring. Smakte budder fra Cannabis Cup vinner, Girl Scout Cookies, fra Amsterdam i fjor. Dette var proff vare, og THC nivået var skyhøyt, men også ett merkbart innhold av CBD (5-10% om jeg husker rett). Aromaene var helt fantastiske, og unik på sin egen spesielle måte, nesten som under den rette oppvarmingsprosessen av cannabutter. Smaken var heller ikke å klage over, for å si det sånn. Ble ganske stein, men på en annerledes måte, en virkelig mellow feeling med god tid. Dette med at CBD blir mer dratt inn i bildet under en slik ekstrakt, vil gjøre at THC presterer bedre i kroppen, og spesielt sinnet, da CBD motvirker alle de negative effektene av THC. Dette er jo tildels rett å gjøre med sterke ekstrakter, da innholdet av THC er såpass høyt. Tror dette er noe som passer bedre fra visse strains enn andre. Vil absolutt anbefale å smake perfeksjonert budder av høy klasse, da dette er ordentlige saker om det gjøres rett! Meget undervurdert i kvalitet, meget overdrevet i pris.

Angående Butan; Det skal MYE til å røyke butan, dette er noe som fordufter over en meget kort periode, og det er VELDIG lett antennelig, så man finner dette fort ut før man røyker. Om man ikke er sikker på at alt er fordampet, da er det heller ingen fare, av høy sannsynlighet. Farene ved bruk av butan er under selve prosessen ved ekstraktering, da butan er meget antennbart/eksplosivt i større sammenheng. Innholdet i en lightergass flaske er nok til å amputere både hender og en arm.

Ser dato på tråd og comments, men dette er jo ett spennende tema! ^^

Edited by tomdebong

sjømåka

Blir all cannaolje til budder om man pisker den? 😓

Edited by sjømåka

JohnDeFoe

Absolutt ett spennende tema! Mange meninger om butan og om bivirkninger eller om det i det hele tatt har det..

Selv vurderer jeg en Vaporazer, Etter mange år med røyking og dårlige lunger.

angelcom

Kan anbefale vaporizer på det varmeste, spesielt om du røyker en del. Ville investert i en volcano om du har testet vaporizing før og det er noe du ønsker å gå over til.

JohnDeFoe

Har brukt en MigCig Torpedo en liten stund (når jeg går fra jobben eller er i byen) men nå har jeg fått helt dilla etter å kjøpe meg en e-nail fra YoCan modellen heter Thor. De lager forresten sinnsykt mye bra i topp kvalitet titanium osv.

Tror i fht. Oljer/ekstraksjoner så handler det mye om å være nøye og gjøre det til det er ferdig.

Selv er jeg litt interessert i shatter og tørrsikt.

For å avslutte monologen/pratekicket så vil jeg si at dette er den delen av dyrkinga som er skikkelig spennende og gøy. Det å lage god shit som ville kostet tusenlappen "på gata"!! Eksperimentere mellom forskjellige måter å foredle produktet på..

teemo

Har du noe sted å anbefale å kjøpe volcano fra? Slikt blir ikke stoppet i tollen?