Jump to content
hobbytassen

Hvor lang tid fra frø til blomst?

Recommended Posts

hobbytassen

Tittelen sier vel det meste. Det jeg lurer på er ihvertfall, hvor lang tid bruker en plante fra frø til blomst?
Dette varierer sikkert mye mellom de forskjellige variantene, og hvordan utstyr man bruker.
Men kanskje noen har et ca svar?
Tenker på planting i jord innendørs.

Tantor

Allt fra 3mnd og oppover vil jeg si :smokey: (fra frø til høsteklar)

Edited by Tantor
  • Like 1

Ganjalf

Kjappeste jeg har sett er 75 dager. 15 dager veg og 60 dager blomst.

• Like 3

jva

I jord?

Lazaruslong

60 dagar i blom måste du ha, men det går bra att köra 12/12 från början. Du får då en planta utan grenar bara en stor tät topcola.

Red. Medium spelar ingen roll här.

Edited by Lazaruslong

bloodben

Kommer jo ann på hvilken strain du planter også.. men du må regne med 3-4 mnd.. Beste er å ha et eget veg room så sparer du deg fort 1 mnd venting :)

RezeR

Eller så kan du kjøre autostrains og høste innen 2 1/2 måneder. :naughty:

• Like 2

Ganjalf

Eller så kan du kjøre autostrains og høste innen 2 1/2 måneder. :naughty:

Hvorfor i HELVETE svarer du ikke på det trådstarter spør om? Du kan ta de autoene og stappe dem et visst sted! Er ikke 75 dager= 2 1/2 mnd? :clown:

• Like 5

zack

@hobbytassen:

Som du sier så er dette veldig avhenging av type.

Mine første auto blomstret etter ca 3 uker og ble ferdig på 65 dager

Mine første vanlig indica dominert med 12/12 lys fra frø begynte blomstring mellom 33 og 36 dager og ble ferdig etter totalt 99 dager.

Når det gjelder auto, så vil jeg påstå at det er perfekt for en utålmodig nybegynner, så kan man heller avansere opp til vanlig frø i neste runde. Mye "juling" tåler de også...

Edited by zack
  • Like 3

RezeR

Hvorfor i HELVETE svarer du ikke på det trådstarter spør om? Du kan ta de autoene og stappe dem et visst sted! Er ikke 75 dager= 2 1/2 mnd? :clown:

Det var da en voldsomt negativ tone på deg da. Hvorfor det? Har jeg såret deg på noe vis nå?

Jeg digger autostrains, og det må jeg da få ha full rett til. Og nei, liker ikke og stikke ting opp der desverre. Men værsågod kjør på om du liker slikt. :pinch:

Det var et cirka svar. Og er jo tross alt det trådstarter spør om da.

Kjør Autoer tådstarter. Er enkelt for en nybegynner, og det er ikke så dårlig som folk skal ha det til. Kanksje for noen år siden var de ikke helt topp, men det har vært så mye kryssinger at det finnes mange potente strains. :naughty:

• Like 6

Ganjalf

Noen har gitt meg minus på denne posten?

Wow! Just wow!

• Like 2

Kirby

OP:

Dette spørs helt på hvordan utstyr du har.. Frøtype, jordtype, vifter, etc etc etc...

Men fra frø til blomst så tar det ca 18-25 dager på en 100% auto.. Regular planter må du ha under 12/12 lys for at de skal blomstre, men disse kan også settes rett inn i blomst fra frø, spesielt på sativa planter.. Regular tar rundt 30-40 dager for å vise pistiller under vekstlys (eks: 18/6)

Fra frø til høsting er noe annet, som de fleste her diskuterer ;)

• Like 2

DubBud

Noen har gitt meg minus på denne posten?

Wow! Just wow!

Sånn relevant informasjon ses ned på, vettu. Kom heller med litt synsing (og evt. noen lolcats) så skal du se at cred'en stiger til himmels :g:

• Like 3

Sleep

Nice one ,Kirby :D

De raskeste photoperiodiske bruker ca 3 uker på å vise blomster, hvis man går 12-12 fra frø.

• Like 2

RezeR

Sånn relevant informasjon ses ned på, vettu. Kom heller med litt synsing (og evt. noen lolcats) så skal du se at cred'en stiger til himmels :g:

Kaller du dette relevant info?

"Hvorfor i HELVETE svarer du ikke på det trådstarter spør om? Du kan ta de autoene og stappe dem et visst sted!"

Det og se ned på og tråkke på andre, pga en persons meninger. Er høyst irrelevant info i mine øyne hvertfall. Og heller barnslig oppførsel :g:

Mener dere ikke Ruderalis fortjener sin plass i Cannabis familien? Eller hva er problemet?

• Like 2

hobbytassen

takker for svar :) da føler jeg at jeg har en liten pekepinn og gå etter :P

CannaLeif

Kjempemessig.. la oss for all del begynne å krangle så det blir like utrivelig her som på de store utenlandske forumene...

RezeR

Jeg er ikke ute etter noe krangel hvertfall. Men liker ikke og føle at mine meninger blir tråkket på og sett ned på uten noe konkret grunn. Og man trenger da ikke være stygg i kjeften selv om man er uenig i noe.

Men for all del. Skjær av meg hodet fordi jeg liker autostrains. :nono:

• Like 2

armani

Når du kjøper frø fra frøbank, står gjerne blomstringstiden oppført, dette er gjerne under beste forhold med lys, jord, ect...

