Jump to content
espenlol

1# grow Caramelicious

Recommended Posts

lavamakt

Jeg har blitt fucked av en timer på den måten en gang, slutta og funke 3. uke etter 12/12, fant det ut 3-4 uker senere. Blei en laaang grow..

teemo

Var oppe i dag før jobb og så at lyset forstatt sto på selvom det skulle vært av kl. 06. klokka var ca 08.Vet ikke hvor lenge timeren har fucka sånn men er det noe jeg bør være redd for? dee har sått 2 uker i blomst nå.

sikker på at den har funka i det hele tatt etter du satt i blomst da?

espenlol

Vet den fungerte for noen dager siden. Tenkte på faren med hermies først se. Satte på ny timer på morran i dag men kommer til å være mer oppmerksom framover

• Like 1

espenlol

Liten update:

PHOTO_20130509_235253_zps08afcaa9.jpg

PHOTO_20130509_235918_zps6f4afdd4.jpg

Tvillingen:

PHOTO_20130509_235408_zps23f562e8.jpg

Og her er den trimma:

PHOTO_20130509_235552_zps4fb40452.jpg

Bonus:

TSOI7hDb_zpsaaacf7eb.jpg

:)

Edited by espenlol
  • Like 1

espenlol

Ett par når de sto opp i dag:

PHOTO_20130511_174740_zps0eeec72e.jpg

PHOTO_20130511_174930_zps9cddc86a.jpg

PHOTO_20130511_174856_zps0150921f.jpg

• Like 3

espenlol

Liten update idag:

Som dere vet så har det vært veldig varmt de siste dagene og med loft så har jeg sleti veldig nå. har vært oppe i 37 grader i går ellers liggi på 29-33 grader.

Kjøpte ett mobilt AC idag men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre i forhold til lufta som AC spytter ut og kullfilteret. prøvde med filter i enden der men lufta ble så varm at den slo luft tilbake inn til AC og skrudde den av. tenker mest på lukt i senere blomst. varme luften fra AC går nå rett ut av vinduet på loftet.

la meg tegne ett bilde:

4 hull i veggene i rommet. 2 til Cooltube (innsug/utsug/), 1 til kullfilteret og utsug fra rommet og siste hull nå til varm luft fra AC. Hva kan jeg gjøre når lukta blir så sterk at jeg ikke lenger kan spytte lufta ut der? Jeg tenkte å sette AC direkte på loftet og prøve å holde det kjølig så rommet også tar inn kaldere luft enn det som er der nå.

regner vel med at de har tatt skade av varmen men vet ikke omfanget av skadene. De fikk vann i dag også så er jeg heldig så var det minimalt.

Error

Ble farlig høy temp hos meg også i dag, det kom litt brått på..men etter litt tweaking på viftekontrollern går det visst greit..

Jeg forstår problemet ditt...det blir jo vrient...du må jo på en eller annen måte få kobla varmlufta fra AC'en inn før kullfilteret egentlig...du må nok gjøre litt redesign.

espenlol

Update:

PHOTO_20130521_182258_zps35a603eb.jpg

PHOTO_20130521_182230_zps830e78ee.jpg

PHOTO_20130521_181427_zps94400f4f.jpg

PHOTO_20130521_181415_zps97c3abfe.jpg

ellers så har jeg satt AC'en direkte på loftet utenfor grorommet så slipper jeg å tenke mer på lukta og så får den heller stå på konstant fram til høsting og finne en annen løsning før neste runde.

de fikk vann igjen i dag og bortsett fra noen blader som dør og faller av så syntes jeg de har klart seg veldig bra. takker faen for en slitesterk strain så mye opp og nedturer med temp som de har fått fra frø til nå. xD

Edited by espenlol
  • Like 1

bjartmar

Avhengig av designet på AC-enheten er det ulike fremgangsmåter for bruk mot dyrkeaktiviteter som involverer luktfjerning med kullfilter.

Normale varmepumper o.l. har adskilt ute- og inneluftsløyfer. Dvs. at inneluften bare utveksler varme mot utsiden, ikke luft.

Dette vil bety at du fortsatt må bruke eget utblås med kullfilter.

bjartmar

Ble ikke noe klokere...