Vegge tiden bestemmer du når du ønsker å sette i blomst, unntak da autos

Ganjalf

Å gro autos innendørs av noen annen grunn enn å lage frø til utendørsbruk, er rett og slett sinnssvakt. Mindre potent, umulig å holde mødre og avlsarbeid foregår stort sett i blinde.

Hva nøyaktig er så genialt med autos? At du slipper å bruke 50 spenn på en timer?

• Like 1

Kirby

Hvorfor skal man absolutt ha det mest potent hele tiden? Trenger ikke "vodka" hele dagen.. Deilig med en "pils" innimellom også er det ikke?

Finnes det kanskje individuelle grenser for hvor mye man trenger, eller hvem type rus man trenger? Eller hva med plass til plantene? Nybegynner, ekspert?

• Like 3

Ganjalf

Hvorfor skal man absolutt ha det mest potent hele tiden? Trenger ikke "vodka" hele dagen.. Deilig med en "pils" innimellom også er det ikke?

Finnes det kanskje individuelle grenser for hvor mye man trenger, eller hvem type rus man trenger? Eller hva med plass til plantene? Nybegynner, ekspert?

Jeg røyker ikke hele dagen, men hadde jeg gjort det, hadde jeg garantert ikke utsatt lungene mine for mer stress enn nødvendig ved å røyke lavpotent shit.

Når det gjelder resten av spørsmålene dine kan jeg ikke se at autos er noe bedre alternativ enn regulære frø.

• Like 3

RezeR

Å gro autos innendørs av noen annen grunn enn å lage frø til utendørsbruk, er rett og slett sinnssvakt. Mindre potent, umulig å holde mødre og avlsarbeid foregår stort sett i blinde.

Hva nøyaktig er så genialt med autos? At du slipper å bruke 50 spenn på en timer?

Her er noen av grunnene til at jeg dyrker autostrains innendørs.

1. Jeg får plass til 4 planter der jeg med photostrains hadde fått plass til 2. Så mindre yield blir det faktisk ikke, om man ser helheten i det.

2. Jeg synes det er digg og slippe å vegge plantene for så og sette de i blomst, setter frøet i jorda og ferdig med det.

3. De tåler mere juling. Med tanke på overvanning, undervanning, nuteburns, deficiencys osv. Påvirker ikke yielden merkbart.

4. De påvirkes ikke av lyslekkasjer, så jeg trenger ikke vente på at lyset slår seg på. Full tilgang til growen min 24/7.

5. Og som du sier selv, jeg kan produsere frø. Som jeg også kan dyrke ute.

Hva mener du med at avlsarbeid foregår i blinde? Gjerne utdyp dette litt.

Jeg sier ikke at det ikke er minus sider med og dyrke autostrains. Men jeg lar meg heller ikke dømmes pga at jeg dyrker dem. Og jeg synes det er genialt for nybegynnere, og en fin måte og lære cannabis planten og kjenne. Uten så liten margin for fuck ups som med photostrains. Og etter min mening, om man velger gode autostrains så er ikke dårlig potens et tema. Om man ikke er ute etter det weed med veldig høyt thc prosent. Som nybegynnere ofte er lite opptatt av.

Hvordan autostrains har du dyrket Ganjalf? Eller er du bare en "trendnisse" som det står i tittelen din, som har slengt seg på trenden her på Norcan om at autoer er bare søppel? :g:

La oss ta for eks. Exil. En av moderatorene her på Norcan, i dyrkeloggen hans har det stort sett gått i autostrains. Hvorfor har du ikke vært der inne og halshugd han?

Om en moderator føler at jeg ødelegger tråden her. Så vennligst slett, så vi kan starte ny tråd eller flytt denne diskusjonen til en annen tråd.

Og forresten, jeg har timer til 120kr som går på 18/6. Som jeg mener er den beste syklusen for autoer. :wink1:

Edited by RezeR
  • Like 5

Kirby

@ ganjalf: For noen så er det et bedre alternativ, akkurat som cannabis i seg selv er et bedre alternativ for et annet rusmiddel igjen...

@ rezer: Mange gode poeng her RezeR :v:

• Like 2

Lazaruslong

Hobbytassen du frågade väl från frö till blomma och inget annat. Från omslag 12/12 till första pistiller/blomma 2-3 veckor. Från första 12/12 till skörd 8-12 veckor beroende på strain. Autos ska blomma oavsett dygnets längd och alltså visa blommor efter 2-3 veckor. Sen går det snabt! Veg i 18/6 (tycker jag) är för att få en buskigare, starkare planta, men om 8 veckor är det över så jag blommar mina sticklingar så fort dom har rötter och det finns plats. Hellre en hård cola än många popcorn.

Peace & Pot!

Redigert: OK då.. med ett morsomt översättnings program. Enjoy!

Hobbytassen du har bedt om godt fra frø til blomst, og ingenting annet. Fra dekker 12\/12 første pistils\/blomsten 2-3 uker. Fra de første 12\/12 å høste 8-12 uker, avhengig av belastningen. Autos vil blomstre uavhengig av lengden på dagen, og dermed vise blomster etter 2-3 uker. Deretter kan lukke du! Veg i 18\/6 (tror jeg) er å få en buskigare, kraftigere anlegget, men om lag 8 uker er over så jeg blomstre min borekaks så snart de har røtter, og det er rom. Snarere en vanskelig cola enn mange popcorn.

Jag vet, sorry.

Edited by Lazaruslong

Guest
This topic is now closed to further replies.