Hvis den ikke fungerer som en varmepumpe, dvs. med adskilte deler inne/ute, må du ha et rom i rommet, f.eks. telt.

espenlol

Liten update igjen:

PHOTO_20130531_191153_zps8e0fab25.jpg

PHOTO_20130528_173646_zpsec8a73ee.jpg

PHOTO_20130531_191309_zpsbcfa0e04.jpg

En utstikker fra trimmet:

PHOTO_20130531_191206_zps8c8b69a5.jpg

har hatt varmeproblemer i det siste. driver å flyr opp og ned for å skru av og på AC :P mye styr men ser greit ut hittil :D

Edited by espenlol
  • Like 6

Den Andre Giraffen

Bra jobba tross mye motgang mtp varmen!

tricko

Alt for lenge siden jeg var innom her nå! :O Her har det virkelig skjedd saker og ting!! :notworthy: Dritbra jobba! Var gøy å lese igjennom loggen å se hele prosessen!

Og det med AC din så kan du jo evt sette en timer på den også sånn at den kun går fra 8-9 på dagen til 8-9 på kvelden? En annen ting du kan prøve er å isolere grorommet og hente kald luft fra kjelleren igjennom et rør elernoe. Er sikkert litt jobb å føre et ventilasjonsrør ned i kjelleren, men du ville jo absolut fått bra temp!

marlon_murray

flott grow. jeg bare lurte på hvordan det går med varmen der oppe på loftet nå når sommeren har kommet skikkelig i gang?

espenlol

flott grow. jeg bare lurte på hvordan det går med varmen der oppe på loftet nå når sommeren har kommet skikkelig i gang?

Kunne vært mye bedre men de har overlevd ihvertfall. Har løpt opp og ned som en idiot noen ganger med AC osv. Ser at de har litt svimerker på bladene å sånn men.. tror jeg skal begrense meg til å gro når det ikke er 30 grader ute framtil jeg kjøper LED istedet for HPS ihvertfall.. :)

Ellers så er jeg i ett lite dilemma om dagen. jeg skal reise bort i en uke om 2 uker og lurer mye på hva jeg skal gjøre iforhold til tørkinga. la de stå 2 uker til og la de tørke mens jeg er borte eller tørke før jeg drar. hvis jeg tørker før jeg drar så er spørsmålet om de kan stå å cure eller lagres på en måte uten at noen må gjøre noe iløpet av den uka jeg er borte.

første bildet er den som er minst utvikla:

PHOTO_20130615_181200_zpse9fb69a7.jpg

andre bildet er den som er mest utvikla:

PHOTO_20130615_181301_zps9ded96b1.jpg

Og overblikk:

PHOTO_20130615_181024_zps3b892c27.jpg

jeg skal bruke grorommet til å tørke så jeg kan ikke ta en og en hvis noen tenkte å skrive det ;)

• Like 4

Robin

syntet det ser knall ut......... jeg hadde mer ennn gjerne smoka det :)

Edited by Robin

Error

Flottings Espen! Angående dilemmaet ditt, la de stå i halvannen uke til eller så....synes det ser ut som de godt kan tåle litt tid til uansett..høst et par dager før du drar (Du må regne med litt tid på trimming og sånt, går fort maaange timer med på det) og la det tørke mens du er på feire..

marlon_murray

Jeg ville latt noen stå igjen og tørke på stilk...

espenlol

Ok, da er denne omgang i boks. Det endte opp på ca 284 gram. Det har vært mye varmeskader pga loft/HPS/AC men kunne vært mye værre.

Testet den etter 2 ukers slowdry og smaken er mild og fin. kjenner effekten men etter en uke i christiania så er desverre toleransen min litt høy atm. [Pun intended]

Alt i alt, veldig fornøyd. neste blir å teste autoer å se på de. :D

Tusen takk for all hjelp!

/E

• Like 1

wolpersquat

Gratulerer! Artig å lese igjennom! :)

cannabiol89

gratulerer med vell gjennom ført grow

Error

Grattis Espen...vel gjennomført tross problemer...dette får du mer kontroll på etterhvert, håper du fikk litt mersmak så vi får no mer logg av deg etterhvert :)

SaintSativa

Det ser bra ut. Modigt. Kul. Ta de två översta stora bladen som syns bra på bild 2. Då bromsar toppen och botten hinner ikapp. Kommer se ut som fan när du är färdig men ge det 4dagar innan du fäller en dom. Nice.

Funker det gjennom hele grofasen? hva er det godt for egentlig? :)

Også til trådstarter: Fikk du bytta ut den utsugsvifta? en kraftigere en ville nok hjulpet tenker jeg :) Kjempe tråd uansett!

Hvordan var smaken?